indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Spacert
User
spacer line

Kan zelf maar geen keuze maken wellicht dat jullie tips hebben.
Ik en mijn partner gaan over 2 maanden naar Indonesie.
We hebben ruim 4 weken de tijd. Wat nu vast ligt is:

Start Bandung 2 nachten
De treinreis naar Yogya (uiteraard Borobudur en Prambanan) 3 nachten
Vanaf Yogya is het de bedoeling om naar Bali te vliegen en daar een aantal dagen te verblijven. Vervolgens vliegen naar Ende (Flores), Detusoko, Kelimutu, Bajawa, Ruteng Labuan Bajo, Komodo/Rinca.
Van LB naar Lombok.(staat nog open)

We hebben ruim de tijd. Was een beetje aan het neuzen op deze site en kwam Dieng Plateau tegen en in Oost Java Ijen Plateau en dat spreekt me wel aan.
Als ik het goed begrepen heb moet je voor Dien Plateau de trein vanuit Bandung naar Kroya nemen om vervolgens met de auto naar Wonosobo te gaan. Staan daar wel "mannetjes" dan? Die ons kunnen brengen. We hebben nu 10 dagen "over"
Alvast bedankt!

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Dieng is een echte MUST, vind ik. Blijf er een nachtje slapen, en doe niet de trip op en neer vanuit Wonosonbo.

Wel zijn er veel Cowboys (in zowel Dieng als Wonosobo).......jochies die zich uitgeven voor gids, maar er geen reet van weten.....Het beste kan je van te voren even iets regelen via http://www.wisatadieng.com/
Contact via: https://www.facebook.com/seputardieng/info
Dit is zeker ook goedkoper.

In Dieng kan je ook bij de mensen thuis logeren....

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ijen is gaaf, zeker in combi met een trekking (niet te moeilijk) vanaf Malang, Bromo, Semeru, Schilpadden strand en Ijien en drop in Bali..
Vanuit Nederland kan je dit regelen via http://www.hambakahlenatuurreizen.nl/

elsbeth
User
spacer line

Van waar vlieg je terug? Is i.v.m. je route wel handig om te weten, alhoewel er ook genoeg binnenlandse vluchten zijn natuurlijk.
Dieng is voor mij wel lang geleden, maar was inderdaad heel leuk en mooi.
Volgens mij kan Ronald je genoeg vertellen ovr al het leuke en mooie dat er is tussen Bnadung en Yogyakarta. Scheur daar vooral niet te snel doorheen.
Wij waren deze zomer een kleine week in West Java, paar dagen in Halimun national park, daarna Pelabuhanratu. Dat vonden wij een hele leuke combinatie. Java, Bali, Lombok, Flores, Komodo/Rinca lijkt mij overigens wel erg veel voor 4 weken..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dieng Plateau? Absoluut doen als je de kans hebt. Mooie rustige omgeving en vooral in de nachten behoorlijk k-k-k-koud voor Indonesische begrippen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-01-2012 15:57 Spacert wrote: Als ik het goed begrepen heb moet je voor Dien Plateau de trein vanuit Bandung naar Kroya nemen om vervolgens met de auto naar Wonosobo te gaan. Staan daar wel "mannetjes" dan? Die ons kunnen brengen.
Zou ik maar niet op rekenen. Ik ben wel eens in Kroya uitgestapt, maar stond in the middle of nowhere . Het station wordt uitsluitend gebruikt voor een enkeling voor overstap naar Cilicap en Purwokerto (waarvoor er dan ook plenty OV-busjes zijn). De auto's die je daar kunt krijgen, zou je je (spreekwoordelijke) schoonmoeder nog niet in durven stoppen (ben net in Purbalingga en direct ter plaatse geverifieerd). Je kunt veel beter doorrijden naar Yogyakarta en van daaruit een busreisje (vaak minibus) booken om naar Dieng te gaan. Plenty aanbiedingen en vaak nog goedkoop ook. Vanuit Yogya is het ca. 3 uur rijden en dat zou het vanuit Kroya ook zijn (wellicht nog langer). Voor de trein betaal je niet minder want of je nou uitstapt in Kroya of Yogya, je betaalt dezelfde prijs. Je gaat toch al naar Yogya, dus plak er een paar dagen aan vast en je kan Yogya makkelijk als uitvalsbasis nemen. Succes.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tempels rondom Dieng niet zo geweldig vond. De soortgelijke tempels Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Gedong Songo vond ik in een betere staat en ook het uitzicht daar was vele malen mooier naar mijn mening.
Andere mooie tempels en omgeving liggen rond Solo, Candi Sukuh en Candi Cetoh, beide ook met geweldig uitzicht en heerlijk rustig, schoon en goed onderhouden.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-01-2012 08:44 _Jarno_ wrote: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tempels rondom Dieng niet zo geweldig vond.

