indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nee Van der Zon, dit is al de uitspraak van de RvS. Kolere, wat een zootje onbenullen hier.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2012 08:47 Pak Pupyes wrote:

Als jouw enige motivering om hier te posten het afmaken van medeforumleden is - en daar begint het verdacht veel op te lijken - kap dan snel mee want niet alleen is dat tegen de regels in de FAQ, je bent er ook kinderlijk slecht in. Terug in je hok.

Je snapt er niet echt veel van he Pak.
Deze opmerking slaat als een tang op een knorretje.
Het blijkt dus dat Pak P zijn hobby uitdelen is, maar vervolgens niet kan/wil incasseren.
Is wel een beetje jampie en kortzichtig.
Maar ja ieder vogeltje zingt zo als hij gebekt is zal ik maar denken, ja pak, nee Pak, natuurlijk Pak ligt niet zo in mijn aard.
Maar als je daar een beetje hitsig van wordt wil ik je je zin wel geven Emoticon: Wink

spacer line  

On 17-03-2012 09:06 Pak Pupyes wrote:
Nee Van der Zon, dit is al de uitspraak van de RvS. Kolere, wat een zootje onbenullen hier.

Dan heb ik de berichten niet goed gelezen. Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Typisch een uitspraak van Pak Puppie.
Natuurlijk steekt het politieke systeem van Nederland soms moeilijk in elkaar.
Pak Surya draagt zijn steentje bij (fout of niet fout)
Om Malam draagt zijn steentje bij, op de ludieke manier die Pak P eigen is.
En vervolgens krijg je zo'n antwoord van die arrogante bal, zonder enige motivatie.
PP weet het, behoeft geen uitleg waar ie het vandaan heeft gehaald, het is de waarheid en niets dan de waarheid, zonder uitleg.
Nou is Om Malam een betweter, ja ja ja ik weet het, maar ik tracht in ieder geval de dingen in de juiste proporties te plaatsen.
Heb ik ongelijk?
Ben ik ook niet te bedonderd om dat toe te geven.
Dat is PP niet gegeven.
Als een persmuskiet ala de krant Telegraaf zoeken hoe Ibu Kindeng woont en leeft, er een ranzige conclusie aan verbinden en vervolgens als er een reactie op komt, zeggen wat een stelletje onbenullen hier.
Gooi er nog maar een Latijns spreekwoord tegen aan, klinkt interessant maar zet geen zoden aan de dijk voor het plebs.
Een stelling moet je motiveren, niet afdoen met een Latijns spreekwoord, dat komt niet zo goed over bij onbenullen zo als ik, komt namelijk een beetje arrogant over Pak P Emoticon: Yes!

TinusM
User
spacer line

Ben ik effe de weg kwijt, zeg!
Gezellige boel hier. Emoticon: Nooo

Can't stop laughing out loud!

spacer line  

On 17-03-2012 13:14 Malam wrote:
Typisch een uitspraak van Pak Puppie.
Natuurlijk steekt het politieke systeem van Nederland soms moeilijk in elkaar.
Pak Surya draagt zijn steentje bij (fout of niet fout)

Mijn fout lig hier :
Kindeng heeft haar zaak aangevochten tot de hoogste rechterlijke instantie van Nederland, de Raad van State.

Heb niet goed gelezen.

Kindeng Temminck heeft twee kinderen met een Nederlands paspoort. Ze wil graag dat haar kinderen in Nederland onderwijs krijgen. Maar omdat zij het land niet in mag, kunnen haar kinderen ook niet naar Nederland komen.

