indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Heeft er iemand ervaring met het invoeren van spullen in bali ( vliegtuig cargo) ? Moet ik daar vergunningen voor hebben?

spacer line  

Hangt van de produkten, de waarde en het land van herkomst af.

Maar, al heel gauw heb je inderdaad een import-vergunning nodig of moet je gebruik maken van een agent (extra kosten) die daarover beschikt.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

bedankt amed, enig idee hoeveel zo'n importvergunning kost?

De producten komen uit nederland

spacer line  

Niet precies maar: Een Indonesische kennis van ons heeft de handdoek in de ring gegooid omdat de eisen en kosten voor het verkrijgen van een import-vergunning in de 10-tallen miljoenen IDR's liepen.

spacer line  

dat klinkt niet hoopgevend....

Wat als je een business opzet in Indonesie en vanuit die naam importeert? Mijn man is balinees, dus dat kan op zijn naam...

Ben niet zo'n opgevertje dus ik houd moed...

spacer line  

On 07-02-2012 16:19 Surferfirlbali wrote:
dat klinkt niet hoopgevend....

Wat als je een business opzet in Indonesie en vanuit die naam importeert? Mijn man is balinees, dus dat kan op zijn naam...

Ben niet zo'n opgevertje dus ik houd moed...

Het was ook het uitgangspunt van onze Indonesische kennis om e.e.a. middels een bedrijf te doen maar de eisen en kosten waren zo buitensporig zwaar / hoog dat het voor zijn product(en) simpelweg niet haalbaar was.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-02-2012 16:19 Surferfirlbali wrote: Mijn man is balinees, dus dat kan op zijn naam...

Dat zegt helaas nog niet alles, vooral niet als er `gevestigde belangen' zijn. Gezien je nickname zou het best weleens kunnen gaan om surfartikelen, en het zou me niet verbazen als er al iemand is met een vinger in de bubur op dat gebied.

MAD

weyden
User
spacer line

ik wil voor mijn kleermaker in april een naaimachine meenemen naar bali. kan ik dat zomaar doen ? moet ik dan invoerrechten betalen en/of daar voor een vergunning voor hebben of iets?

spacer line  

Gewoon op BALI kopen.

bisa dicek of makemyday .

weyden
User
spacer line

maar ik heb hem al aangeschaft en het is er een die daar niet tekrijgen is. ik ben dus benieuwd wat invoeren met zich meebrengt

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als ie niet op Bali verkrijgbaar is, heeft het totaal geen zin deze mee te nemen want hoe moet het ding worden gerepareerd als er geen servicecenter en geen onderdelen zijn? En dat ie kapot gaat binnen 2 weken garandeer ik je nu al (invloed van tropenklimaat en onkunde van de werkers)......

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Weyden, neem een bonnetje mee waarop staat dat het masjien minder kost dan USD 250. Cadeautjes/dingen van minder dan dat bedrag zijn vrij van invoerrechten. En dat het een cadeautje is, lijdt geen twijfel: je gaat toch niet op je vakantie naaien?

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-02-2012 09:55 Yogya-Bali wrote: ...want hoe moet het ding worden gerepareerd als er geen servicecenter en geen onderdelen zijn?

Onzin Y-B. Ze kunnen hier de gekste dingen vakkundig herstellen. Met plakband en zo. Maar het werkt.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is alleen tijdelijk herstel.... Op een gegeven moment legt het ding het loodje. En veel eerder dan in NL......
Wederom invloed van het vochtige klimaat maar ook de houding van de autochtone bevolking die zelden enige verantwoordelijkheid voelt voor iets dat (gratis) is verkregen (en waarvoor men niet zelf krom voor heeft moeten liggen). Respect voor iets dat gegeven is, is ongeveer 3%.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 12-02-2012 10:00 schreef Pak Pupyes:
Weyden, neem een bonnetje mee waarop staat dat het masjien minder kost dan USD 250. Cadeautjes/dingen van minder dan dat bedrag zijn vrij van invoerrechten. En dat het een cadeautje is, lijdt geen twijfel: je gaat toch niet op je vakantie naaien?

Nou dat moet je niet zeggen!!!.
In zo warm klimaat is er iets wat omhoog kan springen en dan word er wel genaaid.
ZIe verder in de topic van even Lachen........................ Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie!
http://forum.indonesiepagina.n(...)/post/reply/4593/22/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Naaimachines genoeg in Bandung maar op Bali weet ik het niet .
Als ik denk naaimachines met twee benen die zijn er wel op Bali..... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nu ben er zeker van dat ze de naai machine kunnen repareren ze zijn toch echt vakundig genoeg

Maar of ze het willen? Emoticon: Nooo

Als je aan komt zetten met zon onbekend ding en je verteld die heb ik van uit nederland van fam gekregen kun je hem maken ?

Nederland / fam / gekregen ??

Is de reparatie ineens bijna even duur als waar je de naai machine voor kocht Emoticon: I love it

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

weyden
User
spacer line

ter info opgestuurd via ups (49 euro) en binnen 6 weken aangekomen bij mijn neef nadat ik aangekomen was zelf gegeven aan mijn kleermaken in Sanur naam Rizky naast de pasar malam hij was er helemaal gelukkig mee.

spacer line  

Laatste info: douane formulier bij landing op het vliegveld van Denpasar 4-12-2016:
Vrij in te voeren per persoon:
- 200 sigaretten, of 25 sigaren, of 100 gram tabak
- i liter drank met alcohol (wijn, bier of cognac maakt niet uit)
- Voor 250 US $ goederen die achterblijven in de RI, met een maximum van 1000$ per gezin.
Heb zelf weer een fiets znder problemen ingevoerd.

spacer line  

wat is er dan precies veranderd? Dat was toch al zo, of vergis ik me?
Wat ik iig zeker weet: 1 liter drank per volwassene. Kan me vaag herinneren dat dat vroeger per persoon was (en kinderen dan ook een liter bacardi mee konden nemen).
Overigens had ik onlangs beduidend meer bij me. Door X-Ray en doorlopen. Emoticon: Party!

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met Garuda naar een andere bestemming dan Jakarta vliegen (dus bagage laten doorlabelen) werkt ook goed... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,449 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,592,286 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com