indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ramon_W
User
spacer line

Ik ben nu 2 weken in Indonesie met een tourist visa van 60 dagen. Ik ben bezig met een batik cursus en wil daarom ook langer dan 2 maanden in Yogyakarta verblijven. Nu hoorde ik van iemand dat ik mijn tourist visa hier ter plaatse bij de Immigratie in Yogyakarta voor 2 maal 30 dagen kan verlengen. Dan zou ik een sponsor letter nodig hebben die ik zou kunnen krijgen van degene bij wie ik de cursus volg.

Weet iemand hier meer informatie over?

Alvast bedankt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sterker nog je kunt je toeristenvisum met 4x 30 dagen verlengen met een uitnodigingsbrief. Even hier op het forum zoeken, want dat antwoord is al vaak gegeven.

De sponsor kan iedereen zijn die een beetje in de buurt woont met een geldige KTP.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ho ho ho, een toeristenvisum kan men voor 30 dagen verlengen, een 60 dagen toeristenvisum kan men bij mijn weten niet verlengen.
Wel een Soc. Budaya visum voor 60 dagen, die kan 4 maal 30 dagen worden verlengd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, een 30/60 dagen toeristenvisum is beiden te verlengen. Toen ik nog in Yogya woonde (hehe, precies waar het om gaat) heb ik al eens een 60-dagen toeristenvisum verlengd. Die regeltjes zijn niet veranderd, of het moet per 1 januari geweest zijn, maar daar heb ik niets over gelezen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oh ok Yerun, ik neem het zomaar aan, heb ik dus even verkeerd gedacht.

spacer line  

Als de wet niet veranderd is , waarom staat hiet iets anders.?
Dalam hal Izin Kunjungan untuk keperluan wisata, jangka waktu 60 (enam puluh) hari tidak dapat diperpanjang.

bisa dicek of makemyday .

SanderBali
User
spacer line

Ik heb daar allemaal geen last van maar dacht dat 60 dagen toch echt the max was, behalve als je aankomt met een sosbud.

bambang
User
spacer line

Op 13-01-2012 13:48 schreef Surya Atmadja:

Dalam hal Izin Kunjungan untuk keperluan wisata, jangka waktu 60 (enam puluh) hari tidak dapat diperpanjang.

Het heeft met de RI discipline te maken.
Simpati had een keer een VoA van 30 dagen verlengd met 30 dagen. Op het visum VoA staat er duidelijk op dat het niet verlengd kan worden. Maar het kon wel.
Kan niet, kan wel, kan niet, kan wel.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nu gaat het verdomd verwarrend worden.
Ik hou me even vast aan Om Sid, dat was namelijk ook mijn gedachte.
Misschien inmiddels veranderd???????
Lijkt me erg relevant om het juiste te weten, zeker voor Ramon.
Ik dacht namelijk al dat dit niet mogelijk was.

SanderBali
User
spacer line

Dit is denk wel iets wat Indahnesia even goed moet uitzoeken. Ik dacht dat men met een gewoon toeristen visa (dus geen sosbud!) maximaal 60 dagen in Indo kan verblijven en dan moet je het land uit.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-01-2012 13:48 Surya Atmadja wrote:

Linkje naar de site waar dit staat?

ik heb in mijn tijd in Yogya (inmiddels 2,5 jaar geleden) 30 alsmede 60-dagen toeristenvisa verlengd tot 6x30 dagen, dus dat zijn respectievelijk 5 of 4 verlengingen. Ik wilde nooit een sponsor omdat je dan extra handelingen moet verrichten die dus onnodig zijn.

Zoals ik al zei; als het niet veranderd is en daar lijkt het niet op.

spacer line  

On 13-01-2012 14:12 bambang wrote:

[quote removed]

Het heeft met de RI discipline te maken.

Kan niet, kan wel, kan niet, kan wel.

Het gaat niet om disipline , maar "onduidelijkheid", KKN en of men gecorrumpeerd raakt of niet.

Wil even duidelijk maken dat ik alleen aan de officiele (legale) versie vasthoud ( ambtenaren familie).En ook nooit betrokken geweest met immigratieprocedures.
Dat er gesjoemeld kan worden weet mijn kleine pink ook wel.
In het verleden ben ik genegen om indien nodig een telefoontje te plegen naar Den Haag , effe vragen kost me niks , internet pakket + telefoon.
Nu heb ik weinig zin meer .

Precies zoals bij de afschaffing van visa on board bij Garuda, ik had hier (indahnesia) ingebracht omdat ik een paar dagen voor de ingangsdatum een ticket heb willen boeken , via Garuda.
Ben toch met de SQ gegaan . .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-01-2012 15:19 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Het gaat niet om disipline , maar "onduidelijkheid", KKN en of men gecorrumpeerd raakt of niet.

Wil even duidelijk maken dat ik alleen aan de officiele (legale) versie vasthoud ( ambtenaren familie).En ook nooit betrokken geweest met immigratieprocedures.
Dat er gesjoemeld kan worden weet mijn kleine pink ook wel.
In het verleden ben ik genegen om indien nodig een telefoontje te plegen naar Den Haag , effe vragen kost me niks , internet pakket + telefoon.

