indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dragon439
User
spacer line

hallo,
ik ga in juli op vakantie voor 2 maanden naar indonesie,wanneer moet ik mijn visum aanvragen en wat heb ik allemaal nodig

songo
User
spacer line

tujuan sama jalan yang lain aja

spacer line  

Ik heb goede ervaring met een visumkantoor uit Breda. (Visumdienst.com) Je stuurt je paspoort en ingevulde aanvraag formulieren aangetekend op (uitleg, checklist en documenten zijn op bovenstaande link te vinden). De visumdienst regelt vervolgens dat het visum in je paspoort komt te staan en zij sturen het dan weer terug op naar jou. Je betaald pas achteraf. Dit was voor mij de goedkoopste optie, want anders moest ik 2 werkdagen opofferen om zelf naar de ambassade in Den Haag te gaan. Grote kans ook dat je daar moet wachten of verkeerde documenten hebt aangeleverd. Dan moet je dus wéér terug! Visumdienst controleert dat allemaal voor je en is dus veiliger en goedkoper dan dat je t zelf doet. Succes ermee!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-02-2012 09:43 dragon439 wrote:
hallo,
ik ga in juli op vakantie voor 2 maanden naar indonesie,wanneer moet ik mijn visum aanvragen en wat heb ik allemaal nodig

Ik hoop dat je 60 dagen bedoeld, dat is namelijk de maximale tijd op een toeristenvisum.
http://www.visumdienst.nl

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Hangt er ook een beetje vanaf waar je woont en waar je landt. Ikzelf woonde in Rotterdam, ik ging naar Jakarta en ik had een sponsor. Maar je kan natuurlijk een visa-on-arrival kopen en dat later 30 extra verlengen bij een immigratiekantoor. Wel iemand meenemen die Indonesisch spreekt.

Een andere optie is een formulier online invullen van de ambassade in den Haag, uitprinten, pasfoto laten maken en met je paspoort naar de ambassade gaan 's ochtends. Vier dagen later kun je het ophalen tussen 15:00-16:00.

Als je een visa vooraf wilt regelen om sneller door de douane te komen, vergeet dat maar. Er staat een ontzettend lange rij vlak naast waar je je visafoon-arrival koopt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

FrankR, het maakt niet uit waar je landt, de immigratieregels zijn in heel Indonesie gelijk.

Het aankomen in Jakarta kan wel eens druk zijn, echter kwam ik recentelijk rond een uur of vijf in de namiddag aan en was ik binnen 5 minuten klaar. Het duurde zo lang omdat ik de kleine bij me had en die moest natuurlijk even aangeraakt worden door de dienstdoende dame.

De files zijn echter in de afgelopen jaren minder geworden, behalve natuurlijk als je 1 van de 3 (of meer) vliegtuigen bent die aankomt omstreeks dezelfde tijd. Dat is overigens op Schiphol niet anders, zo niet nog erger.

Indoboy20
User
spacer line

Idd, alleen op Soekarna-Hatta is het verschrikkelijk warm in de hal waar de paspoortcontrole plaatsvindt en waar je in de rij staat . AC draaien is teveel gevraagd blijkbaar?

Ik vind dat ze die temperatuur wel ff aangenaam mogen maken, zeker voor mensen die een bijna 24 uur onderweg zijn geweest, moet je ook nog in die pokken warmte in de rij aansluiten.

Dan is Schiphol wel weer een stuk aangenamer..

Tuurlijk het is Indonesië en hoort warm te zijn, maar een beetje goede temperatuur is toch een stuk aangenamer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ook die ervaring deel ik niet. Dat het warmer is als op Schiphol is niet zo gek natuurlijk, maar het is nu niet dat je daar direct het zweet uitbreekt toch? of misschien omdat je wat te verbergen hebt. Emoticon: Puh!

Indoboy20
User
spacer line

Nah ja zweten een beetje denk ik als ik een sprintje heb getrokken van het vliegtuig naar de immigration desks.

Tikje koeler zou wel fijn zijn. Emoticon: I love it

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Nog een tip als je je visa wilt verlengen bij het immigratiekantoor in Jakarta: het vraagt 2-3 bezoeken. De 1e keer om formulieren in te vullen en je paspoort af te geven. De 2e keer om te betalen en de 3e keer om je paspoort op te halen. Soms kun je na het betalen een paar uur wachten om het op te halen.

