indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Op 21-03-2012 18:37 schreef Indoboy20:
In Nederland is het zo na een wetswijziging recentelijk dat je huwelijkse voorwaarden mag opstellen TIJDENS je huwelijk, zonder extra kosten.

Het is dus prima om daar te trouwen en dan later na het huwelijk te registreren in NL huwelijkse voorwaarden op te stellen bij een Nederlandse notaris.

Ik wist het ook niet tot ik de artikelen zag, vroeger moest je altijd naar de rechter wat de nodige kosten meebracht.

Tegenwoordig, zelfde tarief als huwelijkse voorwaarden voor het huwelijk op te stellen.

http://www.vbcnotarissen.nl/page.asp?id=405
http://www.echtscheiding-wijze(...)n-goederen-2012.html

etc.

Ho ho ho ho.

Sinds 1 januari 2012 kun je dat doen zonder tussenkomst van de rechter, wat aanzienlijk scheelt. Echter dienen er wat andere papieren bij te worden geregeld, het is goedkoper geworden, maar nog altijd duurder dan wanneer je het vooraf regelt.

Da's de reden dat mijn notaris nu overuren maakt omdat hij de prijs al had afgesproken, maar de termijn van opstellen korter is geworden ... Hij weet veel van wetjes, maar Ūk kan sterk onderhandelen (soms).
Emoticon: Puh! .

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 21-03-2012 16:15 Malam wrote:

Het verhaal en de speculaties van Pak P t.a.v. een islamitisch huwelijk rammelt aan alle kanten, zoals ie zelf al summier aangaf.
Ssssst ik heb zoiets zelf achter de rug PP, of weet je het weer beter?

Ik denk dat Pak P wel gelijk heeft als hij het over een huwelijk die gesloten werd in Indonesia.
Alle bezit ( ofschulden) van voor de huwelijk blijft bezit / schulden van de man of de vrouw zelf .
In de volksmond harta gono gini.

Het vermogen verkregen na het huwelijk is van beiden .

Dat gaat om huwelijk tussen Indonesiers onderling.!!!!
Bij perkawinan campuran (mix couple) gelden andere regels .
Wil je niet hebben dat je toekomstige vrouw of man de helf van jullie toekomstige vermogen gaat opeisen ( wat haar goed recht is) moet men ook trouwen met een prenupt agreement. Die gesloten moet worden voor het huwelijk .

Ook omdat de Indonesische regering het bezit ( onroerend goed) kan opeisen als men nagelaten hebben om binnen 1 jaar (overgangsperiode) niet hadden afgestoten .
U.U. Pokok Agraria en U.U. Perkawinan .

Dit is een kleine omong kosong van mijn kant , eventuele schade kunnen jullie niet bij bij mij reclameren.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Op 21-03-2012 20:22 schreef Surya Atmadja:

Dit is een kleine omong kosong van mijn kant , eventuele schade kunnen jullie niet bij bij mij reclameren.

Goed dat je dit erbij zet, dan heeft Malam nog een slag om de arm met zijn (overbodige) sneer naar PP.
Emoticon: I love it .

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 21-03-2012 19:56 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Da's de reden dat mijn notaris nu overuren maakt omdat hij de prijs al had afgesproken, maar de termijn van opstellen korter is geworden ... Hij weet veel van wetjes, maar Ūk kan sterk onderhandelen (soms).
Emoticon: Puh! .

Weet hij ook met welke wetten je als een WNB te maken hebt als je met een Indonesische trouwt ?
Ik neem aan dat je toekomstige vrouw een Indonesische staatsburger(es) is .
Als je in Nederland trouwt moet Indonesia het ook erkennen, alleen moeten jullie bepaalde formaliteiten doorlopen in Indonesia.
Het fijne er van kunnen jullie zelf uitzoeken .

spacer line  

Beste oom Sid,

Hoe gaat het met u? Het is toch ook mogelijk hier gewoon te trouwen en in RI niets te doen? Dat is makkelijker als de Ibu een huis op haar naam heeft staan en voorkomt volgens mij problemen met eigendommen...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

senior
User
User icon of senior
spacer line

Tjonge tjonge...waarom allemaal zo moeilijk? Niet trouwen, maar gewoon samen zijn is veel gemakkelijker. Trouwen is ouderwets (hoor mij , op mijn leeftijd) Heb al jaren een Indonesische ( Balinese) vriendin cq onwettige echtgenote, maar trouwen hoeft van ons allebei niet....geeft alleen maar ellende als je uit elkaar gaat, heb in het verleden jaren en jaren 1500 gulden alimentatie per maand moeten betalen..nou nooit meer zoiets he?

hati hati, pelan pelan

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 22-03-2012 01:27 senior wrote: Niet trouwen, maar gewoon samen zijn is veel gemakkelijker.

