indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Djookje
User
spacer line

Wie kan ons een goed advies geven?
We zijn een aantal keer naar Indonesie geweest. Hebben rondgereisd op Sumatra, Java, Bali en Sulawesi. Naar ons idee hebben we dus best het eea al gezien.
Nu willen we in juni weer die kant op maar twijfelen erg over de bestemming. Mijn man vindt het vreselijk om in een klein vliegtuigje te zitten en ik ben niet zo heel enthousiast om lange tijd op een deinende boot te verblijven.
We vinden het erg leuk om tijd door te brengen tussen/met de bevolking, houden van marktjes, zijn natuurliefhebbers, geen massatoerisme maar kleinschalige accommodaties, wandelen (maar niet echt klimmen), vinden het geen probleem om zo nu en dan een lange dag te reizen, willen ook graag een middag snorkelen maar geen week aan het strand doorbrengen. We hebben ca. 3,5 weken de tijd Wie heeft er tips?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat je probleem niet echt een probleem is. Kleine vliegtuigjes, hoeveel personen gaan daar in? Een stuk of zeven tot 14? Ja, dat is klein, maar de vliegtuigen die naar bestemmingen binnen Indonesie vliegen, zijn over het algemeen van het formaat ATR en groter, en in een ATR gaan minimaal 90 passagiers en bemanningleden.

Maatschappijen als Lion Air, Wings Air (ATR) en Merpati (MA-60) vliegen met vliegtuigen van deze omvang op de wat exotischere bestemmingen in Indonesie. Niets aan de hand dus?

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, zelfs naar Labuanbajo (Flores voor bezoek aan Komodo) heb je toch vliegtuigen die minimaal zijn geschikt voor 50 personen. Same thing voor Sumba. Groter formaat vliegtuigen naar Kupang, Maumere, e.d.
En dan hoef je niet te varen (wel bij een bezoek aan Komodo/Rinca maar dat is maar 2 uur varen in een bootje en in juni is het doorgaans rustig weer)

accid
User
User icon of accid
spacer line

Als je man propellor vliegtuigen bedoelt wordt het wat moeilijker maar niets is onmogelijk. Propellor vliegtuigen kunnen best wat mensen vervoeren maar als je een yet prefereert is het verstandig om vanuit een eiland in Oost IndonesŽ - Nusa Tengara te starten en dan korte ferry trips naar omliggende eilanden te nemen. Voor beide dus een goed alternatief en Bali had je al gezien dus erger kan het niet worden.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Djookje
User
spacer line

Dank voor jullie reacties.
Ik weet niet zeker of de angst van mijn man vooral het formaat, ruimte binnenin, betreft of dat het inderdaad een propellor vliegtuig betreft. Hij heeft zo wie zo wel last van vliegangst maar is ook wat claustrofobisch.
We gaan ons nog even goed orienteren.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

We hebben vorig jaar 2 x met een propeller vliegtuig van Wings gevlogen, niks aan de hand, de eerste keer een z.g.a.n toestel en ook de 2e keer mankeerde er niks aan hoor.
Hte betekent wel dat je met zo'n klein vliegtuig maar 15 kg bagage mee mag nemen, anders is het bijbetalen. We moesten afgelopen Dec. 88.000 RP. bijbetalen voor 3.9 kg, dat is dus te doen. Alles in doosjes meenemen is waarschijnlijk goedkoper want er gingen als handbagage zoveel doosjes, nou zeg maar dozen met de locale bevolking mee dat het totale gewicht daarvan vast boven het onze uitkwam, maar ja wie zijn wij om daar iets over te zeggen. Biasa di sana !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp de man van Djookje wel, vliegangst doe je weinig aan.
Om Malam heeft al heel wat gevlogen, maar is nog steeds een schijtebroek Emoticon: Blush
Vraag me niet waarom, ik weet het echt niet, voel me ook comfortabeler in zo'n grote vogel waar ik mee naar IndonesiŽ vlieg.
Binnenlands heb ik nog net geen pampers nodig, maar ik zet me er over heen, het zij zo.

accid
User
User icon of accid
spacer line

On 31-01-2012 22:43 4yoke4 wrote:
We hebben vorig jaar 2 x met een propeller vliegtuig van Wings gevlogen, niks aan de hand, de eerste keer een z.g.a.n toestel en ook de 2e keer mankeerde er niks aan hoor !