Flauwekul , ze kunnen eerder gaan of ze kunnen eerst afwachten tot dat de paperassen van moeder(MVV) in orde is .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 14-03-2012 02:40 TinusM wrote:
Eťn van mijn kinderen had eens contact met de dochter van Kindeng, maar ze zijn het Nederlands niet machtig - geen woord eigenlijk. Ook Indonesisch niet. Alleen Engels, vanwege die internationale school. Een andere school, ook goede, ťn veel goedkoper, is ook een mogelijkheid geweest, maar daar doet men wat Indonesische lessen erbij. Dat gaat niet als je alleen Engels kunt.
Dus ga ik ervan uit, dat door verkeerde keuzes de kinderen in een lastig pakket zijn gebracht. Naar Nederland zou een oplossing kunnen zijn voor de kinderen, maar niet noodzakelijkerwijs.
Alom: een vreemd verhaal, met vele haken en ogen onbesproken. Het willen is de grootste motivatie, en dan zal het vast wel om geld gaan.
Gewoon lekker blijven waar je bent, de kinderen integreren in IndonesiŽ (na al die jaren mag dat wel eens een keer) en lekker gaan werken. Uit de brand ben je.

Misschien alles wat na jouw reactie is geschreven aandachtig door lezen en er achter komen hoe dom deze reactie was en bovendien geheel buiten de werkelijkheid??????
Ik kan niet bevroeden wat de achtergrond van jou posting was natuurlijk.
Maar dat het ťťn grote leugen was, dat is na alles wat er nu bekend is geworden wel heel duidelijk, wat was jou motief om dit te schrijven?
Kinderen spreken geen Nederlands en Indonesisch schreef je?
Had je dat van een zus van een zwager die weer getrouwd was met een broer van ze schoonzus???????
Kinderen speken alleen Engels zoals je schreef?
Jokkebrok.

spacer line  

On 17-03-2012 14:09 Malam wrote:

[quote removed]

Misschien alles wat na jouw reactie is geschreven aandachtig door lezen en er achter komen hoe dom deze reactie was en bovendien geheel buiten de werkelijkheid??????
Ik kan niet bevroeden wat de achtergrond van jou posting was natuurlijk.
Maar dat het ťťn grote leugen was, dat is na alles wat er nu bekend is geworden wel heel duidelijk, wat was jou motief om dit te schrijven?
Kinderen spreken geen Nederlands en Indonesisch schreef je?
Had je dat van een zus van een zwager die weer getrouwd was met een broer van ze schoonzus???????
Kinderen speken alleen Engels zoals je schreef?
Jokkebrok.

als buitenstaander las ik dit:

Eťn van mijn kinderen had eens contact met de dochter van Kindeng, maar ze zijn het Nederlands niet machtig - geen woord eigenlijk. Ook Indonesisch niet. Alleen Engels, vanwege die internationale school.

Als je niet geintegreerd bent zou het wel kunnen dat kinderen van een mix-couple die in het buitenland in een internationale school zitten (voertaal Engels)de landstaal niet (goed) beheersen.

Hun "huis tuin keuken Indonesisch"zal niet voldoende zijn om een S.D , SMP laat staan SMA lessen te volgen.
Uit eigen ervaring zag ik dat bij de kinderen van mijn oom .Zijn kinderen kunnen geen woord Indonesisch.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2012 13:52 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Mijn fout lig hier :
Kindeng heeft haar zaak aangevochten tot de hoogste rechterlijke instantie van Nederland, de Raad van State.

Heb niet goed gelezen.

Kindeng Temminck heeft twee kinderen met een Nederlands paspoort. Ze wil graag dat haar kinderen in Nederland onderwijs krijgen. Maar omdat zij het land niet in mag, kunnen haar kinderen ook niet naar Nederland komen.

Flauwekul , ze kunnen eerder gaan of ze kunnen eerst afwachten tot dat de paperassen van moeder(MVV) in orde is .

Pak je had het wel goed gelezen.
Alleen had Ibu Kindeng geen zin haar kinderen alleen naar Nederland te sturen nadat ze zelf daar 7 jaar had gewoond met haar echtgenoot.

Het feit dat ze haar kinderen naar Nederland moest sturen en in handen van vreemden moest geven om na enkele maanden op zeker een MVV te krijgen beviel haar niet en terecht.
De rechter vond dat ook.
Alleen de minister die aan het handje van Pak Geert loopt vond dat niet.