Helemaal mee eens. Alleen zo goed als onmogelijk als je in IndonesiŽ woont. Wordt hier gewoon niet geaccepteerd. Hoewel, als je stug volhoudt...

MAD

senior
User
User icon of senior
spacer line

PP, gewoon de bijbehorende familie en aanhangels duidelijk maken hoe de vork in de steel zit. Word je in het begin niet in dank afgenomen, maar ze wennen er wel aan.

Voordeel is dat mijn vriendin een baan buiten Indonesie heeft...zij en ik zien de familie in Indonesie nauwelijks

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-03-2012 01:36 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Helemaal mee eens. Alleen zo goed als onmogelijk als je in Indonesi� woont. Wordt hier gewoon niet geaccepteerd. Hoewel, als je stug volhoudt...
Niet geaccepteerd, maar ik heb op steenworp van je af gewoond (en je weet dat dat een echte stadse kampung is met Javanen) en heb daar ook 'gewoon' drie jaar samengewoond.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat bedoelde ik met `stug volhouden.' Het kan wel, maarÖ Overigens was dat geen gewone kampung met Javanen, meer een studentenbuurt. En studenten nemen in dit soort zaken nog al eens het voortouw. Ik woonde samen in 1975, toen dat in NL ook volgens velen nog een schandelijke praktijk was.

MAD

spacer line  

On 22-03-2012 09:52 Pak Pupyes wrote:
Dat bedoelde ik met `stug volhouden.' Het kan wel, maarÖ Overigens was dat geen gewone kampung met Javanen, meer een studentenbuurt. En studenten nemen in dit soort zaken nog al eens het voortouw. Ik woonde samen in 1975, toen dat in NL ook volgens velen nog een schandelijke praktijk was .

Woonde toen jarenlang met mijn meisje in den Tukkerland.
Maar hebben weinig sociale contacten met de pribumi's daaro.

Hadden zelf een kleine 2 kmr appartement van de T.H.T , nu Universiteit Twente , in Campus Drienerloo.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-03-2012 20:26 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Goed dat je dit erbij zet, dan heeft Malam nog een slag om de arm met zijn (overbodige) sneer naar PP.
Emoticon: I love it .

De tijd zal het leren MB, we komen elkaar nog wel tegen Emoticon: Yes!
Om Malam is masalahmitisch getrouwd geweest met zo'n troel hier en gescheiden ook Emoticon: Wink
Het spreekwoord zegt "Ondervinding is de beste leermeester" vandaar mijn opmerking Emoticon: Laugh out loud
Dus beter geen losse flodders lanceren waar je later op afgerekend kan worden, al hoe wel ik niet rancuneus ben Emoticon: Bye bye
Pak Surya en PP rammen me wel voor mijn kop (letterlijk met het toetsenbord) als ze het niet met me eens zijn Emoticon: Wink daar hoef jij niet voor in de bres te springen.
Tracht jij eerst maar je eigen zaakjes op orde te krijgen, want Om Malam zegt, voelt en kan ruiken dat je er nog lang niet bent, maar dat is een kwestie van ervaring en ik geef dat de tijd Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-03-2012 02:59 Yerun wrote:
Een Moslim op Bali opgepikt? 95% van de gevallen gaat het hier om een afgewerkte hoer uit Jakarta, Surabaya of elders van Java. (Sorry, even feiten noemen)
Niet vleiend gezegd maar wel heeeeel erg waar dunkt me. Mijn ervaring is niet anders. Zelfs het percentage zou ik ook aangeven. Vele dames van plezier die elders in RI al zijn afgedankt en uitgekakt, kunnen altijd nog een onnozele bule aan de haak slaan op Bali. Ik ken vrijwel geen enkele bule op Bali die wel een ®normale bruid® aldaar heeft getroffen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Is het op Java veel anders??????? Emoticon: Shut up!
Of als een bule zit te eten in een restaurant vliegt er een vonk over?
Laten we elkaar geen mietje noemen, in ieder geval op West Java is het vaak zo dat je een dame ontmoet in een karaoke gelegenheid en duidelijk niet op straat of in een restaurant. Emoticon: Nooo

Of je moet vrij goed zijn ingevoerd in een restaurant zoals Om Malam Emoticon: Yes!
Dan krijg je stiekem een briefje toe gestopt met een tel. nummer, met de mededeling dat er hele grote problemen zijn en of deze bule kriput ze een handje toe kan steken Emoticon: Wink

