indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Knap hoor Ziel, op je smartphone, terwijl je een retteketetje zit te drinken, gaat het met die grote blafvingers van je? Emoticon: Laugh out loud

Of je nu wifi of wat anders gebruikt, er zijn slechts enkele providers in IndonesiŽ en ze hanteren allemaal de richtlijnen van het ministerie, blokkeren van bepaalde sites. Emoticon: Yes!

Veilig thuis komen ouwe brombeer en je weet het hť, buiten cuci mata maar thuis nasi bungkus eten Emoticon: Yummie!

elsbeth
User
spacer line

[b

Veilig thuis komen ouwe brombeer en je weet het hť, buiten cuci mata maar thuis nasi bungkus eten Emoticon: Yummie!

Is dat de Indonesische variant van : Appetit machen kann man draussen, aber gegessen wird zu Hause?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha ja ik had een of twee fles bintang op.
Zag dat mijn smartphone goed werkte en zelfs mijn filmpjes werden goed door gegeven.
Daarom even toch proberen of ze die site op een andere wifi wel werd door gegeven, maar dus ook niet.
Och deze jongen zal zich niet meer zo op warmen want thuis gekomen in een leeg appartement.
Ik laat mij niet rippen door zo mooie meid die echt hier rond lopen
Maar denken dat ze een gouwe k*t hebben en zo arrogant als de pest zijn.
Ha ha Elsbet etwas smakt wie ein echtes Glas kaltes Bier...
Bij een temperatuur van 30 graden en een warme briesje van zee...
Denn ich hatte nicht fŁr die Menschen hierher kommen,
Betul untuk botel enak dingin bier...... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-09-2015 16:17 elsbeth wrote:

[quote removed]

Is dat de Indonesische variant van : Appetit machen kann man draussen, aber gegessen wird zu Hause?

Hihihi Elsbeth,
Ja, dat bedoelde ik, leuk om zoiets in verschillende talen te zien. Emoticon: Yes!
Maar " cuci mata " is wel de top Emoticon: Nice

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nogmaals Ziel, waar je ook zit, je bent afhankelijk van de provider en de Indonesische providers blokkeren sites, het werkt in IndonesiŽ nu eenmaal anders als in het westen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar kom ik ook langzaam achter dus het heeft voor mij ook geen prioriteit het ging over die blote dames die in Frankrijk een Moslim bijeenkomst verstoorde en dat was te zien op die site.
Het schijnt dat ze die dames hardhandig van het podium getrapt hebben die lang jurken.

Maar te veel kijken naar die mooie dames hier, doet mata-mata sakiet.
Eergisteren moest een dame met een jurk aan, haar jurk van onderen vast houden omdat het zo waaide een lekker wind van uit de zee, waaide die jurk omhoog net als Marilyn Monroe.... Emoticon: Party!
Ze keek eerst wel angstvallig naar mij, maar ze klaarde op toen ze mij zag zitten en ik glimlachte.... Emoticon: Shiny
http://www.froot.nl/posttype/f(...)e-straf-kunnen-zijn/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In tussen gebeuren er veel dingen met mij maar daar kom ik later nog op terug.
Ik zit op een mooie plekje,maar we hadden die Moskee over het hoofd gezien na 14 dagen dat we zaten bliezen ze hun geschreeuw door die toeters, horen en zien verging je. je zat recht overeind in bed het begon al om 4 in de morgen.
En wat het ergste was jongere stemmen die aan een gesloten geschreeuw leek wel 5 minuten het vol konden houden.
Daarom wilde ik hier weg en iets nieuws te bemachtigen waar je die toeters niet konden horen.
We waren al aan het onderhandelen maar de mensen waar we mee te maken hebben dat zijn kantoortjes propertry bureau's verschillende dus concurrentie genoeg hier al rondom deze 4 gebouwen de appartementen moeten verkopen ,voor die rijke chinezen die ze al jaren geleden gekocht hadden als geld beleg.
Ik hoorde dat ze toen zo"n 600mil tot 700 milj juta voor betaald hebben dat nu dan meer als 1 miljard juta kosten, dus flinke winst....
Nu willen ze die appartementen verhuren van 70 milj juta per jaar tot aangekleed 120 milj juta.
Kaal is nog net te betalen, maar dan moet je het inrichten en dat inrichten doe je voor je zelf maar de eigenaar wrijft zich in handen en denk zo dat heb ik mooi voor elkaar gratis inrichting als die man er uit gaat en daar zit nu ook mijn knel punt ik ben gekke henkie niet dus wil veel van die prijs afdingen.
Maar het schijnt hen niet door te dringen och het kost elk jaar wel geld 12 milj juta service kosten maar die rijke stinkers zijn nog te dom om te onderhandelen.