Dit Om Surya is het resultaat van het gedoogbeleid van de PVV.
Om Surya ik mag soms zeer kritisch en geen gemakkelijk persoon zijn, maar vergeet niet dat als Wilders ooit de meerderheid zou krijgen in het kabinet en zou gaan regeren dat je gewoon met je Indonesische paspoort op kan zouten uit Nederland of Nederlander kan worden.

Een zijsprong in deze topic

Ik mag het dan met veel dingen het niet met je eens zijn Om Surya, maar geloof mij maar dat ik dan op de barricade zou gaan voor je, recht is recht en krom is krom.
Iemand die zo lang in Nederland woont en bij heeft gedragen aan alles wat er van iemand verwacht mag worden die in Nederland woont (ondanks een andere nationaliteit) heeft voor mij net zoveel rechten als een Nederlander, laat dat duidelijk wezen.

Ik word werkelijk kotsmisselijk van die Wilders.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2012 14:30 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

als buitenstaander las ik dit:

Eťn van mijn kinderen had eens contact met de dochter van Kindeng, maar ze zijn het Nederlands niet machtig - geen woord eigenlijk. Ook Indonesisch niet. Alleen Engels, vanwege die internationale school.

Als je niet geintegreerd bent zou het wel kunnen dat kinderen van een mix-couple die in het buitenland in een internationale school zitten (voertaal Engels)de landstaal niet (goed) beheersen.

Hun "huis tuin keuken Indonesisch"zal niet voldoende zijn om een S.D , SMP laat staan SMA lessen te volgen.
Uit eigen ervaring zag ik dat bij de kinderen van mijn oom .Zijn kinderen kunnen geen woord Indonesisch.

Lulverhaal Om Surya, je weet net zo goed als ik dat kinderen die inmiddels meer dan 10 jaar in IndonesiŽ wonen Indonesisch spreken.
Laat je door buitenstaanders geen rad voor ogen draaien ( ik heb het over de kinderen van Bu Kindeng)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

TinusM is een jokkebrok.
Ooit is wat gehoord en gezien.
Zonder enige actuele informatie.

spacer line  

On 17-03-2012 14:59 Malam wrote:

[quote removed]

Dit Om Surya is het resultaat van het gedoogbeleid van de PVV.
Om Surya ik mag soms zeer kritisch en geen gemakkelijk persoon zijn, maar vergeet niet dat als Wilders ooit de meerderheid zou krijgen in het kabinet en zou gaan regeren dat je gewoon met je Indonesische paspoort op kan zouten uit Nederland of Nederlander kan worden.

Sorry , mijn situatie is anders .
Ben al tig jaren legaal in Nederland gewoond , dus zal de Nederlandse regering nooit alle buitenlanders die legaal in Nederland wonen zo maar deporteren.

Moeten ze doen , dan kunnen ze ook gelijke reacties krijgen van andere landen , komen tig duizend expat/migranten terug .
Nederlandse producten worden geweerd etc.

Maar dat is een andere verhaal.
Ik ben benieuwd of I.N.D de uitspraak van RvS gaat toetsen in hogere beroep, tenminste als het mogelijk is.

spacer line  

On 17-03-2012 15:05 Malam wrote:

[quote removed]

Lulverhaal Om Surya, je weet net zo goed als ik dat kinderen die inmiddels meer dan 10 jaar in IndonesiŽ wonen Indonesisch spreken.

NIKS lulverhaal.
Het is mogelijk dat je na X jaren verblijf wel Indonesisch kan spreken maar NIET voldoende om de lessen op een Indonesische school te volgen.

Als de oudste dochter over 2 of 3 jaar 18 wordt en naar de universiteit moet dan is het logisch dat ze naar Nederland moet.

Ik ken zelfs veel Nederlandse migrant in Indosenia die ondanks X jaren verblijf daaro niet eens de Kompas kunnen lezen , laat staan een gewone boek .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2012 15:14 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Sorry , mijn situatie is anders .
Ben al tig jaren legaal in Nederland gewoond , dus zal de Nederlandse regering nooit alle buitenlanders die legaal in Nederland wonen zo maar deporteren.

