indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Onderstaand verontrustend bericht las ik. Is er meer informatie hierover?

Op de Indonesische eilandengroep de Molukken zijn in de afgelopen weken tenminste 50 mensen overleden als gevolg van hondsdolheid ofwel rabiŽs. En al het vaccin is op, zo meldt Flutrackers.com.

De afgelopen weken zijn honderden mensen in het zuidwestelijke district van de Molukken ziek geworden van het hondsdolheidvirus, en zeker 50 daarvan zijn overleden Dat is vandaag bekend gemaakt door de autoriteiten op de Molukken in IndonesiŽ.

Het vaccin is intussen op en geen enkel ziekenhuis in de regio heeft het nog op voorraad. Pogingen om de verspreiding van het virus te voorkomen, hebben nog niets uitgehaald. Zonder vaccin en hulp vanuit de provinciale overheid zal het aantal ziektegevallen alleen nog maar toenemen, is de vrees.

bron: Flutrackers.com

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja wat wil je. Het is een godsvergeten oord, de zuidwestelijke Molukken.
Een paar jaar geleden verbleef ik ook op enkele van deze eilanden. Kreeg een motorongeluk. Snel naar de gezondheidspost (puskesmas) voor een anti-tetanusinjectie. "Waar zijn de artsen?" "O net voor een paar weken met de PELNI-boot naar Saumlaki".
"Is er dan een verpleegster of mantri ?" "Die zijn ook mee."
"Wie bemant dan de puskesmas ?" "De satpam (= security)." En dat op een bevolking van enkele 10-duizenden.
Dus geen vaccinatie cq. injectie.
Ik kan me bovenstaande dus redelijk voorstellen.

spacer line  

In 28 van de 33 provincies in Indonesie heerst rabies / hondsdolheid. Slechts 5 provincies staan nog te boek als "rabies-vrij".

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, hond in de pot (in de Molukken soms letterlijk).

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-03-2012 19:26 Yogya-Bali wrote:
Tja, hond in de pot (in de Molukken soms letterlijk).

Goed bereid is het te eten, tot mijn schande moet ik bekennen dat ik het in China ook gegeten heb > wist het niet vooraf overigens .En ook in Vietnam word hond gegeten....voor mij hoeft het niet meer...Dan liever slangenvlees.

hati hati, pelan pelan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Eet smakelijk Emoticon: Nooo Emoticon: Cry Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

TinusM
User
spacer line

Waarbij ik me ga afvragen, of je ook ziek kunt worden van een bereidde hond in de pot, die rabiŽs had???

Nee, nooit gegeten, maar weet jij altijd wat je eet, als je langs de weg een satť verorbert?
Emoticon: Stupid

Can't stop laughing out loud!

Milani
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed

In 28 van de 33 provincies in Indonesie heerst rabies / hondsdolheid. Slechts 5 provincies staan nog te boek als "rabies-vrij".

Welke zijn deze 5 provincies Amed?

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 11-03-2012 04:48 Milani wrote:

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed

Welke zijn deze 5 provincies Amed?

Als ik mag gokken zou ik zeggen, Jakarta, Yogjakarta, West Java, Centraal Java en Oost Java Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

De 5 provincies die (nog) vrij zijn van rabies zijn:

NTB, Kepulauan Riau, Bangka Belitung, Papua en Papua Barat.

If you have nothing to loose, you can risk everything

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Damn, verkeerd gegokt Emoticon: Nooo

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-03-2012 00:13 senior wrote: Goed bereid is het te eten, tot mijn schande moet ik bekennen dat ik het in China ook gegeten heb > wist het niet vooraf overigens.
Ik heb het 3x gegeten. Wist het wel vooraf maar aangezien ik geen hondenliefhebber ben, is elke opgegeten hond er 1 minder. Maar lekker is anders; geen favoriet voor mij. Nu de katten nog (maar geen idee hoe die smaken).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,937 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com