indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

slimmedirk
User
spacer line

Bedankt voor vele (informatieve) reacties.

Ik zal het even wat beter uitleggen zodat jullie een wat beter beeld krijgen,

Ik ben twee jaar geleden moslim geworden en probeer nu mijn geloof zo goed mogelijk te praktiseren.
Dat dat redelijk goed maar, ik ben verre van dom en ben goed in observeren.
Mijn conclusie in voor mij persoonlijk uiterst deprimerend.

90% van de media is anti-Islam en de generale mentaliteit is ike-ike-ike.
(dit zijn mijn bevindingen en ik wil hiermee niemand beledigen!)

Dus ben ik mij gaan oriŽnteren in de zogenaamde Hidjra, verhuizen omwille van het geloof.

De Imam van de lokale Marokkaanse moskee heeft mij al uitgenodigd om in zijn dorp te komen wonen en onder zijn hoede te leven,
Dat zou betekenen dat ik ergens in de bergen in Marokko kom te leven waar ze internet niet kennen en warm water ook een luxe is.

Aantrekkelijk, maar nee.

Afgelopen Ramadaan kwam er een broeder bij de moskee die nu in Egypte woont,
Hij nodigde mij en een andere broeder uit uit in zijn dorp te komen wonen waar ze een Islamitische school hebben waar je ook voor een knaak en een bos wortels kan wonen,

Mijn vriend is gegaan, ik toch nog maar even wachten.

Toen schoot het me plotseling te binnen:
Indonesie!
Waarom ga ik niet terug naar mijn Roots?
Overgrote deel van de bevolking is moslim, dus een moskee op elke hoek van de straat!

Toen ik laatst las dat in Atjeh, Sumatra gedeeltelijk de Sharia (islamitische wetgeving) wordt gehanteerd,
toen wist ik het zeker, ik ga naar indonesie!
Atjeh om precies te zijn.

Leven in een omgeving waar de wetten overeenkomen met de normen en waarden toe ik toepas in mijn dagelijks leven, beter kan het niet.
En ook nog een in de prachtige landschappen van indonesie!

Dat is dus mijn verhaal.

Nu zie ik wel dat jullie allen spreken uit ervaring en als jullie zo lezen wat ik schrijf dat jullie zien dat ik van plan ben om keihard tegen muur aan te rennen.
En aangezien jullie het beste met mij voor hebben het idee een beetje uit mijn hoofd te halen.

Bedankt voor de bezorgdheid, maar dat is nergens voor nodig!

Wat ik zoal uit jullie woorden kan halen is dat ik waarschijnlijk ingemaakt ga worden door het leven door IndonesiŽ.

Ik geloof het best, ik denk dat het wel goed voor me zou zijn.
Dat hebben jullie dus heel duidelijk gemaakt en ik ik vastberaden genoeg (of dom genoeg) om mijn plannen zo weinig mogelijk te wijzigen.
Oke een jaar uitstellen is mogelijk. maar dan moet het wel noodzaak zijn.
Want ik ga er niet vanuit dat indonesie per definite onmogelijk om in te leven voor mijn als geboren nederlander. (half indo, het voelt raar om mezelf nederlander te noemen haha)

Ik zou dus graag weten wat mijn mogelijkheden WEL zijn. kan ik daar inburgeren en een Indonesische nationaliteit krijgen, zo ja wat moet ik daarvoor doen?

Ik zat zelf te denken om daar heen te gaan (6 maanden, langer als mogelijk), naar een of meerdere imams te gaan en vragen of zij een geschikte vrouw voor mij kennen.
Op die manier (als het lukt) te huwen en een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.

Sorry van de grote lap tekst.

PS: Ik spreek geen Maleis, ik denk wel dat ik dat in een jaar kan leren van mijn oom die hier 10 minuten vandaan woont.
Mijn nationaliteit is Nederlands.
Drink niet, rook niet en vrouw niet.
Ik wil naar Atjeh Sumatra.