Moeten ze doen , dan kunnen ze ook gelijke reacties krijgen van andere landen , komen tig duizend expat/migranten terug .
Nederlandse producten worden geweerd etc.

Maar dat is een andere verhaal.
Ik ben benieuwd of I.N.D de uitspraak van RvS gaat toetsen in hogere beroep, tenminste als het mogelijk is.

Niet echt denkbaar Om, maar zeg nooit nooit.
Hoe de PVV over de dingen denkt is duidelijk met het meldpunt Oost Europeanen.
Heel Europa op zijn kop en onze Minister President doet of ie gek is. (gedoog angst)
Laat staan dat de PVV aan het bewind zou komen, want dan zijn ZIJ de Nederlandse regering en het is duidelijk dat ze schijt hebben aan Europa Emoticon: Angry

Ik bedoel maar te zeggen dat Nederlanders weer politiek bewust moet worden en inderdaad moeten terug keren naar normen en waarden.
PVV in de volgende verkiezing met wortel en al uitrukken uit ons politieke bestel Emoticon: Angry
Voor mij is het een kankergezwel in de beginfase, bestrijden van zo'n gezwel in het begin heeft zin, als het eenmaal te ver is dan is zo'n gezwel dodelijk.

TinusM
User
spacer line

On 17-03-2012 15:05 Malam wrote:

[quote removed]

Laat je door buitenstaanders geen rad voor ogen draaien ( ik heb het over de kinderen van Bu Kindeng)

Nee, geen lulverhaal, gebaseerd op eigen ervaring. Jouw steeds agressiever wordende postings lijken me meer gebaseerd op de sterk verminderende hoeveelheid bloed in je alcohol. Wat een onzin kun jij uitkramen, zeg! Altijd malam bij jou?

Ik ken nog wel meer gezinnen met kinderen die nauwelijks de taal van het woonland spreken. Thuis wordt Engels gesproken, ze doen dat ook op de internationale school en komen niet of nauwelijks in contact met de locale bevolking.
Zo vreemd is dat allemaal niet, aanbevelenswaardig ook niet eigenlijk, tenzij je het plan hebt om in de toekomst ergens anders te gaan wonen en de taal van het woonland nooit meer nodig denkt te hebben. Ik denk dat het laatste het geval is bij de kinderen van Bu Kindeng. Ze zouden vast van plan zijn geweest terug te gaan naar Nederland, of een ander, Engelssprekend land. Waarom er dan ook geen (of nauwelijks) een woord Nederlands wordt gesproken zou kunnen duiden op de normale Indonesische gemakzucht en ongeÔnteresseerdheid voor een moment dat in de verre toekomst kan liggen: wie dan leeft wie dan zorgt.

TinusM
User
spacer line

On 17-03-2012 16:13 Malam wrote:

[quote removed]

Niet echt denkbaar Om, maar zeg nooit nooit.
Hoe de PVV over de dingen denkt is duidelijk met het meldpunt Oost Europeanen.
Heel Europa op zijn kop en onze Minister President doet of ie gek is. (gedoog angst)
Laat staan dat de PVV aan het bewind zou komen, want dan zijn ZIJ de Nederlandse regering en het is duidelijk dat ze schijt hebben aan Europa Emoticon: Angry

Ik bedoel maar te zeggen dat Nederlanders weer politiek bewust moet worden en inderdaad moeten terug keren naar normen en waarden.
PVV in de volgende verkiezing met wortel en al uitrukken uit ons politieke bestel Emoticon: Angry
Voor mij is het een kankergezwel in de beginfase, bestrijden van zo'n gezwel in het begin heeft zin, als het eenmaal te ver is dan is zo'n gezwel dodelijk.

Kijk, dit is nu een lulverhaal en volkomen off-topic.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, ik ben te lui om alles weg te halen. We kunnen hier wel weer normaal tegen elkaar doen denk ik. Emoticon: Smile

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-03-2012 00:56 TinusM wrote: Ze zouden vast van plan zijn geweest terug te gaan naar Nederland, of een ander, Engelssprekend land.

