indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,

Ik heb een hotel geboekt in Manado maar krijg bij de mail de volgende tekst.
Attached is the credit card authorization form and the following is our bank details.

De bankgegevens heb ik .
Is de Acct. No en de Swift code genoeg voor de betaling uit te voeren ?
Is de Acct. No het rekeningnummer ( maar 10 cijfers ??? in België 12 cijfers ) genoeg voor de betaling uit te voeren,Dit samen met Swift code ? Emoticon: Frustrated

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Sorry, maar ik betaal nóóit vantevoren, altijd achteraf in het hotel, stel je eens voor
dat het hotel je NIET bevalt door onhygiënische toestanden enz.enz. hoef ik maar
voor één nacht te betalen en direct wegwezen en op zoek gaan naar een andere hotel......
Ook krijg ik altijd een gevoel van.....als er iets gebeurt dan ben je al je geld kwijt!!
Misschien wil je dit niet lezen.....staat haaks op je vraag, toch?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nooit van tevoren betalen, heb ik nog nooit gedaan in Azie..Het is zo als Kembang zegt> niet goed, geld kwijt of zwaar teleurgesteld.

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Heb even gecontroleerd maar al onze rekeningnummers in Indonesie zijn inderdaad maar 10 cijfers.

Nee, volgens mij moet je om een int. betaling uit te laten voeren OOK (i.c.m. de SWIFT code voor de bewuste bank) de naam en het adres van de rekeninghouder opgeven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
User
spacer line

Hallo allemaal,

Amed die gegevens heb ik allemaal !!

Even een voorbeeld.
Kembali Beach - Villa Sonia - Sawah lovina -Rumha kita ( JAVA ) allemaal van Nederlandse eigenaars vragen een voorschot !!

We gaan reeds voor de 7 x naar Azië ( 4 x Indonesië ) en in vele hotels vraagt men een voorschot.
Als men in het hoofdseizoen gaat en met 4 personen moet men een voorschot betalen als men naar een resort gaat, anders heeft men geen boeking gemaakt en kan je kamer wegzijn.
Het gaat over het Murex resort in Manado wat wel goede commentaren heeft.

elsbeth
User
spacer line

Hai Pascal,

Ik heb altijd wel aanbetalingen gedaan bij hotelboekingen. Bekijk het ook even van hun oogpunt. Het hotel krijgt in het hoogseizoen allemaal boekingen, maar een deel komt niet opdagen, weg geld. Niet alleen maar vanuit jezelf kijken (Kembang, Senior).
Pascal,van de bovengenoemnde ken ik alleen Villa Sonia (2 keer geweest). Erg leuk, prachtige kamers, leuke eigenaar. Vooruitbetaling naar hem verliep bij ons via Nl. rekeninggnummer ergens in Friesland (afgelopen zomer). Volstrekt logisch dat je gewoon een voorschot betaalt!

elsbeth
User
spacer line

AmedEast Bali: zou jij een boeking accepteren waarvan geen aanbetaling is gedaan? Of werken jullie zonder aanbetaling? Hoe denk jij daarover?

Pascal.F
User
spacer line

Elsbeth,

Inderdaad ik heb bij de meeste boekingen een voorschot betaald.
Probleem is alleen,als men naar Spanje gaat via een georganiseerde reis kan men een annulatieverzekering nemen ,maar als je zelf alles uitzoekt lukt dit niet.

Ik versta dat men zekerheid wil, maar als men in een hotel 11 nachten logeert met 4 personen en men vraag 60% voorschot zit men aan een zeer hoog bedrag wat niet verzekerd is..

spacer line  

Wij accepteren sinds enige jaren geen enkele reservering meer, zowel in het hoog-, mid- als laag-seizoen zonder aanbetaling (binnen 3 dagen na reserveren) en restantbetaling (op 4 weken voor geplande aankomstdatum).

Als betalingsmogelijkheid bieden wij een bank-overschrijving (hetzij in NL danwel in RI) aan en een PayPal betalingsmogelijkheid.

In de praktijk blijkt nml. dat juist gasten met een reservering maar zonder (aan)betaling erg makkelijk hun plannen wijzigen en het hotel dan met de zeperd laten zitten, omdat men meestal niet het fatsoen heeft om even te bellen of te emailen en dit door te geven.

