indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Dan moet de vraagsteller maar even gaan neuzelen op www.oompiet.nl/ die hadden hetzelfde idee en daar uitgebreid melding van gemaakt op de website.

PP: zet je trots eens opzij en verdubbel de prijs, 'tis natķķrlijk duurzaam en de container kan met andere spullen worden gevuld: slankmakers en kopi luwak en tamarinde stroop bijvoorbeeld...

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Maar ik kots van duurzaam, groen en innovatief. En ik deel en communiceer het ook niet op een evenement. Nee, Bu Sas, het is leuk dat je aan me denkt, maar laat deze kelk maar aan me voorbij gaan. Trouwens, die spullen zijn helemaal niet eens van mij. Ik durf het bijna niet te zegen, maar ik probeer die handel te verpatsen om een ouwe kennis van mijn vrouw te helpen. Bah, ben ik ook een do-gooder. Zie je wel, ik kan beter mijn kop houden.

MAD

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Wees dan niet zo flauw en geef een link naar dat topic waar die foto staat van die spullen....alles voor het goede doel - het helpen van die kennis ťn het legen van je loods.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Omdat jij het bent, Bu Sas:
  • http://yogya-crafts.blogspot.com
  • https://www.sugarsync.com/pf/D(...)90446_6417848_030562
    Ongeveer 1300 items nu leverbaar (meer later, wacht op finishing) ŗ Ä 2,50 per stuk, ongeacht model of afmetingen.

• MAD

harlys
    User
    User icon of harlys
    spacer line

On 21-01-2012 13:11 bule gembel wrote:
    Beste Spacey,

Welkom op dit forum. Leuk dat je het hier even je posting plaast. Zo als je ziet zijn er echt wel mensen hier die je willen helpen. Weer anderen zijn je een beetje aan het plagen.

Je kan het ook gewoon eens proberen te laten versturen in kleinere hoeveelheden om je eerste investeringskosten te drukken. Als je Groen wilt webshoppen en je de medemens wilt helpen heb je vast een doelgroep. Het is dan wel zo dat je produkten iets duurder zijn.
    Wellicht rechtstreeks door de maker laten versturen na betaling?

het is maar een idee hoor. Maar een containertje vol met spullen kost je al snel 10000 $ of meer. ( afhankelijk van de produkten die je er in stopt )

Sluit ik me bij aan

doch heb ik wel een kennis die verscheept 6 maandelijks na nederland

versteend hout vaak een halve container dus daar is plaats !

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

accid
    User
    User icon of accid
    spacer line

Spacey,

We beginnen even opnieuw ja?

Ik vind het helemaal prima wat je aan het opstarten bent en misschien was je opmerking groen eerder bedoeld als non profit (of in ieder geval niet teveel).
    Als je halfjaarlijks spullen af wilt nemen zit je eerder op de pasar malam frequentie in verkoop aantallen en dan moet je er ook niet vanuit gaan dat je het voor jezelf doet maar eerder om anderen te helpen en jezelf een beetje te ondersteunen.

Nu is een webwinkel natuurlijk niet te vergelijken met een pasar malam want je hebt continuÔteit in afname nodig en creŽert daardoor lagere logistieke kosten.
    Zou het voor jou wat zijn om eerder deel uit te maken van een webwinkel i.p.v. er zelf een te hebben?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

spacer line  

Beste Accid,

Volgens mij een goed idee, deel uit maken van een grotere webwinkel. Maar hoe gaat ze zorgen dat de potentiŽle koper weet dat ze het "groen " gaat doen. Alleen zeggen is denk ik niet voldoende... Hoe gaat ze dit dan aanpakken. Wellicht het duidelijk visueel overbrengen?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

SanderBali
    User
    spacer line

On 29-01-2012 06:29 accid wrote:
    Spacey,

We beginnen even opnieuw ja?

Ik vind het helemaal prima wat je aan het opstarten bent en misschien was je opmerking groen eerder bedoeld als non profit (of in ieder geval niet teveel).
    Als je halfjaarlijks spullen af wilt nemen zit je eerder op de pasar malam frequentie in verkoop aantallen en dan moet je er ook niet vanuit gaan dat je het voor jezelf doet maar eerder om anderen te helpen en jezelf een beetje te ondersteunen.

