indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste forumleden,

Er is al het een en ander over geschreven, maar toch zou ik het volgende eens tegen jullie aan willen houden. Een kennis van mij (pensionado) woont sedert 2008 laten we zeggen 'ergens' op West Java met zijn nieuwe Javaanse vrouw.
Het schijnt dat er vergevorderde plannen waren om buitenlanders na 3 jaar een permanente verblijfsvergunning te geven. Hierbij zouden geen kosten in rekening worden gebracht. Tot nog toe wordt zijn verblijfsvergunning jaarlijks verlengd.

De wet schijnt nog niet geratificeerd te zijn en in afwachting daarvan leek het bepaalde instanties nuttig om maar meteen van die situatie te profiteren voordat het te laat was .

Het volgende schijnt nu te gaan gebeuren. Zijn kosten zijn per jaar zo'n € 573,00. Er moet nu echter voor vijf jaar gelijk worden betaald; zo'n € 2869,00. Het schijnt zo te zijn dat mocht die wet tussentijds toch nog worden aangenomen dat is er geen enkele kans op restitutie. (!) Hoe toevallig.

Nu is mijn kennis (althans: zijn vrouw) een betalingsregeling met de overheid overeengekomen; hij mag het bedrag in 3 delen betalen.

Nou moeten jullie weten dat mijn kennis ALLE zaken door zijn vrouw laat regelen. Zelf regelt hij niets omdat hij de taal niet machtig genoeg is. En hij vertrouwt haar blind. Full stop.
Er is al genoeg over de hebzucht geschreven van Indonesische schoonfamilie, ikzelf ben er ook van overtuigd dat er nu weer een spelletje met hem wordt gespeeld. Ik ben dus op zoek naar feiten die ik hem kan laten zien zodat hij, eindelijk, het licht ook eens zal zien.

Ik hoop dat jullie goed tips hebben! (Alvast dank Yerun, PP, Om Ziel, YB etc. en alle anderen)

Waarvoor dank,

Becik Becik

matur suksama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een visum afbetalen aan de overheid? Vergeet dat maar. Maar dan heb je nog een aantal mogelijkheden:
- oplichting door mevrouw
- een sociaal voelende immigratie-medewerker
- moeders de vrouw die toch geld heeft en hem wil helpen omdat zijn van hem houd

Feiten zoeken? Ga je gang, normaal gaan zaken op de immigratie zonder bonnetjes, krijg je bonnetjes dan is zit zonder al het extra geld betaald voor de dienstverlening van verschillende personen in het proces.

Overigens is desbetreffende wet al aangenomen nog niet goed doorgedrongen. Daar kun je niets aan doen dan wachten. Bovendien meen ik dat er geen mogelijkheid tot 'gratis' verblijf in deze wet zit; wel het volgende

Voorheen
3x KITAS 1 jaar
+
2x KITAP 5 jaar
en dan mogelijk Indonesier worden of verder gaan met KITAP

Nu:
2x KITAS 1 jaar
+
1x KITAP 5 jaar
en dan mogelijk Indonesier worden of verder gaan met KITAP
+
zodra je KITAP (ikut istri) hebt mag je werken zonder beperkingen. Dat was voorheen (voor 1 jan 2011) niet.

