indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sluir00
User
spacer line

Medio Augustus ga ik naar Indonesie. Eind Augustus wil ik daar met de trein van Bandung naar Yogyakarta en van Yogyakarta naar Malang (via Surabaya). Omdat ik in de periode vlak na de ramadan reis begrijp ik dat het dan erg druk kan zijn. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om vooraf trein tickets te boeken. Overigens willen op beide trajecten overdag reizen. Ik wil dus niet de nachttrein van Yogyakarta naar Malang. Via o.a. www.travelindo.com vind ik wel veel informatie over welke treinen ik moet hebben maar nergens over hoe ik aan tickets kan komen.

simpati
User
spacer line

Ik wil dus niet de nachttrein van Yogyakarta naar Malang.
Ik denk dat je niet veel te kiezen zal hebben en zeker niet tijdens het einde van de Ramadan, tickets zal je via iemand die in IndonesiŽ woont moeten kopen, zal niet online lukken.

Vliegen kan wel, zal je erg vroeg moeten boeken, kan via Jeroen: ticketindonesia.info/
Succes,
Jan

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Op de site van KA staan advertenties om online te boeken. Ik weet niet of ze werken, ik betwijfel het zelfs. En als ze werken is het goed mogelijk dat je niet vanuit het buitenland kunt boeken.
Ik heb pas het traject YOG-SUR overdag afgelegd. Duurt zes uur (buiten vertragingen) en is niet de moeite waard wat betreft uitzicht. Zonde van je vakantiedagen. Wellicht weet Simp hoe het met het traject SUR-MAL zit. Als ik jou was zou ik me wat betreft de trein beperken tot BDG-YOG en de rest vliegen.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Online boeken? Ik zie die advertenties niet staan? Laat je trouwens niet verleiden tot Mobile Ticketing Online, da's namelijk niet via je mobieltje treinkaartjes kopen, maar via een auto die ergens in Jakarta geparkeerd staat. Tja, Indonesie he. Emoticon: Puh!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bovendien kun je tickets maar tot 30 of 40 dagen voor vertrek kopen. 30 is de normale termijn, en rond feestdagen wordt dit opgerekt tot 40 dagen. Tickets voor eind augustus zijn dus op zijn vroegst midden juli pas te boeken.

spacer line  

UIt mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat de enige trein naar Malang vanaf het station
solojebres vertrekt en niet van solobalapan. Als je in Solo verblijft ongeveer 1 uur verwijderd van Yogya. De vroege ochtend trein vertrekt is er waarschijnlijk een met 3e klas wagons. Blijf maar wakker voor de komende 6 uur en hopelijk vind je nog een tempat duduk (zitplaats). Waarschijnlijk erg goedkoop en onderweg zie je de armoede op Java vlak onder je neus. Als Nederlander dank je elke ochtend op je blote knieen dat je daar niet geboren ben. Met een sterke maag kan je van allerlei hapjes en drankjes kopen. Voor de verkopers waarschijnlijk hun enige (bij)verdienste.Makkelijker is om een 'travel' te regelen die je van voordeur van bijv. je hotel tot de voordeur van de nieuwe plaats van overnachting afzet. Onderweg worden mensen opgehaald zodat het wel voordelig is. Huidige tarieven weet ik niet maar ik kan deze wel achterhalen. Ook vanuit Yogya. Dus de 'argo' treinen zijn wel geriefelijk maar zijn vanuit Solo of Yogya gedurende de dag niet op de rails. Maaf.

Ramon_W
User
spacer line

Als je eind augustus gebruik wil maken van de treinen in Indonesie kun je het beste van tevoren je treinkaartje regelen ivm Idul Fitri (einde van de Ramadan maand) Dit kun je doen via yogyakarta.nl en dan naar de treinticket pagina..

Veel success en plezier in Indonesie!

totto
User
spacer line

Als je al iemand kan vinden die voor jou een ticket koopt in R.I. heeft diegene in ieder geval een kopie van je paspoort nodig

Toto Travel.com

Ramon_W
User
spacer line

Klopt! ze hebben je paspoortnummer of ID card nummer nodig en volledige namen. Dit is pas sinds kort!

anned
User
spacer line

Begin volgens jaar hebben wij het plan om naar Indonesie te gaan. Idee is om te starten met een treinreis van Jakarta naar Malang, met tussenstop(s).

