indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Richie
Selatan betekend zuid... Jakarta zelf is zo groot als de provincie Utrecht om je een indruk te geven. Verder heb je veel kleine straatjes en zelfs in de wat afgelegen straten kun je opeens een enorm luxe gebouw zien. Zelf herken ik het adres niet. Wellicht dat dit iets zuidelijker ligt. Ik zal het eens aan mijn vriendin vragen. Jakarta Zuid is in principe lastig te bereiken omdat het altijd 1 grote file op de Jalan Fatmawati (van BlokM naar mijn kamer deed ik wel 2 uur over tijdens de spits). Vandaar dat het wel aan te raden is om in deze buurt op kamers te zitten. Verder wonen er wel veel buitenlanders en is het relatief veilig (vooral in de buurt van Bona Indah).

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.esgerrits
Ik had inderdaad een bevestiging via de email gekregen. Dit wilde ik dus als sponsorbrief gebruiken maar dat ging dus helaas niet door. Faxen en scannen werden geaccepteerd want daar had ik nog naar gevraagd. Ik zou het je zelfs aanraden. Zowiezo moet je altijd je visa op voorhand regelen voordat je vertrek. Erg positief dat jouw contactpersoon zo alert reageert...dat was bij mij wel anders... echt alles zelf moeten regelen... we wisten niet eens of we een kamer hadden toen we aankwamen. Zorg trouwens voor goede contacten met je opleiding. In de maanden dat ik er zat heb ik geen enkel contact gehad met mijn begeleider... zelfs met de SARS en de demonstraties naar aanleiding van de oorlog in Irak (evaquatieplannen lagen toen al klaar bij de ambassade) kreeg ik niet eens een mailtje over hoe het met ons ging...
Jalan Fatmawati ken ik dus heel goed... heb daar heel wat uurtjes in de file doorgebracht. Altijd erg leuk in de bus omdat je dan maar een praatje begint met de passagiers (en meestal beginnen zij wel) . Dit is de hoofdstraat die loopt van BlokM naar het zuiden toe. Dit is een weg van een aantal kilometers lang. BlokC lag dacht ik ergens halverwege (nog voor de kruising met de ring) maar misschien dat iemand anders (uit JKT) daar meer duidelijkheid over kan geven.

Leuk om te horen dat jullie die kant opgaan... zeker nu als student kun je daar volop nog van profiteren... nu ikzelf weer werk heb ik gewoon de mogeljkheden niet meer om zo lang die kant op te gaan...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richie79
User
spacer line

Thanx voor je reply Richy : ) Dan had me tante toch gelijk. Ik zal het nog precies navragen aan me tante daar. Alsnog thx again : )

esgerrits
User
spacer line

Richy: ik weet nu denk ik wel welke weg het is. Daar waar je allemaal bordjes tegenkomt met welke blokken etc toch? Dat is idd een ontzettend drukke weg ja :( sjit, heb ik weer, naja.. moet dan maar.. mn fam zit zelf o.a. in cawang.. verdorie!

Op dit moment is mijn stagebegeleider tevens mijn huidige mentor. Ik weet helaas niet hoe het volgend jaar zit. Maar ik zal idd goed navragen hoe dit geregeld gaat worden. Sowieso hebben wij gelukkig een vaste stage co÷rdinator. Hopelijk zijn mijn begeleiders beganer met mij in noodsituaties dan de jouwe.. wat een *ssholes zeg!

Ik zit (trouwens samen met Richie) eraan te denken.. aangezien het altijd file is.. om toch voor de zekerheid te zoeken naar accomodatie vlakbij de Jl. fatma.. althans.. daar in de buurt. Jij nog adviezen? goede adresjes?

Thanx!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 03-05-2005 23:40 esgerrits wrote:
Hi Susanne, bedankt voor de info!

Nu weet ik ongeveer waar het zit, Blok M weet ik wel zon beetje te plaatsen. Mijn oom had idd gezegd dat het een lange straat is. Is het een soort industriegebied? kantoorgebied of iets dergelijks? Kun je mij iets vertellen misschien over het gebied daar? Is het veilig lopen etc.??? Ik ben erg benieuwd nl!

Ik heb idd geluk met mijn accomodatie. Ik heb onder andere familie wonen in Jakarta Timur (Cawang) Is het een beetje te doen denk je met OV naar JL fatma..??? Ik kan me herinneren dat het naar Blok M tog een eind rijden was.

Alvast bedankt!