Gratis en de Indonesische immigratie gaan niet samen, daarvoor gaat er teveel geld in om.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ten eerste is 573,- al niet het officiele bedrag maar dat kan met extra voor bewezen diensten nog verklaarbaar zijn. Die 2869,- is uiteraard volledig verzonnen; dan wel door de immigratie, zijn echtgenote of de hongerige familie-meute die erachter zit. Afbetaling is ook zoiets dat duidelijk is verzonnen. Probeer het eens bij de BS in je woonplaats; ze zien je al aankomen: ik wil een paspoort maar wel op afbetaling. Of ik wil een verblijfsvergunning maar wel op afbetaling. Wie gelooft dat nou.......
Trouwens de nieuwe wet is al in werking getreden heb ik vernomen. Maar ja, men probeert er uiteraard op het laatste moment nog een slaatje uit te slaan.
Je wilt je vriend het licht laten zien? Vergeefse moeite denk ik. Ik heb het voorheen ook vaak gedaan maar ben er mee gestopt. Men vraagt het - na een dergelijke mededeling - nog eens na bij vrouwlief, die verwent die vriend even lekker in bed en jij bent de gebeten hond want vrouwlief wordt geloofd en niet jij....... Al vele malen meegemaakt en nu laat ik het maar gaan. Liefde maakt (steke)blind. En zeker hier waar heel wat geraffineerde vrouwen rondlopen.....ware actrices. Oscars kunnen hier worden uitgedeeld. Vooral goed in melodrama's.
Beter is alvast een inzameling te gaan houden voor je vriend zodat er wat geld is als hij straks berooid terugkomt.
BTW, misschien heb ik hem wel eens ontmoet. Bandung?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Aannemende dat ze twee jaar getrouwd zijn:

True Cost of KITAS Visa

The cost of the KITAS issuance is Rp 350.000 for a 6 months KITAS, Rp 700.000 for a 1 year KITAS, and Rp 1.200.000 rupiah for a 2 years KITAS (12/09): http://www.expat.or.id/info/docs.html

Die vijf jaar is sowieso onzin.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Oeh, mooie YB; dezelfde woorden, hetzelfde moment geplaatst. Emoticon: Very funny

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-01-2012 10:01 Pak Pupyes wrote:
Aannemende dat ze twee jaar getrouwd zijn:

True Cost of KITAS Visa

The cost of the KITAS issuance is Rp 350.000 for a 6 months KITAS, Rp 700.000 for a 1 year KITAS, and Rp 1.200.000 rupiah for a 2 years KITAS (12/09): http://www.expat.or.id/info/docs.html

Die vijf jaar is sowieso onzin.
vijf jaar is een KITAP, geen KITAS meer.. blijft vreemd want die P staat voor Permanen, en vijf jaar is niet permanent? Wellicht een Indonesische variant van permanent dan?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ooh, het werken mag nog niet, nog niet goedgekeurd kennelijk:

January 2012 update: Article 61 has NOT been implemented. This is the article that says that we may work and/or do business to provide a living for ourselves and our families. The Manpower Department does not want to honour this and still claims that all foreign workers need to have work permits. In the meantime, if you are working, either keep being sponsored by a company or keep a very low profile to avoid prosecution!

spacer line  

Even een tussentijdse reactie mijnerzijds: Dank zover, nu al.
ps: YB: Ik heb voor de vorm maar gezegd W-Java. Om mogelijke herkenning te voorkomen. Zou dus juist het tegenovergestelde kunnen zijn. Jatim? Emoticon: Wink

matur suksama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jatim ook bekend maar meer in Jabar. Anyway, tidak begitu penting.

simpati
User
spacer line

Jatim?
Ik woon in Jawa Timur en betaal voor een VISA LANSIA ongeveer de € 573,00 die jouw kennis ook betaald(afhankleijk van de koers van de Rupiah), dit is inclusief de sponsor voor dit visum, ik neem geen privé persoon meer als sponsor om mijn rug vrij te hebben.
Dit bedrag is zonder de MULTIPLE RE-ENTRY PERMIT en de verzekeringen maar wel al met registratie bij de POLDA en met een goede service.
De Imigrasi in Jawa Timur en in het bijzonder Malang schijnt een een goede naam te hebben, maar ook Bali Mode en Bali Ide kunnen een KITAS prima verzorgen, ook voor mensen die niet in Bali wonen.
Salam,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Imigrasi in Malang een goede naam? Voor corruptoren wellicht, of ze moeten ze allemaal vervangen hebben in de afgelopen jaren. Dan heb ik niets gezegd.

Overigens klinkt het leuk, een KITAS voor 700.000 rupiah en wat kopieerwerk; vergeet niet dat je een aantal keer heen en weer moet (imigrasi, polisi, andere instanties).. en dat kost je steeds weer een hele dag als je een beetje pech hebt. Bovendien laat men je rustig een dag wegrotten als je niet extra betaald.

