|
|
|
|
|
wie oh wie kan mij vertellen wat het huren van een scooter, automaat, moet kosten en heb je daar een rijbewijs a voor nodig?
|
|
|
|
In Indonesie moet je een internationaal motorrijbewijs hebben,want brommers kennen ze niet.
Heb je dat niet:
Riskeer je boetes,
Betaalt je reisverzekering niks uit,
Betaalt je zorgverzekering niks uit
Ben je bij invaliditeit ook je inkomsten kwijt.
|
|
|
|
|
Moeilijk en makkelijk
Heb je een nederlands motor rijbewijs kun je dat tonen er word op java niet moeilijk over gedaan
Niet ?
Zou ik dat kunnen regelen op een plaatselijk politie kantoor met een kennis voor een rijbewijs
Dat kost geld maar alles kan
Anders idd wat ibusas zegt
Riskeer je boetes,
Betaalt je reisverzekering niks uit,
Betaalt je zorgverzekering niks uit
Ben je bij invaliditeit ook je inkomsten kwijt.
|
Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest
|
|
|
|
Op de grotere doorgaande wegen zijn er regelmatig controles, en dan is de toerist meestal de klos.
Zorg in iedergeval voor een International rijbewijs, dat kennen ze en is rechtsgeldig.
Draag een helm, ook al draagt 90% van de lokale bevolking er geen, deze helm behoedt je tegen zonnebrand, meer meestal niet daar de kwaliteit en pasvorm in het algemeen zeer slecht is.
Wij zijn 1x ( op Bali, Ubud naar Tampaksiring ) gecheckt in 7 weken, en troffen een zeer aardige agent. We reden zonder helm, en ik had alleen een kopie van mijn NL rijbewijs bij me. Agent accepteerde het gelukkig na enige uitleg en we kregen slechts een waarschuwing betreffende de helm.
Enkele jaren geleden koste rijden zonder helm in Amlapura me 50K IDR, zonder bonnetje
|
Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!
|
|
|
|
Ja, om hier legaal en enigzins verzekerd rond te kunnen rijden heb je een NL rijbewijs "A" nodig i.c.m. een geldig int. rijbewijs.
Een int. rijbewijs is alleen geldig indien getoond tesamen met een geldig rijbewijs uit het land van de naamhouder voor de bewuste categorie motorvoertuigen.
Motorfiets (model "bebek" of scooter) huren kost ca. Rp. 50 - 70,000,- per dag, per week ca. Rp. 250 - 300,- en per maand ca. 500 - 600,000,-, beetje onderhandelbaar. Andere type motorfiets huren zijn (beduidend) duurder.
|
If you have nothing to loose, you can risk everything
|
|
|
|
On 22-01-2012 17:18 ibusas wrote: Heb je dat niet:
Riskeer je boetes,
Betaalt je reisverzekering niks uit,
Betaalt je zorgverzekering niks uit
Ben je bij invaliditeit ook je inkomsten kwijt.
|
En gevangenisstraf bij een verkeersongeluk. Neem dit niet te licht. Hier in Yogya heeft een bule zichzelf opgehangen omdat hij niet onder betaling uit kon en gevangenisstraf riskeerde bij het veroorzaken van een dodelijk ongeluk. Bedenk dat de bule altijd de schuldige is bij ongelukken met zwaar letsel dan wel schade. Zelfs al heb je een rijbewijs.
Bezint eer ge begint. Er wordt te luchthartig over gedacht. Maar dat wordt heel wat anders op het moment dat zich een ongeluk voordoet.
|
|
|
|
On 23-01-2012 06:49 Yogya-Bali wrote: ... Hier in Yogya heeft een bule zichzelf opgehangen ...
|
was dat die Fransoos?
On 23-01-2012 05:25 Amed East Bali wrote: Ja, om hier legaal en enigzins verzekerd rond te kunnen rijden heb je een NL rijbewijs "A" nodig i.c.m. een geldig int. rijbewijs.
Een int. rijbewijs is alleen geldig indien getoond tesamen met een geldig rijbewijs uit het land van de naamhouder voor de bewuste categorie motorvoertuigen.