Heb nog nooit sjans gehad op straat of in een restaurant, ja kijken kijken kijken hahahaha.
En och, ook ik ga wel eens een pintje doen in een karaoke bar/cafe en zie daar!!!!!!!!!
Op dat moment zou ik kunnen denken dat ik een jonge God ben hahahahaha.
Keer alle zakken maar binnenste buiten, geen dompet bij je en 100.000 in je hand dan kom je er snel genoeg achter dat het ťťn groot toneelspel is Emoticon: Laugh out loud

Jampie dat vakantiegangers dit niet opmerken, gef nix.
Maar vol liefde naar huis gaan, smsen, internetten, geld sturen trachten samen te komen, de Islamitische gedachten van de bruid en de aanstaande bruidegom stroken niet.
De aanstaande bruid laat al snel al haar principes varen, gaat mee in de gedachten van de aanstaande bruidegom (immers hij is de grote goudpot) en rangggggggggg

Na 2 jaar bruidegom total loss en de bruid heeft het goed gedaan voor de aankomende jaren, familie profiteert mee en ze heeft het goed gedaan.
Naar goed Islamitisch gebruik dit familielid op haar verantwoordelijkheden wijzen en zeggen dat dit immoreel is?
Neh neh neh immers de poen telt.

Net als bij die meiden die in ArabiŽ gaan werken als huishoudhulp Emoticon: Confused
Paspoort weg, kapot gestoken door een arabierenlul en zelfs als die signalen naar de familie in IndonesiŽ komen de ogen en oren sluiten.

Ik lijk nu wel op Yogya Bali als ik dit zeg, ik heb meegemaakt dat dit gebeurde.
Ik bood aan van uit Europa naar JordaniŽ te vliegen om die meid op te halen.
Neh neh neh, de poen kwam nog steeds binnen en het viel allemaal wel mee.
Geen informatie willen geven waar die meid zat, dus dan denk je "Laat maar"
Zo steekt IndonesiŽ ook in elkaar en zelfs voor een groter deel als de gemiddelde toerist denkt Emoticon: Angry

Die meid is inmiddels 3 jaar terug, afgeragt, en zonder cent, alles was door de familie opgemaakt.
Ik heb die lieverd een jaar geholpen, ze is inmiddels getrouwd met ťťn of andere hampel die 37 jaar ouder is, zij nu 27 hij 64.
Maar hij is goed voor haar, laat maar Emoticon: Yes!

Ja ja ook dit is IndonesiŽ, ik zal zeker wel weer een negatief beeld geven over hoe het doorgaans in IndonesiŽ toegaat, maar ik verdom het om de waarheid te verbloemen.

spacer line  

On 23-03-2012 14:29 Malam wrote:

Ja ja ook dit is IndonesiŽ, ik zal zeker wel weer een negatief beeld geven over hoe het doorgaans in IndonesiŽ toegaat, maar ik verdom het om de waarheid te verbloemen.

Er zijn verschillende "waarheden"in Indonesia.
Zoals er verschillende "levell"waar mensen wonen en leven.
Er zijn mooie en of lelijke mensen (M/V), aardige/onaardige mensen.
Domme en knappe mensen.

Dat is mijn ervaring.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-03-2012 15:03 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Er zijn verschillende "waarheden"in Indonesia.
Zoals er verschillende "levell"waar mensen wonen en leven.
Er zijn mooie en of lelijke mensen (M/V), aardige/onaardige mensen.
Domme en knappe mensen.

Dat is mijn ervaring.

Ja Om Surya dat klopt helemaal, een mooie aanvulling waar ik het helemaal mee eens ben.
Volmondig JA, dat is zo, misschien kwam mijn verhaal te eenzijdig over. Emoticon: Blush

spacer line  

Dat verschil heb je overal, maar de gevallen die Malam beschrijft beslaan momenteel wel zo'n 80-90% van de gevallen heb ik het idee. En zoals ik inschat gaat het bij mij de goeie kant op, ik twijfel niet aan mijn aanstaande. Maar ik zie wel waar ze vandaan komt en in haar omgeving (zeker tijdens de bezoekjes aan de ambassade) komt ze ook 'die andere gevallen' tegen. Ik heb ook al veel verhalen gehoord zoals jij hierboven vertelt.

