indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Wilbra
User
spacer line

wordt door reisorganisatie geadviseerd om de koffers niet op slot te doen als we naar Indonesie reizen! Wat zijn jullie ervaringen?
Vast bedankt

Nyoman
User
spacer line

Ik doe altijd mijn bagage op slot. Een heel klein slotje is voldoende.
Niet ter voorkoming van diefstal, dat is niet tegen te houden maar meer voor controle of mijn bagage niet is opengemaakt. Ik wil niet graag iets extra's door de douane tranporteren.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Doen ze ook het verzoek om je deuren en ramen maar niet op slot te doen? Lekker op slot doen natuurlijk, doe je dit niet en wordt je aangehouden omdat je 'extra bagage' hebt gekregen onderweg, dan ben jij daar door nalatigheid schuldig voor. Lijkt me niet wenselijk.

Ho Lee Fuk

SanderBali
User
spacer line

...en sealen die handel! Dan heb je echt een soort of verzegeling.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zelf voorheen werkzaam geweest voor vele travelburo's. Advies: WEL op slot doen. Gelegenheid maakt de dief.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 10-02-2012 20:23 Nyoman wrote:
Een heel klein slotje is voldoende.

Er zijn van die kleine messing slotjes die iedereen gebruikt. Ik heb gemerkt dat als je drie van die slotjes koopt, je met de bijbehorende sleuteltjes alle andere slotjes open kan krijgen. Sealen is wat dat betreft toch beter, hoewel ik het nooit doe.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Altijd op slot doen.....als je eruit wordt gehaald voor nader onderzoek moet je het tóch openen......het gaat juist om diefstal tijdens het transporteren van je koffers richting vliegtuig, alhoewel de meeste werkers aldaar het simpel open kunnen krijgen,( gehoord van vrienden die op Schiphol werken)..... verstandiger is om een cijferslot te nemen....maar vergeet zélf niet je cijfercode Emoticon: Stupid
anders sta je voor paal én je moet het openbreken.... zonde van je koffer toch? Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Ik zal wel naief zijn, maar dat heb ik nog nooit gedaan, naar geen enkel land.
Ik reis met een rugzak of een weekendtas, nooit met een koffer. Dus op slot wordt sowieso een beetje lastiger. Nog nooit iets gemist en ook nog nooits iets extra's gevonden.
Dat laatste is het enige waar ik dan inderdaad huiverig voor zijn, dat iemand er wat in stopt.

Wilbra
User
spacer line

Thanx voor alle reacties, Ik vind het zelf ook van de gekke dat ik mijn cijferslot niet mag gebruiken. Jullie reactie is eigenlijk een bevestiging van wat ik eigenlijk al wist, gewoon mijn koffer op slot Emoticon: Party! Blijft wel raar dat een reisbureau dit adviseerd Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou voor de zekerheid even navragen waarom dit advies gegeven wordt. Mogelijk is het een foutje in hun documenten/website? Of wie weet hebben ze er een reden voor?

Ho Lee Fuk

ecco1964
User
spacer line

Zou men echt iets "extras" in uw bagage doen, welke zin heeft dat? Als je zelf geen interesse hebt in die "viezigheid", waarom zou iemand anders dan in een "vreemde" koffier iets extra"s bijsteken? Bij controle heb je zeker problemen, maar als je geen conrole hebt, hoe kan die persoon dan nog aan zijn viezigheid geraken als je al in het hotel bent, dan zou ik het toch heel vlug wegsmijten hoor.
Trouwens ook nooit geen voorwerpen van zogezegde "nieuwe" vrienden meedoen, je weet nooit wat erin zit.

ecco1964
User
spacer line

Welke zijn uw rechten als een gesealde koffer is opengebroken?

harlys
User
spacer line

Op 12-02-2012 02:24 schreef ecco1964:
Zou men echt iets "extras" in uw bagage doen, welke zin heeft dat? Als je zelf geen interesse hebt in die "viezigheid", waarom zou iemand anders dan in een "vreemde" koffier iets extra"s bijsteken? Bij controle heb je zeker problemen, maar als je geen conrole hebt, hoe kan die persoon dan nog aan zijn viezigheid geraken als je al in het hotel bent, dan zou ik het toch heel vlug wegsmijten hoor.
Trouwens ook nooit geen voorwerpen van zogezegde "nieuwe" vrienden meedoen, je weet nooit wat erin zit.

Denk je er van als er iemand een in de hal van vetrek op de airport en of als je ergens koffie zit te drinken daar Etc etc effe in jouw koffer een kilootje cocaine of wat dan druk?

En bv als je door de douane bent in nederland of waar dan ook
het weer uit je koffer haald of van je hotel kamer !

Word je gepakt zoeken ze een ander slachtoffer

Dingen gebeuren en regelmatig zo gerafineerd dat je het van het begin tot het eind nooit iets van zult vernemen Emoticon: Cooool

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-02-2012 02:24 ecco1964 wrote:
Het gaat sneller dan je denkt met een syndicaat. Jouw koffer raak je wel kwijt als daar een kilo extra rotzooi in zit, en als je pech hebt pakken ze jou er ook bij op.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-02-2012 02:27 ecco1964 wrote:
Welke zijn uw rechten als een gesealde koffer is opengebroken?
Ik denk vrij weinig... maaarrrr..... ik doe mijn koffer altijd op slot en seal hem ook in de laatste jaren. Heb het een keer gehad dat ik bij aankomst in Amsterdam merkte dat het slotje open was. Ben naar de douane gegaan, heb de rode lijn gepakt en aangegeven dat ik graag wilde dat mijn koffer gecontroleerd werd omdat het slotje open(gebroken) was. Er zat niets in, maar ik denk dat deze eerlijkheid wel beloond zou worden als bleek dat er wel iets in zat.. zeker als ik nonchalant door de groene lijn naar buiten was gelopen. Kan een gevoelskwestie zijn, maar doordat het slotje opengebroken was nam ik deze stap, zekerheid voor alles.

Ho Lee Fuk

harlys
User
spacer line

Indonesie via dubai naar nederand zag dat toen mijn koffer over de roller kwam slotje weg was Emoticon: Confused

Heb de koffer er niet eens afgepakt douane laten doen Emoticon: Wink

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

ecco1964
User
spacer line

Vroeger had ik een koffer in stof, maar die was eens opengescheurd. Sedertdien een zware koffer die volledig toe is, met een cijferslot, nog een extra riem en ook ingeseald, de laatste jaren. En onze handbagage is ook gesloten met slotjes.

cabrio
User
spacer line

Altijd op slot doen, anders heb je helemaal niets om op terug te vallen als er iets verdwenen is, al is een slot ook geen garantie natuurlijk. Maar in elk geval altijd op slot doen.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Het reisbureau is waarschijnlijk in de war met reizen naar Amerika, daar heb je een Amerika slot voor nodig, de Am. douane heeft daar en "loper" voor zodat ze de koffer kunnen openen. Heb je geen Amerika slot op je koffer dan wordt er aangeraden om de koffer open te laten omdat de douane de koffer anders mogelijk kan openbreken.

Of dit nou zo handig is?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Garantie krijgt je nérgens.....voor je eigen gevoel dan het wel "veilig" is, toch?
Als je je koffer van de band afplukt kijkt inderdaad naar de sloten....als het opengebroken is direct naar de douane gaan...leest het bericht van Yerun.....
Héél vervelend als je richting gevangenis gaat...als er iemand stiekum drugs in jouw
koffer hebt gedaan....probeer dát maar te bewijzen dat je een argeloze toerist ben.... Emoticon: Shut up!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,292 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com