Motorfiets (model "bebek" of scooter) huren kost ca. Rp. 50 - 70,000,- per dag, per week ca. Rp. 250 - 300,- en per maand ca. 500 - 600,000,-, beetje onderhandelbaar. Andere type motorfiets huren zijn (beduidend) duurder.
|
Om verzekerd rond te rijden dien je bovenzien ZELF verzekerd te zijn, want ga er alsjeblieft niet van uit dat de eigenaar van het voertuig dit wel voor je heeft geregeld. Verzekering is namelijk geen verplichting in Indonesie, dus men doet het dan ook liever niet, kost alleen maar geld (met allerlei nare gevolgen van dien).
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Als aanvulling.
We hebben het er al vaker over gehad, kijk naar de opleiding voor het motorrijbewijs in Nederland, dat is grotendeels op eigen veiligheid gericht omdat een motorrijder heel kwetsbaar is.
In Indonesië ben je kwetsbaar in het kwadraat.
Komt nog bij dat een eenvoudige Mio 113 cc, puur een raket is, niet verstandig daar op te stappen zelfs niet als je in Nederland gewend bent op een brommertje van 49.9 cc te rijden met een topsnelheid van 45 km
|
|
|
|
Niet helemaal waar, Yerun. Hier op Bali bij het betalen van je jaarlijkse bijdrage voor een nieuwe STNK is een verplichte verzekering (op basis van de wet UU no.34 tahun 1964 tentang dana kecelakaan LALU LINTAS JALAN) inbegrepen die verzekert voor schade die een bestuurder van een tweewielig motorvoertuig toebrengt aan derden.
Iemand doodrijden keert Rp. 25,000,000,- uit
Iemand blijven invalide rijden keert Rp. 25,000,000,- uit
Kosten verpleging maximaal Rp. 10,000,000,-
Kosten begrafenis Rp. 2,000,000,-
Misschien op Java een ander systeeem, zou kunnen?
Laat onverlet dat het nooit verkeerd is om als particulier een uitermate goede aansprakelijkheidsverzekering te hebben afgesloten, die o.m. dit soort zaken (aanvullend) kan dekken.
|
If you have nothing to loose, you can risk everything
|
|
|
|
Klopt Ahmed, is op Java het zelfde, wat mij wel verbaasd heeft, is dat ze zelfs uitkeren als er iemand van 14 jaar bij betrokken is
|
|
|
|
wat een prachtige verhalen, ik denk dat ik het maar bij eenfiets houdt, heb geen a rijbewijs. een auto huren vind ik niet prettig gezien het verkeer.
bedankt voor de reacties.
|
|
|
|
Je bent nog vergeten te vertellen op welk eiland het is?
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
On 23-01-2012 10:47 Amed East Bali wrote: Niet helemaal waar, Yerun. Hier op Bali bij het betalen van je jaarlijkse bijdrage voor een nieuwe STNK is een verplichte verzekering (op basis van de wet UU no.34 tahun 1964 tentang dana kecelakaan LALU LINTAS JALAN) inbegrepen die verzekert voor schade die een bestuurder van een tweewielig motorvoertuig toebrengt aan derden.
Iemand doodrijden keert Rp. 25,000,000,- uit
Iemand blijven invalide rijden keert Rp. 25,000,000,- uit
Kosten verpleging maximaal Rp. 10,000,000,-
Kosten begrafenis Rp. 2,000,000,-
Misschien op Java een ander systeeem, zou kunnen?
Laat onverlet dat het nooit verkeerd is om als particulier een uitermate goede aansprakelijkheidsverzekering te hebben afgesloten, die o.m. dit soort zaken (aanvullend) kan dekken.
|
Dat vind ik geen verzekering, wat heb je aan 10 miljoen als je in puin gereden bent? Zelfs 2 miljoen voor een begrafenis is te weinig. Jasa Raharja zal dat wel zijn, die verzekeren ook het gebruik van de tolweg, parkeren en dat soort geintjes. Meer een veredelde belasting als je het mij vraagt.