Nu is een webwinkel natuurlijk niet te vergelijken met een pasar malam want je hebt continuÔteit in afname nodig en creŽert daardoor lagere logistieke kosten.
    Zou het voor jou wat zijn om eerder deel uit te maken van een webwinkel i.p.v. er zelf een te hebben?

De Europeesche markt wil die handicraft troep uit Indo niet meer. Is al te veel van.

spacer line  

Beste Sander,

Ik denk dat je gelijk hebt. Je moet wel van hele goede huize komen om nog iets te kunnen slijten. Of ze heeft hele mooie vernieuwende producten. Heb je ook foto's van spullen die je wilt gaan verkopen Spacey?

Pak Pupyes
    User
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

Is inderdaad waar. Begin jaren negentig ging het al fout met die handel. En aan `vernieuwen' heb je hier weinig omdat alles al nagemaakt is voor je het zelf op de markt kunt brengen. Daar zijn wel trucjes voor, maar die zijn weer omslachtig.

MAD

spacer line  

Beste Spacey,

Als je het product gaat combineren met het gevoel en de emotie die mensen er bij hebben dan kan je denk ik succesvol zijn. Alleen het product groen verkopen gaat je denk ik niet lukken Je gaat dus iets innoveren/ verbeteren aan de dienstverlening, beetje emotie er bij en dan gaat het denk ik wel lukken. Denk hier maar eens over na. Je doelgroep is Europa of Nederland dus dat moet dan wel lukken....

Ik ben benieuwd hoe de andere forumgangers hierin staan en hier over denken... Ik zou het leuk vinden een reactie te krijgen op mijn ballonnetje.

Ik ga nog niet helemaal zeggen wat ik bedoel omdat ik wil "surveyen" wie er met mij op dezelfde golflengte zit Emoticon: Smile Ik weet dat er hier een aantal mensen zijn die dat wel zitten.

Zullen we Spacey eens een beetje gaan helpen?

Kom maar op:

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Inderdaad, de golf van de handicraft is allang geweest, oude voorraden genoeg, zelfs in touristen centra in Indonesie is de handel al niet te verkopen. Shops daarmee sloten een jaar of 3 terug al. Ook Oyibo heeft een shop geprobeerd. En na een jaar de toko dicht gedaan, het is de moeite niet. Lokaal op Bali ingekocht en verscheept. Lijkt leuk, maar als de tourist het al op vakantie niet wil kopen? Ben ik benieuwd wat dan de reden zou zijn het als niet tourist in Nederland alsnog te kopen,Xenox lag er vol mee. Voor een dump prijs.

It's only kinky the first time.

spacer line  

Ik kan wel wat bedenken Oyibo en als ook jij goed gaat graven in je creatieve brein dan kan je nog ver komen dat weet ik zeker. Ga eens lekker los!

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik meen vorig jaar, had iemand het idee om voor evenementen in een speciale richting sleutelhangers en zilverwerk te verkopen. Hebben we laten maken op Bali en verscheept naar Nederland. Leuk geprobeerd, heb net nog even gevraagd hoe dat afgelopen was, en of ze alles verkocht hadden. Ook daarmee is niks te verdienen. Een groot deel zitten ze nog mee. En dan heb je het over handel van rond de 1500 euro. Het schiet allemaal niet zo op. Zag jaren geleden vrachtauto's vol bij de Gamma's en praxis aankomen met tuinmeubelen uit Indonesie. Sprak op Bali later een inkoper, die normaal op Java zat. die zei toen dit is waarschijnlijk het laatste jaar. Het is geen handel meer. Het laatste toen was plastic rietten meubels, dat was het laatste toen wat ze inkochten. Niet zo florisant allemaal.

spacer line  

mijn idee is het volgende:

Spacey kan met haar website een familie gaan presenteren die arm is ( of meerdere families ). Deze man, Achmed Soeprono Pienter is bijvoorbeeld timmerman, houtsnijder geworden na dat het vinden van een baan als lasser niet lukte.

