indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

KatjaSumba
User
spacer line

Beste Indonesiëliefhebbers,

Hivos start dit jaar met een project om het arme eiland Sumba 100 % zelfvoorzienend en duurzaam te maken. En ik wil graag helpen, maar daar heb ik jullie hulp weer bij nodig. Volg de link en 'like' mijn inzending zodat ik mijn steentje bij kan dragen. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Katja

[url=http://www.hivos.nl/Expeditiesumba/Inzendingen/Katja-Schrijft.-Voor-Sumba/(showonlyvideo)/yes/]http://www.hivos.nl/Expeditiesumba/Inzendingen/Katja-Schrijft.-Voor-Sumba/(showonlyvideo)/yes/[/url]

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

hah, dat lukt dus niet. die ( en ) mogen eigenlijk niet in een link zitten, vandaar dat dat hier fout gaat. Copy&paste dus.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Willen de inwoners van Sumba dit ook KatjaSumba?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

simpati
User
spacer line

www.hivos.nl/Expeditiesumba/
En dan verder kijken

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Pupyes dingt ook mee (met dank aan Katja, of zou dat haar bedoeling niet zijn geweest?)

http://www.hivos.nl/Expedities(...)en/De-kritische-noot

MAD

KatjaSumba
User
spacer line

Heeft u zich überhaupt verdiept in wat ze van plan zijn? Of waarom ze het doen? Beetje laag om mijn stijl na te doen... Ik begrijp dat u uw landgenoten het beste wenst... *kuch*
http://www.hivos.nl/Campagnes/(...)/Sumba-Iconic-Island

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-02-2012 15:18 KatjaSumba wrote: Heeft u zich überhaupt verdiept in wat ze van plan zijn?

Absoluut niet. Dat zie ik wel als ik daar ben. Want ik win natuurlijk. Niet dat ik zo graag naar Soemba wil, primitip dong. Jammer voor die lieden die het alleen daarvoor doen.

Beetje laag om mijn stijl na te doen

Jouw stijl? Dat zou je willen. Ik heb mijn eigen stijl. Geen stijl.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad, PP is kampioen stijlloos, daarom is hij door het Moderator team aangewezen een inzending te doen. Hij wint altijd. Net als de vorige 3 keren dat iemand vroeg hem/ haar te "liken".
Emoticon: Laugh out loud

Het is geen stijl, maar scheelt echt heul veul topics. Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

Amanda25
User
spacer line

Hier zijn alle inzendingen te zien: http://www.facebook.com/expedi(...)=app_226974227391591

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik wil niet op facebook.......... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ah, nou dat is gegarandeerd de eerste prijs voor PP.

Dat zie je direkt!!!!!!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-02-2012 17:50 zieleffe wrote: Ik wil niet op facebook....

Ik ook niet. Kan niet eens op mezelf stemmen...

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou, dat is flauw zeg. Emoticon: Laugh out loud

barubagus
User
spacer line

Wil graag helpen, als het maar niets kost.Overigens Sumba is maagdelijk mooi...zonder die invasie van bule's. Laten we dat zo houden.

Slechte verbindingen, wegen, hotels... prachtige lege stranden met mooie kliffen, maar prachtig zonder toeristen dat was in de 80 er jaren toen ik er was.

houden zo

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Prachtige woordspeling, maagdelijk mooi, invasie van Bule. Emoticon: Laugh out loud

Verkiezingstijd is er, Maurice de Hond voorspelde 20 zetels meer voor PP.

Schroom niet stem PP ! Emoticon: Party!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Als ik win - en ik win natuurlijk omdat de concurrenten niet eens snappen waarom ze mee `mogen' - dan zit ik wel diep in de shit omdat ik zulks natuurlijk serieus en onbevangen aanpak.

Ik ga eerst naar JKT om te controleren of ze daar hun 40% wel hebben ontvangen. Daar hebben ze recht op, dat is in de begroting ingecalculeerd.

Ter plekke bemoei ik me nauwelijks met de do-gooders maar concentreer ik me op de autochtonen. Ik kijk of het Indonesische personeel van Hivos wel `groen' wordt betaald (ik stik er bijna in), en of de Sumbanezen wel bureaulampen gaan kopen voor hun kroost of toch maar die tv. En ik vraag wat ze nou écht willen.

Voor de technische aspecten zal ik weinig tijd hebben, maar checken of de componenten van bijvoorbeeld de windmolens - die overigens dienen om tegen te vechten - wel `duurzaam' en `groen' (weer een bijna-doodervaring) zijn vervaardigd en waar lijkt me een conditio sine qua non.

Dan is er nog het aspect dat Bambang noemt: moeten de Sumbanezen wel zo blij zijn met deze `vooruitgang,' en nog veel belangrijker, moeten wij er wel blij mee zijn. Ergens op de site van Hivos merkt iemand op dat de Sumbanezen straks hun tenun ikat machinaal kunnen gaan vervaardigen. Een opmerking naar mijn hart (al wordt tenun ikat al tijden machinaal in Pekalongan geproduceerd).

En ik moet natuurlijk follow-upbezoeken afleggen aan Sumba. Indonesiërs staan bekend om hun fanatieke onderhoudswerkzaamheden, en diverse `oplossingen' (nu heb ik het echt bijna gehad) vergen nou eenmaal onderhoud.

Kortom, er is aardig wat werk aan de winkel om een objectieve beschouwing neer te pennen over dit ambitieuze project.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

We wisten het PP, de toekomstige ongekroonde prins van Soemba. Emoticon: Smile

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Volgens mij heten de mensen van Soemba soembanesen. Emoticon: Party!

Shalom

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 08-02-2012 12:08 Bokito wrote:
Volgens mij heten de mensen van Soemba soembanesen.

Ja, natuurlijk. Heb het nog opgezocht omdat ik ze niet wilde verwarren met de inwoners van Sumbawa. Moet ook met oe, maar dat krijg ik niet uit mijn toetsenbord. Soerabaja...

MAD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

PAk Pupyes de sultan van Jogjakarta stem op hem.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
De bekendste sultans waren die van het Ottomaanse Rijk.
Zij behoorden tot de Ottomaanse dynastie.

‘Sometimes I present extracts wvr] in exact translations which show in summary how the writers develop their arguments. When it becomes necessary, I
interpolate. That is, I explain and comment; I ‘engage with the text’, offering
my interpretation of the intention of the writer.’

sultan van Jogjakarta

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dank, Om Ziel. Ze liggen hier in een deuk.

MAD

barubagus
User
spacer line

Om Sid, doe je nog mee??? Hup naar Sumba!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Sid heeft het te druk. Hij zoekt de Lidl. Hij wil toch het thuis gevoel en zoekt ook een Lada.Die heeft geen tjd voor een duurzaam, hijwil "goedkoop" Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,550 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,487,643 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com