En als je jezelf in puin rijd krijg je helemaal niets? Ook fraai. Dus geen verzekering die een verzekering genoemd mag worden, zorg alsjeblieft voor een goede eigen verzekering, want voor 2000 euro (25 miljoen) iemand doodrijden daar kom je echt niet mee weg.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Onder welk kopje staat dat op het STNK is, dat SWDKLLJ? Nooit op gelet namelijk
En als het Jasa Raharja is, dan zal het ook wel zijn dat alleen de persoon vermeld op het STNK verzekerd is, niet andere bestuurders. Oftewel ieder gehuurd motorvoertuig ben je niet op/in verzekerd.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Recent. Londho rijdt Indo dood. Rp. 65 juta betalen of 2 jaar jail .
Betaalt de verzekering 65 juta ?? I don't think so .
|
|
|
|
Ik zou voor geen goud op een motor, brommer of fiets zitten......als je ziet hoe gevaarlijk
het rijden is op vaak 2 baans wegen en het links en rechts inhalen wat alles op
de wegen zit....bbbrrrrr  Je moet wel een hoge ( Nederlandse) levensverzekering sluiten als je dit gaat doen.....akelige ongelukken genoeg zien vooral onder de jongelui!!
|
|
|
|
Van Kembang:
...akelige ongelukken genoeg zien vooral onder de jongelui!!
|
Recent gelezen dat een mens van de mannelijke kunne/sexe pas na zijn 30e jaar enig verantwoordelijkheidsgevoel begint te onwikkelen. Dat zal wel weer met de biologische constructie van de mensheid te maken hebben, maar hier in RI is dit zeker waar, soms pas ver over de 30.
Vrouwen schijnen veel eerder verantwoordelijkheidsgevoel te ontwikkelen (genetisch bepaald??).
|
|
|
|
Onderwerp verplaatst naar 'Algemene Indonesiëpraat'
|
|
|
|
|
On 02-02-2012 05:55 Yogya-Bali wrote: Van Kembang: [quote removed]
Recent gelezen dat een mens van de mannelijke kunne/sexe pas na zijn 30e jaar enig verantwoordelijkheidsgevoel begint te onwikkelen. Dat zal wel weer met de biologische constructie van de mensheid te maken hebben, maar hier in RI is dit zeker waar, soms pas ver over de 30.
Vrouwen schijnen veel eerder verantwoordelijkheidsgevoel te ontwikkelen (genetisch bepaald??).
|
Ga ik terug in de tijd, ooit ergens geschreven dat Indonesische jongemannen zeker tot hun 30 jaar in de pubertijd zitten.
Niet vreemd dat de dames van 20 doorgaans kiezen voor 10 jaar oudere partners.
Om ontopic te komen, de knapen tussen 20 en 30 jaar zitten liever de hele dag op een knetterende scooter/motor met een aangepaste uitlaat. (als het maar herrie maakt)
Voor de rest van de dag, zeker als de brandstof op is lekker met elkaar apatisch samen hangen op een bepaald punt.
Krijgen ze een klant die de kampung in moet, dan hebben ze weer 2 of 3 liter benzine om te gaan knetteren.
Kinderen, zonder enige discipline of verantwoordelijkheidsgevoel, uitzonderingen daar gelaten.
|
|
|
|
On 01-02-2012 14:33 Yogya-Bali wrote: Recent. Londho rijdt Indo dood. Rp. 65 juta betalen of 2 jaar jail .
Betaalt de verzekering 65 juta ?? I don't think so .
|
Daarom zit er in zo'n situatie dan ook maar één ding op en dat is plankgas er vandoor rijden. Gaat natuurlijk tegen al onze westerse normen en waarden in maar het is helaas niet anders in Indo. Plankgas naar vliegveld en daar de eerste de beste vlucht het land uit nemen (paspoort altijd bij je hebben). Klinkt heel onmenselijk maar je bent gewoon altijd zwaar de lul als bule. Ik heb die verhalen ook van dichtbij mee mogen maken.