Ik blijf maar reageren.. hahahaha Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Jl Fatmatwati is een lange straat met veel bedrijfigheid... veel allemaal bedrijven/ kantoren en winkeltjes zijn hier gevestigd. Af en toe heb je er een grote mall tussen. 's avonds wanneer de winkels dicht zijn dan worden er op de parkeerplaatsen ervoor eettentjes opgebouwd. Veilig om te lopen is het voor kleine stukjes... anders heb je kans om onder een brommer of metro mini te komen Emoticon: Smile ... Verder is het overdag erg heet en er is erg veel smog dus vaak stap je dan toch even snel in een bus. Op persoonlijk gebied heb ik er nooit problemen gehad maar kijk toch uit... er zijn veel kleine steegjes bij die jl Fatmawati en wanneer je alleen loopt weet je dus nooit wat daar uit kan komen... voorkomen is dus altijd beter dan...
Mijn vriendin woont in Jakarta Timur en zij reed altijd met de bus over de ring naar Jl. Fatmawati... is in principe erg goed te doen. Zij stapte op tegenover Taman Mini in Timur. OV is alleen niet te vergelijken met dat van NL maar dat weet jij uiteraard ook wel... Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

esgerrits
User
spacer line

On 03-05-2005 23:55 Richy wrote:
[...]

Ik blijf maar reageren.. hahahaha Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Jl Fatmatwati is een lange straat met veel bedrijfigheid... veel allemaal bedrijven/ kantoren en winkeltjes zijn hier gevestigd. Af en toe heb je er een grote mall tussen. s avonds wanneer de winkels dicht zijn dan worden er op de parkeerplaatsen ervoor eettentjes opgebouwd. Veilig om te lopen is het voor kleine stukjes... anders heb je kans om onder een brommer of metro mini te komen Emoticon: Smile ... Verder is het overdag erg heet en er is erg veel smog dus vaak stap je dan toch even snel in een bus. Op persoonlijk gebied heb ik er nooit problemen gehad maar kijk toch uit... er zijn veel kleine steegjes bij die jl Fatmawati en wanneer je alleen loopt weet je dus nooit wat daar uit kan komen... voorkomen is dus altijd beter dan...
Mijn vriendin woont in Jakarta Timur en zij reed altijd met de bus over de ring naar Jl. Fatmawati... is in principe erg goed te doen. Zij stapte op tegenover Taman Mini in Timur. OV is alleen niet te vergelijken met dat van NL maar dat weet jij uiteraard ook wel... Emoticon: Smile

hahaha! ja sorry.. maar ik wil gewoon alles duidelijk weten joh! Ik ben in ieder geval beetje bij beetje wijzer geworden door jullie hulp! Ik weet idd wat je bedoelt met OV daar. Je moet die metrolet-nummers (of hoe ze ook heten, ben ff kwijt) ook maar net weten. Ik ga eens ff navraag doen bij mn fam daar.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 03-05-2005 23:52 esgerrits wrote: [BRIk zit (trouwens samen met Richie) eraan te denken.. aangezien het altijd file is.. om toch voor de zekerheid te zoeken naar accomodatie vlakbij de Jl. fatma.. althans.. daar in de buurt. Jij nog adviezen? goede adresjes?

Thanx!

Zelf heb ik hier http://www.geocities.com/tamaraguesthouse/ gezeten... redelijk luxe voor hun begrippen maar daar betaal je dan ook wel voor... zelf wilde ik niet in het centrum zitten maar net daar buiten zodat je in het weekend nog kan genieten van enig rust... geweldig zwembad ligt er op loopafstand waar nooit iemand kwam... echt perfect. Verder werd mij destijds veel indekos aangeboden. Vergelijkbaar met op kamers gaan met een hospita... als je geluk hebt heb je airco maar TV, koelkast e.d. dat zit dan niet op je kamer (wel vaak gratis huisdieren... kakkerlakken e.d.)... ik heb hier geen adressen meer van maar je zult deze gemakkelijk krijgen van je collega's in Jakarta... Ik heb hier zelf niet voor gekozen want wilde toch iets van luxe hebben...

esgerrits
User
spacer line

thanx ik zal es ff rondkieken..
prijs per nacht 12.50 oei!!! en dat voor 5 maanden! jeetje!