Maar dan komen we weer aan naar het begin van mijn verhaal had al een week geen geluid meer gehoord van die minaretten.
Ze hadden die een toeter weg gehaald ik denk dat er zo veel klachten waren binnen gekomen dat ze die megaphone hebben moeten weg halen.
Ik blij ik denk ik hoef niet meer te zoeken naar een andere plek dus dan heb ik al die rompslomp niet van verhuizen.
Tot gisteravond blij gemaakt met een dooie mus.
6 uur in de avond weer dat geschreeuw van die jonge het lijkt wel van te voren opname en die draaien ze dan elke keer af.
Maar die toeters die over waren gebleven hadden ze harder gezet dus het was net of die ene die weg was er nog zal maar die zit er niet meer.
Wat een land die ezels lopen allemaal achter die imam aan en zodoende durfde hij schijnbaar dat geschreeuw weer aan.
Trouwens vanmorgen had ik ze niet gehoord zou het toch minder worden!!!!!!..... Emoticon: Angry Emoticon: Confused Emoticon: Shut up!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Over 2 weken is het weer ramadan. Nog meer herrie.
Ik heb allemaal Europeanen te gast die nog van niks weten. Die zullen niet blij zijn. Emoticon: Nooo

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vice president Jusuf Kalla is sinds 2012 voorzitter van de Indonesische moskee raad (DMI).
Elk jaar voor de ramadan roept hij de moskeeŽn op om zich te beperken tot de oproep voor het gebed en niet uren door die roeptoeters te blŤrren.
Dan vraagt hij begrip voor mensen die een ander geloof hebben en voor mensen die moeten werken die soms vanaf 3 tot 5 in de nacht met stijve kuiten in hun nest liggen van dat getoeter.
Volgens Kalla zetten ze die dingen zo hard en bovendien is de kwaliteit zo slecht dat het totaal niet is te verstaan, dus volkomen zinloos.
Vorig jaar bood hij aan om moskeeŽn die er om vroegen het team technici van de DMI de boel te laten nakijken en af te laten stellen.
Maar zo als met veel dingen in IndonesiŽ trekken ze zich geen reet aan van dit verzoek van Kalla.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Kwaliteit is inderdaad bijna net zo slecht als de omroeptoeters op een Indonesisch vliegveld.

Zodra er kinderen door dat ding gaan lopen bleren word ik pas echt strontchagrijnig.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vandaar dat wij het in de afgelopen jaren zo inplannen dat we met de ram maar dan in Nederland zitten, zo wie zo is het stadje waar we zitten dan uitgestorven.
Restaurantjes en warungs zijn dan gesloten, die krijgen dan bezoek van een FPI delegatie, sluiten of ze verbouwen de zaak, uiteraard knijpt de politie de ogen dan dicht.
Op de weg is het dan ook levens gevaarlijk, ze zijn om half vier opgestaan om vijf uur de laatste slok drinken, rond ťťn uur bij een gezellig temperatuurtje van 34 graden zitten ze dan in de auto of op de motor en zijn zo suf als een kanarie die net een joint weg heeft gepaft.