Dat denk ik niet, Tinus. Tenminste niet op de redelijk korte termijn. Als je van plan bent snel naar NL of een Engelssprekend land te gaan verkassen, bouw (niet kant-en-klaar gekocht) je hier geen huis en zet je hier geen bedrijf op (waar al het geld in zit). Dat is langetermijnbeleid.

Het is wel waarschijnlijk dat het plan bestond om de kinderen naar NL te sturen, tenminste voor het voortgezet hoger onderwijs (wat je verder ook moge denken van het niveau van dat Nederlandse onderwijs). Aannemende dat er maar een internationale school is, vraag ik me af of die school van de Amerikaanse taliban de beste voorbereiding biedt om te gaan studeren aan een Nederlandse universiteit. Overigens biedt die school vanaf groep 1 van de basisschool tot en met het eindexamen high-school verplichtÖ Bahasa Indonesia. Zij het als tweede taal. Dat is overigens voornamelijk bedoeld om de onwetende inboorlingen de heerlijkheden en de absolute macht van de Heere bij te brengen. Hoe dan ook, als je twee keer per week BI leert op de basisschool, en dagelijks op de high school en bovendien in IndonesiŽ woont, lijkt het me uit te sluiten dat die kinderen geen BI spreken. God is Good.

Aannemende dat wat ik hierboven heb getikt waar is, zou het oudste kind over een jaar of twee naar NL gaan om te studeren. Een goed plan, maarÖ ongetwijfeld alleen. Want die eigen zaak en dat huisÖ

Ik blijf van alles en nog wat niet snappen. Als de vader niet was overleden, dunkt me dat de kinderen in RI zouden zijn gebleven tot ze in het buitenland (NL) zouden zijn gaan studeren. Door het overlijden van de vader is dat financieel niet meer mogelijk. Dat is triest, maar wat maakt schoolgaan in NL nou zoveel goedkoper? In 1999 heb ook ik informatie ingewonnen over een internationale school, zij het in Yogya en om de godverdommenis niet christelijk. Voor de rest (omvang, curriculum) is die school wel vergelijkbaar met die in Malang, denk ik. De basisschool kostte ruim USD 6000 per jaar. Tot ik meldde dat ik geen uitgezonden expat was en dat bedrag zelf zou moeten ophoesten. 70% korting werd mijn deel, als ik voor die school gekozen zou hebben (maar ik had prima redenen om dat uiteindelijk niet te doen). De vliegtickets, het versturen van de inboedel of een deel ervan, het kopen van winterkleren, het huren van een huis, en vooral de dagelijkse boodschappen in NL zijn dermate veel duurder dat de IS in Malang wel voor niks lijkt.
Maar wat ik vooral niet snap is: waarom deze gang naar de rechter? Bu Kindeng mag naar NL, dat staat vast. Volgens de huidige regeltjes (die van voor het vonnis, want nu is er jurisprudentie en dat is mijn grootste probleem) mocht Kindeng haar verblijfsvergunning pas aanvragen nadat de kinderen in NL waren gevestigd. Dat is natuurlijk flauwekul. Zonder twijfel zou Kindeng die verblijfs- en werkvergunning hebben gekregen. Nog afgezien van de BelgiŽ-route, waarom is ze niet gewoon naar de ambassade gestapt om een toeristenvisum aan te vragen? Dat kon haar vrijwel zeker niet worden geweigerd vanwege huis, bedrijf etc., maar vooral het feit dat ze al in NL heeft gewoond en het land weer heeft verlaten zonder haar vergunningen te verlengen. Dat laatste is voor het verstrekken van een visum het belangrijkste. Vervolgens praat je met de lieden van de ambassade, leg je de zaak uit en zeg je dat je vast je MVV aanvraagt. Het ambassadepersoneel bestaat uit echte mensen, zelfs als voorportaal van de IND, en ik twijfel er niet aan dat zulks geen problemen zou hebben opgeleverd.
Dat was aanmerkelijk sneller en eleganter geweest, en goedkoper. Nu is er jurisprudentie voor de mensen die er misbruik van willen maken (en die zijn er altijd) en heeft deze narigheid een klein vermogen gekost.