KGA ZE ff mailen!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Heb ik (bij lange na) niet betaald hoor... tawarren (afdingen) zit nog steeds in mijn bloed.... denk dat de eigenaresse nog steeds nachtmerries van mij heeft ;-)

esgerrits
User
spacer line

oh! mag ik vragen hoeveel je betaalde? (tawaran ken ik ook ja hahah! is loik!)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Voor een luxe kamer... dus geen basis kamer... betaalden wij 10 euro per nacht (normale prijs 25/30 euro)... de kamer (naam olympia als ik het goed heb) was groot genoeg voor twee 2persoonsbedden... mocht je nog meer vragen je kan mij ook mailen... zie profiel (aeromediadesignRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com)... gaat wellicht wat makkelijker...

esgerrits
User
spacer line

zo joh! relaxt! is goed! ik kan beter mailen! als ik vragies heb, dan mail ik ze wel! thanx!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

>Pusat Niaga Duta Mas Fatmawati Blok C2 no.19
>Jalan RS Fatmawati no.39, Jakarta 12150

Daar kun je met de bus komen, het is een hoofdstraat in/door Zuid-Jakarta. Er staat vrijwel altijd file. De straat loopt door een woonwijk, maar dat zegt niet zoveel. Er is overal (kleine) handel en industrie (autobedrijven ect.)

Ik ben in die buurt 3 maal op vakantie geweest, bij mensen thuis in Pondok Labu, een stuk zuidelijker dan jouw adres geloof ik, te zien aan de nummering.

Yerun

=edit: ik zat nog op de 1e pagina toen ik aan het antwoorden was Emoticon: Cooool =

suwouw
User
spacer line

Susana,
Vanuit Cawang lijkt me inderdaad een heel gedoe om elke dag naar de Fatmawati te gaan, ik denk dat je gauw 1,5 a 2 uur kwijt bent enkele reis, zelfs met de auto.
Wat dat betreft is het guesthouse in Lebak Bulus ideaal voor je, dat is zeg maar het verlengde van de Fatmawati richting zuiden. Voor openbaar vervoer is dat handig en wellicht dat je stageplaats ook wel een auto heeft die je heen en weer brengt, vaak is dat wel het geval.

esgerrits
User
spacer line

On 04-05-2005 18:49 suwouw wrote:
Susana,
Vanuit Cawang lijkt me inderdaad een heel gedoe om elke dag naar de Fatmawati te gaan, ik denk dat je gauw 1,5 a 2 uur kwijt bent enkele reis, zelfs met de auto.
Wat dat betreft is het guesthouse in Lebak Bulus ideaal voor je, dat is zeg maar het verlengde van de Fatmawati richting zuiden. Voor openbaar vervoer is dat handig en wellicht dat je stageplaats ook wel een auto heeft die je heen en weer brengt, vaak is dat wel het geval.

ja zie je dat dacht ik al Emoticon: echt minder weer Emoticon: Wat betreft dat vervoer is wel handig ja! daar had ik nog niet eens aan gedacht. Misschien dat ik dan idd opgepikt kan worden door iemand van het bedrijf. Thanx for the tip! Maar is het niet raar om zoiets te vragen? Dat was bij jou wel zo?

Welk guesthouse bedoel je? Die tamaraguesthouse? Als je een andere bedoelt, tell me bout it!

suwouw
User
spacer line

toen ik in Jakarta werkte bij een organisatiebureau hadden ze inderdaad een soort kantoorauto die veel mensen ophaalde/naar huis bracht. als de mogelijkheid er is is dat wel handig. op zich is het helemaal niet raar lijkt me om te vragen wat de mogelijkheden zijn mbt transport van kantoor-huis vv.
Het guesthouse waar ik naar verwees was inderdaad dat Tamaraguesthouse, ik ken het niet maar het ziet er goed uit en wat betreft locatie erg handig. ik zal eens her en der vragen, en laat het je dan weten.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Enige nadeel is dat je na 10 uur Tamara guesthouse alleen maar met de taxi kan bereiken.... omdat er vanaf Jl. Fatmawati tot aan het guesthouse geen angkots meer rijden. Heb het vaak lopen gedaan (20 minuten) en ook weleens met een oyek maar ik weet niet of dit als meisje alleen aan te raden is Emoticon: Cooool

esgerrits
User
spacer line

Hmmm.. xal het eens bekijken idd.. maar wat je zegt Richy.. na 10u alleen over straat.. dacht het eigenlijk niet! hahah! keb wel familie daar zitten die me wel ff thuis kan brengen..

