indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

manuel
User
spacer line

beste mensen,

voor mij is dit de eerste keer op het forum en ben eigenlijk op zoek naar een familienaam op Bogor en specifiek familie van moeders zijde.

Ik ben op zoek naar familie Mandjaelan.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verhuisd naar juiste sub forum.

It's only kinky the first time.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Heb je enig info wat voor soort werk je fam deed ?

In bogor zijn families wel vaak terug te vinden via dat ze ergens werkten maakt niet uit als wat bediende, winkel, bouw etc ?

Om op naam te zoeken via register is erg moeilijk als dat een tijd geleden was

Maar als je aan komt van ken je die en de fam leden deden vaak dat soort werk kom je een heel eind.

Vorig jaar vond ik zelfs een verloren .... en daar de over groot vader van terug en ook nog waar die begraven lag

Voor iemand. Emoticon: Shut up!

Al is dat niet mijn dagelijks werk !!

Maar links en rechts vragen kan ik doen, daar in ons cafe veel mensen komen kun je misschien geluk hebben

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-02-2012 22:55 manuel wrote: op zoek naar een familienaam … Ik ben op zoek naar familie Mandjaelan.

Weet je zeker dat het een familienaam is?

MAD

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Dacht er ook zo over maar misschien is het ergens zo opgeschreven als men het uitsprak en klopt het niet helemaal Emoticon: Confused

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Als ik bing op Mandjaelan krijg ik geen hits. Nul komma nul, ook niet als ik de spelling iets wijzig. En familienamen zijn zeldzaam op Java.

MAD

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 08-02-2012 03:01 schreef Pak Pupyes:
Als ik bing op Mandjaelan krijg ik geen hits. Nul komma nul, ook niet als ik de spelling iets wijzig. En familienamen zijn zeldzaam op Java.

klopt !

En ik doe een gok dat de naam dan eerder in de buurt van mandian moet zijn dan !

(dat is douchen, maar is ook een mengeling naam van man man in het sunda (laki laki)

Namen werden te plaatse bedacht als met er in een ziekenhuis om een naam vroeg bijvoorbeeld gaf men op yasmin etc etc

De naam moet verkeerd opgeschreven zijn.

Maar ik wacht de reactie verder af van manuel

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 08-02-2012 02:32 Pak Pupyes wrote: een familienaam is

Verdomme. En ik maak geen fouten… `Achternaam' heet zoiets in het Nederlands. Familienaam is een anglicisme. Het is erg, heel erg, zo erg dat het al in de GVD staat.

MAD

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 08-02-2012 04:56 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Verdomme. En ik maak geen fouten… `Achternaam heet zoiets in het Nederlands. Familienaam is een anglicisme. Het is erg, heel erg, zo erg dat het al in de GVD staat.

Maak je je druk om? beetje kenner weet toch dat de meeste indos geen achternaam dragen
lees waar ie om vraagt en hoe hij het vraagt Emoticon: Confused

Dus we waren er al achter dat die achternaam niet bestaat dan wel nooit en te nimmer geregistreed is Emoticon: Yes!

Mijn woning zit achter het kadaster als het een fam naam was hadden ze zeker grond nu die naam komt niet voor in het kadaster regio bogor

manuel
User
spacer line

beste mensen,
Pak Pupyes en Harlys,

Pak Pupyes wat een gevloek, ik kan mij "iets" bijvoorstellen, dat het zoeken naar namen op een gegeven moment vastloopt.

ik heb voor mij liggen vergeelde registratiepapieren van geboorte akte uitreksel van Gemeente.

Hierin staat mijn moeders naam als volgt geschreven:

Loedia, Sofia Entin.

Wat ik heel raar vind dat de naam Mandjaelan nergens is genoemd, maar in het dagelijks leven gebruikt word.

