indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keesm
User
spacer line

Ik zoek accomodatie in Indonesie (West - Java) voor onze vakantie deze zomer! Ik zie op internet alleen sites staan, waar je moet betalen met creditcard, visacard.
Weet iemand een betrouwbare site waar je accomodatie kan boeken en betalen via Ideal?

simpati
User
spacer line

Ik boek regelmatig bij www.agoda.nl/ en betaal daar met IDEAL , de tarieven zijn meestal lager dan bij rechtsreeks boeken.
In checken is dan ook een fluitje van een cent omdat alle gegevens bij agoda zijn regeristreerd.
Niet bij agoda.com, daar moet je met de creditcard garant staan.
Ik weet niet of het bij Jeroen mogelijk is, volgens mij is dat agoda.com.
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

iDEAL is voor Nederlandse rekeninghouders, niet echt een grote markt voor Indonesische bedrijven, die bovendien een Nederlandse rekening moeten hebben om iDEAL betalingen te kunnen ontvangen. Ik acht de kans dan ook zeer klein dat je wat zult vinden waar je met iDEAL kan betalen.

Uiteraard zijn er voldoende plekken in West Java te vinden waar je gewoon cash kunt betalen bij het inchecken/uitchecken. Afhankelijk van de periode wanneer je naar Indonesie gaat zou je kunnen overwegen geen reservering te maken.

simpati
User
spacer line

Sorry Jeroen,
Ik heb even de moeite genomen en steden als Bogor, Bandung, Serang maar ook Pangandaran ingegeven bij agoda.nl, bij alle plaatsen aanbod.

Afhankelijk van de periode wanneer je naar Indonesie gaat zou je kunnen overwegen geen reservering te maken.
Voor jonge mensen met een goede conditie is dat geen probleem, ik heb die conditie niet meer en heb geen zin om bij aankomst vaak al moe van de reis in de hitte een hotel te gaan zoeken, uiteraard is boeken vooruit wel eens minder geslaagd als het hotel niet aan de beschrijving voldoet maar in het algemeen valt het wel mee.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Okay, maar Agoda is geen Indonesisch hotel, en in jouw geval haalt Agoda het geld op, niet het hotel zelf. Maar ik dacht niet te ver door. Het is mogelijk, maar dan wel via een omweg.

Overigens is Agoda vaak goedkoop, maar niet altijd. Dat is een keuze die je maakt, wil je zekerheid of niet voor een bepaald bedrag.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik reserveer regelmatig via Booking .com en zie dan de prijs van het betreffende hotel in USD, IRP of euro's,betalen doe ik pas ter plekke bij aankomst in het hotel. Ik moet wel een cr. card. nr. invullen maar er wordt door booking.com geen geld afgehaald. Tot nu toe is het altijd nog goed gegaan.
Vaak is een kamer tot een bepaalde datum voor aankomst nog gratis te annuleren.

Net als Jan/simpati heb ik geen zin meer om in Ind. op zoek te gaan naar een hotel en tot nu was dit de prijs die de hotels berekenen als ware het ter plaatse geboekt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

He Yoke, laat eens horen hoe je het hebt gehad op Sulawesi. Je bent volgens mij al een tijdje terug, was het leuk? Ik merk wel in welk topic je het zet, als je er althans zin en tijd voor hebt.
Groet Elsbeth

Keesm
User
spacer line

Allereerst bedankt voor jullie reaktie. Alleen weet ik niet het verschil tussen www.agoda.nl en www.agoda.com, op beide sites staan dezelfde voorwaardes, je kan inderdaad met Ideal betalen, maar je moet ter plekke wel je creditcard tonen.
Of zie ik iets over het hoofd?

simpati
User
spacer line

beide sites staan dezelfde voorwaardes, je kan inderdaad met Ideal betalen
Neen hoor, bij de homepage van agoda.nl staat onder naast de button van PayPal een button van IDEAL en bij agoda.com niet

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-01-2012 16:06 elsbeth wrote:
He Yoke, laat eens horen hoe je het hebt gehad op Sulawesi. Je bent volgens mij al een tijdje terug, was het leuk? Ik merk wel in welk topic je het zet, als je er althans zin en tijd voor hebt.
Groet Elsbeth

Ga maar even naar Omong omong, hoeft geen apart topic te worden.

Ik zoek trouwens nog accomodatie in Yogya, eind juli, een beetje betaalbaar en voor 10 pers. Ben al een tijdje aan het zoeken maar of het is duur of niet genoeg kamers of het voldoet niet aan de eis. Ben jij ook niet ergens in Yogya geweest de laatste keer?
Er zijn nl. 4 jonge kinderen bij dus, een aantal 3 pers. kamers is een must.
Hoor het wel.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik zit te denken aan Air Langga, Yoke, ook op Prawirotaman. Daar hebben ze op de derde of vierde verdieping een idioot grote kamer die wel eens geschikt zou kunnen zijn voor de koters (plus een ouderstel wellicht). Er is hier trouwens zoveel keus dat je maar moet zeggen wat je zoekt wat betreft prijs en comfort. U vraagt, wij draaien!