Mee eens. Het zijn wel de oudste hindoetempels van IndonesiŽ, maar dat zal me verder aan m'n rug roesten. Je moet naar Dieng voor de vulkanische activiteiten en de natuur, niet voor die tempeltjes.

MAD

Spacert
User
spacer line

Dank je wel voor jullie reacties.
Ronald dank je wel voor de link maar ik spreek geen Maleis Emoticon: Wink .

Elsbeth,Onze laatste binnenlandse vlucht zou van Bali naar Singapore zijn voordat we weer naar Adam vliegen. En ik had duidelijker moeten zijn, we zijn er 35 dagen.

Yogjya Bali, oke dan zouden we gewoon als we gaan via Yoyga boeken ook al is dat "om".

Jarno, Gedong Solo ziet er mooi uit!.

Pak Pupyes, dank voor je advies.

Tempeltjes en Vulkaantjes: waar we er al genoeg van gaan bezichtigen.
Ben bang dat we op een gegeven moment verzadigd raken en het een beetje van hetzelfde wordt.Als jullie een andere mening hebben hoor ik dat graag!

Elsbeth, ook al heb ik veel op internet gezocht de plaatsen die je aangeeft op West Java zeggen me weinig. Zoals ons route nu staat heb ik het gevoel dat we Java te kort doen.
Weet alleen de treinreis van Bandung- Yogya die ik een hele poos geleden al een keer gemaakt hebt dat dat een mooie route was.

elsbeth
User
spacer line

Realiseer je je dat je met 35 dagen over de 30 dagen grens van eŽn "gewoon visum" uitkomt. Ja, ik heb ook het idee dat je je Java terkort doe. Waarom blijf je niet wat langer in Yogya, superleuke stad, goede uitvalsbasis (zei Yogya Bali ook al)

Spacert
User
spacer line

Nu wel..
We komen 5 april aan in Bandung via Singapore, als we 4 mei van Bali naar Sinapore gaan is het precies 30 dagen. We zouden eigenlijk 5 mei naar Singapore vliegen maar nu dus een dag eerder, dank je. Inderdaad zei Yogya Bali al onder het mom om Dieng Plateau te bezoeken maar dat is nog niet zeker. Misschien is het ook een idee om vanuit Yogya toch de trein te pakken en met de boot naar Bali.

De route is nu zo

Woe 4 april Adam- Singapore aankomst 5 april

Do 5 april - Vlucht naar Bandung aankomst 11:30

Vr 6 april - Bandung

Za 7 april - Bandung - Yogja per trein (7 uur) vertrek rond 07:00 Aankomst Yogja. 14:30

Zo 8 april - Yogja, s avons naar Manahoro overnachten.

Ma 9 april - Bij zonsopkomst de Borobudur bezoeken terug naar Yogja. Vanuit Yogja naar Solo, bezoek Prambanan.

Di 10 april - Yogja vlucht naar Bali

Wo 11 april - Bali

Do 12 april - Bali

Vr 13 april - Bali

Za 14 april - Bali

Zo 15 april - Bali naar Ende Flores vervoer naar Detusoko

Ma 16 april - Kelimutu trip, daarna > Bajawa (4 uur rijden) onderweg na een uur stoppen bij Pantai Batu biru (blauwe stenenstrand). Overnachten Bajawa

Di 17 april - Bajawa- Bezoek aan traditionele dorpen Bena, Bela, Wogo en Wawo Muda, naar Soa (heetwaterbron)

