indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

risvis
User
spacer line

binnenkort ga ik 3 weken naar jakarta. ik zou daar graag indonesische les volgens om mijn (redelijke) kennis van de taal te verbeteren met het oog op een toekomstige stage.
weet iemand waar/bij wie ik gedurende 2 weken intensieve lessen kan volgen tegen een betaalbare prijs?
alvast bedankt.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Ik ben ook op zoek naar indonesische les. Ik woon tot mijn trouwerij nog alleen in een gasthuis in Jakarta zuid, maar na de trouwerij eind april natuurlijk samen.

In Jl. Radio Dalam 4B is een Language Corner, maar hun 1:1 tarief was me te duur. Ik zat daar eind vorig jaar nog in een ander gasthuis in een zijstraat van die straat. Er schijnt ook een universiteit te zijn buiten het centrum, maar zodra ik daar meer van weet laat ik het hier wel weten. Verder is er ook een school voor Ned. expats die ons wellicht kan helpen, maar ze hebben me nog niet terug gemaild: www.nis.or.id.

Ik heb wel een Indonesische vriendin, maar het is toch anders als je via een leraar les krijgt. Natuurlijk ken ik wel een paar woorden, maar een gesprek voeren is onmogelijk. Als je googled naar "Indonesian language course, Jakarta Indonesia" kom je een paar interessante links tegen, maar ik weet niet welke de universiteit betreft.

Interessante links:
www.wisma-bahasa.or.id/ zit in Yogya, maar ze bieden ook e-learning aan
www.sibschool.com/bahasa-indonesia/ ziet er belovend uit
www.languagestudiesindonesia.com/ ziet er erg zakelijk uit
bahasaku.com/ de website is heel mager

spacer line  

Heb zelf erg goede ervaring met Indonesisch leren bij IALF hier op Bali, die echter ook een vestiging in Jakarta hebben. Misschien ook iets voor u?

http://www.ialf.edu/

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

In Jakarta heb je ook de IALF.
Tenminste toen ik in 2007 voor mijn zoon een intensieve Bahasa Indonesia cursus zocht.
Je kan zelf in een soort "campus"zitten, de prijzen zijn redelijk democratisch.
In Bogor- IPB heb je het ook .
Uiteindelijk had ik gekozen voor LabTek Bahasa ITB (Bandung), prive cursus voor 2 weken voor een paar uur per dag.

Terwijl mijn zoon ook gratis Bahasa Indonesia kan krijgen van een native speaker , zijn vader Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Bedankt voor alle reacties. Ik woon zelf in zuid Jakarta en de SIB school zag er nog het meest belovend uit. Ik ga daar over een paar maanden naartoe. Ze geven de les in The American Club dat niet al te ver van mijn gasthuis ligt.

Willow
User
spacer line

Mocht alvast wat willen oefenen dan moet je maar eens op deze website kijken
www.salindo.com/bahasa/grammatica/les1.htm..ik ben er ook pas me begonnen hehe

elsbeth
User
spacer line

Frank, hoe is het nu met jouw Indonesisch dan? Begin april postte je dat je nog niet echt een gesprek kon voeren, maar je zit nu in een gasthuis? Dan zal je je nu toch een stuk beter kunnen redden?
Je woordenschat uitbreiden, iedere dag 10-20 nieuwe woorden leren, en praten, praten, praten. Niet proberen uit te wijken naar het Engels. Je kersverse vrouw (gefeliciteerd nog!), moet je daar toch een handje in kunnne helpen. Goed natuurlijk om ok een cursus te gaan volgen, maar de markt op en proberen te praten werkt ook heel goed.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Het is erg slecht gesteld met mijn Indonesische taal mede ook omdat ik het erg druk heb gehad met de trouwerij en de Adobe studie. Ik heb besloten een jaartje te wachten tot mijn woordenschat wat groter is. Ik ken nu meer losse woorden en gesproken bedragen verstaan bij een restaurant gaat soms te snel. Ik leer elke week wel wat bij, maar niet alles blijft hangen bij mij. Ik moet het ook dagelijks oefenen. Het heeft gewoon z'n tijd nodig.

spacer line  

On 01-04-2012 21:15 FrankR wrote:
Ik ben ook op zoek naar indonesische les. Ik woon tot mijn trouwerij nog alleen in een gasthuis in Jakarta zuid, maar na de trouwerij eind april natuurlijk samen.

Jammer dat ik nog niet kan verhuizen naar Jakarta , anders wil ik jou wel bijspijkeren met gewone Bhs Indonesia tot ongeveer SMP/ SMA niveau.
1: 1 is ook een mogelijkheid , vergoeding n.o.t.k , eventueel in natura( campari-sigaar).
Er is een goede boek die bij de TMA(Trade Management Asia) wordt gebruikt , in 2 delen.
De naam ben ikeven vergeten (ergens op zolder opgeborgen), als je dat gebruikt kan je redelijk bhs Emoticon: Wink leren .
In principe kan je binnen max 3 maanden een BHS(taal) leren .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,907,508 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com