indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

accid
User
User icon of accid
spacer line

Op verschillende topics zie je dat mensen IndonesiŽ als derde wereldland typeren.
IndonesiŽ heeft daar zelf een ander beeld van en sommige mensen spreken zich tegen afhankelijk van de reactie op een topic.
.
een derde wereldland dat bestuurd wordt vanuit Jakarta zoals op de manier dat gebeurd met de kennis en de financieŽn die ze (op papier) hebben geven mij eerder het idee dat IndonesiŽ geen derde wereld land is maar dat zich dit alleen afspeelt in sommige (primitieve) gebieden.
.
Het feit dat een volk is zoals het Indonesische volk is en niet handeld zoals we dat willen, wil niet zeggen dat het een derde wereld land i, toch?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik dacht even na het lezen van je postings te maken te hebben met een mens die een redelijk scherpe blik heeft en dingen in de juiste proporties kan zien.
Uit deze posting blijkt dat ik me schromelijk heb vergist.
Jouw gedachtegang zal ongetwijfeld een achtergrond hebben, maar iemand die betwijfelt of IndonesiŽ een derde wereldland is, staat voor mij niet met twee benen in de werkelijkheid of weet geheel niets af van het land.

spacer line  

IndonesiŽ is wat mij betreft 100% een derde wereldland. Ik weet niet of er een echte definitie is voor een derde wereldland, maar volgens mij definitie is er weinig twijfel. Dat IndonesiŽ er anders over denkt is hun trots neem ik aan.

"Bhinneka Tunggal Ika"

accid
User
User icon of accid
spacer line

Dat Indonesie wordt omschreven als derde wereld land is duidelijk maar als je dit gebruikt zoals het vroeger bedoeld werd zou het nu onder dezelfde categorie vallen als het midden van Afrika. De nieuwe betekenis brengt Indonesie echter in de catogorie van grote delen van zuid amerika en geheel azie en zelfs geheel rusland en oost europa. Dan krijg je toch meteen een ander beeld dat niet meer past bij de omschrijving zoals velen hier op dit forum doen. China wordt bijvoorbeeld omschreven als derde wereld land maar loopt zo een beetje de gehele wereld in alles voorbij.

spacer line  

Het verschil tussen IndonesiŽ en bijvoorbeeld Etiopie is heel groot terwijl beide derde wereld landen zijn. IndonesiŽ is voor mij inderdaad " minder" derde wereld dan Etiopie.

Ik begrijp wat Accid bedoeld. Een tweede wereld land zou een beter optie zijn...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Deze discussie is al uitgebreid besproken op 28-08-2008 Emoticon: Party!

Shalom

spacer line  

Op 04-02-2012 18:30 schreef Bokito:
Deze discussie is al uitgebreid besproken op 28-08-2008 Emoticon: Party!

Toen was ik hier nog niet.
Emoticon: Wink .

Accid, als een land enige vorm van industrialisatie heeft, maar vooral een agrarisch land is, valt het al onder ontwikkelingsland, een andere kenmerk is een fikse bevolkingsgroei. Dat wij er anders tegenaan kijken maakt de definitie nog niet anders natuurlijk.

Als ik kijk naar de grote steden dan zou je kunnen spreken van enige ontwikkeling, maar zelfs op het grootste deel van het meest ontwikkelde gebied (Java) zie je veel landbouw, armoede en overbevolking.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 04-02-2012 18:24 schreef bule gembel:
Het verschil tussen IndonesiŽ en bijvoorbeeld Etiopie is heel groot terwijl beide derde wereld landen zijn. IndonesiŽ is voor mij inderdaad " minder" derde wereld dan Etiopie.

Ik begrijp wat Accid bedoeld. Een tweede wereld land zou een beter optie zijn...

Ja en -10 is kouder dan -1 graden Celsius, maar het is beide gewoon vorst.