Wo 18 april - Bajawa > Ruteng

Do 19 april - Ruteng naar Labuan Bajo

Vr 20 april - Labuan Bajo dagtrip naar Seraya

Za 21 april - Labuan bajo trip naar Komodo/Rinca overnachten op de boot

Zo 22 april- terug in Labuan Bajo

Ma 23 april - Labuan Bajo

Di 24 april- Labuan Bajo vliegen naar Bali of Lombok

Wo 25 april -

Do 26 april-

Vr 27 april-

Za 28 april-

Zo 29 april

Ma 30 april

Di 1 mei

Wo 2 mei

Do 3 mei-

Vr 4 mei- van Bali naar Singapore

Za 5 mei- Singapore

Zo 6 mei - Singapore

Ma 7 mei - Singapore

Di 8 mei- Singapore

Wo 9 mei vertrek vanuit Singapore naar Adam
aankomst 07:10 10 mei.

elsbeth
User
spacer line

Hoi Spacert, mogen we nog commentaar geven?
Ik zou de dingen die je nu noemt wat meer uitsmeren.
Je hebt nu 9 dagen "over". Waarom neem je niet wat langer de tijd rond Yogya, of stap je ergens tussen Bandung en Yogya uit de trein (of bus). Dan zie je wat van het platteland van West Java, wat echt heel mooi is. Maar je kunt ook vast wat meer tijd nemen op Flores (ben ik nooit geweest)
Bijna 5 dagen in Singapore zou mij ook wat veel zijn.
Heerlijke reis in het vooruitzicht in ieder geval, ben je al eerder in Indonesie geweest?

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

pfffffffff, wat een tempo.........ik zou wat tijd inruimen om het wat rustiger aan te doen........

Bij deze Dieng in engels.
http://www.diengtourism.com/

Ik zou van Bandung naar Dieng gaan.... 1 nacht blijven...en dan naar Burubudur.
Nachtje slapen......overdag naar Yogya....slapen in Galuh hotel (bij Prambanan) .
Volgende dag fietsen in de rijstvelden, en 's middags naar Prambanan.....blijven hangen en 's avonds naar het Ramanyana balet gaan...

Maar, u is mij niet...

pierre
User
spacer line

Spacert.

Om van de druk van die 30 dagen uit te komen ( precies 30 dagen kan een risico zijn, mocht om een of andere reden vertraging optreden dan kan je een probleem verkrijgen)
zou je een 60 dagen visa op de ambassade in Den Haag kunnen kopen. ( heb je ook geen gezeur als je in RI aankomt om in de rij te moeten gaan staan voor een VOA)

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 27-01-2012 15:02 pierre wrote:

Spacert.

( precies 30 dagen kan een risico zijn, mocht om een of andere reden vertraging optreden dan kan je een probleem verkrijgen)

Niet echt een probleem als het om een paar dagen gaat. Het zal je bij de douane ongeveer $25,- per dag gaan kosten.

elsbeth
User
spacer line

Om even op het Ramayana Ballet terug te komen: ik vond de uitvoering in het centrum van Yogyakarta (Purawisata) veel mooier, leuker, echter dan die bij de Prambanan.
De locatie van de Prambanan valt natuurlijk niet te overtreffen, maar ik vond het Joop van Ende gehalte erg hoog, in tegenstelling tot het intieme van de voorstelling in Yogya.
We hebben hem in 1 week twee keer gezien en waren het hier unaniem over eens.
Ach, flauw misschien om dit nu te zeggen, een ander kan natuurlijk best enthousiast zijn over die bij de Prambanan 9sorry Ronald..). Dat fietsen hebben wij helaas niet gedaan, jammer.

Spacert
User
spacer line

Graag, daarvoor ben ik hier.

Ok langer in Yogya verblijven dat is een optie.
Beetje fietsen daar klinkt goed.

Graag zou ik wat advies willen krijgen omtrent vliegen van Yogya naar Bali of toch
de trein? Bromo zou niet gaan lukken want mijn partner heeft astma Emoticon: Sadley Jammer voor mij.
Een dag extra op Singapore vind ik geen ramp.
En vind het wel lekker die dagen voordat je naar huis vliegt.
8 jaar geleden Jakarta- Bandung-Yogya-Makassar-Tana Toradja-Manado-Bunaken : Emoticon: Smile

Dank je Dangdude, dus zo'n ramp is het niet.

