indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulb.
User
spacer line

Het blijft klungelen met de Rabo Wereldpas: gisteren heb 5 ik atm's in Ubud geprobeerd.
Opname van geld lukte niet: "neem contact op met uw bank", "uw bank komt in onze database van banken niet voor" ( hoewel vorige week bij die ATM nog geld opgenomen!) waren enkele van de boodschappen op het scherm. Rabo Nederland buigt zich opnieuw over de kwestie.
Ik ga maar een voedselvoorraad aanleggen!

simpati
User
spacer line

Het blijft klungelen met de Rabo Wereldpas
Ik weet niet of alleen de klanten van de Rabobank deze problemen hebben, ik denk dat de Indonesische banken de schuldige zijn.

hoewel vorige week bij die ATM nog geld opgenomen!)
Dat zijn ook mijn ervaringen, alleen van vrijdag 16:00 (Indonesische tijd) tot maandag 10:00 zijn er problemen behalve bij Bank Niaga (voorheen Bank Lippo)

Ik zou het erg nuttig vinden als klanten van andere Nederlandse banken zouden reageren.

Ik ga maar een voedselvoorraad aanleggen!
Als je een KITAS hebt kan je beter een Indonesische bankrekening openen.
Groetjes,
Jan

dutchbird
User
spacer line

On 07-02-2012 04:22 simpati wrote:
Het blijft klungelen met de Rabo Wereldpas
Ik weet niet of alleen de klanten van de Rabobank deze problemen hebben, ik denk dat de Indonesische banken de schuldige zijn.

hoewel vorige week bij die ATM nog geld opgenomen!)
Dat zijn ook mijn ervaringen, alleen van vrijdag 16:00 (Indonesische tijd) tot maandag 10:00 zijn er problemen behalve bij Bank Niaga (voorheen Bank Lippo)

Heb ze vanochtend allemaal geprobeerd zonder succes. Zelfs Niaga, die tot nu toe nog steeds gaf, liet het nu afweten! Kennis van mij gebruikt een ABN-Amro wereldpas zonder enig probleem. De Rabo klanten hier klagen steen en been over dit ongemak.

NGS stock photos

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb maar wat meer geld op mijn BCA rekening gezet, want dit is echt huilen met de pet op. Ik merkte vorige week dat ik bij Danamon nog wel terecht kon op een zaterdag, maar dat is dan ook de enige. CIMB Niaga werkte bij mij zondag ook niet.

Totale willekeur lijkt het te zijn, en dat is nog wel het ergste van alles. En het ontbreken van correcte en heldere informatie.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-02-2012 04:22 simpati wrote: Als je een KITAS hebt kan je beter een Indonesische bankrekening openen

Ook niet goedkoop dat overschrijven. Heeft iemand de route iDeal > Moneybookers > ATM geprobeerd? Van iDeal naar MB kost niets en het saldo is onmiddellijk beschikbaar. Opnemen met MB is niet duurder dan met de Rabo toch?

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2012 05:11 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ook niet goedkoop dat overschrijven. Heeft iemand de route iDeal > Moneybookers > ATM geprobeerd? Van iDeal naar MB kost niets en het saldo is onmiddellijk beschikbaar. Opnemen met MB is niet duurder dan met de Rabo toch?
Wat ik doe is iDEAL > Moneybookers > BCA. Kost 2 werkdagen, maar aan transactiekosten is het maar 3.50 euro in totaal ongeacht het bedrag.

simpati
User
spacer line

Ook niet goedkoop dat overschrijven.
Ik heb op 27 januari Ä1000 overgeschreven van mijn Rabo rekening, er werd IDR 11.403.002 bijgeschreven naar mijn rekening bij de BCA.
Ik heb gekozen voor alle kosten voor de ontvanger(Wereldbasis BEN).
Zou ik twee dagen achter elkaar geld gepind hebben, had ik ongeveer IDR 11.500 per Euro gekregen.
Voor mij een reden om dat vaker te doen, ik hoef niet naar de stad en onnodig risicoís te nemen met veel cash geld in huis te hebben.
Groetjes,
Jan

marianne g
User
spacer line

Naar aanleiding van de ATM-problemen (op Lombok) heb ik contact gehad met de Rabobank in Nederland, ik kreeg gisteren de volgende informatie toegestuurd:

"Inmiddels is bekend dat Rabobank Nederland een algehele land blokkade heeft opgevoerd voor Indonesie. De reden hiervoor is dat er in Indonesie veel passen gekopieerd (geskimd) worden. De blokkade is dus ter bescherming van onze klanten.
Indien u hierdoor in de problemen komt kunt u contact opnemen met telefoonnummer 0499 499 112."

