indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Beste forummers,
Ik vraag me af of je in indonesiŽ ook met skype kan werken?Hoe zijn de beelden en het geluid?
Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Shalom

spacer line  

Beste Bokito,

Gisteren ging het skypen prima. Soms even wat vertraging.
Ik het gewoon proberen. Wellicht is de plaats waar je zit ook nog van belang qua snelheid van de verbinding.

Succes

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Ik Skype heel wat af met Oost-Java. Geluid is top en en niet of nauwelijks vertraagd. Beeld is wisselend, maar eigenlijk altijd iets vertraagd. Mijn beeld naar RI toe is top (kan aan de cam liggen) andersom is het een stuk minder (kan ook aan de cam liggen).

Met slecht weer is verbinding maken soms niet mogelijk en een heel enkele keer valt de verbinding weg zonder reden. Mijn conclusie is dat het heel werkbaar is. Ik weet niet wat voor abbo mijn partner heeft, ik heb hier in ieder geval een goeie betrouwbare verbinding, alle 'ellende' komt vanuit die kant.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Algemene IndonesiŽpraat'

spacer line  

Geen problemen om te Skypen (vanaf Bali) met onze Speedy ADSL verbinding. 9 van de 10 keer gewoon een goede beeld en geluid-verbinding. Soms / incidenteel moet de video even uitgezet worden om het geluid beter te krijgen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Speedy werkt inderdaad behoorlijk. Ligt ook een beetje aan het tijdstip heb ik wel gemerkt.
Soms valt het even weg maar dan gewoon weer opnieuw bellen. Met de 3 g sticks werkt het ook behoorlijk, ware het niet dat ik het idee heb dat als de credit tegen het einde is de snelheid behoorlijk omlaag gaat. Uit curiositeit heb ik de meeste 3g providers geprobeerd.

Telkom speedy komt er als vergelijkend waren onderzoek het beste uit.

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 30-01-2012 07:05 oyibo wrote:
Met de 3 g sticks werkt het ook behoorlijk, ware het niet dat ik het idee heb dat als de credit tegen het einde is de snelheid behoorlijk omlaag gaat. Uit curiositeit heb ik de meeste 3g providers geprobeerd.

Dat heeft er toch mee te maken dat de meeste 3G providers "maar" 3 Gigabyte up- en dowload quota beschikbaar stellen per maand met een hoge snelheid en alles wat daarboven komt slechts nog op een veel lagere (GPRS / 64 Kb/s) snelheid???

If you have nothing to loose, you can risk everything

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat klopt Amed, het gekke is dat op het moment je weer opwaardeert je snelheid plotsling omhoog gaat. Om Malam heeft ook een dergelijke ervaring. Ik heb de gegevens helaas niet meer maar heb een jaar of 2 terug de snelheden per dag bijgehouden. Hoe ze het doen weet ik niet, maar geknepen werd er zeker. Telkom speedy is vreemd genoeg ook weer niet overal beschikbaar, ik verhuisde in dezelfde resedential area, 700 meter verderop. Wat denkje? Sorry, geen Telkom! Vandaar de test met de diverse 3g providers.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Blij dit te horen dat het mogelijk is.
b.v.d.

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Graag gedaan Bokito, succes!

songo
User
spacer line

Ik werk met een samsung galaxy tab wifi en 3g. Koop een simkaartje bij telkomsel. Dit werkt perfect in area Salatiga en Ambarawa, midden Java

tujuan sama jalan yang lain aja

spacer line  

Hoi Songo,

Mooi dat het daar werkt. Vooral in Salatiga met die plek en omgeving heb ik iets...
Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Skypen met video doe ik nooit, ik vind het al een drama om een slechte kwaliteit (bajakan-) DVD te moeten kijken, laat staan dat ik naar een onduidelijk bewegend iets ga zitten kijken terwijl ik aan een stem ook voldoende heb. Dan kan ik beter een leuk kort filmpje opzetten op de achtergrond, niet?

Over de gesprekken weinig te klagen, over het algemeen een beetje vertraging, maar dat is allemaal prima, zeker omdat het ook niets kost. Heb dan ook weinig recht van klagen.

Ho Lee Fuk

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik heb zelf veel slechtere ervaringen maar dat zal wel komen omdat ik veel met mensen in Papua skype. Daar zullen de verbindingen niet jedat zijn vermoed ik.

Koming

Pardi
User
spacer line

heeft iemand ook ervaring op sumatra. internet werk soms wel soms niet in kerinci prov Jambi, ik vraag me dan ook af of skype de zelfde problemen geeft? Uit nederland naar indonesia verwacht ik geen verbindings problemen, maar wel de doorgift verder in indonesia.

Groet Pardi/Ab

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,990,727 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com