Wat dat aangaat heb je gewoon gelijk Malam, ik ben pas net begonnen. Vandaar dat ik al gelijk in dit topic vertelde dat een gemengd huwelijk (/relatie) gewoon keihard werken is en lang blijft. Dat is een keuze en zelfs jij verbaast je soms nog om die verschillen ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

inderdaad Macan; het is en blijft hard werken. En dat is prima voor mij, zeker met een kleine erbij.

De afgelopen drie dagen was ik in Singapore met de familie. Niet omdat ik dat zo graag moest, maar wel omdat zij zo graag wilde. Heeft ze in ieder geval de foto's die ze wilde hebben om op te scheppen.

Verder zag ze nu ook dat mijn bepaalde radicale stellingen over Indonesiers en daar aan gelieerde grapjes toch wel (deels) waar bleken te zijn, zeker in het openbaar. in Singapore hoef je niet te kijken of een auto voor je stopt (bij wijze van spreken dan), en zebrapaden zijn helemaal heilig daar. En er 'klopt' ook een stuk meer dan hier. Denk dat ze wel afgeleerd heeft, in ieder geval een deel, om me erop aan te vallen omdat het toch waarheid blijkt te zijn.

Komen we terug in Indonesie is de travelator kapot (natuurlijk zeg ik dan) en staat er verkeerde info op de borden om de bagage op te halen. Kijk, dat was een lekker nakomertje voor mij. Emoticon: Puh!

Immigratie was trouwens op en top vriendelijk. Mijn KITAS is nooit een probleem, het paspoort van mijn vrouw ook niet en mijn Nederlandse paspoort (zonder visum, maar met bijkomende kaart van Dirjen Imigrasi) van de kleine is ook geen enkel probleem. Personeel is zelfs vriendelijk. Dit is naar mijn mening echt een stuk beter geworden in de afgelopen 10 jaar. Dat mag ook gezegd worden.

pierre
User
spacer line

Op 23-03-2012 14:29 schreef Malam:
Is het op Java veel anders??????? Emoticon: Shut up!
Of als een bule zit te eten in een restaurant vliegt er een vonk over?
Laten we elkaar geen mietje noemen, in ieder geval op West Java is het vaak zo dat je een dame ontmoet in een karaoke gelegenheid en duidelijk niet op straat of in een restaurant. Emoticon: Nooo

Of je moet vrij goed zijn ingevoerd in een restaurant zoals Om Malam Emoticon: Yes!
Dan krijg je stiekem een briefje toe gestopt met een tel. nummer, met de mededeling dat er hele grote problemen zijn en of deze bule kriput ze een handje toe kan steken Emoticon: Wink

Nou ik wil hier even op inhaken.
Ik kom nog niet zo lang in indonesie maar heb mijn ogen niet de zak zitten en kijk goed om me heen wat er allemaal gebeurt ( en poog achter de schermen te kijken)

Wat jij schrijft Malam, heb ik aan de lijve ondervonden en notebene ook nog direct onder de ogen van mijn vrouw.
Hoe brutaal kun je zijn ( of hoe leeg is de dompet van die dames)

Maar mijn vrouw en ik zaten gewoon ergens in een restaurantje ( ergens in Jakarta)
komt er ineens een ( kleine) meid naar onze tafel ( te jong om al droog te zijn achter de oren te zijn) terwijl ik zit te eten stopt ze een briefje onder mijn bord, dus ik was verbaast, ik dacht in eerste instantie dat het de rekening al zou zijn ha ha ha.

Maar het was gewoon een kort briefje of ik haar wilde helpen met een kleine donatie en dat ik wel met haar mee kon gaan.
ze bleef buiten om het hoekje wachten.
pfff de brutaliteit en dit onder de ogen van mijn vrouw.
In ieder geval mijn vrouw reageerde met de opmerking, ach dit gebeurt vaker gewoon niet op reageren, het heeft totaal geen nut om je hier druk over te maken.
Eet je eten op en dan gaan we weer verder pffff de nuchterheid van mijn vrouw tegenover mijn verbazing dat die meiden wel heel erg ver gaan in hun poging om geld te verdienen.

Zoals malam ook al zegt, dit is 1 van de keerzijde van Indonesie. (moet tevens opmerken dat ze een hoofddoek droeg) dus hoezo hun geloof naleven? Staat er in de koran beschreven dat je als verkapte hoer mag werken??
Mijn idee gebruiken ze de koran pas wanneer het in hun straatje past.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Pierre; ik denk dat ik weet waarom Dick nog niet overkomen is. Hij zit namelijk in Sukabumi, behoorlijk binnenland. Ik heb het in Jakarta inmiddels ook een paar keer gehad. Vriendelijk vraagje om hulp, en ik kon de jongedame in kwestie direct meenemen of later op afspraak.