Is dit aan te raden met 5 personen en welke tussenstops zijn aan te bevelen?

En iemand ervaring met deze site: http://yogyakarta.nl/treinvakanties_indonesie.html

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind van de route die je beschrijft persoonlijk het stuk van Bandung naar Yogyakarta het mooist. De rechtstreekse trein naar Malang gaat voor het grootste gedeelte 's nachts en mis je de omgeving. Je kunt wel overdag naar Surabaya reizen en daarna verder met de boemeltrein naar Malang
Jakarta-Bandung is ook niet echt spectaculair maar je bent met 3 uur wel in Bandung, zit niet in de file en is daarmee relaxed reizen.
Als je met 5 personen bent is het een idee om vanaf Yogyakarta een auto met chauffeur te huren.
Stops in Bandung (voor o.a. Tangkuban Perahun, Ciwidey, Kawah Putih Lembang, Ciater en Bandung zelf) Banjar of Sidareja (voor Pangandaran) Yogya( voor Prambanan, Borobudur, Parangtritis, Kode Gede, Paleis van de Sultan, Malioboro) Malang (voor uitstapje naar Bromo)
Je kunt ook nog van Surabaya via Jember naar Kalibaru reizen, mooie omgeving, koel, eventueel naar de Ijen vulkaan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Voor de TS is het te laat, maar misschien hebben anderen er nog wel baat bij.

Ik heb enkele maanden geleden treintickets van te voren kunnen kopen vanuit Nederland via de site van KA. Betalen ging via credit-card. Je krijgt dan een bevestiging van je aankoop, waarna je met die bevestiging op het station je kaartjes kan ophalen. In mijn geval was dat op station Gambir, waar ik ook de kaartjes kon ophalen voor de vervolgtrajecten. Je moet wel je naam opgeven en het nummer van je paspoort (en de namen en paspoortnummers van eventuele medereizigers).

O ja, de prijs lag wel hoger door het gebruik van de credit-card, helemaal omdat je maar 1 traject per keer kan bestellen. De extra kosten waren geloof ik Rp22.000 per transactie, dus je moet wel even voor jezelf nagaan of dat het wel waard is.

spacer line  

Ook kan je treinticket kopen ter plaatse bij erkende wederverkopers ( vaak reisburo) , of postkantoor( extra 7500 rupiah ( +/- 70 euro cents) of bij de Indomart of Alfa Mart winkels, die vaak 24 uur open zijn .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rotterdammer: Jij kan wel treintickets boeken via de website kereta api? mij lukt het niet, enig idee waaraan dat kan liggen?

Nu dacht ik mijn treinticket te boeken via yogyakarta.nl. Ik zie dat dat hierboven ook al vermeld is, maar heeft iemand ervaring hiermee?

spacer line  

Hallo ik wil deze zomer ook nog met de trein reizen. bandung yogyakarta inmiddels duidelijk of ik hier al kaartjes kan kopen?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 22-06-2013 22:26 Back To Indonesia wrote:
Hallo ik wil deze zomer ook nog met de trein reizen. bandung yogyakarta inmiddels duidelijk of ik hier al kaartjes kan kopen?

Ik ken nog niemand die van deze dienst gebruik heeft gemaakt.
De aanbieder zelf zit hier wel als forumlid op de site maar heeft
het schijnbaar te druk om zelf te reageren.

Er zijn al eerder vragen over gesteld maar het blijft stil
Zie: http://forum.indahnesia.com/to(...)9/0/touroperator.php

Schijnbaar geen serieuze business wanneer potentieele klanten
geen antwoord krijgen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-08-2012 15:03 Ramon_W wrote:
Als je eind augustus gebruik wil maken van de treinen in Indonesie kun je het beste van tevoren je treinkaartje regelen ivm Idul Fitri (einde van de Ramadan maand) Dit kun je doen via yogyakarta.nl en dan naar de treinticket pagina..

Veel success en plezier in Indonesie!