Je zet wat foto's online met daarbij de producten die hij kan maken. Dit kunnen kleine dingen zijn die passen bij onze smaak..
    Eventueel kan hij een naam ergens in snijden. Door rechtstreeks bij deze familie te kopen kunnen de kindertjes van Achmed Soeprono Pienter naar school en een beter leven opbouwen...

Even speciaal laten inpakken en na ontvangst van het geld stuurt de familie Soeprono nog een bedankje. je zou dit zelfs vanuit een regio kunnen coŲrdineren en zo een aantal families kunnen helpen. Je kan zo veel simpele dingen bedenken. neem die naamplaatjes eens die je kan laten graveren..

je zou dit ook kunnen laten maken door mensen met een handicap of beperking en vervolgens verkopen. Als het leuk is zou ik het wel kopen!

Vergeet niet Oyibo dit is groene handel en emotie speelt hierin ook mee!!

Nou? Borduur eens voort met dit idee?

Ps in het verhaal zit een klein grapje ik refereer even naar Slimme Dirk en mijn posting aldaar... daar moet je even tussen door lezen.... Emoticon: Clown

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Niks is onmogelijk natuurlijk. Maar er is werkelijk al zoveel geprobeerd. Meubels, sierraden, handicraft. Er zijn best gespeciasiseerde bedrijven die goed zaken doen en exporteren. En dat zijn Indonesiche bedrijven zonder bule, die heel succesvol ondernemen.ik ken er een paar. Ondernemen in een derdewerelland, of producten uit dat land is al hel veel jaren gaande. Ik neem best aan dat er nog Nederlandse bedrijven zijn die in RI inkopen. Bijvoorbeeld. Maar ook dan staan marges al flink ondr druk. De laatst mij bekende handel, intussen passee was een ondernemer die lokaties huurde voor de mobiele providers voor GSM masten. En die huurovereenkomsten lucratief door verhandelde. Die man, een Nedelander zal een bak geld gemaakt hebben, neem ik zonder meer aan. Ook dat is een niche en geen reguliere handel. Ik zag harly een opmerking maken over deellading, daarmee kun je kosten beperken. En daar zul je het van zulke handel van moeten hebben vrees ik.

spacer line  

Ik begrijp wat je zegt maar lees eens het idee door een geef daar je visie eens op. Je gaat rechtstreeks leveren aan de consument zonder tussenhandel. Emotie is daarbij heel belangrijk.

Groenen kerstpakketten zou je ook heel goed vanuit IndonesiŽ kunnen versturen in dozen.
    Thee, koffie, mie, ingrediŽnten voor een overheerlijke rijsttafel, Kecap, Je gooit er wat schaaltjes bij die over zijn die niemand meer wil kopen en je hebt voor weinig geld een leuk pakket. ( tenminste je gaf aan dat die handel ook op zijn gat ligt. ) je kan het opkopen voor bijna niets en zo kan je dus iets leuks aanbieden. Briefje dr bij met een foto van een hele gelukkige Achmed Soeprono en vrouw met Boerka en kids die dank zegt aan de gila bule die het pakket heeft besteld..

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Lol , die Burka die net af moet, foto van achmed met schaapje. Wie weet doet humor het.

Om de burger te kunnen bereiken heb je meer als 1 netwerk nodig die je niet in bezit of in de hand hebt. Nempot wat je aan de man wil brengen, je zult daarvan afhankelijk zijn. Die netwerken zijn zeker beschikbaar, en daar betaal je een klap geld voor, dusdanig veel dat het weinig interessant is iets uit een Economisch microclimaat in een economisch macroklimaat aan te bieden.

Tenminste, niet als eenling. Ik denk dat daar de essentie zit GB.

spacer line  

Je kan de burger bereiken via bijvoorbeeld de postcode loterij of een hulp organisatie.
    Met een goed plan wat haalbaar is zijn er altijd wel mogelijkheden.

Je zou handgemaakte kerstkaarten of verjaardagskaarten kunnen verzenden net als die boeken die je had gemaakt van bladeren. Ach je weet hoe ik ben Oyibo het brein is erg creatief.. Je kan het voor weinig geld gaan proberen dat is het leuke.