Ff update over het regelen van mijn visumgedoe...
Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat dat hele visumgebeuren best veel tijd kost, wat het stagebedrijf dus helaas niet heeft Emoticon: Nu probeer ik het via mijn oom te regelen. Mijn oom gaat eerst naar het bedrijf en daar het een en ander bespreken en dan namens het bedrijf dat visum regelen. Iemand enig idee of dit mogelijk is of dat het bedrijf echt echt echt moet langskomen op het immigratiekantoor? Emoticon: Sadley

spacer line  

Hoi Susanne (en de rest...)
Ik heb je mailtje ontvangen, heb je toegevoegd, dan kunnen we binnenkort verder praten op msn. Ik heb van de week een plattegrond van Jakarta gekocht, vertel maar wat je wilt weten en dan zoek ik het even op! Heb het nu eventjes erg druk, lees morgen het forum even goed, veel nieuwe reacties op van alles, leuk om te lezen! Je hebt trouwens geluk hoor, de vergoeding die je krijgt is mooi mee genomen en naar mijn weten zeldzaam, ik krijg het jammer genoeg niet. Vergeet niet bij de IBgroep te informeren waar je allemaal recht op hebt (je zal het al wel gedaan hebben maar voor de zekerheid...)! We praten snel verder?! Groetjes!

esgerrits
User
spacer line

jaaaaaaaa tulak al gekeken waar ik allemaal recht op heb.

- aangezien ik gewoon als fulltime student blijf ingeschreven, behoud ik mijn recht op stufi
- ov kan ik wisselen voor ov-vergoeding
- via school krijg ik een speciale scholarship van zo'n 100 euri per maand

verder ge´nformeerd naar

- ziektekostenverzekering
- langlopende reisverzekering

nog meer??? Emoticon: Nice

esgerrits
User
spacer line

ja nu word ik dus gek. Hoor ik van Richie dat je nu ineens wel een langere visum voor je stage kan regelen vanuit NL. Zijn vader heeft het hem gezegd, hij had navraag gedaan bij de ambassade. En nu kan het wel ineens!

Terwijl ik tot twee maal toe heb gevraagd bij de ambassade of het kon: antwoord was nee, je moet vanuit IND regelen! Weet iemand hier meer van?

Het enige wat ik nodig zou hebben was het stagecontract of ander bericht vd school dat ik idd stage zou gaan lopen. En dat zou genoeg zijn voor een visum van een half jaar.

??????? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

esgerrits
User
spacer line

Jeroen, je bent wel streng zeg, ik zie meerdere topics met: werk in indonesie, ik maak ff deze aan en gelijk hoppaaaaaaa.. verder in een andere...

Hallo allemaal!

ik was benieuwd of iemand mij zou kunnen helpen aan een stageplek in jakarta? Ik zoek een stageplek bij een multimedia bedrijf of communicatiebedrijf. Zelf doe ik de opleiding communicatie & multimedia design.

Ik zou van 1 september 2005 - 31 januari 2006 eigenlijk stage lopen bij Intermatrix Communications in Jakarta (communicatiebedrijf) en alles was al bijna rond, behalve het visum. Aangezien het bedrijf weinig zin had om voor mij naar het immigratiekantoor te gaan om toestemming te vragen voor mijn verblijf, hebben ze de boel maar afgeblazen. En nu ben ik dus stageloos :(

Kan iemand mij aub helpen??? Ik heb me al rot gezocht op internet en wel 25/30 emails verzonden, maar op ÚÚn of andere manier reageren ze gewoonweg niet :( *zucht*

Groetjes, Susana

suwouw
User
spacer line

Susana, wat jammer dat het niet is gelukt bij je oorspronkelijke stageplaats, balen zeg!! Ik houd mijn oren open en mocht ik wat horen laat ik het je natuurlijk weten!
Susanne

spacer line  

= edit: offtopic =

spacer line  

Hey Karlijn

Ben je nu in Jakarta? Ik vertrek over 3 weken voor 9 maanden ook voor stage. Ik ga in de wijk Bintaro wonen, is dat ver van het centrum?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Eyal ,

Welke deel van Bintaro ?
Afstand Centrum (MONAS, Pres .Paleis) naar Bintaro is ongeveer minimaal 1,5 uur tot 2 uren autorijden in kantoortijd.
Koop een cd rom map of jakarta van ene Guenther ?
(street atlas & index(Ind-Eng.) Kost 30.000 rp (3 euro) .
Het is compleet .Warm aanbevolen voor iedereen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,164 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com