indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Na een kijkje op enkele websites, waaronder ook mixed-couples.nl met allerlei spookverhalen dan maar even hier.

Ik wil dit jaar met vrouw en kind naar Nederland, gewoon drie weekjes op vakantie en daarna met gierende banden weer terug naar Indonesie.

Ik verwacht bij het aanvragen van het visum voor mijn vrouw geen probleem, want mijn pa staat garant in Nederland (papieren zijn al onderweg, ik kan geen sponsor zijn omdat ik geen (vaste) baan heb in Nederland) en vrouwlief heeft hier een eigen bedrijf op haar naam staan alsmede een auto voor de deur die van haar is. Bovendien heb ik een verblijfsvergunning hier in Indonesie.

Overig papierwerk is allemaal op orde, vertaald en gelegaliseerd (was toch al nodig voor aangifte van de kleine, die 'gewoon' een Nederlands paspoort heeft. Dus geen probleem verder.

1 vraagje; hoe gaan ze op de ambassade in Jakarta om met een aanvraag voor een toeristenvisum voor wat betreft het ticket? Als ik een goedkoop ticket koop moet ik direct betalen, maar hierbij heb ik dus niet 100% zekerheid dat vrouwlief naar Nederland kan. Aan de andere kant denk ik dat het kopen van het ticket geen probleem is. Het laat zien dat ik er geld voor heb en in het uiterste geval ga ik alleen naar Nederland.

In het kort: moet ik per se een boeking of ticket laten zien op het moment van aanvraag van het visum voor mijn vrouw of hoeft dit niet?

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geen ticket maar een boeking. Je kan zelfs gewoon een reservering (laten) maken en die geven. Point is dat de ambassade een ingangsdatum nodig heeft en hoe lang het verblijf. Dus vertrek- en terugkeerdatum. Ev. kan men nog wel later vertrekken.
Let er wel op dat de reisverzekering synchroon moet zijn met de data op de reservering.
Feitelijk mag je wel sponsor zijn als je in Indonesie woonachtig ben. Ter plekke op ambassade de sponsorbrief ondertekenen. Hoeft niet perse iemand uit NL te zijn.
Vraag ook een multiple-entry visum aan op basis van het feit dat je vrouw gehuwd is met een in RI woonachtige Nederlander.
Succes.

totto
User
spacer line

yerun,
Ze vragen een reservering. Bij een goedkoop ticket gaat dat niet. Ik heb het gedaan bij Raptim. De prijzen zijn concurrerend. Je krijgt een optie en bewijs hiervoor. Met een verloop datum en daarna vervalt het.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yb & Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.totto; thanks.

Reserveringen, als ze al kunnen, zijn vaak maar heel kort geldig, dus feitelijk lever je iets aan wat gedurende het aanvraagproces hoogstwaarschijnlijk al verloopt. En dat accepteren ze dan ook, of moet ik per se een reservering laten maken (kan iedere handige Jan natuurlijk zelf ook wel, maar even voor de netheid) die voldoende geldigheid heeft totdat het visum afgegeven is?

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact, gewoon reservering. Meer niet. Gratis te behalen bij elk reisburo. Dat je later met een andere vliegmy gaat, is geen probleem. Die reservering kan veranderen of je kan een nieuwe maken.
Houdt er wel rekening mee dat de ingangsdatum van de geldigheid van het visum dus datgene wordt dat op de ingeleverde reservering staat.
Als je bijv. een reservering hebt vanaf 17 Mei dan zal de geldigheid van het visum ook pas op die datum ingaan (of op de datum van arrival in NL). Dus kan je niet op 16 Mei al vertrekken, wel op 17 of later.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat laatste is een goede opmerking inderdaad. Nu zullen we niet veel van onze plannen afwijken, want ook familie in NL neemt wat vrije dagen op als we komen, maar wie weet moet ik toch nog wat verschuiven. Beter dus eerst de vroegste datum te pikken, later kan het altijd nog worden.