Ik kreeg afgelopen jaar een kerstpakket van een relatie met alleen maar Italiaanse streekproducten ( biologisch ) Echt lekker en leuk om te krijgen.
    Klein kookboekje er bij Toppie! Dit kan zeker vanuit IndonesiŽ wat kruiden er bij en het ruikt ook nog lekker als je het open maakt.

Weer eens wat anders dan die standaard meuk

SanderBali
    User
    spacer line

On 29-01-2012 14:54 bule gembel wrote:
    Je kan de burger bereiken via bijvoorbeeld de postcode loterij of een hulp organisatie.
    Met een goed plan wat haalbaar is zijn er altijd wel mogelijkheden.

Je zou handgemaakte kerstkaarten of verjaardagskaarten kunnen verzenden net als die boeken die je had gemaakt van bladeren. Ach je weet hoe ik ben Oyibo het brein is erg creatief.. Je kan het voor weinig geld gaan proberen dat is het leuke.

Ik kreeg afgelopen jaar een kerstpakket van een relatie met alleen maar Italiaanse streekproducten ( biologisch ) Echt lekker en leuk om te krijgen.
    Klein kookboekje er bij Toppie! Dit kan zeker vanuit IndonesiŽ wat kruiden er bij en het ruikt ook nog lekker als je het open maakt.

Weer eens wat anders dan die standaard meuk

Niet lullen maar doen BG!
    Wat heb je eraan om hier je ideen te spuien?

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Nou GB , dan moet je even gaan rekenen, je komt bij Achmed, en zegt ik heb een idee, lever jij me 2000 pakken groene thee, en als het mee zit, en het slaat aan, koop ik er 20.000. Nou zegt Achmed dan, beste GB om er 20.000 uit te kunnen persen, dat wil ik wel, maar dan moeten we investeren. En daarmee begint alleen het pakkie thee, en dan nog de rest van alle kerstpakket delen. Daarbij gaat er niks de deur uit zonder dat het afgerekend is. Je product is een succes! Je hebt een totale order van 500.000 kerstpaketten die natuurlijk voor verscheping al afgerekend moet hebben. Is je initiele investering pakkem beet 2,5 miljoen. Die zul je vrees ik uit eigen middelen moeten halen want geen bank die er instapt. Van verpakken en verschepen en aan de deur zit 3 maand. Minimaal.

Mwah, ik zie wat problemen GB.

Maarja, niks is onmogelijk.

spacer line  

Beste Sander,

Ik probeer Spacey even een beetje te helpen. Soms is iets goed doen toch niet erg? Als zij het niet doet is er vast iemand die denkt van ja dat zou iets kunnen zijn. En wat ook heel belangrijk is, het is mijn handel niet.

Ik doe al voldoende Sander ik heb het al druk genoeg Emoticon: Smile Mocht je een idee hebben dan mag je mij dat best in een PB voorleggen wellicht kan ik je een beetje helpen of iets bijsturen. ik doe dat graag. Ik gun iedereen succes!

Ps je vraag wat ik er aan heb om mijn ideeen te spuien kan ik ook omdraaien? Wat heb jij er aan om hier te reageren? Dat is exact hetzelfde denk ik.

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik weet nog wel een paar niches die in RI nog open zijn. Maarja............... Of iemand komt ook op het idee en begint ermee. En zo niet, als ik er tijd genoeg voor heb kan ik er zelf aan beginnen. Ik kan helaas maar 1 ding tegelijk. Alles op zijn tijd.

accid
    User
    User icon of accid
    spacer line

Ik hoop maar dat Spacey niet overdonderd is nu en zwaar aan het twijfelen is geslaan.
    Hoe zag jij het Spacey?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

spacer line  

Beste Oyibo,

Het aard van commerciŽle mensen is dat ze vaak de kuilen en bergen niet zien. Om een succesvol bedrijf te beginnen zijn er ook Oyibo 's nodig. Laat ik het anders zeggen, mensen die denken zo als jij Emoticon: Smile

Ps kleinschalig beginnen is ook een optie. 500.000 pakketten legden is net zo iets als " onze" fietsfabriek... Emoticon: Party!

Ibusas, leuk dat idee van oompiet het is er dus al.... In een iets andere vorm

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,410,888 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com