indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nadat je hier langer verblijft en op alle manieren tracht in te burgeren

Of het onverwachte gebeurt en dus weg gaan geen optie meer is.

Of direct je Hart is verpand aan dit toch mooie land.

Wil ik jullie toch niet van onthouden dat 3 weken geleden geboren is mijn dochter

Hielkje Trijntje "Harly's"

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geluk gewenst. Een rondje van de zaak??

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Van harte Harly's.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Van harte gefeliciteerd, wat een prachtige dochter heb je!!!

spacer line  

Beste Harlys,

Van harte gefeliciteerd. Leuk die Friese namen! Emoticon: Party!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ja een echte friese meid dan wel een halfbloedje zoals ze zeggen maar 29 jan geboren.

Sterk groeit snel .

Maar goed wil hier geen lang topic over maken

Zal aan de slag om voor de kleine wat na te laten in het leven

Misschien word het dus Hielkjes ijssalon (s) ?

Een cafe na laten zie ik echt niet zitten voor mijn meiske.

(vandaar dat Harly's eigenlijk te koop staat)

Omdat ik toch me een hele trotse vader voel nog 1 keer een foto van de kleine meid

kijk ze slaapt ! Men zegt hier in de buurt brappa bulan pa ? En als ik zeg nog geen drie weken kijken ze me verbaasd aan

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Da's een heerlijk (m) eisje! En dat met twee smaken!

Goe gedaan, gefeliciteerd!
Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Duo penotti 2 kleuren in een poppie , van harte gefeliciteerd.
Dat zemag opgroeien tot een gezonde meid Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Geweldig man, gefeliciteerd!! Wij inmiddels een 4,5 maanden oude zoon (we hadden al een peuterdochter) die in juni voor het eerst de familie in IndonesiŽ gaat zien. Voor dochterlief inmiddels de 3e keer (en ze wordt net drie Emoticon: Smile ).

Trouwens niet zo'n veel voorkomende naam in IndonesiŽ, Hielkje Emoticon: Laugh out loud
Wel leuk die namen die naar de roots verwijzen. Omdat wij in Nederland wonen hebben wij onze dochter juist een Indonesische naam gegeven, Larasati. Daarvan zijn er in Nederland hooguit een stuk of tien!

From Dayeuhkolot with love

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja gefeliciteerd, dit waren de mijne,2 van de vijf, tweeling, inmiddels al weer boven de 40 jaar.
wat vliegt de tijd................... Emoticon: Worship Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De datum van geboorte is niet meer dan logisch Harlys, 29 januari kwam Malam namelijk terug in IndonesiŽ dus die kleine snoep dacht, als Om Malam terug is dan wordt het voor mij ook tijd om uit te breken. Emoticon: Yes!
Tja de naam, dat zal hier problemen geven met de uitspraak.
Wij hebben in de familie het gebruik om alle kleinkinderen (allemaal halfbloed snoepjes trouwens) buiten hun eigen naam een Indonesische naam mee te geven, dat had ik ooit al eens ergens geschreven.

Zo hebben we bijv. een Fajar, Intan, Melati en Malam.
De laatste zit een verhaaltje aan vast, omdat moeder werkte zouden wij 4 dagen per week de zorg op ons nemen voor zolang het nodig was.
We zijn ook bij de geboorte geweest, we werden om 2 uur in de nacht ons bed uit getrommeld en om 6 uur in de ochtend besloot de jongedame het maar te wagen.
Waarop haar Indonesische naam niet anders kon zijn als Malam, (weet je gelijk waar mijn Nicknaam vandaan komt Emoticon: Wink )

Harlys van harte gefeliciteerd met je Indo snoepie.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Omdat wij in Nederland wonen hebben wij onze dochter juist een Indonesische naam gegeven, Larasati. Daarvan zijn er in Nederland hooguit een stuk of tien!

Ook een prachtige naam monyet.

zieleffe prachtig zo klein in de wiegjes dan besef je dat het leven zo fragiel kan zijn!

En malam ze zijn nu nog bezig de naam uit te spreken en het lukt tot nu toe alleen mijn vrouw
maar ja die spaand al 5 jaar om me heen.

Zijn idd fam namen (hielke mijn pake's naam) dus werd Hielkje

Trijntje ter ere van mijn moeder.

TJa en nu maar aan de slag voor de toekomst want het is allemaal lief en zeer zeker prachtig !!

Maar het brengt een onkosten plaatje mee Emoticon: I love it

Daar ik niet van dag tot dag kan en wil denken wat hier in Indo wel gebeurt Emoticon: Yes!