Vraag voor Bambang, wat bedoel je met indonesie kan mij moeilijk een toekomst bieden?
Lichamelijk, geestelijk of kwesties met verblijfsvergunningen en dergelijke?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je wil dus hijriah, maar toch niet helemaal, want zonder internet leven is ook weer niet te bedoeling. Dan bestempel je ik bij dezen als een halfbakken nep-Moslim die niet eens echt de moeite wil doen voor zijn geloof. Of je gaat ervoor of niet zegt ik dan.

Ik zat zelf te denken om daar heen te gaan (6 maanden, langer als mogelijk), naar een of meerdere imams te gaan en vragen of zij een geschikte vrouw voor mij kennen.
Op die manier (als het lukt) te huwen en een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.
Je bent gestoord. Ziek in je hoofd. Van de ratten besnuffeld. Als je de waarheid spreekt nu, dan ben jij het schoolvoorbeeld doorgeslagen bekeerling. Idioot gewoon. Geen goed woord voor over.

Drink niet, rook niet en vrouw niet.
Als je naar Aceh wilt, dan pak je het vliegtuig en kun je lekker in je eigen sop gaarkoken. Je bent een vreemde, en blijft de rest van je leven een vreemde in dit (Indonesie) land. Nimmer zul je een gelijke worden met die veranda-Moslims in Aceh of de meer Indonesische moslims elders in Indonesie. Dat accepterende zul je nooit ergens bij horen, ook niet als je iemand laat uithuwelijken aan je om een verblijfsvergunning te krijgen.

Misselijke denkwijze om zo naar Indonesie te gaan, ga alsjeblieft naar de Berbers in de bergen van Marokko, da's dicht bij Spanje, en dan kun je zo terug naar Europa als je uit je belachelijke droom ontwaakt.

Buiten dat denk ik gewoon dat je stennis loopt te schoppen hier. Zeker omdat je eerder een compleet ander beeld schetste met je opleiding en zo. Je bent dus van plan daar helemaal niets te gaan doen en maar hopen dat je Indonesische 'broeders' je helpen? Whaha.. wat een lachertje.. wat moet jij nog veel leren jochie! Jij bent echt het typische zelfmoord-voer voor de gemiddelde terroristenleider. Te dom om zelf na te denken, dus laat je dat doen door een of andere indoctrinatie-reli-idioot die het allemaal beter weer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mijn allereerste reactie was trouwens wat korter van aard:

Emoticon: So funny

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En oh, om op de enige normale vraag een normaal antwoord te geven. Inburgeren kan niet, da's Europees gedacht en gaat hier niet op (en jij dacht dat je het allemaal al had uitgevogeld.. whaha). Indonesier worden kan na een bepaalde tijd op een tijdelijke/permanente verblijfsvergunning aaneengesloten in Indonesie te wonen (bij trouwen 7 jaar) en een hele dot duiten mee te nemen (zo'n 8500 euro is de prijs nu, voornamelijk corruptie, waar je als goed Islamiet natuurlijk NOOIT aan mee werkt, dus ook hier loop je dood).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 27-01-2012 14:38 elsbeth wrote:
Niet roken, niet drinken, van de vrouwen afblijven, dan lijkt het vanzelf langer.
Je kunt het nog langer laten lijken door altijd thuis op dezelfde stoel te gaan zitten, hetzelfde boek steeds opnieuw te lezen (in het geval van dirkje de Koran wellicht) en onderdak te vinden in een pesantren, lekker dicht bij zo'n schreeuwtoren, vijf keer per dag een uur of twee. Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Beste Dirk,
Ik heb gisteren niet op je verhaal in willen gaan, omdat ik het zo'n onwaarschijnlijk verhaal vind. Nu in, navolging van Jeroen, doe ik het toch.
De plannen die jij hier uitvouwt hebben voor mij zoveel bedenkingen, dat ik er eigenlijk niet meer op in wil gaan.
Ten eerste het willen regelen van een vrouwtje om een verblijfsvergunning te krijgen.
Ten tweede het kiezen van verbijfplaats Atjeh omdat daar de Sharia wordt gehanteerd.
Ten derde het willen kiezen van een plek waar je het een voordeel vindt dat er op iedere hoek van de straat een moskee staat.
Dat zijn mijn principiele bezwaren.
Dan de praktische bezwaren:
je zwabbert van Egypte via Marokko (ideetje van iemand anders) opeens naar Indonesie (he, nieuw ideetje, dit keer van jezelf).
Je oom bevestigt je omdat hij op Bali en de Molukken is geweest en hij denkt dat jij je daar ook helemaal thuis zal voelen. Ik denk dat als jij je werkelijk helemaal thuis zal voelen op Bali en de Molukken jij je helemaal niet thuis zal gaan voelen in Atjeh. Wat zijn volgens jou de verschillen tussen deze eilanden? heeft je oom je dat ook verteld?
In jouw verhaal staan zoveel tegenstrijdigheden dat ook ik sterk de indruk hebben dat jij hier een fikkie komt stoken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-01-2012 18:53 slimmedirk wrote: Ik ben twee jaar geleden moslim geworden en probeer nu mijn geloof zo goed mogelijk te praktiseren.
Waarom draag je dan nog geen islamitische naam? Die krijg je toch automatisch als je moslim wordt?