"Bhinneka Tunggal Ika"

accid
User
User icon of accid
spacer line

Wie nu leeft nu zorgt Bokito maar dank voor de info want ik wist het ook nog niet.
.
Ik begrijp je uitleg Macan Belanda maar mij bekruipt het gevoel dat velen op dit forum derde wereld landen beoordelen op het gedrag van de autochtone bewoner van het land.

spacer line  

Op 04-02-2012 18:48 schreef accid:
Ik begrijp je uitleg Macan Belanda maar mij bekruipt het gevoel dat velen op dit forum derde wereld landen beoordelen op het gedrag van de autochtone bewoner van het land.

Dan nog hebben 'ze' niet geheel ongelijk, een rijtje :

Hoewel de meningen over wat nu een ontwikkelingsland typeert verschillen, zijn er elf punten die, min of meer, kenmerkend zijn voor ontwikkelingslanden.
- een hoge schuld (met name ook aan landen uit de eerste wereld)
- een hoog percentage analfabeten
- een hoog sterftecijfer
- ondervoeding
- hoog percentage agrariŽrs
- kleine middenstand
- kinderarbeid
- ontbrekende vrouwenemancipatie
- veel kinderen per gezin
- slechte hygiŽne
- laag energieverbruik

Bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikkelingsland

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Ik vind 1 belangrijk ding essentieel voor een ontwikkeld land en dat is ambitie. Iemand vertelde op dit forum ooit het verschil tussen iemand die een kokosnoot uit haalt en eentje die eronder wacht dat hij eruit valt typerend wat dat betreft.

Als je als land verder wilt moet je ambitie hebben, initiatief, dat zie je (te) weinig in IndonesiŽ. En degene die dat wel hebben liggen onder vaak onder vuur door een 'andere bevolkingslaag' ... dat laatste kun je ook als ambitie zien (plukken/stelen/verafschuwen), maar dat is niet wat ik bedoel.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 04-02-2012 18:48 accid wrote:
Wie nu leeft nu zorgt Bokito maar dank voor de info want ik wist het ook nog niet.
.

Beste Accid,

Hoe zie jij dit dan en hoe zou jij de beoordeling willen zien?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar juiste sub forum.

Mijn reactie op de stelling is enigzins gelijk aan die van Malam, als je jezelf afvraagd of RI wel een derdewereldland is, dan sta je niet in de werkelijkheid. Dan ben je daar ver van zelfs. Heel ver ! En dat heeft inderdaad ook onmiskenbaar ook te maken met de bewoner van het land. Zeker in educatie.

RI is nog ver van een tweedewereldland.

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het ene derdewereldland (Zimbabe) is het andere (Indonesie) niet. Gelukkig zeg ik dan hardop, maar Indonesie is het absoluut nog wel, al is het misschien in vergelijking met Afrikaanse landen niet geheel eerlijk, maar er bestaan geen 2.8e wereldlanden of zo.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nieuwe, vereenvoudigde en persoonlijke definitie van derdewereldland: als zelfs in steden de listrik met grote (on)regelmaat uitvalt, is er sprake van een derdewereldland. En hier is dat nu weer het geval. Net als gisteren en eergisteren. Mijn dikke UPS - 1200 VA - heeft het begeven want die is al meer dan een jaar oud en kan 'slechts' 600 keer stroomuitval aan. QED.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat kost een paar spijkers PP!!
De definitie van een derderwereldland mag ondertussen genoegelijk bekent zijn. Bij sommige kennelijk niet, ziende blind heet dat. Het getuigt van weinig realisme.

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-02-2012 04:03 Pak Pupyes wrote:
Nieuwe, vereenvoudigde en persoonlijke definitie van derdewereldland: als zelfs in steden de listrik met grote (on)regelmaat uitvalt, is er sprake van een derdewereldland. En hier is dat nu weer het geval. Net als gisteren en eergisteren. Mijn dikke UPS - 1200 VA - heeft het begeven want die is al meer dan een jaar oud en kan 'slechts' 600 keer stroomuitval aan. QED.
Maar dan zijn er weer gebieden waar de stroom vrijwel nooit uitvalt (2x in een jaar, 1x aangekondigd, 1x noodweer) maar om nu de onafhankelijkheid uit te roepen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmm ik kan Pak Pupyes een handje geven schrale troost, maar gedeelde smart is halve smart.
Mati lampu is in dit bergstadje inmiddels een dagelijkse routine geworden.
Of ik naar aanleiding van dat dan gelijk moet concluderen dat ik in derde wereld land zit weet ik niet.
Uiteindelijk heb ik het in de 63 jaar van mijn bestaan in Nederland ook al twee keer meegemaakt Emoticon: Wink

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 05-02-2012 05:10 Yerun wrote: Maar dan zijn er weer gebieden waar de stroom vrijwel nooit uitvalt

Da's zoiets als zeggen: 'De infrastructuur van indonesiŽ is fantastisch, kijk maar naar de jalan tol Jakarta-Bandung.'