4 jaar terug was de laatste keer dat we er tijdens de ram maar dan waren, toen besloten de brave moslims dat ze het niet zo leuk vonden dat er een witte kafir in hun buurt woonde.
Toen hebben ze verscheidene malen getracht rond half vijf onze ramen in te keilen met vuist grote stenen, gelukkig is de afstand van de weg naar het huis te groot, ze haalden met wat geluk net het terras.
Uiteraard heb ik een aantal keren gepost maar dan kwamen die brave moslims niet opdagen. Emoticon: Angry

salina
User
User icon of salina
spacer line

Dat meen je niet? En dat doen ze alleen tijdens de ramandan dan?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb nooit ergens last van gehad, bemoei me nauwelijks met iemand, nog sterker wij kennen daar niemand in de omgeving.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt in IndonesiŽ om mensen die aan de deur komen voor een bijdrage voor een moskee te begroeten met Assalamu'alaikum en geef braaf een bijdrage. Emoticon: Yes!
Schuin tegen over ons huis is een soort jongeren honk, daar staan altijd zo'n stuk of tien gabbers van een jaar of 17, om de zoveel tijd geeft ik die een zak kippenvleugeltjes, wat ze enorm waarderen.
Zijn we weg en er wil iemand het terrein op lopen dan steken ze daar een stokje voor, oprotten weg wezen.
Alleen in dat jaar tijdens de ram maar dan was het ineens prijs, voor de rest nooit een centje last gehad, maar ik heb niet de illusie erbij te horen, we zitten daar nu haast 10 jaar, maar je bent en blijft een vreemde eend in de bijt.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Je wordt gewoon altijd gezien als die rijke stinkerd.
Wij werden gisteren (met klem) gevraagd om 180 vreetboxen te regelen tijdens de ramadan.
Normaal doen ze dat met een hele groep maar ze vonden dat wij dat wel in ons eentje konden betalen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 20-05-2016 14:22 salina wrote:
Je wordt gewoon altijd gezien als die rijke stinkerd.
Wij werden gisteren (met klem) gevraagd om 180 vreetboxen te regelen tijdens de ramadan.
Normaal doen ze dat met een hele groep maar ze vonden dat wij dat wel in ons eentje konden betalen.

Alsof je geld schijt als je blank bent. Pfff, in augustus mag (moet) ik weer 2 weken naar Yogya. Ik kijk er helemaal niet naar uit. En in Europa maar mekkeren dat we tolerant en gastvrij moeten zijn voor de moslim vluchtelingen. We moeten die mekkeraars dringend een paar maanden naar IndonesiŽ sturen. Emoticon: Worship

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat bedoel ik Salina, ze zijn van de pot gerukt.
Wij droegen in het verleden netjes bij voor Idul Fitri en we lieten ook in eigen beheer een geit zijn strot door snijden, de pakketjes vlees werden bij onze hut in orde gemaakt.
Onze straatsteen arme klusjesman zorgde dat het op de juiste plekken terecht kwam, het mes sneed aan twee kanten, we hadden onze plicht gedaan en we hadden de voldoening dat een aantal sloebers een Idul Fitri met een fatsoenlijke maaltijd hadden.
Zo werkt het nu ťťnmaal in IndonesiŽ en daar had ik geen moeite mee, maar van de pot gerukte klanten die even komen vertellen wat ze van je verwachten kunnen mijn rug op.
Daar liet ik dan mijn mini vulkaan Merapi op los, die vertelde ze dan in heel fijn Sundanees dat we verdomd goed zelf in staat zijn om te doen wat nodig is.
Als je je oren naar die idioten laat hangen kan je wel een hele kudde koeien laten slachten en vragen ze er nog bakolie bij ook. Emoticon: Bye bye

salina
User
User icon of salina
spacer line

Met Idul Adha hetzelfde. De hele kampung een klein schaapje met z'n allen en ik moet een koe van 2000 kilo kopen. Nou gaat me het niet om het geld maar ik ben niet zo van dieren slachten als het 'mijn schuld' is. Emoticon: Nooo

Kom je een bakkie doen Erwin, als je toch in Jogja bent? Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whoeahahaha Salina, ik zie het helemaal voor me, jij met zo'n couveuse koe voor Idul Fitri in de tuin van je villa Emoticon: Laugh out loud
Ga je op het aanbod van Salina in Erwin, een vriendelijk verzoek, geen bloemetje meenemen maar een baal hooi. Emoticon: Shiny

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 20-05-2016 15:48 salina wrote:

Kom je een bakkie doen Erwin, als je toch in Jogja bent? Emoticon: Party!

