indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Even een waarschuwing.

Ik stuur al jaren geld vanuit mijn ING account naar BCA.
Ik heb altijd een redelijke koers gekregen, tot dat ik de laatste keer op 14 januari 1500 euro (kosten voor mijn rekening) naar een Jakarta BCA had verstuurd.

Ik kreeg 17 januari het geld binnen op de BCA rekening. Maar liefst 16.2 miljoen ??
De BCA rekening staat op mijn vriendin’s naam. Die is langs geweest en de BCA zegt dat de koers toen die dag 10.800 was. Zo laag is die koers nooit geweest! Die koers had ongeveer 11.8 moeten zijn. Scheelt dus ongeveer 1.5 miljoen.

Maar goed hun zeggen van wel, en de lijst met koersinformatie van hun bank willen ze niet geven.
Je kunt verder niets doen, want de Indonesische banken mogen hun eigen koersen bepalen. Het beste is dus vanuit Nederland direct Rupiahs over te maken, met de ING kan dit niet, maar andere banken hebben deze optie wel.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zou dus in overweging kunnen nemen een tweede rekening bij ING te openen en de pinpas aan je vriendin te geven.
Dan kan ze pinnen wat jij er via internetbankieren van rekening 1 naar 2 zet.
Transactie kosten ING zijn zeer laag en ze geven altijd een goede koers.

Ook ik heb zo'n tweede rekening, die gebruik ik als reserve rekening, mocht om één of andere reden mijn pinpas van rek. 1 niet meer werken dan zet ik geld door naar rekening 2 en kan die pinpas gebruiken.

spacer line  

Als het goed is kan je prpberen om de dagkoers van BCA uit het net te halen.
Heb ik ook gedaan toen ik bepaalde transacties moet doen.

DD/TT
17-xx-2011 / 16:04 WIB
Mata Uang Jual Beli
USD 9010.00 8760.00
SGD 7058.10 6835.10
HKD 1157.95 1123.95
CHF 9428.95 9137.95
GBP 14525.75 14070.75
AUD 9066.70 8779.70
JPY 108.42 104.39
SEK 1407.60 1355.60
DKK 1651.75 1587.85
CAD 9177.75 8876.75

EUR 12228.95 11863.95
Gewoon een klacht indienen bij de hoofdkantoor., tenminste als het de moeite waard is of als het om principe gaat.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Dat probeer ik te vinden, maar waar haal ik die vandaan die dagkoers?

Ik zie alleen de dagkoers van vandaag: http://www.klikbca.com/individ(...)ilver/ind/rates.html

spacer line  

On 05-03-2012 08:04 dannyman12345 wrote:
Dat probeer ik te vinden, maar waar haal ik die vandaan die dagkoers?

Ik zie alleen de dagkoers van vandaag: http://www.klikbca.com/individ(...)ilver/ind/rates.html

Ik had de transactie datum ingevuld.
Het kan zijn dat het al weg is.
De hoofdkantoor kan/moet je een antwoord geven.
Heb ik gekregen via mijn contact in Jkt.

In mijn geval gaat om een relatief groot bedrag, dus verschil van een paar honderd rupiah per eurie is meegenomen , kan ik een paar portie nasi goreng kopen. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dan heb je gelukkig geen Danamon Bank, die hebben speciaal voor Dollar rekeningen, jawel, hun eigen Danamon Dollar,. Wat in de praktijk neerkomt op een schokkende 400 US dollar in je nadeel als je 6000 dollars van een buitenlandse rekening laat komen op je Danamon Dollar rekening! Tel uit je winst! Niet doen dus.

Echte Danamon Dollars, ze vergeten je wel bij opening van een dollar rekening dit erbij te vertellen. Emoticon: Angry

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Over banken en koersen gesproken kan je ook via Internet geld overboeken? Paypal oid?

De tip of het idee van oon Malam om een tweede rekenign te openen met een pinpas is ook een goed idee om vanuit RI te pinnen.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Ik had de transactie datum ingevuld.
Het kan zijn dat het al weg is.
De hoofdkantoor kan/moet je een antwoord geven.
Heb ik gekregen via mijn contact in Jkt.