90% van de media is anti-Islam en de generale mentaliteit is ike-ike-ike.
Wat denk je dat het hier is? Hier in RI is het nog 10x erger "ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke"-mentaliteit dan in Europa, daar ben ik allang achter gekomen. Trouwens de media is hier 100% anti-alles (behalve islam).

Waarom ga ik niet terug naar mijn Roots?
Overgrote deel van de bevolking is moslim, dus een moskee op elke hoek van de straat!
Behalve op Bali en Maluku. Waar liggen je roots? Dit land is net zo groot als Europa en daar is een Ier ook niet hetzelfde als een Italiaan of een Sloveen.

Toen ik laatst las dat in Atjeh, Sumatra gedeeltelijk de Sharia (islamitische wetgeving) wordt gehanteerd, toen wist ik het zeker, ik ga naar indonesie!
Gaan als een banaan.........

Leven in een omgeving waar de wetten overeenkomen met de normen en waarden toe ik toepas in mijn dagelijks leven, beter kan het niet.
Zeker gaan, dan is NL weer een convert minder rijk (alleen jammer dat wij er hier weer 1 bijkrijgen). Al vaker geschreven; het ergste zijn de converts die hadden beter kunnen weten. Een Indonesier die geboren is met 1 van die (gedwongen) godsdiensten, weet niet beter en kan je het ook niet kwalijk nemen. Maar iemand die afkomstig is uit een land met vrije nieuwsgaring, en dus heeft kunnen opgroeien met normale waarheden, die kan men bekering zeker kwalijk nemen. Het is het laatste dat ik zou doen, dan maar liever terug naar de goddeloze maatschappij in Europa waar nog echte waarden en normen heersen (ook al zijn die aan het eroderen, maar nog niet zo erg als de waarden en normen hier onder de moslims). Voor de juiste waarden en normen heeft men geen Jaweh, God, Allah, Vishnu nodig maar uitsluitend zichzelf.

Ik zou dus graag weten wat mijn mogelijkheden WEL zijn. kan ik daar inburgeren en een Indonesische nationaliteit krijgen, zo ja wat moet ik daarvoor doen?
Yerun antwoorde je al dat dat vrijwel onmogelijk is. Recent nog een topic erover gehad. Forget it , daarvoor moet je heeeeeeel wat in je mars (en portemonnee) hebben. Je moslim-broeders helpen je niet zonder uang pelicin .

.....naar een of meerdere imams te gaan en vragen of zij een geschikte vrouw voor mij kennen.
Nou ja, alles wat ik tegen de islam heb, verwoord je hier al. Kan je zelf geen vrouw vinden? Is een vrouw net zoiets als vee dat kan worden gezocht door een ander? Is liefde niet meer van belang? Is de vrouw ruil- en handelswaar geworden? Gatverdamme......

Ik spreek geen Maleis, ik denk wel dat ik dat in een jaar kan leren van mijn oom die hier 10 minuten vandaan woont.
Ik spreek ook geen Maleis maar wel Indonesisch. Dat is nml. de nationale taal en geen Maleis.