Vind je het echt zo op elkaar gepropt Ronald? Voor de dingen die we gaan doen vind ik het echt wel meevallen.Dieng ga ik wel overwegen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Spacert,

Denk dat dit persoonlijk is...ik beleef graag dingen en blijf wat langer.
Wat betreft astma: Bromo is voor astma goed te doen (alleen de Bromo vulkaan zelf heeft zwavel, de omgeving niet). Ijen is dan af te raden (zwavel mijn).
Op Dieng ruik je de zwavel ook overal....misschien een reden om het niet te doen.
Verder: veel flessen water bevat te veel zwavel. Als je hier last van hebt, (we hebben ooit een reislid gehad die dat had, als reisleider dan), ga dan over op het drinken van gekookt water (air putih).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-01-2012 16:07 Spacert wrote: Ok langer in Yogya verblijven dat is een optie.
Goed zo, de juiste opmerking. Niemand heeft er ooit spijt van gehad.

Graag zou ik wat advies willen krijgen omtrent vliegen van Yogya naar Bali of toch de trein?
Kan niet eens met de trein (uitsluitend tot Banyuwangi maar met overstappen). Vliegtuig is geen probleem, er zijn 4 vluchten per dag vanuit Yogya naar Bali

accid
User
User icon of accid
spacer line

Spacert ! de vlucht van Bali naar Singapore is niet binnenlands hoor. In het begin zat er nog logica in je planning maar ik heb het vermoeden dat je al eens eerder in Indonesie bent geweest en Java was daar ook bij, toch? Als dat zo is dan zou ik juist java niet zoveel dagen gunnen maar je veel meer richten op oost Indonesie zoals Flores. Je bent er tenslotte al en dat eiland is prachtig jongen, niet te geloven. Kan wel saai zijn in de avonduren maar overdag oh oh oh oh. Je komt er niet zo vaak en als je de kans hebt dan zou ik die niet laten glippen. En als je dan toch naar java wilt dan Bali op het eind doen en als het kan voor een dag en niet eens een nacht. Als Bali nog Balinees zou zijn zou ik zeggen .... daar ga ik weer blu ble blu

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Well done, maar na posting in vier (vijf?) topics weten we wel waar we je verslag kunnen lezen. Leuk dat je er op terug komt trouwens. Dat weer wel.

Sorry PP bericht boven je is weggehaald, incluis de url spam van deze user.
excuus voor het ongemak.

Oyibo

MAD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Allah machtig heel prachtig eenvoudig geschreven leuk............... Emoticon: Wink Emoticon: Nice

en hier al jaren geleden Yogya
Hotel indonesia.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-02-2012 16:50 zieleffe wrote: eenvoudig geschreven

Eenvoudig geschreven? Goed geschreven. Misschien is dat wel hetzelfde trouwens.

MAD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat bedoel ik PP, maar het is met de foto's er bij in die stijl, een leuk verhaal.

Hier was ik bijna dagelijks te vinden, dit is naast KIngs tegenover Yogya warenhuis in Bandung.
EEN bord nasigoreng en een bottel bier Bintang

Je ziet maar wat je onderweg allemaal op kan lopen, maar ja hoop dat de beestjes uit je buik zijn getrokken.
Maar wat zijn bedbugs Jesica die cicak bedoel je die?
Je kan beter de beestjes van je vriendje in je buik krijgen dan die bed bugs? zwammen........ Emoticon: Angry Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

vendie
User
spacer line

Wij wonen zelf op Oost-Java en eigenlijk is het een must om ook Oost-Java eens te bezoeken want juist dit mooie gedeelte wordt regelmatig, en ook door de grote touroperators, overgeslagen.
Gasten vragen ons wel eens: "Is er wat te doen in de omgeving van Kalibaru ?"
Nou en of er wat te doen is.
Denk alleen maar eens aan Sukamade (schildpaddenstrand). Gasten kunnen een twee-daagse tour boeken om 's avonds op het strand te kijken naar een schildpad of schildpadden die eieren aan het leggen zijn.
En dan de Kawa Ijen, een pracht van een Kratermeer.
En wat te denken van Baluran een toendra achtig landschap met veel mogelijkheden zoals: snotrkelen, glasboot, BBQ op het strand.
Verder heb je plaatsen Jember waar het strand 35 minuten van het centrum ligt en uitstekend geschikt is om een wandeling te maken. Helaas kan er niet worden gezwommen.
Eigenlijk te veel om op te noemen en eigenlijk zonde om dit gedeelte over te slaan.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,122,478 topic views - 226,764 posts - 13,598 topics - 18,418 members - last post @ 26-05-2018 08:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,734,386 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com