Heeft dit nu te maken met niet geregistreerde namen?
Naar verhalen hebben familie van mijn moeder in Bogor een plantage. Tja, wat moeten we hiermee.
Ik probeer ook via mijn neefjes en nichten die bedreven zijn in Social Media (Hives, Facebook) en wat al niet meer om ook eens daar te proberen.

Meer kan ik jullie niet aanreiken. Ik hoop met verdere conracten via Social Media iets meer te horen. We blijven proberen, ik weet wel zeker dat er nog familie aldaar rond moet lopen. Wordt vervolgd.

(Harlys medi augustus zitten we op Java, Djakarta, Bogor en Bandung, wij komen even buurten als degelegenheid zich voordoet).

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 09-02-2012 12:26 manuel wrote: Pak Pupyes wat een gevloek

Ik was slechts boos op mezelf, Manuel (en GVD betekent in dit geval Grote Van Dale…)

Loedia, Sofia Entin

Geen achternaam dus, om de eenvoudige reden dat die hier vrijwel niet worden gebruikt. Dat maakt het zoeken moeilijk/onmogelijk. Die plantage helpt ook niet, tenzij iemand alle plantages in de buurt van Bogor wil gaan afstropen, en dan nog. Succes toch maar!

MAD

totto
User
spacer line

Misschien iets van een verbasterde straatnaam? Mand - jaelan

Toto Travel.com

manuel
User
spacer line

beste mensen,

bedankt dat jullie snel gereageerd hebben, blijft toch een zoektocht als beide namen nergens in voorkomen. Ik hoop in ieder geval als wij in augustus de Java Bali reis maken, toch ruimte hebben om her en der onze ogen en oren open te houden, foto's van toen meenemen en je weet het maar nooit. 1 ding weet ik zeker, geen illusies, dan valt de zoektocht mee en genieten van de vakantie aldaar is ook niet onbelangrijk.

groet,
Manuel

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 09-02-2012 12:26 schreef manuel:
beste mensen,
Pak Pupyes en Harlys,

Pak Pupyes wat een gevloek, ik kan mij "iets" bijvoorstellen, dat het zoeken naar namen op een gegeven moment vastloopt.

ik heb voor mij liggen vergeelde registratiepapieren van geboorte akte uitreksel van Gemeente.

Hierin staat mijn moeders naam als volgt geschreven:

Loedia, Sofia Entin.

Wat ik heel raar vind dat de naam Mandjaelan nergens is genoemd, maar in het dagelijks leven gebruikt word.

Heeft dit nu te maken met niet geregistreerde namen?
Naar verhalen hebben familie van mijn moeder in Bogor een plantage. Tja, wat moeten we hiermee.
Ik probeer ook via mijn neefjes en nichten die bedreven zijn in Social Media (Hives, Facebook) en wat al niet meer om ook eens daar te proberen.

Meer kan ik jullie niet aanreiken. Ik hoop met verdere conracten via Social Media iets meer te horen. We blijven proberen, ik weet wel zeker dat er nog familie aldaar rond moet lopen. Wordt vervolgd.

(Harlys medi augustus zitten we op Java, Djakarta, Bogor en Bandung, wij komen even buurten als degelegenheid zich voordoet).

Je moeder moet een naam ergens genoemd hebben maar die is of verkeerd opgeschreven wat ik vermoede .

Zo als je vermeld de voornamen heb je ! Wat ik verwachte.!!

Pak Pupyes bedoeld het niet zo hoor als je moeders achternaam werkelijk zo was had hij dat voor je gevonden maar die naam komt nergens voor.

Je zegt al ze hadden ergens grond !

Daar ik ook nergens de achternaam die je opgeeft kon vinden dacht ik al hee misschien heeft de fam grond gehad of nog ! (plantage)

Helaas met de naam Mandjaelan is niks geregistreed ik kan dat zien in het kadaster ( ik handel soms in grond en kan toegang krijgen)

Grond op de naam Mandjaelan is ook nooit verhandeld of door een fam met die naam aangekocht.