Precies zoals bij de afschaffing van visa on board bij Garuda, ik had hier (indahnesia) ingebracht omdat ik een paar dagen voor de ingangsdatum een ticket heb willen boeken , via Garuda.
Ben toch met de SQ gegaan . .

Wederom zo'n uiterst verwarrende en niet te begrijpen posting Om Sid.

IS HET MOGELIJK EEN 2 MAANDEN TOERISTEN VISUM TE VERLENGEN OF NIET.

Dat is de vraag hier.

Volgens Yerun wel volgens mij niet, uw posting geeft alweer geen duidelijkheid, als je het niet weet of wil weten onthoud je dan ook van commentaar.
Wederom is je posting een posting om alleen maar te ventileren dat je een IndonesiŽr bent zonder enige toevoeging aan het probleem Emoticon: Angry

spacer line  

On 13-01-2012 16:19 Malam wrote:

[quote removed]

Volgens Yerun wel volgens mij niet, uw posting geeft alweer geen duidelijkheid, als je het niet weet of wil weten onthoud je dan ook van commentaar.
Wederom is je posting een posting om alleen maar te ventileren dat je een IndonesiŽr bent zonder enige toevoeging aan het probleem Emoticon: Angry

Effe goed lesen Om .
Mijn posting is reactie op Bambang, meer niet .

Mijn antwoord is duidelijk: ik ga bij de bron zoeken/vragen , dat is KBRI of anderen waar ik ook verhaal kan halen als ik met de verkeerde antwoord naar huis werd gestuurd.

Quote:

Ramon_W
User
spacer line

Bedankt voor de vele reacties alleen helaas nog geen duidelijk antwoord. Heb besloten om vandaag maar even naar de immigration hier in Yogya te gaan om me verhaal uit te leggen en hopen op een (positief)antwoord.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat hoop ik ook voor je, Ramon, maar ik vrees het ergste, juist in Yogya. Volgens mij en KI Yogya kan het niet, maar je hebt een kansje als de code op het visum de juiste is (211, dacht ik).

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malam; daarom vroeg ik ook heel eenvoudig om een linkje naar de site waar het staat. Dat linkje zie ik hier nog niet staan.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ramon; de immigratie zal vandaag wel gesloten zijn, het is immers zaterdag.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.PP; gelukt?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 14-01-2012 03:51 Yerun wrote: Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.PP; gelukt?

Yep.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-01-2012 02:23 Ramon_W wrote:
Bedankt voor de vele reacties alleen helaas nog geen duidelijk antwoord. Heb besloten om vandaag maar even naar de immigration hier in Yogya te gaan om me verhaal uit te leggen en hopen op een (positief)antwoord.
Zou ik niet doen want die moeten het "juiste" antwoord geven. Zou het aan een visum-bemiddelingsburo vragen, die weten hoe ze moeten "onderhandelen" met de immigratie.

spacer line  

On 14-01-2012 03:51 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malam; daarom vroeg ik ook heel eenvoudig om een linkje naar de site waar het staat. Dat linkje zie ik hier nog niet staan.

Yerun, ondanks dat ik in Ollanda woon heb ik altijd belangstelling over mijn heimat/land pan erkoms.
Mijn reactie is gewoon een reactie op de n.m.i een beetje vreemde reactie van Bambang .
Ik heb een hint gegeven om bij de bron te informeren .

En dat lokt weer een reactie van Om Malam (met een angry emoticon plus bonus met het woord Indonesier.)

Ik heb geen zin om weer uit te zoeken welke site het is , en zeker als ik weer een reactie krijg die gericht is op mijn Indonesier zijn.

Mijn reactie heeft in ieder geval andere reacties opgeleverd , men gaat verder na denken of uitzoeken.

Het mooiste is van Y-B ( "juiste antwoord" Emoticon: Wink , kan ook op 2 manieren gelezen worden.
1. volgens de regels ( de beste)=soms krijg je het niet makkelijk
2.die aan je behoefte tegemoet komt ( hoeft niet precies volgens de regels) .

Kan je begrijpen waarom ik geen zin meer heb om uit te zoeken na de vriendelijke reactie van Malam ?

Yerun, toen ik ergens bericht plaats over het afschaffen van VOA on board bij Garuda heb je ook een link gevraagd.
Heb niet gegeven omdat ik van mijn reisburo(Indonesische) dat bericht heb gekregen.
In sommige gevallen moet je mij op mijn blauwe ogen geloven Emoticon: Wink

Ramon_W
User
spacer line

Immigrasi was inderdaad gesloten maar kwam er gelukkig optijd achter :-) Wel geinformeerd bij een naar mijn mening betrouwbare reisburo, daar de situatie uitgelegd en zij vertelde mij dat het wel mogelijk was en lieten mij ook zo aanvraag formulier zien, zij zouden dan voor de sponsor brief zorgen en alles verder regelen. kosten niet hoger dan 500.000 !! voor 1 x 30 dagen extra!