|
|
|
|
On 02-02-2012 14:32 SanderBali wrote: [quote removed]
Daarom zit er in zo'n situatie dan ook maar één ding op en dat is plankgas er vandoor rijden. Gaat natuurlijk tegen al onze westerse normen en waarden in maar het is helaas niet anders in Indo. Plankgas naar vliegveld en daar de eerste de beste vlucht het land uit nemen (paspoort altijd bij je hebben). Klinkt heel onmenselijk maar je bent gewoon altijd zwaar de lul als bule. Ik heb die verhalen ook van dichtbij mee mogen maken.
|
De aanbeveling om het land hals over kop te verlaten nadat je iemand hebt doodgereden zonder aandacht te hebben besteed aan het slachtoffer, laat zien dat je totaal geen menselijke normen bezit. Het is te schandalig voor woorden.
|
|
|
|
On 26-01-2012 19:15 heerke wrote: wat een prachtige verhalen, ik denk dat ik het maar bij eenfiets houdt, heb geen a rijbewijs. een auto huren vind ik niet prettig gezien het verkeer.
bedankt voor de reacties.
|
.
Of je het nog steeds pratige verhalen vind en of ze nog wat met je vraag te maken hebt , daar heb ik zo mijn twijfels over nu Heerke.
.
Nietemin zijn het toch ook een soort adviezen want je kunt zien dat het gevaarlijker kan zijn dan je denkt en een fiets is toch in de drukke gebieden niet echt veilig, daarbuiten kom je niet vaak met een fiets. De scooter heeft als voordeel dat je wendbaar bent en dat je met het verkeer mee kunt in snelheid als die er al zou zijn.Een auto vind je misschien niet prettig maar het is in feite het vervoermiddel met een constructie en dat zou veiliger moeten zijn dan een scooter of fiets. Het hangt wel af van het eiland waar je bent en dat heb je helaas nog niet gezegd. Veel rijplezier
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
On 02-02-2012 05:55 Yogya-Bali wrote: Van Kembang: [quote removed]
Recent gelezen dat een mens van de mannelijke kunne/sexe pas na zijn 30e jaar enig verantwoordelijkheidsgevoel begint te onwikkelen. Dat zal wel weer met de biologische constructie van de mensheid te maken hebben,
|
Heel interessant. Kun je een link plaatsen naar dat artikel of is die krant/tijdschrift/wetenschappelijk blad weer toevallig met het oudpapier weg.
maar hier in RI is dit zeker waar, soms pas ver over de 30.
|
Onderzoekers van de Brock Universiteit in het Canadese Ontario melden dat mensen met een laag IQ zich sneller aangetrokken voelen tot een conservatief gedachtegoed omdat ze 'structuur en orde' zoeken. Omdat de conservatieve ideologie tegen verandering is, worden sneller vooroordelen ontwikkeld.
|
|
|
|
constructie had carroserie (of koets) moeten zijn.
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
Zo net weer bijna een motorrijder minder. Ik rijd met de auto (zilverkleurige Avanza, toch niet heel eenvoudig over het hoofd te zien) op de doorgaande weg, komt er vanuit een 'omdraaipunt' in een keer zo'n verrotte Mio met bijbehorend jong meisje de bocht om vliegen, direct 2 rijbanen naar links. Die vliegt gewoon door, dus ik in de ankers en claxoneren. Gelukkig op tijd gereageerd, maar toen was zij al gevlogen.
100 meter verderop meisje op Mio klemgereden tegen de stoeprand en raampje open gedaan. "Was je bijna dood meisje!", Kreeg ik als antwoord "Ja, sorry meneer!". Wat me opviel is dat ze lijkbleek was weggetrokken en niet lachte om haar oerstomme actie van 15 seconden eerder. Die was dus goed geschrokken, al weet ik niet of het van mijn klemrijden is of van haar idiotie.
Vergeten doet ze dit niet meer, klemgereden worden door een bule ... Haha.
Tip van de dag: zorg dat je auto altijd op orde is, zodat je zonder problemen plotseling kunt remmen voor weg-idioten (m/v).
|
Ho Lee Fuk
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
87,944,499 topic views - 240,748 posts - 13,734 topics - 34,211 members - last post @ 15-01-2021 19:14 CET
|
143,217,910 pageviews |
|
|