Moet ik dan maar een bedrijfje er bij opzetten.

Harly's Cafe heb ik wederom te koop en volgende week komen er kijkers van uit Nederland, Singapore en een uit Jakarta.

Ik wil namelijk niet dat mijn dochter opgroeid in een kroeg Emoticon: Wink

Maar dat had ik AL meegedeeld Emoticon: Yawn

En ja malam dus de 29 januari " pas maar op " dat ik je niet suiker oom zal maken Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de kleine!

Opgroeien in een kroeg? Ik neem aan dat je ook een huis hebt waar je kleine kan verblijven? Ik denk dat als je het een beetje wil het geen probleem is je werk en prive-leven gescheiden te houden.

Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik niet terug wil naar Nederland. Niet omdat het daar zo slecht is, of omdat het hier zo goed is, maar wel omdat ik denk dat ik hier op een fatsoenlijke manier verder kan en mijn kleine een goed leven kan geven hier. Uiteindelijk kan hij zelf kiezen of ie naar Nederland wil, want hij heeft al twee paspoorten. Een goed begin is het halve werk, toch?

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Gefeliciteerd met je dochtertje. wel een bijzondere naam voor de IndonesiŽrs Emoticon: Party! Emoticon: Party! hopende dat ze het goed kunnen uitspreken.
Ik ben inmiddels Oma geworden van een kleinzoon, het is een fijn gevoel om zo'n hummeltje weer in je armen te mogen hebben. Geniet ervan.......
Ach....overal ter wereld worden baby's geboren wel of niet in een kroeg op te groeien, de normen, waarden en respect dat geeft je tijdens het opvoeden en dat hebben jullie in eigen handen, toch? Waar ligt dan het probleem?? Kijkt maar in de kampungs rond, dan zie je gauw genoeg die ondanks de armoe een goede opvoeding hebben genoten ůf kinderen niet nťrgens respect voor hebben.....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ach, een kroeg is nog tot daar aan toe. Je kunt ook terecht komen in een Islamitisch meisjesinternaat, op de hoek van de straat of in een illegale hoerenbuurt.. Dan is een cafe toch zo slecht nog niet.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-02-2012 03:29 harlys wrote:

En ja malam dus de 29 januari " pas maar op " dat ik je niet suiker oom zal maken Emoticon: Laugh out loud

Oooh geen probleem hehehehe.
Als ik met mijn indo kleinkinderen op stap ga dan ben ik dat al gewend.
Ze vragen niets, kijken veelbetekenend en weten dat ze opa om hun vinger heen kunnen winden.
Dat laat ik graag over me heen komen Emoticon: Laugh out loud

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 21-02-2012 02:53 Yerun wrote:
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de kleine!

Opgroeien in een kroeg? Ik neem aan dat je ook een huis hebt waar je kleine kan verblijven? Ik denk dat als je het een beetje wil het geen probleem is je werk en prive-leven gescheiden te houden.

Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik niet terug wil naar Nederland. Niet omdat het daar zo slecht is, of omdat het hier zo goed is, maar wel omdat ik denk dat ik hier op een fatsoenlijke manier verder kan en mijn kleine een goed leven kan geven hier. Uiteindelijk kan hij zelf kiezen of ie naar Nederland wil, want hij heeft al twee paspoorten. Een goed begin is het halve werk, toch?

Ja maar als ik nu de pijp aan maarten geef en dat stelletje "erfgenamen" Gaat zich in dit soort bedrijfs leven mengen.

Nee dat concept is dan verdoemd te mislukken !

In bv een ijs salon of iets dergelijk kan weinig fout gaan !

Kijk naar de expat bars in Jakarta ! zie jij daar nu Expats?

Weinig ! ja er zijn er een paar daar nog wat buitenlanders komen!

(meesten zitten bij ons hehe)

Maar de meesten hebben de keuken uit handen gegeven aan een indo of india figuur

Nee je moet staan voor je zaak ik ga dan liever eervol zelf met mijn eigen concept naar de filistijnen Emoticon: Cooool