Ik hoor nu verschillende antwoorden, de een zegt JA en de ander NEE zowel op deze forum site als hier in Yogya. als er een link bestaat naar een website waar de juiste UP-TO-DATE informatie staat zou ik die graag willen.. Het telefoon nummer van de Immigrasie is trouwens nooit bereikbaarbaar.

spacer line  

On 14-01-2012 07:06 Ramon_W wrote:
zij zouden dan voor de sponsor brief zorgen en alles verder regelen. kosten niet hoger dan 500.000 !! voor 1 x 30 dagen extra!

Sponsorbrief ?
Dus ...........

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bron: http://visum.accessindonesia.nl/

Ook hier wordt aangegeven dat je een VOA (30 dagen) kan verlengen tot 60 dagen.
Dat een 60 dagen visum is te verlengen kan ik nergens terug vinden.
Ook op deze site spreekt men voor een verblijf langer dan 60 dagen over een Soc Bud visum

Toeristenvisum voor een verblijf van 31 tot en met 60 dagen

Het soort visum dat u moet aanvragen is een toeristenvisum (eenmalige toegang) met een verblijfsduur van maximaal 60 dagen. Het visum is geschikt voor vakantie of voor een overwinteringsperiode. Om dit soort visum aan te vragen zijn er twee opties mogelijk:

ē U kunt het visum voor vertrek (in Nederland) regelen. U krijgt dan een visum van 60 dagen in uw paspoort.
ē U kunt de visa-on-arrival van 30 dagen verlengen met een extra verblijf van 30 dagen. De verlenging moet bij
het Immigratiekantoor in IndonesiŽ geregeld worden.

Verblijf langer dan 60 dagen

Het soort visum dat u nodig heeft is een sociaal cultureel visum (single entry). Het sociaal cultureel visum is geschikt voor een lange (rondreis) vakantie, familiebezoek of een overwinteringsperiode. De maximale verblijfsduur van dit soort visum is 6 maanden. In uw paspoort krijgt u een visum voor 60 dagen. Daarna kunt u het visum na een verblijf van 60 dagen, elke 30 dagen in IndonesiŽ verlengen tot maximaal 6 maanden. Om dit type visum aan te kunnen vragen, heeft u een sponsor nodig die in IndonesiŽ woont.

Bron: http://www.expat.or.id/info/docs.html#VOA

To avoid the long wait at airports to apply for a visa on arrival, and if you want to stay for 60 days, you must apply for a visit visa at the Indonesian consular office in your home country. The consular office at Indonesian embassies (outside of Indonesia) can issue a 60-day visit visa.

Note: A tourist VOA on arrival can NOT be transformed in a SosBud visa, or a semi-permanent stay visa, or any other form of visa.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Surya; ik vraag gewoon een link, zodat ik kan kijken wat daar staat, dit omdat wat jij stelt compleet anders is met mijn persoonlijke ervaringen van 3 jaar jogja. Als dat teveel gevraagd is, is het prima, maar dan hoef ik er geen heel lulverhaal bij te hebben waarom je me hiermee niet wil helpen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malam: in de engelse tekst staat dus wellicht waar het om gaat; een VOA (altijd toeristenvisum) kan niet omgezet worden in een Sosbud, maar kan (zoals jij weet) verlengd worden met 30 dagen. Maar je hebt ook tourist visa die je in het buitenland al haalt, en dat is dus geen VOA met het gevolg dat je deze WEL kunt verlengen tot 6x30 dagen, zoals mijn eerdere ervaringen ook al bewijzen.

Een 'ambassade tourist' kan verlengd worden, maar er zal dan een sponsor nodig zijn, waardoor het visum omgezet wordt in een SosBud visum. Dat vervolgens weer verder te verlengen is.

Dus 'VOA tourist' = 1x te verlengen en 'ambassade-tourist' is te verlengen tot 6x30 dagen, ongeacht of je nu 30 of 60 dagen hebt in eerste instantie. Dat is mijn conclusie op eigen ervaring en daar blijf ik bij.

spacer line  

On 14-01-2012 09:26 Yerun wrote:
Surya; ik vraag gewoon een link, zodat ik kan kijken wat daar staat, dit omdat wat jij stelt compleet anders is met mijn persoonlijke ervaringen van 3 jaar jogja. Als dat teveel gevraagd is, is het prima, maar dan hoef ik er geen heel lulverhaal bij te hebben waarom je me hiermee niet wil helpen.

Lul verhaal ?, het is een uitleg.
In de afgelopen jaren heb ik altijd info gegeven waar ik "100% " achter sta.
Vandaar mijn motto : BISA di CEK .
Je bent wel voorbarig bezig om hier te schrijven "als het te veel gevraagd is ".
In belangrijke gevallen ga ik zelfs bronnen in Jakarta raadplegen, bellen - vrienden etc.

In de meeste gevallen weet ik wel wat daar te koop is.
Alleen ga ik niet zo maar een mening , laat staan "advies" geven , straks word ik aansprakelijk gesteld .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,335 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com