Een (goede) annuleringsverzekering dekt ook de kosten voor geannuleerde overnachtingen in een door de verzekeringnemer zelf geboekt hotel. Het hoeft dus niet perse door een reisbureau geboekt te zijn. Een kort briefje van het hotel, een factuur en betalingsbewijs voldoen dan om te claimen bij de verzekering. Hebben dit al x-tig keren aan de hand gehad.

Pascal.F
User
spacer line

Amed

Ik heb geen probleem met een klein voorschot,maar probeer maar eens van een resort de juiste papieren te verkrijgen bij annulatie als het geen eigendom is van een Nederlander maar van een Indonesiër.
Na jaren Bali weet u toch ook dat dit allemaal niet zo makkelijk gaat.
Verzekeringspapieren en doktersattesten !!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-01-2012 08:29 schreef Amed East Bali:
Wij accepteren sinds enige jaren geen enkele reservering meer, zowel in het hoog-, mid- als laag-seizoen zonder aanbetaling (binnen 3 dagen na reserveren) en restantbetaling (op 4 weken voor geplande aankomstdatum).

Als betalingsmogelijkheid bieden wij een bank-overschrijving (hetzij in NL danwel in RI) aan en een PayPal betalingsmogelijkheid.

In de praktijk blijkt nml. dat juist gasten met een reservering maar zonder (aan)betaling erg makkelijk hun plannen wijzigen en het hotel dan met de zeperd laten zitten, omdat men meestal niet het fatsoen heeft om even te bellen of te emailen en dit door te geven.

Een (goede) annuleringsverzekering dekt ook de kosten voor geannuleerde overnachtingen in een door de verzekeringnemer zelf geboekt hotel. Het hoeft dus niet perse door een reisbureau geboekt te zijn. Een kort briefje van het hotel, een factuur en betalingsbewijs voldoen dan om te claimen bij de verzekering. Hebben dit al x-tig keren aan de hand gehad.

Zo dat laatste, dan kan je lekker daar mee sjoemelen, als je eigen moet verantwoorden waarom het niet is doorgegaan, en je moet, of krijg te maken met annuleringen, door welk oorzaak ook.

Overboekingen moet je een IBAN nummer van de bank er bij vermelden.
Voorbeeld Mandiribank heeft het nummer van Swifft : BMRIIDJA.voor de je rekening nummer plaatsen
men gaat in de toekomst ook de rekeningnummers veranderen bij de Nederlandse banken.
Daar komt ook die SWifft of de bank IBAN nummer voor de rekeningnummer op je pasje te staan.
Zullen ze dat ook dit bij de banken in Indonesië gaan doen, weet ik niet, maar ik denk dat het wereldwijd gaat gebeuren............... Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Ja die vrouwen ook !!!
haar pasje is ze kwijt geraakt in paniek SMS ze en op E-mail ik was niet thuis maar kon nog de zelfde dag de pas laten blokkeren.

http://www.pasblokkeren.nl/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

robbert
User
spacer line

Hoi,
Ik begrijp de discussie niet. Natuurlijk kan je een annuleringsverzekering afsluiten, ook als het geen georganis. reis betreft, immers het gaat over reserveren en dat doe je normaal gesproken voor het vertrek.
Een bewijs dat je betaald hebt voor de verzekering ? En het afschrift dan daar staan alle gegevens op, dit tezamen met het verzoek v.h. desbetr. hotel is voldoende bewijs voor een verzekeraar. Tenslotte ; heb je geld overgemaakt per cc en je vertrouwt het later niet dan kan je jouw bank verzoeken het bedrag terug te halen, uiteraard kort hierna en gemotiveerd. In de loop van de vele jaren dat ik nu reis, al deze varianten al eens aan de hand gehad, liepen altijd goed af.
Dus niet zeuren en gaan met die banaan
Rob

Pascal.F
User
spacer line

Hallo Robbert,

Zoals je zelf schrijf ...... In de loop van de vele jaren dat ik nu reis, al deze varianten al eens aan de hand gehad, liepen altijd goed af. Misschien moet je erbij vertellen hoelang je op al je geld hebt moeten wachten voor het volledig in orde was en of je het gehele bedrag terug gekregen hebt . Ik denk het niet.
Zo zal je weten als wereldreiziger dat men een hele papierwinkel moet doorlopen om alles terug in orde te krijgen.Verzekering - bank - verschillende hotels en overal verantwoording moeten afleggen.
Zoals hier boven geschreven ....je bent in Azië !! en niet in Oostenrijk .