Sorry van de grote lap tekst.
Ja, ik ook sorry voor de grote lap tekst.

Nogmaals.....gaan als een/met die banaan.

.....wat bedoel je met indonesie kan mij moeilijk een toekomst bieden?
Lichamelijk, geestelijk of kwesties met verblijfsvergunningen en dergelijke?
Met zo ongeveer alles. Je bent nu al een geboren mislukker. Je zal van een (zeer) koude kermis thuis komen met je moslim broeders. Die zijn - bij het zien van een blanke (ook een indo is voor hen een blanke) huid - geconditioneerd op geld en materie. Dan doet je geloof er op eens niets meer toe. Dat hebben we zeker gezien met Aceh na de tsunami, een walgelijke vertoning die direct de mentaliteit van de Acehers heeft bloot gelegd.
Indonesiers zullen je in 1e instantie het idee geven dat je 1 van hen bent, een moslim. Maar ik heb hier al heel wat converts ontmoet die figuurlijk (en zelfs letterlijk) sneuvelden op hun idee van de moslim brotherhood of men .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Bijzonder verhaal. Veel Nederlanders die zich vrijwillig tot moslim bekeerd hebben, hebben toch vaak de neiging om radicaal te worden om maar te bewijzen dat ze een goede moslim zijn. IndonesiŽ is juist zo'n mooi land omdat de islam er relatief gematigd is. Veel hoger opgeleide moslims zijn er ook vaak zeer ruimdenkend en het radicalisme zit hem vaker in de armere kringen. Jij wil je dus liever gaan begeven tussen de radicalere groeperingen. En die staan meestal niet positief tegenover blanken. Ik wens je veel succes.

From Dayeuhkolot with love

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Laat hem op rotte uit dit land weer eentje minder geen advies meer geven die jongen spoort niet.
Alles wat je aan hem besteed, is te veel moeite.
Lekker doen jongen wat je wilde trek je eigen nergens wat van aan.
Domme oen.hebben geen advies nodig die hebben een plaat voor hun kop....... Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
User
spacer line

Op 27-01-2012 18:53 schreef slimmedirk:

Ik ben twee jaar geleden moslim geworden en probeer nu mijn geloof zo goed mogelijk te praktiseren.

Dus ben ik mij gaan oriŽnteren in de zogenaamde Hidjra, verhuizen omwille van het geloof.

Toen ik laatst las dat in Atjeh, Sumatra gedeeltelijk de Sharia (islamitische wetgeving) wordt gehanteerd,
toen wist ik het zeker, ik ga naar indonesie!

En ook nog een in de prachtige landschappen van indonesie!

Ik dacht dat je wijzer zou zijn. maar ik denk eerder dat je de boel aan het belazeren bent.
Jou beeld van de sharia is misplaatst, ( of niet)
Weet jij echt hoe die radicalen zich daar in atjeh daadwerkelijk gedragen??
Zogenaamd de wetten van de islam uitoefenen? laat me niet lachen

sharia politie die meisjes van 16 jaar in de gevangenis verkrachten!!
sharia politie die jonge meisjes en jongens oppakken en naakt op een binnenplaats laten staan in de zon en later de haren afscheren.
Terreur acties voorbereiden in de jungle.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Als jij daarmee wil leven ben je voor mij nog minder dan een worm,
een gevaarlijk persoontje.
Nou, ik zie je graag vertrekken uit Nederland.

Normen en waarden???? laat me niet lachen.

Ik sluit me geheel aan met bovenstaande reacties

elsbeth
User
spacer line

Kijk, zo'n reactie als van Ziel ("weer eentje minder" Emoticon: Wink is nou precies de reden waarom ik toch serieus gereageerd heb op de posting van onze slimme Dirk.
Ik heb de indruk dat Ziel het in het algemene trekt en het over "weer een moslim minder" heeft.
Heb ik dat goed gelezen, Ziel? Of bedoel je: "weer een ogenschijnlijk extreme ziel minder".
Deze Dirk lijkt me niet model te staan voor een gemiddelde in Nederland levende moslim.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 11:56 elsbeth wrote: serieus

Ootje. Denk ik. Worden we in genomen.