Da's een hele goeie om te onthouden. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Een reservering is voldoende Echter het volgende waar je wel rekening mee moet houden De periode die je opgeeft voor vertrek en terugkeer kun je achteraf niet meer aanpassen bij de NL ambassade. Mijn advies geef gewoon 3 maanden op (het maximum) mocht het in de praktijk 10 weken zijn levert dat geen probleem op.
Behalve het ticket moet je ook het verzekeringsbewijs tonen wanneer je het visa ophaalt Je krijgt namelijk eerst een "interview" en 2-3 weken later kun je het visa pas daadwerkelijk ophalen.
Het beste is eerst een afspraak te maken bij de ambassade en dan pas te reserveren
Dan kun je de reservering meenemen tijdens het interview Je hebt daarna dan 2-3 weken om de daadwerkelijke boeking in hand te krijgen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

totto
User
spacer line

Dat klopt, het verzekeringsbewijs is al vaker ter sprake geweest o.a. via Annemiek. De afspraak kun je maken via internet. Ticket reservering, paspoort , ziektekostenverzekering (even terugkijken op het forum) en uitnodiging uit Nederland, die door de gemeente in de woonplaats van uitnodiger is afgetekend op echtheid. Tevens iemand er borg voor te staan voor 5 jaar a 10.000 per jaar dat de persoon daadwerkelijk teruggaat. (in ons geval). In ons geval kon het visum binnen een week opgehaald worden en was er amper een intervieuw. Het gaat er meer om of er een goede reden is om terug te gaan.

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het beleid mbt de verzekering zou zijn veranderd volgens mensen die het afgelopen jaar op toeristenvisum naar Nederland zijn gekomen. Dit zou nu meteen bij de aanvraag moeten worden overlegd.
Ik heb daar zelf geen ervaring meer mee gehad.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM: Het is een kleine moeite die verzekering te regelen als je het visum aanvraagt, heb al gekeken. Kost een paar tientjes en is gewoon online te betalen, dus dat regel ik netjes op tijd om eventuele teleurstelling te voorkomen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.totto; vrouw heeft een eigen bedrijf en auto op haar naam, dus dat terugkeren komt wel goed. Bovendien heb ik een KITAS en wil ik ook gewoon weer lekker terug, al is dat wellicht minder belangrijk voor ze op de ambassade.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sabar2; dat van het afspraakje maken en daarna pas de reservering maken is wel een goede ja. Als je het dan toch goed wil doen is dat wel de beste manier denk ik.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-02-2012 20:28 Anne Mieke wrote:
Het beleid mbt de verzekering zou zijn veranderd volgens mensen die het afgelopen jaar op toeristenvisum naar Nederland zijn gekomen. Dit zou nu meteen bij de aanvraag moeten worden overlegd.
Ik heb daar zelf geen ervaring meer mee gehad.
Exact, klopt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-02-2012 15:30 sabar2 wrote: Echter het volgende waar je wel rekening mee moet houden De periode die je opgeeft voor vertrek en terugkeer kun je achteraf niet meer aanpassen bij de NL ambassade. Mijn advies geef gewoon 3 maanden op (het maximum) mocht het in de praktijk 10 weken zijn levert dat geen probleem op.
Is alleen voor de verzekering van belang. Jeroens vrouw kan in principe in aanmerking komen voor een multiple-entry visum op basis van het feit dat haar echtgenoot in RI verblijvende is (aan te tonen met de KITAS). Don't forget to ask to ask. Ik zend het je wel.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-02-2012 01:48 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Is alleen voor de verzekering van belang. Jeroens vrouw kan in principe in aanmerking komen voor een multiple-entry visum op basis van het feit dat haar echtgenoot in RI verblijvende is (aan te tonen met de KITAS). Don't forget to ask to ask. Ik zend het je wel.
Dat wordt gewaardeerd Emoticon: Wink

Die verzekering en het ticket is geen probleem, want alle data liggen al vast eigenlijk, en liggen zeker vast als ik het ticket heb gekocht. bovendien is illegaal verblijf in Nederland geen crimineel feit, en wordt het dus niet bestraft. Al beseft ik dat het nadelig kan zijn voor toekomstige visumaanvragen/reizen naar Schengen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens heb ik het redelijk makkelijk zoals ik al zei: alle papieren zijn op orde, ze heeft zelf wat geld, sponsor is er ook al. Dus is het meer een kwestie van papieren inleveren en gaan met die banaan. Heb ook niet zoiets van 'o jee, dit wordt moeilijk'.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,341 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,433 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com