Aangezien ik (en ik denk velen met mij) hierdoor inderdaad in de problemen kom, heb ik contact opgenomen met het genoemde nummer. Daar wist men mij te vertellen dat er inderdaad een land blokkade wordt gebruikt, maar dat dat alleen tijdens het weekend is. Maandagochtend (rond 09.00 u...Nederlandse tijd??) worden de transacties weer vrijgegeven en kan er tot en met vrijdag weer geld opgenomen worden.
Maar ook gezien de vele klachten hier vrees ik dat er meer/andere problemen zijn, ook buiten het weekend.

Wij ondersteunen het project Impian-Anak, Kinderdroom, op Lombok

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dus als je pasje geskimmed is, dan kan de skimmer er niet vrijdagmiddag maar maandagmiddag pas gebruik van maken? Het kan aan mij liggen, maar ik zie hier de logica niet van in, want je pas blokkeren kan ook gewoon in het weekeinde?

Door de blokkade kan ik nu effectief mijn pax 3 van de 7 dagen per week niet gebruiken. Hoe gaat het rond de feestdagen straks? Gaan ze ook de Indonesische feestdagen aanhouden zodat ik met Idul Fitri straks 10 dagen niet aan mijn geld kan terwijl ik er wel gewoon voor betaal?

Ik ga ook eens een emailtje sturen, want deze uitleg is compleet onacceptabel naar mijn mening. Ik denk dat de oorzaak elders ligt, zoals Simpati eerder al aan gaf. Toen schreef de Rabobank dat de blokkade van Indonesische kant kwam?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-02-2012 06:27 Yerun wrote: Ö maar aan transactiekosten is het maar 3.50 euro in totaal ongeacht het bedrag.

Dat moet dan bijna wel de goedkoopste oplossing zijn voor bedragen die groter zijn dan het bedrag bij een keer pinnen. Grote DANK.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2012 09:57 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Dat moet dan bijna wel de goedkoopste oplossing zijn voor bedragen die groter zijn dan het bedrag bij een keer pinnen. Grote DANK.
Als het goedkoper kan hoor ik het graag. Mag wel iets aan snelheid kosten, maar ik denk dat 2 werkdagen wachten op je geld voor dit bedrag geen substantieel probleem is.

Let er op dat de namen van de rekeningen in Nederland en Indonesie identiek moeten zijn, want anders kun je deze niet linken aan je Moneybookers account. Dit in verband met antiwitwaswetgeving. In feite moet je voor deze truuk dus nog altijd een KITAS hebben hier, of een oude bankrekening die nog actief is.

mjogja
User
spacer line

Bericht van Rabobank over opheffen van blokkade gedurende werkdagen heb ik nog niets van gemerkt. Gister en vandaag zonder succes meerdere pinautomaten geprobeerd. Als je kans op skimmen wil vergroten moet je idd een blokkade doorvoeren en je klanten niet op de hoogte stellen....hoe vaker je het probeert, hoe meer risico!

paulb.
User
spacer line

Uit een bericht van mijn lokale Rabobank"aan mij:

"Het blijkt inderdaad dat de Wereldpas in IndonesiŽ bepaalde tijden wordt geblokkeerd doordat Rabobank Nederland uit voorzorg een landenblokkade heeft ingesteld. Dit heeft inderdaad te maken met skimming op grote schaal."

en verder:
"Omdat u nu min of meer verplicht wordt om de contante opnames met uw creditcard te doen, willen wij deze kosten voor u gaan vergoeden. Wanneer deze kosten zijn afgeboekt, kunt u een mail naar ons toe doen met het verzoek deze kosten te compenseren.

Een coulante oplossing dus voor degenen die een creditcard hebben

45havana
User
spacer line

Hallo....ik ondervind een ander probleem nl voor 1 januari 2012 kon ik met mijn ABNAMRO wereldpas 2x Rp2.500.000 pinnen bij de pinautomaat van BCA.Kosten 2.25 euris per transactie.Dus 5 juta voor 4.50.Na 1 januari 2012 krijg ik slechts 1.500.000 uit de automaat.Navraag bij de BCA gedaan maar zij zeggen dat de automaat maximaal 25 copures uitgeeft.Klopt dus wel want 25 x 100.000=2.500.000.Ook in NL bij de bank konden ze niet verklaren hoe dit komt en hoe te verhelpen.Zijn er nog mede forumers die dit ook aan de hand hebben?Nu kost 3jt mij 4.50euries en anders 5jt voor hetzelfde bedrag.

maam Diaan
User
spacer line

45 havana,

ga morgen naar de ABN bank.
Je hoort nog van mij.
Loopt dan best flink op die transaktie kosten.

