indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nusadua
User
spacer line

Beste mensen,
vinden jullie niet dat wij bij de ambasade aan moeten dringen op wat eenvoudige manier om Indonessie binnen te komen?
Dat je een visum moet hebben en daarvoor moet betalen, soeda het zij zo. Maar die toestanden naar de ambassade, paspoort een tijd kwijt en maar hopen dat het op tijd klaar is, wat een gestress.
Het betalen is niet zo'n punt maar waarom zo omslachtig?
Per jaar gaan wij minimaal 2x richting Indonesie, je wordt er niet goed van . Maar wij blijven van het land houden en zij hebben onze euro's hard nodig maar enig souplesse hierbij zou welkom zijn.
Wat denken jullie hiervan of stel ik abnormaal hoge eisen?
graag jullie reacties.
Renaldo

joost
User
spacer line

Renaldo,

Regel het via een Visumburo. Geen rompslomp. Vorige week een visum via de ambassade aangevraagd. Wat met opviel, vorig jaar ook trouwens dat er nog zo veel mensen hun formulier moeten invullen. Staan ze eindelijk aan het loket dan is het niet volledig.
Kopieren kunnen ze gelukkig daar doen.
Binnen vijf minuten kun je klaar zijn met je aanvraag. Ik was er om 11.30. Druk, druk. Om 12 uur alles geregeld.
Daarna een verrukkelijke nasi rames in de kantine gegeten. ( 6 euro)
Itu senang sekali.
En indien de indonesische regering overgaat op visum on arrival.
Dan zul je zien dat je uren in de rij gaat staan Wat is onze voorkeur?.

slamat jalan
Jo

nusadua
User
spacer line

joost terima kasih voor jouw reply,
adoe die nasi rames dat lijkt mij wel wat, maar waar ben jij geweest?
in Den haag of Amsterdam?

groet
Renaldo

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik doe het via een visumburo, geen gezeik voor die paar Euro. Den Haag is toch een eindje weg vanuit Eindhoven, en dan ook nog ophalen, nee daar heb ik hier in Nederland de tijd niet voor, hier moet ik werken natuurlijk Emoticon: Talk to the hand

(Kijk voor de gein eens wat een IndonesiŽr moet doen om hier naar binnen te mogen, reciprociteit heet dat met een mooi woord... en tja.. ik kan het ze niet kwalijk nemen.)

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

De opmerking van Jeroen is niet helemaal terecht. Want Nederland past gewoon de Schengen-regels toe net als alle andere Schengen verdragslanden. Maar de reprociteit van IndonesiŽ beperkt zich alleen tot die landen die of vertegenwoordigers van de GAM binnenshuis hebben (Zweden o.a.), of Oost-Timor van ze heeft afgepakt (Portugal) of landen waar een Indonesische minderheid woont (Nederland, BelgiŽ). Andere Schengen-landen hebben soms wel de mogelijheid van visum-on-arrival (of dat nu een voordeel is of niet).
Zo'n visum-bureau is erg handig, maar zou eigenlijk niet hoeven. In die zin heeft de ambassade in Nederland goed gekeken naar die in Singapore (een geldmachine). Dat visumbureau betaalt - laten we wel wezen- natuurlijk "fees" aan functionarissen van de ambassade.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ach, die reciprociteit is natuurlijk wellicht niet helemaal precies toegepast, maar ja, wat kun je verwachten van een souverein land? Ik heb me er in ieder geval nog niet druk over gemaakt. Zolang ze me toelaten als ik geen foute dingen doe vind ik het prima. (en natuurlijk andere dingen van redelijkheid, niet te duur ect....)

En voor ieder 'ding' is wel een service die het makkelijk maakt, en voor makkelijkheid wordt betaald, en ik ben niet de enige die dat doet, want van mij alleen kan een visumburo niet draaien, toch? Emoticon: Wink

Stiekem denk ik trouwens dat die 'Indonesische minderheid' voor IndonesiŽ vooral slaat op die RMS leden, die in IndonesiŽ allang niet meer bestaan, maar in Nederland nog wat proberen. Misschien moet ik maar niet zoveel denken. Emoticon: Puh!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een koekje van eigen deeg!!

Beste Renaldo,
Als je een keer iemand hebt uitgenodigd om naar Nederland te komen weet je meteen waarom Indonesie de procedure voor een visum voor Nederlanders zo streng gemaakt heeft.
Bij de Nederlandse ambassade in Jakarta staan buiten het hek mensen te wachten in de hoop binnengelaten te worden en is het heel goed mogelijk dat je na 3 a 4 uur wachten weer word weggestuurd met de mededeling kom morgen maar terug.
Eenmaal binnen de hekken is het weer wachten en op het kantoor worden dan een paar vragen gesteld en het paspoort op echtheid gecontroleerd waarna je kan gaan.
Voor ons is duidelijk waarom Indonesie het de Nederlander lastig maakt bij de aanvraag van een visum.
Wat ik hier schrijf is wat ik 3 jaar geleden zelf heb meegemaakt en we hebben nog geen berichten gelezen of gehoord dat de situatie is verbeterd.
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

.....wat gij niet wil dat u geschied........

