indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jane87
User
spacer line

Hoi allemaal!

Komende zomer ga ik een reis maken naar de Kleine Sunda Eilanden. Het wordt een reis van Bali naar Flores en dan via Sumbawa naar Lombok + 4 extra dagen op Bali. In totaal zal ik 14 dagen in een malariagebied zitten.
Twee jaar geleden heb ik op Sumatra Malerone geslikt (achteraf onnodig, thanks GGD!) en heb daar dus slechte ervaringen mee. Wordt er sloom en beroerd van...niet zo'n succes dus Emoticon: Puh!

Wat doen jullie ter preventie van malaria in dit gebied?
Ik kan alleen Lariam en Malerone vinden als malariapreventie en de antibiotica Doxycycline (maar daarmee mag je weer niet in de zon, dat lijkt me lastig o_O)

Iemand ervaringen hiermee?

Gr,
Jane

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zelf vind ik Chloroquine (Resochin) meer dan voldoende voor Nusa Tenggara. Kost vrijwel niets hier (nog geen Euro voor 4 tabletten) en 1x per week te slikken. Maar ik ben geen medicus, dus zie mijn opvatting niet als deskundig.
Malaria tropicana vindt men vnl. verder in de Oost; en daar is Doxycycline minimaal vereist. Malaria in Nusa Tenggara is doorgaans de mildere soort.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,364,609 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,271 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,155,909 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com