MAD

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Air Langga zit vol en Duta Guesthouse ook in de door mij gezochte periode van 25-07-12 tot 28-07/12. Ik zoek wel iets in die prijsklasse, hoeft niet super de luxe te zijn als het maar schoon is en dat er soms "huisvriendjes" zijn is mij wel bekend. Is mijn kroost niet bang voor, althans zoonlief + gezin die is er al 2 x eerder geweest. Maar alvast bedankt.

We zijn een jaar geleden nog in Metro geweest in de duurste kamers maar nee, niet weer, het raakt geheel verpauperd en was ronduit vies en zo heel erg kieskeurig ben ik nou ook weer niet. Ik heb trouwens de indruk dat ook daar de bovenste kamers schoner zijn dan beneden.

elsbeth
User
spacer line

Dat meen je niet, nu al vol?? Heb je Duta rechtstreeks gemaild of via een bureau (Agoda/Booking etc.). Ik doe altijd alles rechtstreeks.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

In het geval er stiekem door een bedrijf teveel geld van je credit card wordt afgehaald, bel je VISA gewoon op en dan regelen zij dat zo voor je. Heb er nooit problemen mee gehad en gebruik mijn VISA al vele jaren in Azië, Afrika en door heel Europa.

Rechtstreeks regelen is overigens ook niet altijd een garantie voor succes. Wij kenden een dame van een guesthouse in Bandung persoonlijk en als het vol zat daar dan cancelde ze voor ons gewoon even een boeking van een of andere Maleisiër zodat wij er alsnog in konden haha... zo gaat dat in Indonesië...

From Dayeuhkolot with love

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-01-2012 21:59 monyet wrote:
In het geval er stiekem door een bedrijf teveel geld van je credit card wordt afgehaald, bel je VISA gewoon op en dan regelen zij dat zo voor je.

Bevestigd. En nog snel ook, zelfs de 3% (of meer) die sommige bedrijven hier ten onrechte extra rekenen als je met een CC betaalt. Dat liet ik op de bon zetten, stuurde de bon op, en geld terug.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-01-2012 18:12 4yoke4 wrote: van 25-07-12 tot 28-07/12.

Dus maar drie overnachtingen? Wel kort voor Yogya, zeker met kleine kinderen.
Hoeveel standaardkamers heb je nou nodig?
Het is wel hoogseizoen, hoogstseizoen zeg maar, dus we moeten wel actie ondernemen. Snel.

We zijn een jaar geleden nog in Metro geweest in de duurste kamers...geheel verpauperd

Tja, da's al jaren zo. Ze staan (stonden?) als topper aanbevolen in de Bijbel (Lonely Planet) en dan kun je op je lauweren gaan rusten natuurlijk. Inmiddels is Metro misschien wel het beroerdste guesthouse van Prawirotamen, maar nog steeds het populairste. Onbegrijpelijk.

Monyet roerde zich hierboven, en nu bedenk ik me ineens dat zijn favoriete stek - Bladok - eigenlijk een beter idee is dan Prawirotaman. In die prijsklasse heeft Monyet gewoon gelijk. Overigens zijn er veel nieuwe hotels/guesthouses in die buurt - Sosro - bijgekomen, dus daar kijken heeft beslist zin.

MAD

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-01-2012 02:53 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Dus maar drie overnachtingen? Wel kort voor Yogya, zeker met kleine kinderen.
Hoeveel standaardkamers heb je nou nodig?
Het is wel hoogseizoen, hoogstseizoen zeg maar, dus we moeten wel actie ondernemen. Snel.

[quote removed]

Tja, da's al jaren zo. Ze staan (stonden?) als topper aanbevolen in de Bijbel (Lonely Planet) en dan kun je op je lauweren gaan rusten natuurlijk. Inmiddels is Metro misschien wel het beroerdste guesthouse van Prawirotamen, maar nog steeds het populairste. Onbegrijpelijk.

Monyet roerde zich hierboven, en nu bedenk ik me ineens dat zijn favoriete stek - Bladok - eigenlijk een beter idee is dan Prawirotaman. In die prijsklasse heeft Monyet gewoon gelijk. Overigens zijn er veel nieuwe hotels/guesthouses in die buurt - Sosro - bijgekomen, dus daar kijken heeft beslist zin.