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-02-2012 05:49 Malam wrote:
Hmm ik kan Pak Pupyes een handje geven schrale troost, maar gedeelde smart is halve smart.
Of ik naar aanleiding van dat dan gelijk moet concluderen dat ik in derde wereld land zit weet ik niet.
Uiteindelijk heb ik het in de 63 jaar van mijn bestaan in Nederland ook al twee keer meegemaakt Emoticon: Wink
Oh, dan kom ik wel weer langs als de boel gemaakt is dan.
On 05-02-2012 05:57 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Da's zoiets als zeggen: 'De infrastructuur van indonesi� is fantastisch, kijk maar naar de jalan tol Jakarta-Bandung.'
Ja, prachtig, nog een paar domme artiesten erbij en ze kunnen er een film opnemen over hoe je eenvoudig je vrouw kunt vermoorden zonder daarvoor te hoeven boeten. ooh wacht.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 05-02-2012 05:49 Malam wrote: Uiteindelijk heb ik het in de 63 jaar van mijn bestaan in Nederland ook al twee keer meegemaakt

Ik had dus tegen mijn vrouw gezegd dat zulks in NL onmogelijk was. En wat gebeurde op de tweede dag van haar verblijf in NL... Patriarchaal gezag ondermijnend, dat is het. Een links complot!

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-02-2012 06:01 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ik had dus tegen mijn vrouw gezegd dat zulks in NL onmogelijk was. En wat gebeurde op de tweede dag van haar verblijf in NL... Patriarchaal gezag ondermijnend, dat is het. Een links complot!

Whoahahaha dat zal je altijd zien en daar sta je dan met je ijsje van tien.

bambang
User
spacer line

De stelling zegt meer over Accid. Het is mogelijk dat hij buiten het derde-wereld-gebeuren in RI heeft geplaatst. Hij heeft zijn leven zo ingericht dat hij zich makkelijk kan bewegen in een derde-wereldland. Natuurlijk moet je financieel ook onafhankelijk zijn. Verder ken ik Accid niet.

spacer line  

Op 05-02-2012 05:49 schreef Malam:

Afgelopen weken (meen ik) al drie keer in Rotterdam centrum en deze week weer. Daar zijn dan ook gelijk kamervragen over. Maar het aantal stroomstoringen hier met die in RI vergelijken zou Connexion bussen met becaks vergelijken zijn idd.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb zo mijn eigen gedachte wat betreft IR. Gezien het land leeft van ťťn grote corrupte bende's hoeft IR gťťn 3e wereldland te zijn......toen ik daar in 2006 door het land rond reisde, viel ik van de ene naar de andere verbazing!!!
Enerzijds hypermodern en anderszijds staat daar de klok daar een eeuw stil.....
Als Soeharto ( rasechte Moslim) niet de macht had gegrepen en Soekarno nog president was geweest ....zag IR er naar mijn mening hťťl anders uit.....Vergeet niet dat Soekarno een Ingenieur (IR) was geweest, en Soeharto door smerige kruiperijen naar boven is geklommen waarschijnlijk zůnder een enkel diploma? Kijkt maar naar Hitler en Napoleon die waren gewoon korporaals zonder vooruitzichten geweest in het leger , weten jullie dat nog??? Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
Dat IR een "3e wereldland" is geworden is dankzij de corrupte regering en de macht van de Islam in dat land....
Misschien dat ik de plank volkomen mis slaat omdat daar Forumleden in IR wonen en waarschijnlijk beter weten dan ik...... Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,883 posts - 13,695 topics - 25,598 members - last post @ 13-11-2019 06:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,582,267 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com