Kan ik doen. Mijn enige planning is wachten tot ik terug naar huis kan. Mijn vrouw en dochter willen niet alleen gaan, dus ik moet mee. Emoticon: Stupid

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nou, je gaat toch wel ff de Borobudur op he?! Emoticon: Nice

Zo'n koe was het inderdaad Malam Emoticon: Very funny

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 20-05-2016 16:33 salina wrote:
Nou, je gaat toch wel ff de Borobudur op he?! Emoticon: Nice

Been there, done that, zoals zowat alles in en rond Yogya. Ach, de e-reader vol boeken, op tijd en stond het zwembad in om wat af te koelen en 's avonds wat biertjes drinken en die 2 weken zijn zo weer om.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-05-2016 18:34 erwin wrote:

[quote removed]

Been there, done that, zoals zowat alles in en rond Yogya. Ach, de e-reader vol boeken, op tijd en stond het zwembad in om wat af te koelen en 's avonds wat biertjes drinken en die 2 weken zijn zo weer om.

Sloeber Emoticon: Blush
In de eerste jaren had ik dat ook, maar het ligt mij niet zo in de aard mij op te offeren Emoticon: Blush
Ik ging mijn eigen gang, tja als knappe blonde witvoet indiaan kan je alle kanten op, daarbij ben ik zo trouw als een chimpansee Emoticon: Laugh out loud
Ik ben inmiddels van de de rollatorgeneratie, en ik krijg geen streep ruimte meer, maar ze volgt mij wel in wat ik wil Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Als we een maand gaan, dan trek ik er ook op uit. Dan ben ik een week of 2 alleen weg. Maar nu gaan we maar twee weken en dan vind ik het niet de moeite om wat rond te reizen in IndonesiŽ. Vooral omdat het zo'n gedoe is om op de plaatsen te geraken waar ik dan naartoe wil.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

terug naar waar het om ging

Waar blijft deze president durf hij niet of is dat omdat ze bang zijn doorddat een kleine groep FPI die meer een communistische partij is dan een moslim partij.
Als het leger hen opleid dan kan het weer gebeuren wat Suharto en zijn kornuiten hebben gedaan ,de zogenaamde communisten uit te schakelen
Daarom begrijp ik niet, dat het hogere segment niet dat doet wat het moet doen, een verdeelde leger en politie korps voorkomen.
Maar ja wanneer de kalf verdronken is dempt men de put.
Wat mij opvalt doordat die groep agressief zich vertoont, dat er geen eerlijke proces in IndonesiŽ niet meer mogelijk is.
Alles is door angsten beÔnvloed en daarom begrijp ik niet dat het zo gaat.
Ik heb die advocaat van Ahok een brief in zijn handen geduwd en nu blijkt hij dat hij hier in de buurt ook woon in een Thower tegen over mijn Thower
Dat hoorde ik van een Crab chauffeur die daar ook toevallig woon. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye
Dus als ik van uit Nederland straks mijn verhaal doe dan ben ik er uit gezet.
Wegens bemoeien met binnen landse problemen.
Want nu ben ik meer te weten gekomen, hij is moslim van origine chinese afkomst.
Hij heet Anton Medan en hij heeft een boekje geschreven
BICARA AHOK Siap Mawati Melawan Korupsi

En dan deze nog een uiting van een ex moslim

https://www.nieuwskoerier.nl/n(...)er-dat-het-onzin-was

bulekurus
User
spacer line

http://nos.nl/artikel/2152238-(...)erka-in-marokko.html

Nu IndonesiŽ nog , kan eindelijk de schoonheid van de vrouw terug komen Emoticon: Yummie!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,265 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 17:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,137,238 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com