Je hebt haram en haram kennelijk. En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze om geld vragen (al dan niet tegen verleende diensten) dan dat ze mijn geld jatten. Dat laatste is zeker haram, dat eerste dus kennelijk toch niet zo ontzettend. Het dragen van een hoofddoek is niet een kwestie van religie, maar meer een kwestie van anderen die zeggen dat ze dat ding moet op doen. Over het algemeen dus.

pierre
User
spacer line

Op 24-03-2012 10:07 schreef Yerun:
Pierre; ik denk dat ik weet waarom Dick nog niet overkomen is. Hij zit namelijk in Sukabumi, behoorlijk binnenland. Ik heb het in Jakarta inmiddels ook een paar keer gehad. Vriendelijk vraagje om hulp, en ik kon de jongedame in kwestie direct meenemen of later op afspraak.

Je hebt haram en haram kennelijk. En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze om geld vragen (al dan niet tegen verleende diensten) dan dat ze mijn geld jatten. Dat laatste is zeker haram, dat eerste dus kennelijk toch niet zo ontzettend. Het dragen van een hoofddoek is niet een kwestie van religie, maar meer een kwestie van anderen die zeggen dat ze dat ding moet op doen. Over het algemeen dus.

Ja ik weet waar malam vertoeft.
Misschien daarom wel....??? is de verdorvenheid nog niet echt doorgedrongen.

Over het laatste ben ik het geheel mee eens, ( omdat het zo nodig moet)
Een voorbeeldje, vrienden van ons
Zij droeg in RI altijd een hoofddoek, nu ze al ruim een jaar hier vertoeft, heb ik haar hiermee niet meer mee gezien, blijkbaar scheelt het onder welke invloed je staat.
Ook is ze niet meer zo volgzaam betreffende de leer van de islam.
Geen hoofddoek meer af en toe een lekker wijntje, het gaat de goede kant op met haar....... zelf zegt ze dat dit in haar land werd opgelegd, verplicht dragen van theedoek en geen alcohol, hier in Nederland ziet ze nu in, dat vele moslims dit naast zich neer leggen, ( behalve uiteraard die idioten extremisten)

Maar goed volgens mij is dit volledig off topic tot de topic starter

spacer line  

On 24-03-2012 10:07 Yerun wrote:

.

LHO, hoe ken ? Emoticon: Confused
Ben ook een paar keren geweest in Sukabumi , en andere plekken op Java, Sumatra , Bali .
Heb nog nooit meegemaakt, kennelijk kom ik in verkeerde plaatsen . Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-03-2012 14:00 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

LHO, hoe ken ? Emoticon: Confused
Ben ook een paar keren geweest in Sukabumi , en andere plekken op Java, Sumatra , Bali .
Heb nog nooit meegemaakt, kennelijk kom ik in verkeerde plaatsen . Emoticon: Wink

Beetje kinderlijk Om Surya.
Tegen beter weten in ook.
Zet Om Sid als groot grond/huizen bezitter tegen over een witte armoedzaaier zonder enige cent?
Wat zal de keuze zijn ja. Emoticon: Laugh out loud
Niet tegen beter weten in praten Om Emoticon: Wink
Een bleekgezicht heeft poen, een IndonesiŽr (ook al pakt ie zijn leven in Eropa in) niet.
Aan U de taak om daar een verandering in gedachten te brengen.
Beter van niet doe er je voordeel mee Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 25-03-2012 14:32 Malam wrote:

[quote removed]

Beetje kinderlijk Om Surya.
Tegen beter weten in ook.
Zet Om Sid als groot grond/huizen bezitter tegen over een witte armoedzaaier zonder enige cent?
Wat zal de keuze zijn ja. Emoticon: Laugh out loud
Niet tegen beter weten in praten Om Emoticon: Wink

Een bleekgezicht heeft poen, een IndonesiŽr (ook al pakt ie zijn leven in Eropa in) niet.
Aan U de taak om daar een verandering in gedachten te brengen.
Beter van niet doe er je voordeel mee Emoticon: Laugh out loud

Voor zover ik weet zijn er qua aantallen nog meer "rijke" Indonesiers dan een "rijke"witman (in deze verhaal Nederlanders).

Ik zelf behoor tot de armoedzaaiers , dus hoe kan je dingen schrijven die niet waar zijn ?

Ik heb sinds 1979 bijna jaarlijks pulang kampung , vaak gegeten in restoran, food courts etc .
Maar nooit meegemaakt .
(Eh waar , berani sumpah).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,625 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com