.
Dat het goed is afgelopen ben ik blij om want dan kunnen we nog van je genieten op dit forum , maar het had zonder problemen anders af kunnen lopen hier hoor.
Ik ben hier met een propellor geland terwijl de mannen op scooters naast je rijden op de landingsbaan en dat was in Sulawesi. Ik heb hier met een propellor overdrwars gestaan op het vliegveld van Ende omdat er ondanks de te sterke wind gewoon gegokt werd op een goede landing. we kregen applaus van de omstanders op het vliegveld toen we uit het vliegtuig kwamen. Op hetzelfde eiland waren maar in Labuhan Baju net nadat een ander vliegtuig wat koeien die op de landingsbaan stonden had geschept. de kans op een ramp (als je het zo mag noemen) is erg dichtbij als je op die gebieden vliegt. maar natuurlijk gaat het in 99% van de gevallen goed.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Fijn dat je blij bent dat ik nog leef Accid.

Als je reist dan kan je iets overkomen, kijk maar laatst naar dat busje met Nederlanders op Java. Als je van de stoep afstapt kan je ook geschept worden en op zee kan je zelfs met een cruiseschip vergaan. In Indonesie kan dat met een "gatenkaas" boot, zo noemt mijn zoon de ferry's
In NL gebeuren er ook ongelukken bij landingen naast de baan o.i.d. zelfs op Schiphol.

Ik ga nu ongeveer 33 jaar al naar Indonesie en heb dus heel wat vluchten meegemaakt.
Het reizen met de nachtbussen vond/vind ik veel risicovoller dan het vliegen.
Maar ja wie ben ik en gelukkig gaat het in een groot aantal procenten goed, of het 99% is weet ik niet preciesmaar laten we het daar maar op houden.

Ik heb kort geleden met een propeller vliegtuig gevlogen op Sulawesi en daar was niks mis mee.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

accid
User
User icon of accid
spacer line

Als ik mocht kiezen dan zou ik meteen in een propellor vliegtuig stappen i.p.v. een bus. Ik kijk dan niet op een procentje meer of minder joh.
Hoe meer vluchten jij hebt waar niets mis mee is hoe liever ik het heb en ik zou dan graag in hetzelfde vliegtuig zitten want zolang ik aan het reizen ben heb ik het helemaal naar mijn zin en zeker als het een veilige vlucht is.
Maar ja, daar schiet Djookje niets mee op en daar proberen we toch een oplossing voor te vinden, niet?
Ik hou het toch maar op mijn eerste advies en ben benieuwd wat jij als globetrotter haar (en indirect ons) zou advieseren.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-02-2012 11:35 accid wrote:
Ik hou het toch maar op mijn eerste advies en ben benieuwd wat jij als globetrotter haar (en indirect ons) zou advieseren.

Gaan met die banaan voor dat er een Ufo neerstort en de aarde vergaat want dan heb je toch nog iets met je leven gedaan.

Het is maar goed dat je alles van te voren niet weet en natuurlijk kan je risicovolle dingen vermijden. Ik kies dus ook liever voor een prop dan voor een nachtbus maar ja soms moet je wat hŤ! Trouwens je hoeft niet eens in de bus te zitten, een bekende van ons stond langs de weg op Java, geschept door een bus overdag en dood !

Djookje
User
spacer line

Fantastisch dat jullie zo meedenken! Dankjulliewel.

De angst van mijn man is helaas niet zo rationeel dat ik het op kan lossen met argumenten en percentages.
Weten jullie misschien ook of het mogelijk is om op een van de Sunda-eilanden te komen met een wat groter vliegtuig, zonder proppellor?

Ik wil evt. ook wel met een boot maar er geen hele dag op vertoeven en er ook niet op overnachten.Wat is er dan haalbaar?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tegen vliegangst is weinig te doen inderdaad, dat is een kwestie van accepteren.

Er vliegen op dergelijke bestemmingen vrijwel alleen propellor-vliegtuigen. Als de angst hem zit in de grootte, dan zou je eens een kijkje kunnen nemen op het vliegveld en daar vragen welke toestellen nu die ATR-toestellen zijn. Je zult dan zien dat ze niet echt klein lijken. Misschien werkt dat een beetje?

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Anders Maumere en Kupang vliegen de big boys .

accid
User
User icon of accid
spacer line

Garuda vliegt vanaf Denpasar naar Kupang met een yet.
Nu is het zo (en ik kan het noch ontkennen noch bevestigen) dat de laatste keer dat ik in Flores was en dat is zo'n maand of 3 geleden dat daar bekend was dat Garuda vanaf mei dit jaar met yets naar Labuhan Bajo zou gaan vliegen vanaf Jakarta. Ze zijn ver met het verwijderen van een top van een berg maar of ze dat gaan halen weet ik niet. Er werd wel flink aan de landingsbaan gewerkt in de breedte en lengte dus het zou zo maar kunnen. Ik hoop dat je het op tijd werkelijk te weten komt dus houd je vinger aan de pols Djookje.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,314,080 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com