Ramon_W

Er zijn potentieele klanten met vragen

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

6 weken geleden treintickets online gekocht op de website van Kerata Api zelf voor traject Yogja Bandung. Werkt prima en snel. Heb inmiddels de trip gemaakt. Lodaya Pagi is de naam van de trein overdag, De nachttrein heet Lodaya Malam. Gebruik computer of lap top. Op een tablet werkt de app niet altijd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-06-2013 02:54 Floortjebali wrote:
6 weken geleden treintickets online gekocht op de website van Kerata Api zelf voor traject Yogja Bandung. Werkt prima en snel. Heb inmiddels de trip gemaakt. Lodaya Pagi is de naam van de trein overdag, De nachttrein heet Lodaya Malam. Gebruik computer of lap top. Op een tablet werkt de app niet altijd.
Floortje fijn dat het jou gelukt is maar ik wil wel even vermelden dat het LANG NIET ALTIJD prima en snel werkt. Met regelmaat komt het voor dat de site niet eens bereikbaar is en dat het boeken van tickets lang niet altijd smooth en simple gaat.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Ramayan
User
User icon of Ramayan
spacer line

Mijn zoon en gezin hebben in mei van dit jaar een rondreis op eigen gelegenheid naar Ind gemaakt voor 4 weken. In Jkt bij Fave Kemang 3 dagen voor vertrek tickets voor Yogya met Lodaya Pagi Execitive besteld bij de receptie, extra kosten RP. 20.000/ticket. In Yogya zelfde verhaal hotel Fave Kusumanegara trein tickets voor Surabaya. Bali kwamen ze vliegtickets voor Menado naar het hotel brengen voor een paar euro. Woon zelf op Het eiland Bangka en kom wel eens in NL, maak de mensen blij hier met die paar euro's

spacer line  

Beste Ramayan,

Ik lees net je bericht. Je verteld dat je op het eiland Bangka woont. Zelf wil ik vanaf Jakarta helemaal naar Sabang rijden, met de bus, auto of treinen indien mogelijk.
Kan jij mij vertellen hoe ik het beste verbinding/ vervoer kan krijgen met Bangka? Waar neem ik een ferry?

Hoe is het leven daar? Is het daar een mooie omgeving? Welk deel van het eiland zou je mij aanraden om te kijken?

Groeten,

BG

J

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Ramayan
User
User icon of Ramayan
spacer line

Hallo BG

Ben in "42 op Bangka geboren, in '73 naar NL gekomen maar na 19 jaar toch weer terug waar ik me happy voel. Bangka is gewoon "a-toeristisch", het kent geen echte cultuur zoals Bali, Yogya of ander delen van Ind. De stranden zijn prachtig, met luxe hotels, maar ver van de hoofdstad Pangkalpinang, Als je op het strand ligt lig je door de weeks in je eentje op een kilometers lang vlak wit strand, in het weekend een paar Chinese families. Openbaar vervoer met kleine busjes en alleen tot 18.00 uur, Huur zeker een auto met chauffeur Ä30/dag of als HD riijder een scootertje voor Ä5/dag. Het leven is voor NL begrippen goedkoop, hotels va Ä5 tot Ä40 voor 4*. Bevolking in de steden grotendeels chinees, het is een soort vluchtoord voor rijke chinezen uit Jkt als er anti Chinese rellen zijn. Vanuit Jkt zou ik het vliegtuig nemen die gaan 15x per dag kost ong Ä30 voor 45 min vliegen, er gaat ook een ferry 4 uur varen. Vanuit Palembang een ferry 4 uur maar die komt In Muntok aan, 3 uur rijden naar Pangkalpinang. Buleks lopen hier niet in het wild wel heel veel chinezen. Ter oriŽntatie deze site, klik op Nederlands voor vertaling. Ben momenteel in NL voor vakantie, min dochter trouwt vlgd week. Wat dat betreft is het eiland Sabang een stuk mooier met de omliggende eilanden, wel een kl. eind karren en stalen nieren nodig met openbaar vervoer maar wel een van de mooiste routes in Ind. Ook een klein stuk koloniaal vergeten gebied waarvan weinig weet hebben. Succes.. http://bangkatour.com/wisata-bangka-belitung/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,929,965 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com