MAD

TinusM
User
spacer line

Ik ben duidelijk niet zo op de hoogte als jij, PP, maar je betoog is alleszins aanvaardbaar. Mijn bijdrage is hier zeer beperkt en gebaseerd op het korte contact dat mijn dochter had met de dochter van Kindeng, waaruit bleek dat zowel NL als BI zeer beperkt gebruikt kon worden. Misschien is dat nu inmiddels alweer wat anders, want het is pakweg een jaar geleden.
Dat van die school is ook juist: het moet ook direct gaan over de godsdienst ter lande, of je wilt of niet. Nu heb ik laatst nog een moderne filosoof in een hoorcollege horen zeggen, dat elk geloof een rationele basis mist en slechts bestaat doordat men er mee opgroeit, vooral door mondelinge verhalen is overgebracht en er zelfs geen wetenschappelijke bewijzen zijn voor het bestaan van iemand die zich Mohammed noemt in de Islam, toch de basis van dat geloof/levensstijl. Dat die scholen dan ook verplicht de godsdienst verkondigen is mij dan ook een een doorn in het oog, want het is een beperking van de persoonlijke vrijheid. En zo goed vind ik die God helemaal niet. Maar dat terzijde. Gelukkig kennen mijn kinderen mijn standpunt, ze doen mee om net aan een voldoende te halen, een verplichting werd mij medegedeeld door de schoolleiding. Over indoctrinatie gesproken!
Dat er een veel lager tarief wordt gehanteerd voor "lokalen" is bekend (en eigenlijk laakbaar), maar dat gebeurt in vele landen.
Universitaire studies in het buitenland zijn daarom heel erg duur en die studie aangaan in NL zou natuurlijk de goedkoopste oplossing zijn voor kinderen met een NL-paspoort, ondanks de door jou genoemde kosten. Dus dat zal een motivatie hebben kunnen zijn bij Bu Kindeng en haar overleden echtgenoot. Ook in NL kun je die studies in het Engels doen, volgens mij, waardoor er geen noodzaak hoefde te zijn om de NL-taal te onderhouden.
Voor de rest zet ik ook grote vraagtekens bij dat visa-verhaal en lijken de overwegingen inderdaad vooral van financiŽle aard. Gek eigenlijk dan om zoveel geld uit te geven aan een advocaat, al zal ze misschien dat niet zelf hoeven te betalen?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-03-2012 04:35 TinusM wrote: Dat er een veel lager tarief wordt gehanteerd voor "lokalen" is bekend (en eigenlijk laakbaar), maar dat gebeurt in vele landen.

Maar (officieel) niet in IndonesiŽ. Kinderen met de Indonesische nationaliteit mogen niet naar een internationale school. Alweer, officieel.
Dus dat zal een motivatie hebben kunnen zijn bij Bu Kindeng en haar overleden echtgenoot.

Natuurlijk. Geldt ook voor mij (en voor jou waarschijnlijk). Dat neemt niet weg dat de dochter volgens het oorspronkelijke plan over een jaar of twee naar NL zou afzakken om te gaan studeren. Alleen.
Het is levensgevaarlijk om kritiek te hebben op een uitspraak van de RvS (want ik ben gelukkig geen jurist), maar ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de `vreemdeling' gelijk heeft gekregen op de gronden zoals beschreven in het vonnis. En dat terwijl volgens mij die hele rechtsgang overbodig was. Er speelt iets anders. Maar wat?

al zal ze misschien dat niet zelf hoeven te betalen?

De RvS heeft de minister veroordeeld tot het betalen van de kosten. Een schijntje. De werkelijke kosten - en die zou ik wel eens willen weten - zijn voor rekening van de belastingbetaler.