Jaren geleden was Metro best te doen, ben er een keer of 5 geweest, in 2008 nog met zoon + gezin en vorig jaar met vrienden maar dat was ook gelijk de laatste keer!

Allen dochterlief + gezin heeft niks van Yogya gezien en dus gaan we voor haar daar nog een keertje heen. Ze wil naar de Borobudur, dus dat is al één dagtocht, we hebben dus in 3 dagen echt wel een vol programma.

Heb contact gezocht met Rumah Mertua, wel wat duurder maar ze hadden 4 pers. kamers, jammer, maar 1 fam. kamer over.

Zal nog even rondneuzen op YogYes wat er is en desnoods proberen zelf te mailen of te bellen.

Alle suggesties zijn natuurlijk welkom!

Heb even bij Bladok gekeken, ze nemen voor juli-aug.- sept. geen tel. boekingen of per email aan, gasten genoeg zeker!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

bladokRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yogya.wasantara.net.id

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Je zit zeker stiekem te editen, hè Yoke? Ik zweer dat je een paar minuten geleden om een iemeeladres vroeg...

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Villa's en geen hotel.

spacer line  

On 17-01-2012 10:19 Yerun wrote:
Okay, maar Agoda is geen Indonesisch hotel, en in jouw geval haalt Agoda het geld op, niet het hotel zelf. Maar ik dacht niet te ver door. Het is mogelijk, maar dan wel via een omweg.

Overigens is Agoda vaak goedkoop, maar niet altijd. Dat is een keuze die je maakt, wil je zekerheid of niet voor een bepaald bedrag.

Klopt.

Heb ik mijn eerste 5 nachten Jakarta via Agoda. nl geboekt , is toch duurder dan de publish rate .
Dus heb gewoon soortgelijke hotels gebeld , in feite moet je 15-30% minder betalen dan de publish rate , tenminste dat verwacht ik wel.
Bel kleinere hotel is het moeilijk(er) hun marge is niet groot .
Bij 4*/5* hotels kan het een paar slokjes bintang of campari schelen.

bisa dicek of makemyday .

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-01-2012 15:24 Pak Pupyes wrote:
Je zit zeker stiekem te editen, hè Yoke? Ik zweer dat je een paar minuten geleden om een iemeeladres vroeg...

Je hebt gelijk maar ik bedacht ineens dat ik dat toch ook wel even zelf op kan zoeken maar toch bedankt voor de moeite. Emoticon: Yes!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 19-01-2012 02:53 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Heb je goed onthouden! Moet wel even iets toevoegen. Bladok is voor ons verleden tijd. Voorheen waren we er vol van en de service is er nog steeds goed hoor, maar wat we al lazen op tripadvisor klopt wel: de bedden zitten vol met bed bugs. Je zit de hele nacht te krabben van de jeuk. Bovendien zijn de donkere badkamers inmiddels wel weer eens aan wat onderhoud toe. Bij ons was de kraan bijvoorbeeld kapot. Onze favoriete stek is sinds twee jaar al het Phoenix Hotel, perfect met kinderen, alleen wel iets duurder natuurlijk. Hoewel we er vorige keer na de vulkaanuitbarsting héél goedkoop zaten en ook nog een upgrade kregen.

From Dayeuhkolot with love

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 19-01-2012 20:16 monyet wrote: Onze favoriete stek is sinds twee jaar al het Phoenix Hotel, perfect met kinderen, alleen wel iets duurder natuurlijk.

Weer een voltreffer. Ik heb het niet zo op veelsterrenhotels omdat ze zo onpersoonlijk zijn, maar in Yogya vormen Phoenix en het nabijgelegen Santika de uitzonderingen. Phoenix is/was van een in Nederland wonende Indonesische familie, Santika is van... de katholieke kerk.
En als we toch wat duurder gaan doen: Dusun Yogya Village Inn, een boetiekhotel. En inderdaad het al genoemde Rumah Mertua dat overigens als nadeel heeft dat er vrijwel uitsluitende Nederlanders bivakkeren. Maar als je daar tegen kunt…

Mijn vrouw gaat zo dadelijk een volstrekt nieuw hotel inspecteren op (let op Erwin als je meeleest, vlakbij je schoonfamille) Jl Suryodiningratan. Dat zou wel eens iets voor Yoke kunnen zijn, ook al omdat ik het somber begin in te zien voor de door haar genoemde datums met zoveel `man' en dit hotel vermoedelijk internettig nog onvindbaar is.

MAD

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

En Erwin leest mee.

Heb je meer details Pak? Adres, naam, website, email, telpone??

We hebben al enkele opties, maar nog niets beslist.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,577,604 topic views - 227,666 posts - 13,619 topics - 19,300 members - last post @ 20-08-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,137,985 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com