MAD

elsbeth
User
spacer line

Kan niet anders dan dat je gelijk hebt, zoals (bijna) altjd.
Is het toevallig jouw ootje, of zou F.B. weer opgedoken zijn?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Deze Dirk lijkt me niet model te staan voor een gemiddelde in Nederland levende moslim.

Nou dan kan je eigen daarin wel eens in vergissen Elsbeth.
Er lopen er te veel in Nederland, vooral nu je zie hoe deze regering op hen gaat bezuinigen.
Achter ieder deur een uitkering.
Wedden dat ze steeds meer gaan radicaliseren. Emoticon: Angry
Neen het verhaal van Pierre lijkt mij juist............................. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Angry

Maar ik denk dat die Dirk nu juist dat gene wil hebben hoe wij op hem ga reageren dus stop er mee hij verdiend totaal gaan aandacht meer....... Emoticon: Very funny Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 12:02 elsbeth wrote: Is het toevallig jouw ootje

Ik doe niet aan ootjes. Ben bloedserieus.

MAD

Pamelabak
User
spacer line

Ik heb het idee dat die slimmedirk de hele kluit aan het bedonderen is en zich naar lacht om alle reacties die zijn posting teweeg brengt.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 12:02 elsbeth wrote: Kan niet anders dan dat je gelijk hebt, zoals (bijna) altjd.

MAD

bambang
User
spacer line

Als ik de bovenstaande reacties lees en de laatste topic van Dirk herlees, dan is de tekst geschreven door een manspersoon van boven 40 jaar. De tekst is met veel uithalingen en uitleg van een persoon die RI door en door kent.

De tekst doet geen vermoeden dat het geschreven is door een 19-jarige. Een 19-jarige schrijft en redeneert in dit soort context onbeholpen.
(Ik heb een vermoeden wie het kan zijn.)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik denk het ook dat we in het ootje genomen zijn................ Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 12:33 bambang wrote: dan is de tekst geschreven door een manspersoon van boven 40 jaar

P'sies. Soms staat er meer in de tekst dan woorden alleen, zelfs op dit forum.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 12:34 zieleffe wrote:
[YouTube video removed]

Zeg Om Ziel, hou jij je nou bij je plaatjes, bij mij zit er nog muziek in.

MAD

bambang
User
spacer line

Slimmedirk: nomen est omen. De naam (of avatar) zegt soms ook al veel.

slimmedirk
User
spacer line

Wederom bedankt voor de reacties.
Ik was al bang dat niemand zou reageren,

Even voorop gesteld,
Nee, ik ben niemand aan het bedonderen.

De reden dat ik dit compleet andere beeld schetste in het begin zoals Yerun al aangaf,
is omdat ik mensen mij dan op een andere manier benaderen,
als ik met mijn post hierboven aan de bladzijde binnen was komen vallen,
had ik gelijk weer mijn biezen kunnen pakken.

Dus als jullie die indruk hebben gekregen sorry.
Maar ik ben uiterst serieus,
om maar even in te gaan op wat post's.

Inburgeren kan niet zegt Yerun, dat valt het plan voor mij eigenlijk al in duigen,
als ik er niet kan blijven denk ik dat ik me inderdaad ergens anders op kan gaan oriŽnteren.

Op 28-01-2012 09:21 schreef Yogya-Bali:
Waarom draag je dan nog geen islamitische naam? Die krijg je toch automatisch als je moslim wordt?

Die draag ik zeker, ik heb hem nog niet laten veranderen op mijn paspoort.
Nee die krijg je niet aangewezen die mag je zelf kiezen, als je wil.

Wat denk je dat het hier is? Hier in RI is het nog 10x erger "ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke"-mentaliteit dan in Europa, daar ben ik allang achter gekomen. Trouwens de media is hier 100% anti-alles (behalve islam).

Ja dat had ik idd al begrepen, is dat echt overall zo?

Behalve op Bali en Maluku. Waar liggen je roots? Dit land is net zo groot als Europa en daar is een Ier ook niet hetzelfde als een Italiaan of een Sloveen.