Ik zit dit hier allemaal niet uit te vissen voor de lol trouwens. Zo leuk is het niet. Maar het is natuurlijk wel een situatie waar ik (en jij en Jeroen enÖ) mee te maken kan krijgen. Ons nageslacht dan. Mij zal het dan aan m'n verkoolde of door de wormen aangetaste rug roesten.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-03-2012 04:35 TinusM wrote: Ö en lijken de overwegingen inderdaad vooral van financiŽle aard.

Dat dacht ik ook. Ik denk het nog. Alleen zou ik niet weten hoe. De kinderen hebben zeker, en de moeder misschien, recht op Anw. Maar ik vraag me af of ze daar in IndonesiŽ ook al geen recht op hebben, al dan niet gekort. Dan vervalt - denk ik - het financiŽle argument, tenzij er andere mogelijkheden zijn. Ik zeg niet voor niets herhaaldelijk dat ik het niet snap. En uit mijn mond is een dergelijke uitspraak zelfdodelijk.

MAD

TinusM
User
spacer line

Bu Kindeng zou misschien een antwoord kunnen verschaffen op vele vragen, maar ondanks dat ze in de publiciteit is getreden met haar kwestie hoor je niets van haarzelf.
Ook al vreemd, toch?
Interessant zou het wel zijn wat haar echte beweegredenen zijn, of zijn geweest.

Volgens mij bestaat er inderdaad recht op een NL-uitkering van vaders kant voor de kinderen, misschien zelfs voor Kindeng zelf.

Albert, die dit topic heeft aangeslingerd, zwijgt ook in alle talen, maar zou vast nog wel wat licht in de kwestie kunnen brengen. Albert is hierbij uitgenodigd dat te doen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jammer ik ken Ibu Kindeng niet persoonlijk, jammer.
Tinus wel weet er alles van, immers zijn kind heeft ooit men een kind van Bu Kindeng gesproken, tja dan weet je alle in en outs.
Pak P heeft het wetenschappelijk onderzocht immers hij is de intelligenste op alle gebieden en is tot de conclusie gekomen dat ze rijk is. ( regel ťťn PP heeft gelijk. regel twee mocht PP geen gelijk hebben dat gooit ie er een Latijnse uitdrukking tegen aan en dan moet iedereen schrikken van zijn kennis en dan heeft PP toch gelijk Emoticon: Wink )
Lekker stel bij elkaar Emoticon: Laugh out loud
Haast nog erger als de IND.
Ik was het er al niet mee eens, maar als ik de topic nogmaals aandachtig door lees, dan krijg ik echt een vieze smaak in mijn mond, maar ja wie ben ik, slechts een eenvoudig niet gestudeerd hebbende persoon meneer PP en zeker ook niet jaloers meneer Tinus Emoticon: Laugh out loud
Ssssssst nogmaals aandachtig lezen, misschien is een gepast zwijgen dan wel op zijn plaats. Emoticon: Shut up!

Eerst zeggen dat je via je kinderen Ibu Kideng persoonlijk ken Tinus, om vervolgens tegen Pak P te zeggen "ik ben niet zo op de hoogte als jij PP" Emoticon: Confused
Terwijl PP en trouwens Malam ook, voor enkeledagen geleden nog nooit van Ibu Kindeng hadden gehoord???????
Jij was toch de ervaringsdeskundige Emoticon: Confused

Dan deze nog Emoticon: Wink
Nee, geen lulverhaal, gebaseerd op eigen ervaring. Jouw steeds agressiever wordende postings lijken me meer gebaseerd op de sterk verminderende hoeveelheid bloed in je alcohol. Wat een onzin kun jij uitkramen, zeg! Altijd malam bij jou?

Zullen we maar zeggen zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten meneer Tinus die een kennis is van Ibu Kindeng (of toch niet?) Emoticon: Shut up!

TinusM
User
spacer line

Het laatste woord zij je gegund, al is het weer een lulverhaal.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,554,646 topic views - 232,847 posts - 13,679 topics - 22,706 members - last post @ 27-06-2019 05:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,925,259 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com