En als je er op vrijdagmiddag zit, wil dat zeggen dat je maandag weer terug kunt komen, want je bent een witkop, maar het zal ze worst wezen, want je hebt toch geen werk en kunt dus prima een paar keer extra op en neer.

Mij niet gezien, ik betaal wel voor de goede diensten van een goede calo/agent. Mijn deal is dan ook dat ik voor het geld wat ik betaal altijd terima beres wil. Ik betaal, lever de documenten aan en wil er niets meer van horen tot het klaar is. En dat lukt me tot op heden prima.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

overigens was/is een multiple-re-entry iets van 900.000 voor een jaar? Dus duurder als het KITAS zelf.

simpati
User
spacer line

Ik betaal, lever de documenten aan en wil er niets meer van horen tot het klaar is.
En dat is precies de service die ik krijg, kost wel wat maar geen noemenswaardige stress.

En als je er op vrijdagmiddag zit
Jij moet ondertussen lang genoeg in Indonesië wonen om te weten dat veel Islamitische mannen naar het vrijdagsgebed gaan en daarna niet terug gaan naar de werkplek.
Wat ik daar van vind is niet belangrijk maar dit is wel iets om rekening mee te houden.

overigens was/is een multiple-re-entry iets van 900.000 voor een jaar?
Ik betaalde vorig jaar Rp. 1.250.0000 is inclusief een klein bedrag voor de sponsor.

Schijnbaar heb ik met andere personen te maken in Malang dan waar Jeroen over schrijft.
Groetjes,
Jan

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 17-01-2012 10:01 Yogya-Bali wrote:
Ten eerste is 573,- al niet het officiele bedrag maar dat kan met extra voor bewezen diensten nog verklaarbaar zijn. Die 2869,- is uiteraard volledig verzonnen; dan wel door de immigratie, zijn echtgenote of de hongerige familie-meute die erachter zit. Afbetaling is ook zoiets dat duidelijk is verzonnen. Probeer het eens bij de BS in je woonplaats; ze zien je al aankomen: ik wil een paspoort maar wel op afbetaling. Of ik wil een verblijfsvergunning maar wel op afbetaling. Wie gelooft dat nou.......
Trouwens de nieuwe wet is al in werking getreden heb ik vernomen. Maar ja, men probeert er uiteraard op het laatste moment nog een slaatje uit te slaan.
Je wilt je vriend het licht laten zien? Vergeefse moeite denk ik. Ik heb het voorheen ook vaak gedaan maar ben er mee gestopt. Men vraagt het - na een dergelijke mededeling - nog eens na bij vrouwlief, die verwent die vriend even lekker in bed en jij bent de gebeten hond want vrouwlief wordt geloofd en niet jij....... Al vele malen meegemaakt en nu laat ik het maar gaan. Liefde maakt (steke)blind. En zeker hier waar heel wat geraffineerde vrouwen rondlopen.....ware actrices. Oscars kunnen hier worden uitgedeeld. Vooral goed in melodrama's.
Beter is alvast een inzameling te gaan houden voor je vriend zodat er wat geld is als hij straks berooid terugkomt.
BTW, misschien heb ik hem wel eens ontmoet. Bandung?

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Tevens ik laat mijn papieren jaarlijks regelen ! doe dus zelf helemaal niks ( inclusief het melden op het politie buro) zo dat ze weten waar ik verblijf is 4,5 juta

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

spacer line  

On 17-01-2012 10:01 Yogya-Bali wrote:
T
Je wilt je vriend het licht laten zien? Vergeefse moeite denk ik. Ik heb het voorheen ook vaak gedaan maar ben er mee gestopt. Men vraagt het - na een dergelijke mededeling - nog eens na bij vrouwlief, die verwent die vriend even lekker in bed en jij bent de gebeten hond want vrouwlief wordt geloofd en niet jij....... Al vele malen meegemaakt en nu laat ik het maar gaan. Liefde maakt (steke)blind.