Dus ik ben met je naam gaan rommelen maar ik zit vast op het volgende waar heb je die naam gehoord. ??

Het is een soedanees uitspraak die alleen oudjes nog spreken maar das dan ook weer natte vinger werk

Mandjaelan kan beteken uitgesproken in sunda (man man ) bedoelden ze iets van eigen wijze opgedirkte vent (je moet er maar op komen)

Ander iets ook in die geest is..Mandjaelan !!!! kom we gaan met ze allen ons wassen
(bv na het werk de rivier in) (of de fam ging zich allemaal ineen keer daar wassen.

Was je moeder sunda ? Woonde ze rond of in bogor ?

En dan dit

waar en hoe in het dagelijkse leven nederland ??

Want dan sla ik de plank helemaal mis Emoticon: Confused

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Trouwens ik denk dat je moeder dan gewoon Loedia sofia heet en haar achternaam Entin.

Dan komt de naam vast wel voor in bogor Emoticon: Party!

spacer line  

Kleine bijdrage uit Jakarta .
Is het een naam van een man ?
Is hij een Indonesier ?(lees Sundanees?).

Het kan ook een combinatie zijn van Mang-Djaelani.
Als ik de naam Ledia Sofia Entin lees , dan bestaat de kans dat mevrouw een Indische achtergrond heeft .
Entin is Sundanese naam.

bisa dicek of makemyday .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Er woont een fam entin in Bogor hebben eigen huis en grond bezittingen
zoals ik begreep
misschien moet je dat vergeelde papiertje es bestuderen of de achter naam toch niet entin is

Was / is je fam cristelijk of moslim deze fam is moslim !

manuel
User
spacer line

beste mensen,

weinig info over mijn moeders afkomst. In Nederland heeft zij geen familie, dus mijn enige houvast is gegevens dat ik eerder plaatste. Duidelijk is wel wel dat zij een moslima en een Sundanees. Elke keer komt toch naar boven dat zij van Bogor kwam. Op de vergeelde papieren kom ik niet verder dan Sofia, Loedia Entin. Ik ben benieuwd of Facebook, Twittter of andere Social Media iets uithaald. Tot zover,

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 12-02-2012 16:42 schreef manuel:
beste mensen,

weinig info over mijn moeders afkomst. In Nederland heeft zij geen familie, dus mijn enige houvast is gegevens dat ik eerder plaatste. Duidelijk is wel wel dat zij een moslima en een Sundanees. Elke keer komt toch naar boven dat zij van Bogor kwam. Op de vergeelde papieren kom ik niet verder dan Sofia, Loedia Entin. Ik ben benieuwd of Facebook, Twittter of andere Social Media iets uithaald. Tot zover,

Hallo lees je wel manuel?

Er woont een fam entin in Bogor hebben eigen huis en grond bezittingen
zoals ik begreep
misschien moet je dat vergeelde papiertje es bestuderen of de achter naam toch niet entin is

Was / is je fam cristelijk of moslim deze fam is moslim !

En natuurlijk sundanees van afkomst

Dus bestuur de achternaam eens is het niet gewoon Sofia, Loedia achternaam Entin?

Want dan is het niet meer zo moelijk misschien ?? weet het niet hoor !!

Maar er zijn maar weinig Entin(s) in bogor

manuel
User
spacer line

Hallo Harlys,

natuurlijk lees ik wel, maar niet alle dagen andere verplichtingen komen ook om de hoek kijken.
Bijzonder dat forumleden heel erg actief zijn in het opsporen van.
Ik ben uiteraard blij met de informatie en krijg zo het gevoel dat ik dichterbij mijn zoektocht ben.

Op het vergeelde paiertje dat ik heb staat niet meer of minder zoals ik eerder vermeld had.

