indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Weet nog niet hoeveel doden nu iets van 15

misschien Indahnesia wel ?

rijd af en aan de truks met doden wegen zijn afgezet

This 6 min van mijn huis maar mag er niet door

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Tukan sajur (reed met zijn auto met groente ) woont in mijn wijk is ook overleden in het ziekenhuis

Taman safari ziekenhuis ligt vol

Tja this wat

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hier nog niets gehoord, waarschijnlijk vannacht of morgenochtend.

It's only kinky the first time.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

ja sorry comp hing zit op een usb stick maar het is voor de grote pasar gebeurt en daar stonden nog al wat kraampjes nu we horen het wel via het nieuws hier was het !

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Geeft niet harly, daarom heb ik een paar knoppen meer Emoticon: Wink
Kan gebeuren. Is er weer een busje verongelukt?
Dat is is treurig voor je groentebroer.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 10-02-2012 17:30 schreef oyibo:
Geeft niet harly, daarom heb ik een paar knoppen meer Emoticon: Wink
Kan gebeuren. Is er weer een busje verongelukt?
Dat is is treurig voor je groentebroer.

meen wel duidelijk te horen een bus met passegiers er bij betrokken

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

JKT Post:

Bus crash in Puncak kills more than a dozen
The Jakarta Post | Jum, 02/10/2012 11:33 PM | Jakarta

A packed passenger bus has slammed into several vehicles in Puncak, Bogor, West Java, killing more than a dozen people. The private El-Shinta radio said the bus driver appeared to have lost control when the brakes failed Friday evening in the hilly region of Cisarua in West Java. The station quoted witnesses as saying that the bus hit eight cars plus a number of motorcycles and an electric pole before plunging into a ravine. At least 13 bodies were recovered and more than 20 injured people were rushed to a nearby hospital, while residents working in the dark evacuated others who are wedged under the bus.

MAD

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

[

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Het is voor de baso tent waar ik wel kwam gebeurt schuin tegen over de pizza hut Cisarua

De bus is de richtin van bogor bij een afgebroken villa in het daar nog oude zwembad terecht gekomen
6 autos bij betrokken nog een bus een ancot met mensen er in (allemaal dood)
Ojects die er voor gepakeerd stonden langs de straat stuk of 10 allemaal weggevaagd door de bus

Bus had geen remmen meer 35 jaar oude bak ze leren het ook nooit

From a police ,the told me
14 dead
47 in the hospital
13 critical

Ben er geweest, woon er paar minuut vandaan
ben weer thuis
Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lekkere puinhoop weer, en dat in het weekeinde, Puncak is dan al zo druk. Lees wel dat er weer voldoende mensen om het leven gekomen zijn die er niets mee te maken hebben; andere bus, motoren, auto's. En de chauffeur? Die is er vandoor gegaan natuurlijk.

Ho Lee Fuk

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

De bus chauffeur was dronken doden tal nu 20 volgens mijn buurman plaatselijke politie agent

Hij is dwars door een etens tent gereden (baso tent) daar at ik wel eens baso daar dat een schone tent was en de baso lekker , en onder de doden idd onschuldige mensen van uit de buurt

spacer line  

Ach ja, piloten die drugs gebruiken en vliegen, bus- en vrachtwagen chauffeurs die dronken of gedrogeerd rijden, het kan allemaal in Indonesie want ER WORDT TOCH NIET GECONTROLEERD.

Er is op de meeste luchthavens in Indonesie GEEN gelegenheid om piloten te onderzoeken, zoals bijv. in Europa en in de USA. De kans om in Europa of de USA gepakt te worden als piloot onder invloed is GROTER dan de pakkans voor een dronken automobilist. 3 keer gepakt worden, piloten licentie foetsie! Kun je alleen nog vliegen in Donker Afrika, sommige landen in Z-Amerika en natuurlijk in Indonesie (Papoea).

Je kunt hier werkelijk stomdronken uit een auto rollen bij een "politie controle" (als je er al een tegenkomt), het maakt niet. Als je SIM geldig is en je STNK is niet verlopen dan mag je gewoon doorrijden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik ken de beelden maar al te goed. Zoals waarschijnlijk wel meer onder ons 14 doden waarvan 12 ernstig, en de omstanders met hun mobieltjes foto's maken.