En daar sla je die spreekwoordelijke spijker bovenop z'n kop; Ik heb hem al eerder op wat "bijzondere gevalletjes van sponsoring gewezen". Werd me niet in dank afgenomen, ondanks dat 200% gebleken is dat ik gelijk had. Dus ja, wat is wijsheid. Ik weet 't eenvoudigweg (nog) niet. We shall see.

matur suksama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-01-2012 10:53 simpati wrote:
Ik betaal, lever de documenten aan en wil er niets meer van horen tot het klaar is.
En dat is precies de service die ik krijg, kost wel wat maar geen noemenswaardige stress.

En als je er op vrijdagmiddag zit
Jij moet ondertussen lang genoeg in Indonesi� wonen om te weten dat veel Islamitische mannen naar het vrijdagsgebed gaan en daarna niet terug gaan naar de werkplek.
ik weet dat wel en zou NOOIT op een vrijdag naar de immigratie gaan, maar vele expats weten het niet, willen het niet weten of kunnen er niet om heen omdat hun baas het zo wil. Dan zit je daar mooi voor joker.

Wat ik daar van vind is niet belangrijk maar dit is wel iets om rekening mee te houden.

overigens was/is een multiple-re-entry iets van 900.000 voor een jaar?
Ik betaalde vorig jaar Rp. 1.250.0000 is inclusief een klein bedrag voor de sponsor.
Dat bedoel ik, in ieder geval duurder als het KITAS zelf

Schijnbaar heb ik met andere personen te maken in Malang dan waar Jeroen over schrijft.
Groetjes,
Jan
Ze zouden gewisseld kunnen zijn, het is even geleden. Zit die gast er nog, met z'n ronde kop en half sikkie? Ooh wacht, Haji moet ik zeggen geloof ik, al was het geld voor de reis niet halal.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-01-2012 01:20 Yerun wrote: Ooh wacht, Haji moet ik zeggen geloof ik, al was het geld voor de reis niet halal.
Dat is het in meer dan 80% niet. De haj heeft in dit land niets te maken met vervulling van 1 van de 5 zuilen van het geloof maar alles met prestige, gengsi . Al zullen ze er zeker zijn, ik heb nog nooit iemand op haj zien gaan die zijn geld daarvoor halal heeft verdiend. (effe off-topic).

simpati
User
spacer line

Zit die gast er nog
Beste Jeroen,
Jij moet mij ondertussen toch wel beter kennen en weten dat ik uiterst voorzichtig ben met het geven van namen.
Ik geef jouw het dringende advies om daar ook uiterst voorzichtig mee te zijn en zeker niet de spot drijven met de HAJI , dit kon wel eens een stok worden waar ze jouw mee zullen gaan slaan, niet iedereen kan het zien dat jij en jouw vrouw succes hebben met zaken doen.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Heb met belangstelling de discussies gevolgd.

Voor het geval dat mijn ibu de vrouw ook in Indonesia wil gaan vestigen en in de " zorg" branche haar eigen inkomen wil hebben omdat haar suami in de toekomst te weinig AOW krijgt.

Dus andere info' s is voor mij ook welkom.

Terima kasih .

bisa dicek of makemyday .

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Op verzoek van derden (niet actief hier op het forum) de naam van die corrupte gast weggehaald. Je kunt nog beter zeggen dat je minderjarige meisjes naait dan namen noemen van corruptelingen vriendelijke personen. Tja, zo gaat dat in Indonesie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vrijheid van meningsuiting? Ja zolang je maar geen kritiek hebt op 1 van die vermaledijde godsdiensten hier, een hoge ome ( pejabat ) of iemand met veel poen.
Geld en God regeren beiden in RI, broederlijk naast (en met) elkaar.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 21-01-2012 15:46 Yogya-Bali wrote:
Vrijheid van meningsuiting? Ja zolang je maar geen kritiek hebt op 1 van die vermaledijde godsdiensten hier, een hoge ome ( pejabat ) of iemand met veel poen.
Geld en God regeren beiden in RI, broederlijk naast (en met) elkaar.