PS .Ik lust geen bananen Emoticon: Bye bye

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb zélf een aparte annuleringsverzekering genomen.....
Aanbetaling in Nederland is prima. Maar in het buitenland áls ze het eisen, dan zeg ik
dat het een klein bedrag moet zijn, anders doe ik het niet!! Mijn lessen hiervan geleerd door nare ervaringen.....vandaar dat ik héél voorzichtig ben met die voorschotten c.q. aanbetalingen. Emoticon: Sadley

robbert
User
spacer line

Beste Pascal,
Ik denk dat je een denkfout maak. Je hebt bij het claimen en terughalen met een westerse instantie te maken. Jouw verzekering zit gewoon in NL, je vraagt een schadeaangifteformulier, vult wat vragen in, kopietje van de afschrijving erbij en klaar. Wachttijd op geld ca. 4 weken. Het maakt hierbij niets uit waar het hotel zit.. Terughalen CC geld is

spacer line  

BTW, waarom boek je dit Murex Resort niet via Agoda.com ??

http://www.agoda.com/asia/indo(...)q57K0CFQN66wod_VB86Q

Je kunt dan kosteloos tot kort vantevoren annuleren en je betaling - indien al verwerkt - krijg je op zeker terug.

Pascal.F
User
spacer line

Omdat het in die periode via http://www.agoda.com/asia/indo volzit Marcel
Het is geboekt met zeer klein voorschot

Dank u voor alle info

cabrio
User
spacer line

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je een hotel een aanbetaling doet bij reservatie, die onderneming moet toch ook zekerheid hebben dat je komt.
En dat je in het hoogseizoen op voorhand het volle bedrag vooraf moet betalen lijkt mij ook aanvaardbaar.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Pascal.F dat je hetzelf wil organiseren bewonder ik ten zeerste. Maar soms is het uit handen geven ook organiseren. Er is op Bali een reisbureau met een nederlandse eigenaar die nu in Sulawesi ook gevestigd is doordat hij een reisbureau van een andere Nederlander heeft overgenomen (nutteloze informatie Accid, foei) . Deze man is heel integer en zijn reisbureau heel proffesioneel en samen een perfecte mix. Dit reisbureau is niet bonafide en ik zou je best in contact willen brengen met hun. Er is een website die je meer info zal geven maar ik denk dat bellen veel beter is. Zeg het maar!

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zulke nutteloze info is het niet Accid, want ik weet van 'dat reisbureau op Sulawesi' (Caraka) dat deze een goede Nederlandse eigenaar had en deze de zaakjes ongetwijfeld alleen over heeft gedaan aan iemand die hij vertrouwt.

Contact opnemen met deze reisbureau's kun je ook zelf:
http://http://www.sulawesi-indonesia.com/ (Makassar, Sulawesi)
http://http://www.manumadi.com/ (Bali)

Overigens bedoel je 'bonafide' i.p.v. 'niet bonafide'.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Correct . nog teveel chloor in mij ogen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 29-01-2012 03:37 accid wrote:
Correct . nog teveel chloor in mij ogen.
Ooh, ik dacht dat je reactie Indonesisch was.. "Het kan wel, maar via mij natuurlijk".. en dan commissie vangen. Emoticon: Wink

accid
User
User icon of accid
spacer line

On 29-01-2012 03:38 Yerun wrote:

[quote removed]
Ooh, ik dacht dat je reactie Indonesisch was.. "Het kan wel, maar via mij natuurlijk".. en dan commissie vangen. Emoticon: Wink

.
uuuh ik pak die opmerking (dat ik Indonesisch was) ff niet .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Indonesiers zijn ook zo van 'doe maar via mij contact leggen', want dan strijken ze er wat van op. Ik ging er niet vanuit dat jij overigens ook zo dacht hoor.. vandaar dat ik de reisbureau's bij naam noemde.

Pascal.F
User
spacer line

Het is gebeurd !! Emoticon: Angry

200€ voorschot betaald + 37,51€ onkosten omdat de betaling via Duitsland gaat.
Murex resort heeft een onvolledig rekeningnummer gegeven waardoor het geld teruggestort wordt en weer bingo.

155 € teruggekregen van de 237,51 € = 82,51 € weg en nog geen voorschot betaald.

IK ZAL OOK GEEN VOORSCHOT MEER BETALEN !!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,331 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com