Diana

dutchbird
User
spacer line

Dat schiet dus ook niet op! Vanochtend wederom kosong! Emoticon: Yawn

Wednesday, February 8, 2012 5:05 PM

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Deze is in goede orde ontvangen.

Helaas hebben wij er geen verklaring hiervoor. Het is bij ons bekend dat de pinmogelijkheid in IndonesiŽ "redelijk" is.
U kunt het raadplegen via de site: http://www.betaleninhetbuitenland.nl/

Uw signaal ga ik doorgeven aan de afdeling bankdiensten en wellicht kunnen we in de toekomst u beter van dienst zijn.

Erop vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Cheryl Shum
Adviseur Particulieren

Rabobank HAARLEM EN OMSTREKEN
Virtueel Kantoor Particulieren
Postadres: Postbus 543, 2003 RM Haarlem
Telefoon: 023-5120512
E-mail: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.haarlem.rabobank.nl
www.rabobank.nl/haarlem

NGS stock photos

sukabumi
User
User icon of sukabumi
spacer line

Op 07-02-2012 07:35 schreef simpati:
Ook niet goedkoop dat overschrijven.
Ik heb op 27 januari Ä1000 overgeschreven van mijn Rabo rekening, er werd IDR 11.403.002 bijgeschreven naar mijn rekening bij de BCA.
Ik heb gekozen voor alle kosten voor de ontvanger(Wereldbasis BEN).
Zou ik twee dagen achter elkaar geld gepind hebben, had ik ongeveer IDR 11.500 per Euro gekregen.
Voor mij een reden om dat vaker te doen, ik hoef niet naar de stad en onnodig risicoís te nemen met veel cash geld in huis te hebben.
Groetjes,
Jan

Jan, is het voordeliger en mogelijk om euro's over te boeken naar een Indonesische rekening? Ik geef altijd aan om IDR over te boeken. De koers valt dan wel altijd tegen.
Ale er euro's worden overgeboekt, worden deze dan als IDR bijgeschreven? wel doe ik ook altijd kosten voor de begunstigde.

groeten, Bastiaan

simpati
User
spacer line

Jan, is het voordeliger en mogelijk om euro's over te boeken naar een Indonesische rekening?
Ik heb het eerder nooit gedaan, op dit forum las ik dat het voordeliger is om Euro's over te boeken en alle kosten voor de ontvanger, de koers die ik kreeg viel mij niet echt tegen en ik ga dat vaker doen.
Met mijn BCA pasje kan ik ook geld opnemen in MaleisiŽ en tickets voor Air Asia betalen en uiteraard binnen IndonesiŽ andere zaken betalen.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Als ik het zo lees is een VISA-card nog de meest zekere manier om geld te pinnen, alleen koers is minder gunstig ten opzichte van de (RABO) -bank pinpassen.
Op 4-12 kreeg ik met kosten erbij opgeteld een koers van 11.835 /0,00008450 / Visa card
En 6-12 11.977 / 0,00008350 met Rabo-wereld-pas.
Is een verschil van 1,2% .
Maar je moet wat als je bijna platzak bent. (-_-)

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

simpati
User
spacer line

http://www.nu.nl/economie/2803(...)s-buiten-europa.html
Te hopen dat geld opnemen met de Wereldpas dan zonder problemen kan, ik vermoed dat Rabobank de klanten gaat verplichten om de Creditcard te gebruiken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben inmiddels vrijwel geheel van de rabobank pas afgestapt. Ik weet niet wanneer die nu wel of niet werkt, en dat kan natuurlijk niet. Ik schrijf mijn geld gewoon over. Had het graag anders gezien, maar het is nu eenmaal niet zo.

Volgende maand als ik in NL ben ook maar eens even bij de rabobank binnen wippen om daar e.e.a. na te vragen.

Corriene
User
spacer line

De Rabobank en ook ING hebben bekend gemaakt in Indonesie niet meer op volle kracht te opereren ,ivm met het onzekere systeem in Indonesie. Ook Crediet cards van Indonesie naar bv USA (betaling online) werkt niet meer.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,377 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com