Zolang dat niet uitgemoord word de corruptie

En de halve gare "witmutsen" door ouwe hoeren liegen bedriegen en de koran verkeerd blijven uit leggen
Of in hun voordeel
en de armen arm en ongeschoold houden

Is dit land nog een paar eeuwen verdoemd om te mislukken Emoticon: Party!

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

En dat er ook nog van die tering leiers in een nieuwe bmw (auto) rond rijden

En tegen een arme stakker die met 2 kinderen bij hem voor de moskee staat te janken

Nog geen rhp geeft en zegt vertrouw op allah Emoticon: Stupid

dood trappen niet waard.

Ik zeg dus niet dat iedere imam zo is maar deze toen ik het hoorde

gggggggggggggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

spacer line  

On 21-01-2012 12:38 Jeroen wrote:
Op verzoek van derden (niet actief hier op het forum) de naam van die corrupte gast weggehaald. Je kunt nog beter zeggen dat je minderjarige meisjes naait dan namen noemen van corruptelingen vriendelijke personen. Tja, zo gaat dat in Indonesie.

Verstandig.
Stel eens voor dat een lezer die menir toevallig kent, en hem attendeerde dat zijn naam ergens werd vermeld.
Nou , ik kan me voorstellen dat die menir het niet leuk zou vinden.

Je weet ook dat er op zijn minst 2 artikelen zijn die men als stokken kunnen gebruiken om te kunnen slaan

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

4 jaar later.....

En weer is er aardige plotwending in dit 'sprookjeshuwelijk'. Hieronder een samenvatting door de persoon in kwestie zelve.
Samengevat komt het erop neer dat mijn vriend (+vrouw) gedwongen worden om naar Nederland te reizen om hun Nederlandse huwelijk vast te laten leggen/registreren bij de Indonesische ambassade in Den Haag. Een reis waar hij het geld eigenlijk niet voor heeft en dus moet lenen.
Wij als achterblijvers vermoeden dat hier een schimmig verhaal achter schuil gaat.
Overigens: het Nederlandse huwelijk is in 2008tevens in ID geregistreerd.

Kan iemand iets roepen over het stukje m.b.t. registratie bij de Indonesische ambassade in Den Haag? Het lijkt mij complete onzin, immers het huwelijk is in ID ook geregistreerd.

Bedankt vast zover.

Quote :
Wanneer buitenlanders zich in Indonesie willen vestigen moeten worden voldaan aan diverse eisen om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning .

Om te beginnen moet er een geldige reden zijn zoals het volgen van echtgenoot of echtgenote . Ook moet er een sponsor zijn.

In mijn beginjaren was dat een bureau op Bali welke ieder jaar e.e.a. regelde tegen een vergoeding van jaarlijks rond de 500 euro .(KITAS)

Na 5 jaar heb ik het recht op een 5 jaarlijkse vergunning (KITAB) maar daar werd extreem veel geld voor gevraagd waar we beiden van achterover vielen .

Wij hebben toen de contacten met Bali verbroken en zijn in zee gegaan met een ander bureau . Dat liep zoals het hoort gewoon netjes .

Bali zon ondertussen op wraak en kwam tot de ontdekking dat we ons huwelijk niet hadden geregistreerd bij de Indonesische Ambassade in Den Haag

Dus die hebben dat aan de grote klok gehangen .Gezien het feit dat er een nieuwe bobo aan het roer staat was het meteen duidelijk dat deze met Bali wenste te werken en niet met ons huidige kantoor . Toen mijn vrouw zich bij imigrasi meldde voor de vergunning werd haar verstaan gegeven dat dit niet zomaar ging .

Er moest eerst geregistreerd worden in Den Haag anders zou ik het land uitgezet worden ondanks mijn 8 jarig verblijf .

Na enkele betalingen ,niet geregistreerd , werd er een uitstel gegeven tot eind dit jaar, 2016 . Zouden we ons melden voor het einde dan was alles in orde en
hoefden wij ons geen zorgen meer te maken . Dit werd mijn vrouw verzekerd door , naar haar gevoel integere man.

Unquote .

matur suksama

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,815 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com