Elk weldenkend mens zou uitstappen met een dronken chauffeur aan het stuurwiel.

Maar goed, het zoveelste tragische voorbeeld. In en in triest allemaal. Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Uitstappen kan niet, want passagiers hebben al betaald en geld terug kennen ze niet, dus blijven ze met hun bek stijf op elkaar zitten want kaartje al gekocht en ze moeten toch naar hun bestemming.

Ik ben zo ooit bij Solo wel eens uit een travel gestapt. Ik zag de chauffeur twee keer inkakken. Heb gezegd dat hij beter kon stoppen. Wilde hij niet, ik stond 200 meter verderop uit het busje. Dat is het niet waard, maar hele kuddes houden lekker hun mondje dicht, doodsbang ' kena ' (met iets in aanraking komen/ergens mee te maken krijgen). En maar Bismillah .

Veiligheid begint bij jezelf, maar Indonesiers zijn net Nederlanders, het mag allemaal niets kosten, en dan nog de helft goedkoper. Tja.. dan krijg je dit soort uitwassen helaas.

Ho Lee Fuk

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Oorzaak drank en kapotte remmen !

Volgens de tv zijn er 14 doden maar dat zijn er onderhand meer.(vandaag zijn er ernstig gewonden zijn overleden) 47 gewonden waarvan 13 zwaar gewond

Meisje wat mij altijd de baso bracht zij zat aan een tafeltje bij de kassa.( la? Tafel) nu de kassa inclusief de hele tent en de gasten is meegevaagd naar beneden door de bus.(die is afgestormd precies op de baso tent) de mandiri bank er naast had geen schade het verbaasde me dat hij precies door als ware een gleuf is gereden en naar beneden is gestort

Meisje 19 jaar is geplet door de neus van de bus beneden gevonden

Wat ik idd Vanacht mee maakte is dat de politie (ook plaatselijke mensen) met hun mobiele telefoon stonden te fotograferen (let vandaag maar eens op de beelden en de politie op tv)en dat de plaatselijke bevolking !!
gister avond eerste hulp verleende dat heb ik met eigen ogen gezien.
En de politie maar wat links en rechts orders zat te geven

Nu kan het zo zijn dat er een code heerst dat de politie toekijkt en bang was voor de heftige emoties en daardoor de plaatselijke bevolking laat gaan die hebben / hadden ook veel slachtoffers ( Zwaar gewonden)

Af dekken van doden die vast zaten in de auto werd niet gedaan ik vond dat misselijk maar kon alleen kijken ga me als blanke daar niet mee bemoeien !

Maar goed iedereen was de doden aan het fotograveren met mobieltjes
ook de politie terplaatse

Mijn conclusie is dat ze totaal nergens zijn op ingespeeld word wel eens tijd voor wat georganiseerd heid bij de politie dat zal nog wel een eeuw duren

Bid en hoop sterkte voor de fam van de gewonden en doden alles heeft me wel diep geraakt

SanderBali
User
spacer line

On 11-02-2012 10:21 harlys wrote:

Oorzaak drank en kapotte remmen !

Volgens de tv zijn er 14 doden maar dat zijn er onderhand meer.(vandaag zijn er ernstig gewonden zijn overleden) 47 gewonden waarvan 13 zwaar gewond

Meisje wat mij altijd de baso bracht zij zat aan een tafeltje bij de kassa.( la? Tafel) nu de kassa inclusief de hele tent en de gasten is meegevaagd naar beneden door de bus.(die is afgestormd precies op de baso tent) de mandiri bank er naast had geen schade het verbaasde me dat hij precies door als ware een gleuf is gereden en naar beneden is gestort

Meisje 19 jaar is geplet door de neus van de bus beneden gevonden

Wat ik idd Vanacht mee maakte is dat de politie (ook plaatselijke mensen) met hun mobiele telefoon stonden te fotograferen (let vandaag maar eens op de beelden en de politie op tv)en dat de plaatselijke bevolking !!
gister avond eerste hulp verleende dat heb ik met eigen ogen gezien.
En de politie maar wat links en rechts orders zat te geven

Nu kan het zo zijn dat er een code heerst dat de politie toekijkt en bang was voor de heftige emoties en daardoor de plaatselijke bevolking laat gaan die hebben / hadden ook veel slachtoffers ( Zwaar gewonden)

Af dekken van doden die vast zaten in de auto werd niet gedaan ik vond dat misselijk maar kon alleen kijken ga me als blanke daar niet mee bemoeien !