Dat is dan dus weg, aangezien ik het nergens kan invullen.
Ik ga maar weer eens langs met de houder van de rekening om de koersinformatie te eisen en een klacht in te dienen. Althans dat moet de rekeninghouder doen.

Over banken en koersen gesproken kan je ook via Internet geld overboeken? Paypal oid?

Paypal is helemaal verschrikkelijk, hele slechte ervaring mee en ze houden je geld gewoon vast zonder goede reden. Lees de horrorverhalen zelf maar op www.paypalsucks.com NOOIT mee samen werken.

neeny5151
User
spacer line

Misschien kun je een euro rekening openen bij de bca en wissel je als de dagkoers goed is, weet je zeker wat je krijgt.

Ron&Wout
User
spacer line

De koersen zijn al maanden laag. Bij BCA schommelen ze tussen de 11.000 en de 11.900 per euro. Enkele dagen geleden is de euro/ rph weer iets boven de 12.000 gekomen.

spacer line  

Heb onlangs een kerel gesproken die bezig was om een veel goedkoper systeem op te zetten. Info is nog prematuur, maar hij heeft een bepaalde license ontvangen die blijkbaar daarvoor nodig is (van indonesische overheid of BI ofzo, ik zit niet in die materie).
Bottom line verhaal daarin: heel veel Indonesiers werken in t buitenland of scheepvaart. Die willen geld naar indonesia sturen, maar elke instelling is belachelijk duur, hoge provisie. Schijnt dat hij mogelijk maakt om voor hele lage kosten Indonesiers het buitenlands geld naar Indonesia te halen.
Nogmaals, weet er weinig van, maar ik ga nog eens navraag doen.
Kan weer een lala verhaal zijn of iets serieus. Weet t niet, maar ik informeer en rapporteer.
Schijnt dat de overheid veel belang daarbij heeft, omdat het over grote bedragen gaat die uiteindelijk in de Indonesische econmie terecht komen.

Volgens mij wordt het een soort moneybookers of payoneer verhaal denk ik, maar pls don't shoot the messenger, blijf helder en niet te snel enthousiast. ALS dit mogelijk is/wordt kan dit een verrekt goeie oplossing zijn.

Grondslag voor dit plan is de eindeloze klachtenstroom van al die Indonesiers die geld naar huis willen sturen en door bijv offshore/maritiem niet in Indonesia uitbetaald krijgen. Dat zijn VEEL mensen hoor.

Is een prachtig idee, maar eerst zien dan geloven!

Heldere ziende

spacer line  

BCA heeft - vergeleken met andere banken - een zeer goede koers voor zowel binnenkomende Euros als US Dollars. Verder zijn de bank-kosten van Rp. 50,000,- op een binnenkomende buitenlandbetaling erg goedkoop te noemen.

Heb meerdere banken vergeleken met elkaar en de verschillen in koers voor bijv. Euro kunnen oplopen tot wel 3% !!!

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Dan moeten die Indonesiers die in het buitenland werken en hier in R.I. de Belastingdienst lekker "slapend" willen houden, ook maar een rekening openen bij een lokale hawala bankier, ha ha! Lage provisie, hoge transfer snelheid, geen overheidsbemoeienis

http://en.wikipedia.org/wiki/Hawala

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; Indonesiers en elkaar vertrouwen? Nah, dat zal hier niet echt aanslaan vrees ik.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verder heb ik ook geen klachten over de BCA; snel en voordelig, keer op keer weer, zowel zakelijk als prive.

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
spacer line

Op 05-03-2012 05:25 schreef Malam:
Ik zou dus in overweging kunnen nemen een tweede rekening bij ING te openen en de pinpas aan je vriendin te geven.
Dan kan ze pinnen wat jij er via internetbankieren van rekening 1 naar 2 zet.
Transactie kosten ING zijn zeer laag en ze geven altijd een goede koers.

Ook ik heb zon tweede rekening, die gebruik ik als reserve rekening, mocht om één of andere reden mijn pinpas van rek. 1 niet meer werken dan zet ik geld door naar rekening 2 en kan die pinpas gebruiken.

Kosten per maand minsten 4.50€ X 12 = 54€
wij doen alles via Banking. Mandiri en de kosten van over boeking aan de ontvanger.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,517 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,863,168 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com