eveline
User
spacer line

Hi Tuti & Jan,

Ik kan je vertellen dat in 2003 nog niet veranderd was! Top punt van de arrogantie vond ik dat! Ik ging toen van Bali naar Jakarta, special om de reeds behandelde werk/verblijfsvergunning aanvraagd voor mijn Indonesische assistente. Ik moest het zelf met haar langs komen, dus eerst ook nog eens naar Yogya, haar ophalen en dan naar Jakarta..en dat in de hoop dezelfde dag terug te vliegen naar Bali...vergeet het maar....een ramp was dat...wachten..wachten...en nog eens wachten(en allerlei manier bedenken ze voor papieren of stempels die ik zogenaamd dan nog niet bij mij had)..in een wachtkamer vol met mensen die ze op alleleri manier probeerde af te wenden om ze tig keren terug te laten komen..bah! Ik wacht toen dus niet..heb alles ingevuld en op de balie met in Nederlnads geschreven brief afgeven..betaald...ik heb ze gezegd dat ik twee dagen later toch terug ging naar NL en dat ik vervolgens maar in NL regelde. had alles een kopie gemaakt en heb hier toen naar de visadienst gestuurd, hier mochten ze het niet langer dan een bepaalde tijd over doen namelijk. Het werkt wel! Zowel bij de CWI als de visadienst....
Paticulier iemand uit Indonsie naar NL uitnodigen heb ik geen ervaring in...maar NL ambassade in Jakarta..grrrrrr

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

joost
User
spacer line

Ronaldo,

Ik was in DenHaag.

hex00000
User
spacer line

Ik heb vorig jaar de visa laten verzorgen door de Visumdienst in Rotterdam.
Was er eerst huiverig voor (mogelijk paspoort zoek; je weet maar nooit). Alles is echter prima verlopen. Ik doe het dit jaar dus zeker weer. Het kost wel iets extra. Maar van Terneuzen (Zws Vlaanderen) naar Den Haag met de auto is duurder, gezien de benzineprijzen en toltunnels.

Etienne Hex

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Zoals ik reeds eerder heb geschreven zijn er door het land heen diverse personen die gemachtigd zijn om een visa te verstrekken.
Ik denk ze ook op de web site van de ambassade staan.

Dat bespaart je een trip naar Jakarta en uren wachten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Wij hadden een betrouwbare persoon die voor de hele aanvraag heeft gezorgd, de uitnodiging van de gemeente had ik persoonlijk meegenomen en was dus geen copy van een Fax.
Donderdags zouden we vertrekken en kregen op maandag nog even te horen dat de uitgenodigde persoon even naar Jakarta diende te komen voor controle van de gegevens!!
We waren erg vroeg bij de ambassade waar we uren voor de poort hebben staan wachten en mijn uitgenodigde persoon was de laatste die binnen gelaten werd, de rest toch meer als 20 mensen werden gewoon weg gestuurd met de mededeling kom morgen maar terug.
Uiteindelijk is het toch gelukt, op donderdagmorgen vroeg arriveerde we weer in de plaats waar we per vliegtuig zouden vertrekken en 's midddags zijn we doorgereisd naar NL.
In die plaats hadden ze zelfs een subconsul!!!
De ambassade zal heus geen reclame op hun website maken voor personen die dat even voor je verzorgen.
Jan

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

Hť Jeroen. Waar haal jij je visum? In de buurt van Eindhoven? En wat kost dat?

Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het schijnt dat men al vanaf 5 uur in de ochtend daar staat.
Terwijl de deuren pas om 10.00 open gaan.
En dat in die temperatuur.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-01-2005 15:50 ** Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d ** wrote:
Hť Jeroen. Waar haal jij je visum? In de buurt van Eindhoven? En wat kost dat?

www.visumdienst.nl, opsturen en drie weken later (afhankelijk van de ambassade) krijg je het weer terug.

Kosten:
25 euro verwerkkosten (ex btw)
consulaire kosten
6.75 aangetekend versturen
6.75 aangetekend ontvangen

august
User
User icon of august
spacer line

Visum voor IndonesiŽ kun je ook laten regelen door DEVA Travel in Utrecht. www.devagroup.nl. Procedure als de visumdienst.nl
Verwerkkosten maar Ä 15,- rest hetzelfde.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Even over de Nederlandse ambassade in Jakarta. In 2003 is daar volgens mij bijna de complete groep lokale medewerkers die belast waren met visumuitgifte ontslagen. Daarna is de serviceverlening verbetert, misschien nog niet perfect.
Daarbij moet gezegd worden dat de ambassade gewoon de Schengen-regels uitvoert, die zijn veel strenger dan de vroegere regels, omdat je met een visum nu direct toegang krijgt tot een groot aantal andere landen. Je kunt trouwens ook een visum krijgen alleen geldig voor de benelux. Die aanvraag wordt sneller verwerkt.
Ik heb al eens eerder de tip gegeven; als je niet blij bent met de Nederlandse ambassade, probeer dan een ambassade van een ander Schengenland (ik noem er maar een paar; Portugal, Frankrijk, Duitsland, Spanje, ItaliŽ enz.)

nusadua
User
spacer line

Mensen, bedankt voor jullie toelichting en suggesties.
Het volgende nu:
Als alles loopt zoals het gaat , zijn wij van plan aan het einde van het jaar een half jaar tussenuit te trekken.
Eerst 2 maanden Bali dan 2maanden N- Zeeland dan weer terug naar Bali.
Kan ik de visumformaliteiten hiervandaan regelen?
Wie weet hoe je het beste kunt handelen?
Renaldo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,669,065 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com