Maar goed iedereen was de doden aan het fotograveren met mobieltjes
ook de politie terplaatse

Mijn conclusie is dat ze totaal nergens zijn op ingespeeld word wel eens tijd voor wat georganiseerd heid bij de politie dat zal nog wel een eeuw duren

Bid en hoop sterkte voor de fam van de gewonden en doden alles heeft me wel diep geraakt

Tis en blijft een primietief volk/land

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Niet alleen primitief volk, maar ook nog onverschillig volkje.
Het is een bende op die wegen en dat kom, er is geen respect, men rotzooit maar aan.

Zelfs ambulance heeft met zwaailicht nog geen voorrang.
Het sluit aan op de Blog van Jeroen.
http://blog.indonesiepagina.nl(...)iegend_personeel.php
Men zou zeker de beroepschauffeurs moeten controleren voor elk aanvang van een rit.
Zelfs een keuring van een bus is er niet.
Als je daar mee reis, dan ben je aan de goden overgeleverd.
Ook die kleine busjes Angot die daar rijden.
Wel gemakkelijk Kirri en ze stoppen, of hand opsteken en ze nemen je mee....... Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[quote] Op 11-02-2012 11:28 schreef zieleffe:
Niet alleen primitief volk, maar ook nog onverschillig volkje.
Het is een bende op die wegen en dat kom, er is geen respect, men rotzooit maar aan.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Het sluit aan op de Blog van Jeroen.
http://blog.indonesiepagina.nl(...)iegend_personeel.php
Men zou zeker de beroepschauffeurs moeten controleren voor elk aanvang van een rit.
Zelfs een keuring van een bus is er niet.
Als je daar mee reis, dan ben je aan de goden overgeleverd.
Ook die kleine busjes Angot die daar rijden.
Wel gemakkelijk Kirri en ze stoppen, of hand opsteken en ze nemen je mee....... Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Smile

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken
[/quote

Was een ancot bij betrokken en van op zij mee gesleept door de bus

De chaffeur en een van de 8 a 9 passiers zijn dood de rest zwaar gewond is

Ancot is (kleine busje) Het was Pasar malam gelukkig reden er weinig ancots op dat moment op dat stukje Emoticon: Worship

spacer line  

Dat hebben ze helemaal zelf in de hand gehad / veroorzaakt.

Hier op Bali is het 5 van de 10 keer een ambulance met slechts de chauffeur en bijrijder erin die je vervolgens ziet stoppen bij een warung om te gaan eten / drinken. Geen echte reden voor zwaailicht en sirene.

Vervolgens, is het 4 van de 10 keer de chauffeur met zijn familie die op weg zijn naar een ceremonie of ervandaan komen. Ook geen echte reden om een zwaailicht en sirene te voeren.

1 van de 10 keer is het inderdaad iemand die vervoerd moet worden naar het ziekenhuis.

De doorsnee automobilist denkt dus "dikke lRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.l, jij wacht ook maar met je kRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.t-ambulance".

Idem dito met politie-wagens, wegens vergelijkbare redenen.

