indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Nicky274
User
spacer line

in begin September willen wij 20 dagen naar java en bali gaan.
is dit goed te doen ivm de ramadam?
en wat moet je echt gezien hebben op java? en als we tijd over hebben misschien dat we er nog een eiland bijdoen welke raden jullie aan liefst met tropische stranden enz
hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen

bedankt,

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

September is Ramadan al afgelopen. Lees eerst de draadjes even door op dit forum, want dit is inmiddels een zeer uitgekauwd onderwerp. Als eiland met tropische stranden kun je bijvoorbeeld Lombok bezoeken of als je avontuurlijk bent en echt iets moois wil zien: Belitung.
V.w.b. Java: heel persoonlijk. Hangt er vanaf waar je van houdt. Wij houden erg van Yogyakarta, een van de weinige steden die echt op toeristen ingericht is, hoewel je er niet altijd heel veel toeristen tegenkomt. De Borobudur en Prambanan zou ik zeker even gaan zien. Om Bandung heen kun je veel leuke trips de bergen in maken, bijvoorbeeld naar vulkanische baden, Bogor is leuk vanwege Taman Safari o.a., Kalibaru vind ik erg leuk in het Oosten, nogmaals, net waar je van houdt.

From Dayeuhkolot with love

accid
User
User icon of accid
spacer line

Als extra eiland vind ik roti eiland wel passen in jullie programma. schitterende stranden en golven ook.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

elsbeth
User
spacer line

aan welke plaats denk je dan?

accid
User
User icon of accid
spacer line

Nembrala

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Nicky274
User
spacer line

Bedankt, ja ik ben al even bezig met het doorlezen van alles.
maar ik heb nog even de tijd Emoticon: Shiny
misschien dat het meer dan 20 dagen wordt.

Nicky274
User
spacer line

Leuk verslag! ik wel er ook zeker gaan surfen! ookal heb ik dat nog nooit gedaan.

gelukkig heeft mn vriend nog wat extra dagen kunnen opnemen na zijn vakantie dus we kunnen binnen de periode van 03/09/12 tot 05/10/12 , dus moeten nog even kijken hoelang we willen gaan
en ik heb net gezien dat de tickets naar Jakarta nu maar 580 zijn met emirates. Emoticon: Party!

Nicky274
User
spacer line

we willen van 05.09 tot 03.10 gaan!

aan welk bedrag per dag zouden we ongv rekening mee moeten houden?

50 pp of is dat te weinig of juist te veel? incl hotel

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Nicky, hangt er heel erg vanaf wat voor vakantie je ambieert. Als je een beetjre handig bent met het uitzoeken van hotels op internet en via lokale travel agents, dan kun je heel veel besparen (wel ltijd de reviews lezen!). In de meeste steden is het goed mogelijk om voor een eurootje of 15 per kamer per nacht met zijn tween te slapen, maar verwacht dan geen luxe.
Qua eten kun je voor 2-3 euro per persoon per dag eten en drinken, maar dan eet je wel straatvoer. Daar moet je tegen kunnen. Vervoer wordt dan angkot of becak, tussen de steden de trein. Als je het slim aanpakt reis je 's nachts, zoals van Bandung naar Yogya, scheelt een hotelnacht. Dat is het echte backpacken.
M.i. kun je veel 50 euro pppd best een goede vakantie hebben...

Nicky274
User
spacer line

ja we zijn van plan om hotels op internet uit te gaan zoeken en dan proberen nog aftedingen. Was vorig jaar in Thailand en dat was ook erg goed gelukt!

dus als ik het zo lees zou je het ook goed kunnen redden met 50 euro pd.
opzich hoef ik geen luxe als er maareen eigen bad kamer bij zit vind ik het als snel goed.

In Thailand hebben we ook veel op straat gegeten natuurlijk wel een beetje opgelet op hoe het vlees/vis er uit ziet enz en zijn totaal niet ziek geweest en ook geen diarree, misschien hebben we wel mazzel gehad.

Nicky274
User
spacer line

Zijn de landen Thailand & Indonsie een beetje met elkaar te vergelijken kwa reizen?

in thailand ging alles zo makkelijk.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Java en Bali zijn zeker niet moeilijk met reizen hoor. Als je avontuurlijk ingesteld bent dan kun je je heel goed redden. Enige is dat je hl voorzichtig moet zijn in bussen in Jakarta (ik mijd ze liever), anders ben je zo je portemonnee kwijt. Voor de rest heb ik Java altijd als veilig ervaren als je geen gekke dingen uithaalt. Transport tussen steden kan wel eens lastiger zijn omdat het openbaar vervoer niet altijd even goed is, maar tussen de heel grote steden is altijd een treinverbinding. Van Java naar Bali met de ferry is ook geen probleem, alleen op Bali aangekomen goed oppassen met taxichauffeurs, want die zullen je maar wat graag afzetten. Taxi's altijd met argo (meter), anders niet instappen, liefst Bluebird. Voor 5 euro kun je dan een aardig end komen.

Nicky274
User
spacer line

Plannen zijn gewijzigd..
we gaan als het goed is in Juni

iemand nog tips

Nicky274
User
spacer line

even een upje.

We zijn niet naar Indonesie gegaan afgelopen juni maar naar Maleisie wat ook een erg mooi land is.

Nou willen we juni 2013 gaan Emoticon: Smile

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Let er wel op dat je niet tijdens de Indonesische schoolvakanties gaat, want dat hebben wij vorig jaar ok meegemaakt in juni. Heel Solo en Yogyakarta zaten vol qua hotels. Daarna terug naar Bandung, ook alles vol, afgezien van de achenebbisj pensionnetjes. Ik weet niet precies wanneer de schoolvakanties zijn, maar dat kan iemand hier vast wel vertellen. Overigens waren de prijzen ook minimaal verdubbeld in die periode.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,537 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com