Mijn moedersnaam: Sofia, Loedia, Entin.
Dus zoals Harlys jij dit omschrijft moet Entin haar achternaam zijn (laten wij het hopen).
Van herkomst Islamitisch en de naam Sundanees.
Zoals vaak bij familie besproken hebben, hadden zij een riante plantage in Bogor.

Blijft toch mijn vraag waar en hoe de naam Mandjaelan tot stand is gekomen.
Ik probeer ook vrienden van mijn moederskant alhier in Ridderkerk te achterhalen.

Vroeger gingen wij daar op visite en misschien is daar een aanknopingspunt te vinden.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Als nu onze mede forum leden effe mee denken ?

Mandjaelan wat betekend het Emoticon: Confused

Tevens stuur effe een mailtje naar me hoe jij precies heet ik kan denk ik wel in contact komen met deze fam die idd zeer zeker niet onbemiddeld is Emoticon: I love it

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nu ik heb voor manuel gezocht maar strand in Bogor op de naam
Loedia sofia ( Entin )
( Mandjaelan ? )

Zoals we al wisten (Pak Pupyes) en ik, Niks en dan ook niks) op Mandjaelan.

Maar de vaders naam komt in bogor en op Ambon wel voor en overal op java nu vraag ik onze mede forum leden effe mee denken ? en of bezoekers,

Dus nu op zoek naar de fam van Moses Rumahloine

Bantuan mencari !!
fam di Belanda adalah mencari anggota fam Manuel Rumahloine Dan Sofia, Loedia (Entin)
Mandjaelan.
Musa Rumahloine datang dari Seram (Maluku) dan adalah seorang Kristen, ibu saya lahir di Bogor, Sofia, Loedia ( Entin) nama keluarga? menurut cerita dia punya saudara perempuan dan 1 pramugari pada waktu itu berada di Garuda. Periode ini sangat lama sekalipun. Saya memperkirakan lebih dari 40 sampai 45 tahun yang lalu.
Para fam 1950/1951 pergi ke Belanda dengan perahu. Mereka datang sebagai Eysden pertama, Maastricht di sebuah bekas biara untuk hidup.

Help looking for fam Moses Rumahloine
My father came from Seram (Moluccan) and was a Christian, my mother was born in Bogor Sofia, Loedia (Entin ) Surname? according to the stories she had sisters and 1 flight attendant at that time was on the Garuda. The period was very long ago though. I estimate over 40 to 45 years ago.

The fam 1950/1951 went to the Netherlands by boat. They came in as first Eysden, Maastricht in a former convent to live.
fam in the Netherlands is looking for members of fam Manuel Rumahloine And Sofia, Loedia (Entin)
Mandjaelan.

manuel
User
spacer line

hallo Nammen,

Laten we het zoals het is de naam Mandjaelan zal waarschijnlijk dagelijks gebruikt zijn, maar niet gerigistreerd zoals jij eerder had benoemd. Ik denk dat wij ons concentreren op de naam Entin.

Een informatie mbt. mijn vaders kant. Wij hebben inderdaad op de Molukken, Seram of Ceram nog familie wonen. Wij mijn vader en ik waren jaren geleden naar Seram geweest bij familie . Voor mij was het de eerste keer en 7-weken met elkaar opgetrokken. Ik heb ook de vraag gesteld of men op Seram mijn moeders familie kent en weet waar ze zijn. Toen was het antwoord inderdaad nog op Bogor en of Djakarta.

De familie Rumahloine wonen in het dorpje Wasia, Amahai, Zuid Seram (midden).
Kinderen studeren als het goed is in Djakarta.

Iets anders
Ik heb familie hier en vrienden de vraag gesteld om babykleren te verzamelen voordat wij in augustus richting Indonesie gaan. De verzamelde babykleding nemen wij dan mee. Over de hoe en wat en wanneer spreken wij wel af. Het programma van de reis geef ik wel door.

Voor nu bedankt voor de inspanning,

Sampai bertemu,
Manuel Rumahloine

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,550 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,487,513 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com