indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Huis beslist volgende week over beperking brandstofsubsidie
Gepubliceerd op 17 januari 2012 02:34
De 5e Commissie van het Huis der Afgevaardigden DPR zal volgende week beslissen over de invoering van een beperking op gesubsidieerde brandstoffen. Deze geld-besparende maatregel moet 1 april van dit jaar in werking treden.
Lees verder , klik op de titel

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dan kunnen ze het voorbeeld van een land als Nigeria nemen.
Ze hebben daardoor een grote opstand teweeg gebracht die zijn weerga niet kende en het terug schroeven van die verhoging.............. Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Stupid

Nigerianen demonstreren tegen hoge benzineprijzen in Lagos, de grootste stad van Nigeria.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ze hadden in Nigeria die peut hard nodig om de kerken in de fik te steken natuurlijk.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-01-2012 13:08 Macan Belanda wrote:
Ze hadden in Nigeria die peut hard nodig om de kerken in de fik te steken natuurlijk.
ssshtt... breng ze nu niet op ideen joh. Emoticon:

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oei ik gooi op 31 maart dan nog maar snel mijn solexje vol voor 13..000 Rupiah, stel dat ze de Nederlandse prijs overnemen Emoticon: Wink
Dan kost op 1 april mijn solexje aftanken ineens 60.000 Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-01-2012 09:37 Malam wrote:
Oei ik gooi op 31 maart dan nog maar snel mijn solexje vol voor 13..000 Rupiah, stel dat ze de Nederlandse prijs overnemen Emoticon: Wink
Dan kost op 1 april mijn solexje aftanken ineens 60.000 Emoticon: Laugh out loud
Ik verwacht niet dat ik op 1 april niet meer premium kan tanken, dus ik ga 'm niet even volgooien. Als er paniek gemaakt wordt, staat er in de aanloop wel dagenlang een rij mensen te wachten.

Overigens geldt de beperking niet voor motoren, dus jij hoeft je al helemaal geen zorgen te maken ouwe. Emoticon: Puh!

totto
User
spacer line

Weet iemand of die verhoging per 1 april nog doorgaat?

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-03-2012 17:00 totto wrote:
Weet iemand of die verhoging per 1 april nog doorgaat?
Er is vorig jaar een wet aangenomen waarin vastgelegd is dat er uiterlijk op 1 april maatregelen genomen moeten zijn om de subsidielast te verlagen. Dus ga er maar vanuit dat deze doorgaat.

De vorm waarop zal ongetwijfeld een algemene prijsverhoging zijn, omdat het nu onmogelijk is om nog iets van een beperkte groep korting te geven. Tenminste, volgens de Indonesische regering moest dit eerder nog met een constructie als een soort tankkaart.. tja, dan maak je het moeilijk terwijl hetook makkelijk kan.

TinusM
User
spacer line

Gisteren is de benzineprijs verhoogd, maar ik weet (nog) niet wat het nu is geworden. Dat hoor ik later vandaag nog wel.
Politie bij de benzinepomp zou hebben moeten voorkomen dat er wat stuk gemaakt werd uit protest, zoals meestal de eerste gedachte is bij de mensen. Vreemd eigenlijk, want als het allemaal stuk is kun je helemaal geen benzine meer kopen!

Can't stop laughing out loud!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Hoe het zit, weet ik niet, maar gelukkig zijn er nu al protesten. Waar je ze zou verwachten natuurlijk.

MAD

TinusM
User
spacer line

Sorry, verkeerde informatie. De politie is er nu al vanwege de protesten tegen de verhoging van de benzineprijs, die op 1 april ingaat. De normale benzine zal dan Rp. 6000 gaan kosten (tegen nu 4500), en Pertamax Rp. 10.750 (nu 9000 geloof ik).
Nog niets natuurlijk, vergeleken met de rest van de wereld

Can't stop laughing out loud!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

TinusM; het gaat om brandstoffen met subsidie, dus solar (diesel) en premium (benzine) die nu beiden 4500 rupiah per liter kosten. De prijzen van andere brandstoffen zijn als marktconform en worden nu iedere twee weken bijgesteld.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Het is inmiddels meer dan een jaar na het laatste bericht over dit onderwerp, en afgelopen nacht is dan uiteindelijk de brandstofprijs verhoogd. ( 'Benzineprijs in IndonesiŽ sterk omhoog' )
  • Gesubsidieerde benzine (premium) van 4500 naar 6500 rupiah
  • Gesubsidieerde diesel (solar) van 4500 naar 5500 rupiah
    De vorige keren besloot de overheid om de prijsverhogingen op het laatste moment te annuleren of later terug te draaien. Het lijkt er nu toch op dat dat haast niet meer kan gebeuren, nu zelfs SBY heeft gezegd dat het noodzakelijk is voor de Indonesische economie.

• 'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,250 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com