Jakarta.

Gaan als een banaan.........

Ik heb nu zo mijn bedenkingen.

]Zeker gaan, dan is NL weer een convert minder rijk (alleen jammer dat wij er hier weer 1 bijkrijgen). Al vaker geschreven; het ergste zijn de converts die hadden beter kunnen weten. Een Indonesier die geboren is met 1 van die (gedwongen) godsdiensten, weet niet beter en kan je het ook niet kwalijk nemen. Maar iemand die afkomstig is uit een land met vrije nieuwsgaring, en dus heeft kunnen opgroeien met normale waarheden, die kan men bekering zeker kwalijk nemen. Het is het laatste dat ik zou doen, dan maar liever terug naar de goddeloze maatschappij in Europa waar nog echte waarden en normen heersen (ook al zijn die aan het eroderen, maar nog niet zo erg als de waarden en normen hier onder de moslims). Voor de juiste waarden en normen heeft men geen Jaweh, God, Allah, Vishnu nodig maar uitsluitend zichzelf.

Oke.

Yerun antwoorde je al dat dat vrijwel onmogelijk is. Recent nog een topic erover gehad. Forget it , daarvoor moet je heeeeeeel wat in je mars (en portemonnee) hebben. Je moslim-broeders helpen je niet zonder uang pelicin .

Helaas.
Ik was niet van plan om omkoping als verblijfsmiddel te gebruik.

Nou ja, alles wat ik tegen de islam heb, verwoord je hier al. Kan je zelf geen vrouw vinden? Is een vrouw net zoiets als vee dat kan worden gezocht door een ander? Is liefde niet meer van belang? Is de vrouw ruil- en handelswaar geworden? Gatverdamme......

Ik begrijp wat je bedoeld,
Waar wat je zegt is zeker niet het geval.
Binnen mijn religie heeft een vrouw meer rechten dan een man, maar als je daar meer over wilt weten stuur me maar een bericht.
Wij moslims hanteren de traditie van het hand vragen, ik begrijp dat ik het misschien wat nonchalant heb beschreven, maar ook in dit geval zal er een vrouw iets te kort gedaan worden.

Ik spreek ook geen Maleis maar wel Indonesisch. Dat is nml. de nationale taal en geen Maleis.

Bedankt dat wist ik niet.

Ja, ik ook sorry voor de grote lap tekst.

Bedankt voor de grote lap tekst.

Nogmaals.....gaan als een/met die banaan.

...

Met zo ongeveer alles. Je bent nu al een geboren mislukker. Je zal van een (zeer) koude kermis thuis komen met je moslim broeders. Die zijn - bij het zien van een blanke (ook een indo is voor hen een blanke) huid - geconditioneerd op geld en materie. Dan doet je geloof er op eens niets meer toe. Dat hebben we zeker gezien met Aceh na de tsunami, een walgelijke vertoning die direct de mentaliteit van de Acehers heeft bloot gelegd.
Indonesiers zullen je in 1e instantie het idee geven dat je 1 van hen bent, een moslim. Maar ik heb hier al heel wat converts ontmoet die figuurlijk (en zelfs letterlijk) sneuvelden op hun idee van de moslim brotherhood of men .

Helaas is dan in Atjeh meer cultuur dan geloof.

Op 28-01-2012 11:02 schreef monyet:
Bijzonder verhaal. Veel Nederlanders die zich vrijwillig tot moslim bekeerd hebben, hebben toch vaak de neiging om radicaal te worden om maar te bewijzen dat ze een goede moslim zijn. IndonesiŽ is juist zon mooi land omdat de islam er relatief gematigd is. Veel hoger opgeleide moslims zijn er ook vaak zeer ruimdenkend en het radicalisme zit hem vaker in de armere kringen. Jij wil je dus liever gaan begeven tussen de radicalere groeperingen. En die staan meestal niet positief tegenover blanken. Ik wens je veel succes.

Als snel wordt je als bekeerling als radicaal bestempeld, maar ik doe het zeker niet om iets te bewijzen.
Ik ken bekeerlingen die aan de uni hebben genoten. werkelijk waar ongelooflijk slimme jongens. maar die denken er net zo over als ik.