Verder, zwaailichten en sirenes zijn vrijelijk te koop in de "variasi winkels" en worden vrolijk geinstalleerd op de autos van "Wayan en alleman", die allemaal proberen om zich middels het voeren van sirene en zwaailichten sneller door het verkeer te wurmen. Politie staat erbij, kijkt ernaar en doet (natuurlijk) niets.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-02-2012 06:07 Amed East Bali wrote:
Ach ja, piloten die drugs gebruiken en vliegen, bus- en vrachtwagen chauffeurs die dronken of gedrogeerd rijden, het kan allemaal in Indonesie want ER WORDT TOCH NIET GECONTROLEERD.
Tja, feitelijk is de politie de schuldige. Die jagen vnl. op motorrijders zonder helm en automobilisten zonder veiligheidsgordel ( easy money ); dat zijn nou net die overtredingen die uitsluitend de weggebruiker zelf nadeel kunnen berokkenen en niet een ander.
Controle van deugdelijkheid van voertuigen? Forget it . En als het om OV gaat, dan hebben ze de betaling al in hun zak van deze transportverzorgers: elke week zoveel storten bij oom politie en ze mogen weer jakkeren zonder zich aan regels te hoeven houden. Momenteel zijn de OV-bestuurders (bus en angkot s) heer en meester op Indo's wegen omdat ze een "vrijbrief" hebben gekocht van oom agent.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Had net weer zo'n 'heer' met z'n oranje grafbak-angkot. Die politie-pet jaagt angst aan, want deze reed ik na 2x een onnozele manouvre ook maar klem om even het raampje open te draaien.. Klootzakken zijn het, en ze geven er niets om als ze iemand doodrijden, want dan worden ze zelf ook uit hun eeuwige lijden verlost namelijk.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-02-2012 10:21 harlys wrote: En de politie maar wat links en rechts orders zat te geven

De politie is doorgaans niet gewend actief te moeten zijn. Daar worden ze niet voor betaald; alleen voor het sigaretje roken in de politiepost op kruispunten, het innen van "beschermgeld" bij de OV-chauffeurs en het afpersen van motorrijders, automobilisten en horecahouders.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-02-2012 11:28 zieleffe wrote: Niet alleen primitief volk, maar ook nog onverschillig volkje.
Tja, het is niet voor niets een 3e-wereld land waar de bevolking moreel, geestelijk nog op het niveau staat van de struggle for life en survival of the fittest . Hoewel een aardig deel van de bevolking qua materie al uitsteekt boven het bovengeschetste niveau, is de mentaliteit nog niet meegegroeid en heerst er nog een 3e-wereld land mentaliteit.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad YB precies ! Dat geeft dan ook goed weer hoe men verkeersdeelneming ervaart en in praktijk brengt. Een slachtoffer meer of minder? Als je bezopen bent tuf je rustig een bakso tent in en ga je met je bus gewoon over de zittende clientele heen.

Als zo'n chauffeur nog niet het loodje heeft gelegd moet je die gewoon ter plekke doodslaan.

De enige oplossing, en dat doen ze meestal ook wel. Ach gewoon RI moet je maar denken.

Verbaas je niet verwonder je slechts. Emoticon: Stupid

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een mensenleven is niets waard in een dergelijke cultuur. Het belangrijkste is het voortbestaan van de groep, club, gang, etno, clan, stam of hoe je het ook wil noemen. Het missen van een paar individuen hierbinnen levert nog geen gevaar op voor het groeps-voortbestaan (ja, daar ben ik weer met de groepscultuur; maar het is niet anders). Als hier een familielid overlijdt, is er wel degelijk familie die "echt" treurt om het verlies van een geliefde. Maar er zijn ook legio gevallen waarin men treurt om het verlies van een kostwinner en niet zozeer om het verlies van een geliefde. Ik heb dat wel 100-en malen meegemaakt waarin de treurnis om het verlies van een echtgenoot, vader/moeder of zoon/dochter meer bezorgdheid opriep voor de eigen situatie ("hoe moeten we nu verder rond komen en leven?" Emoticon: Wink dan enig verdriet om het verlies van een geliefde als werkelijk zijnde een individu waarvan men houdt. Primitief? Ja, dat is kenmerkend voor de mentaliteit in 3e-wereld landen.
De groepscultuur is ook de reden voor de afwezigheid van verantwoordelijkheidsgevoel; iets wat kan worden afgeschoven op de "groep". Evenzo het gebrek aan initiatief; ook afschuiven op de groep (of zich erachter verschuilen).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,138 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com