Als je er met de auto naartoe gaat heb je aan de overkant nabij de bushalte/brug een parkeerterrein, omdat het parkeerterrein van het kantoor altijd vol is.

Ook kom je er niet binnen als man of vrouw als je het volgende aan hebt: t-shirt, korte broek en teenslippers.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

nog een tip: betaal wat extra en zorg ervoor dat je niet hoeft te komen als het niet nodig is. Scheelt je 2 of 3 keer heen en weer rijden. Alleen voor de 2e verlenging moet je foto's en vingerafdrukken geven, alle andere verlengingen (sosbud dan) kun je laten regelen. Ook voor een KITAS laten ze je graag een paar keer terugkomen als ze je minder leuk vinden of je wil je per se aan de gestelde bedragen houden. Nou, ik betaal wel wat meer, kan ik die andere dagen lekker thuis blijven en doen wat ik wil.

Netjes gekleed gaan is regel nummer 1, je loopt uiteraard niet in je shirt en slippers binnen. Dat doe je als buitenlandse inwoner van Jakarta sowieso niet als je het mij vraagt, je moet je wel een beetje onderscheiden van het plebs.

Bij de immigratie van Zuid Jakarta (tegenwoordig aan Jalan Warung Buncit bij bushalte 'imigrasi' kun je ook bij Bank Mandiri vast nog wel een plekje vinden. Parkeren binnen op het terrein is inderdaad een dikke no-no. Heel stom gebouwd en/of teveel corruptie gepleegd.

Indoboy20
User
spacer line

Wat een gedoe 3 keer op en neer om te verlengen. Volgende keer als ik langer dan 30 dagen ga dan stuur ik het hele zooitje gewoon weer naar visumdienst in Den-Haag een maand voor vertrek. 100 euro en klaar is kees, 60 dagen zonder gezeur.

CMenno
User
spacer line

Indoboy toch zou ik voor de zekerheid even met de Ambassade in Den Haag bellen. Omdat je bij aankomst voor US$ 25,00 een VOA voor 30 dagen kunt kopen en met nog eens 30 dagen ter plaatse kunt verlengen vraag ik mij af of dat nog wel kan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

CMenno; dat verlengen van een VoA kan nog steeds, alleen is het gewoon net zo omslachtig als een ander visum verlengen, dus tja, tel uit je winst.

jstar
User
spacer line

Op 01-04-2012 12:26 schreef FrankR:

Als je een visa vooraf wilt regelen om sneller door de douane te komen, vergeet dat maar. Er staat een ontzettend lange rij vlak naast waar je je visafoon-arrival koopt.

Daarom voor mij voortaan altijd Air Asia (via Singapore). Ongelofelijk verschil die terminal 3 (nieuw, schoon, niet druk, minder chaos, makkelijk taxi, enz.). En aan het VOA loket staan er daar nooit mensen te wachten trouwens Emoticon: Yes!

Indoboy20
User
spacer line

On 01-06-2012 06:28 CMenno wrote:
Indoboy toch zou ik voor de zekerheid even met de Ambassade in Den Haag bellen. Omdat je bij aankomst voor US$ 25,00 een VOA voor 30 dagen kunt kopen en met nog eens 30 dagen ter plaatse kunt verlengen vraag ik mij af of dat nog wel kan.

Wat een onzin, ik heb zelf een 60 dagen visa geregeld via visumdienst. Week later paspoort terug met visum single entry 60 days.

In jakarta aangekomen sla je de VOA desk over en ga je in de rij staan voor immigratie desk. Even wachten, licht eraan hoe druk. Laatste keer stond ik er een uur. Niet zo geinig na een dag onderweg te zijn zonder slaap.

Anyway stempel en doorlopen naar de bagage claim. Kind kan de was doen. Emoticon: Party!

Ook als je geen visum vooraf aanvraagt dan kun je met VoA ook gewoon een maand verlengen. Alleen van horen en zeggen moet je een paar keer op en neer. Lijkt me een beetje zonde van de tijd om 2 a 3 dagen van je verblijf weg te gooien aan onnozele dingen die je van te voren had kunnen regelen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,696 posts - 13,689 topics - 24,545 members - last post @ 21-09-2019 15:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,479,115 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com