Dan dat ik van een wolkje triest hoofdschuddend naar beneden kijk Emoticon: Wink

Iedereen dan een hoop plezier en de kleine straks een fallite Harly's Emoticon: Cry Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

spacer line  

ik ben nieuw hier, weg uit nederland,gaat daar niet goed, lees over harly s, aktieveman, goed werk, indonesie is nu als nederland toen 30 jaar terug, keihard werken dan kan je wat bereiken, nederland nu keihard werken, en ze halen je helemaal leeg, ik ben een jaar geleden met interieurtjes makenbegonnen, en een fabriekje voor mijn vrouw in kleinmeubelen, we hadden weinig modaal toen we starten, maar begint nu aardig te lopen, ik zoek kanalen om verder te komen dan waar wij nu wonen en werken, betrouwbare kanalen natuurlijk, kijk de foodadvantures, waar iedereen het hier over het heeft, is volgens mij geweest, je moet niet gokken over een paar overgebleven nederlanders of toeristen die hier komen of verblijven, zoek handel waar de indonesiers van houden, goedkoop, goed en mooi, is moeilijk maar het kan, nu een omzet va n15 j per maand, is toch niet zo gek in een jaar tijd, ja het leven kan raar lopen, maar als je je handjes kan gebruiken en je koppie dan kan je overal aan de bak, mensen nederlanders werk samen, ik heb een beetje wrange smaak hier

jawa tengah

wouter1492
User
spacer line

Op 07-05-2012 14:12 schreef hollandseharing:
ik ben nieuw hier, weg uit nederland,gaat daar niet goed, lees over harly s, aktieveman, goed werk, indonesie is nu als nederland toen 30 jaar terug, keihard werken dan kan je wat bereiken, nederland nu keihard werken, en ze halen je helemaal leeg, ik ben een jaar geleden met interieurtjes makenbegonnen, en een fabriekje voor mijn vrouw in kleinmeubelen, we hadden weinig modaal toen we starten, maar begint nu aardig te lopen, ik zoek kanalen om verder te komen dan waar wij nu wonen en werken, betrouwbare kanalen natuurlijk, kijk de foodadvantures, waar iedereen het hier over het heeft, is volgens mij geweest, je moet niet gokken over een paar overgebleven nederlanders of toeristen die hier komen of verblijven, zoek handel waar de indonesiers van houden, goedkoop, goed en mooi, is moeilijk maar het kan, nu een omzet va n15 j per maand, is toch niet zo gek in een jaar tijd, ja het leven kan raar lopen, maar als je je handjes kan gebruiken en je koppie dan kan je overal aan de bak, mensen nederlanders werk samen, ik heb een beetje wrange smaak hier

Hallo Hollandse haring, woon je toevallig in Jakarta?

spacer line  

wij nederlanders gaan met zijn allen naar de nederlandse bejaarde man die in het ziekenhuis in jakarta ligt, die zichzelf uit een wanhoopsdaad in brand heeft gestoken, wij nederlanders laten zien wat saamhorigheid is !!!! rs medistra di jakarta

jawa tengah

spacer line  

hai wouter, nee ik doe niets met toeval, wij wonen in banjarnegara, is met de helikopter 1,5 uur naar jakarta, maar met de bus 10 uurtjes, weet jij iets ?

jawa tengah

elsbeth
User
spacer line

Hoe ga jij daar nou heen, met die heli of met de bus? Serieuze vraag! Of is het alleen een aansporing voor anderen om daarheen te gaan?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Elsbeth ben ik ook benieuwd naar.
Ik weet wel dat je bij sollicitaties, helicopter achtige mentaliteit zou moeten bezitten.
Een Ondersteunende Mentaliteit vacatures op ... organiseren en communiceren waardoor een helicopter view ontwikkeld wordt.
Daar hebben ze ook een bedoeling mee.
Als men naar die oude man ik ben ook 69 maar jong de duivel is oud, ook wel willen weten hoe het met die man gaat en als je naar hem toe gaat doe hem de groeten van mij en wens hem beterschap en sterkte toe dat zal die man nodig hebben.... Emoticon: Shiny Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

wouter1492
User
spacer line

Op 07-05-2012 16:19 schreef hollandseharing:
hai wouter, nee ik doe niets met toeval, wij wonen in banjarnegara, is met de helikopter 1,5 uur naar jakarta, maar met de bus 10 uurtjes, weet jij iets ?

Ideeen genoeg, het is alleen jammer dat je zo ver weg woont! Maar.... mocht je ooit in Jakarta komen dan zou ik je graag ontmoeten om wat te brainstormen.

spacer line  

Beste Hollandse Haring en Wouter,

Het is leuk om te lezen dat jullie verbinding zoeken. Door het maken van verbindingen zal je veel succesvoller zijn. Ik ben ook ondernemer in Nederland en ga een goed avontuur in IndonesiŽ niet uit de weg. Ook ik merk dat het hier minder gaat. Wat voor meubels maak je Haring? Is Wouter ook ondernemer?

Ik vertrek 16 mei naar IndonesiŽ voor werk en vakantie.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,236 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com