Op 28-01-2012 11:48 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Ik dacht dat je wijzer zou zijn. maar ik denk eerder dat je de boel aan het belazeren bent.
Jou beeld van de sharia is misplaatst, ( of niet)
Weet jij echt hoe die radicalen zich daar in atjeh daadwerkelijk gedragen??
Zogenaamd de wetten van de islam uitoefenen? laat me niet lachen

sharia politie die meisjes van 16 jaar in de gevangenis verkrachten!!
sharia politie die jonge meisjes en jongens oppakken en naakt op een binnenplaats laten staan in de zon en later de haren afscheren.
Terreur acties voorbereiden in de jungle.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Dat is inderdaad niet de sharia waar ik naar zoek,
bedankt voor de verduidelijking.

Als jij daarmee wil leven ben je voor mij nog minder dan een worm,
een gevaarlijk persoontje.
Nou, ik zie je graag vertrekken uit Nederland.

Normen en waarden???? laat me niet lachen.

Ik sluit me geheel aan met bovenstaande reacties

Op 28-01-2012 11:56 schreef elsbeth:
Kijk, zon reactie als van Ziel ("weer eentje minder" Emoticon: Wink is nou precies de reden waarom ik toch serieus gereageerd heb op de posting van onze slimme Dirk.
Ik heb de indruk dat Ziel het in het algemene trekt en het over "weer een moslim minder" heeft.
Heb ik dat goed gelezen, Ziel? Of bedoel je: "weer een ogenschijnlijk extreme ziel minder".

Bedankt voor de reactie elsbeth.
Die indruk krijg ik wel vaker,
Maar in welke vorm ben ik extreem dan?
ik hou me gewoon aan de weeten hier in NL en doe veder niks raars.
Ik probeer juist het goede voorbeeld te geven.
Als ik een obstakel (tak) op de weg of op het fietspas zie liggen ruim ik die op.
Afval ruim ik op als dat mogelijk is,
als ik iemand langs de weg zie staan vraag ik altijd even of die hulp nodig heeft, (je zou hun gezichten moeten zien, haha)
Ik probeer op welke manier dan ook bij te dragen aan de maatschappij,

Op 28-01-2012 12:33 schreef bambang:
Als ik de bovenstaande reacties lees en de laatste topic van Dirk herlees, dan is de tekst geschreven door een manspersoon van boven 40 jaar. De tekst is met veel uithalingen en uitleg van een persoon die RI door en door kent.

De tekst doet geen vermoeden dat het geschreven is door een 19-jarige. Een 19-jarige schrijft en redeneert in dit soort context onbeholpen.
(Ik heb een vermoeden wie het kan zijn.)

Nee! haha, het hele verhaal is waar!
Van metaalbewerker tot moslim.
Ik krijg het (veel) vaker te horen dat ik voor mijn leeftijd erg wijs ben en enorm ver vooruit denk.

Indonesie ken ik alles behalve door en door, jammer genoeg, ik zou deze heeeeel graag leren kennen. maar blijkbaar was mijn beeld van IndonesiŽ erg ver van de realiteit als ik jullie zo moet geloven.

Nogmaal ik hou niemand voor de gek.
Reacties met info voor mijn situatie zijn nog steeds welkom,
twijfel je, reageer je niet.
Heb je vragen wil je wat kwijt stuur me maar een bericht.
En hou het aub vriendelijk.
Ik wordt als vaak genoeg terrorist genoemd ik zou het jammer vinden als dat hier ook zo zou gaan.

Terimah kasih!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-01-2012 12:41 bambang wrote: De naam (of avatar) zegt soms ook al veel.

MAD!

MAD

slimmedirk
User
spacer line

Op 28-01-2012 12:41 schreef bambang:
Slimmedirk: nomen est omen. De naam (of avatar) zegt soms ook al veel.

Interessant.
Verklaar je nader!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,617 posts - 13,687 topics - 24,394 members - last post @ 16-09-2019 11:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,272,516 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com