indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Gelezen op de site van Garuda onder het "kopje" nieuws

Garuda Indonesia stopt met ‘Visa aan boord’ service vanuit Amsterdam
Ingezonden door fuse op wo, 12/21/2011 - 19:09
Vanaf 23 december 2011 stopt Garuda Indonesia met het aanbieden van de ‘Visa aan boord’ service op vluchten van Amsterdam naar Jakarta. Het hoofdkantoor van Garuda Indonesia komt tot deze beslissing, nadat duidelijk is geworden dat de service in verband met het vroege aankomsttijdstip in Jakarta overbodig is.

De ‘Visa aan boord’ service is speciaal gecreëerd door Garuda Indonesia en biedt de passagiers de mogelijkheid tot een snellere toegang tot Indonesië. De lokale aankomsttijd in Jakarta van de GA089 uit Amsterdam is 08.05 uur. Het hoofdkantoor van Garuda Indonesia heeft daarom besloten ingaande 23 December de ‘Visa aan boord’ service te beëindigen in verband met deze vroege aankomst.

De passagiers van Garuda Indonesia zullen echter onverminderd worden onthaald met de hartverwarmende service aan boord. Verder kunnen zij natuurlijk blijven genieten van de voordelen van het uitgebreide netwerk aan bestemmingen binnen de Indonesische archipel en daarbuiten. Ook heeft Garuda Indonesia de Archipelago actie nog 3 maanden verlengd, waarbij passagiers 50% korting op binnenlandse vluchten en 1 gratis stop-over in Jakarta of Dubai ontvangen, bij reserveringen die gemaakt zijn in combinatie met een internationale vlucht vertrekkende uit Amsterdam.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
spacer line

Yoke Vorig jaar mei zagen wij dat er rijen voor de balie van Garuda op Schiphol, de mensen daar hun visum kocht.
Ik dacht toen al, wat moeten ze dan doen in het vliegtuig???? Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-01-2012 21:47 zieleffe wrote:
Yoke Vorig jaar mei zagen wij dat er rijen voor de balie van Garuda op Schiphol, de mensen daar hun visum kocht.
Ik dacht toen al, wat moeten ze dan doen in het vliegtuig???? Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Click to see original image

Om Ziel,
betalen op Schiphol en visum in paspoort plakken enz. in het vliegtuig.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
User
User icon of senior
spacer line

Was een leuke service om de rij wachtenden in Indonesie te vermijden, maar gewoon een visum via de ambassade of visumbureau aanschaffen is net zo makkelijk...(alleen iets duurder)

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor een 3 of 4 weken vakantie ben je zo wie zo aangewezen op de service van Garuda of een visum kopen op het vliegveld.
Ga je langer dan vind ik de Visumdienst (Cibt) een aanrader, kost wel wat maar een geweldige service.
Ik vul de heleboel online in print het uit, tekenen en geef het af bij de visumdienst hier in Rotterdam, na een dag of 4 krijg ik een email dat het spul klaar ligt.
Doe ik liever dan 2 keer naar de ambassade in den Haag te rijden.

Overigens hebben ze naar ik 7 maanden geleden begreep de procedure veranderd.
Er werd mij verteld dat ook ik met mijn Sos Bud visum mij moest melden bij het loket waar 30 dagen visa worden verstrekt.
Vroeger hoefde dat niet, dan liep je gelijk door naar de immigratie die de nodige stempels in het paspoort zette.

Ik kon het me niet voorstellen dus ben gewoon door gestiefeld, de immigratie ambtenaar hielp me wel maar gaf aan dat ik voortaan mij eerst bij het visa loket moest melden, we gaan het over twee weken mee maken.
Ik heb het over Jakarta.

gilbert72
User
spacer line

Net terug uit Indonesie.
Toeristenvisum op Jakarta gaat inderdaad snel; uit het vliegtuig, meteen visum kopen, dan laten stempelen, daarna pascontrole en dan door naar de bagage. Alles bij elkaar heeft dit misschien 20 minuten geduurd.
Het voordeel is inderdaad de vroege aankomst waardoor er geen wachtrijen in Jakarta zijn.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-01-2012 08:52 gilbert72 wrote:
Net terug uit Indonesie.
Toeristenvisum op Jakarta gaat inderdaad snel; uit het vliegtuig, meteen visum kopen, dan laten stempelen, daarna pascontrole en dan door naar de bagage. Alles bij elkaar heeft dit misschien 20 minuten geduurd.
Het voordeel is inderdaad de vroege aankomst waardoor er geen wachtrijen in Jakarta zijn.

Dit gaat niet altijd op, ben ook nog niet zoalng terug en wij moesten wel lang wachten. Eén bali open om te betalen en een bali om te stempelen, het schoot niet op. Langs de lange rij liepen een stuk of twee beamten, sommigen gaven hun paspoort af met geld erin, vervolgens ging de beamte het in orde maken, althans de betaling, zo konden ze sneller door naar de bali om het visum in het paspoort te laten zetten.
Toen het echt uit de hand liep en de rij erg lang werd ging er eindelijk nog een bali open.

Misschien een vorm van iets zwart bijverdienen?

SanderBali
User
spacer line

In jkt hebben ze meer balies dan in Bali en in Jkt wordt je visa afgestempeld door een aparte balie voor VOA dus de echte lange rijen zijn daar verledentijd. In Bali is het af en toe een puinhoop maar dat zal nadat de nieuwe terminal klaar zijn ook wel opgelost worden. ALs je geen geduld hebt moet ot die tijd gewoon gebruik maken van die "mannetjes" die langs de rijen lopen. Houd 2 flappies van 50 ribu in je handen en ze komen vanzelf bij je en nemen je mee naar een andere balie.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-01-2012 13:58 SanderBali wrote:
In jkt hebben ze meer balies dan in Bali en in Jkt wordt je visa afgestempeld door een aparte balie voor VOA dus de echte lange rijen zijn daar verledentijd. In Bali is het af en toe een puinhoop maar dat zal nadat de nieuwe terminal klaar zijn ook wel opgelost worden. ALs je geen geduld hebt moet ot die tijd gewoon gebruik maken van die "mannetjes" die langs de rijen lopen. Houd 2 flappies van 50 ribu in je handen en ze komen vanzelf bij je en nemen je mee naar een andere balie.

Ja, ja, de corruptie dus in stand houden of wachten tot je aan de beurt bent.

Heb op Bali nog nooit zo lang gewacht als in nov. op Jakarta.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-01-2012 13:58 SanderBali wrote:
Ik zou dus nooit 8 euro betalen om naar voren te kunnen. Niet omdat het corruptie is (zoiets heet dan service) maar gewoon om dat ik geen 8 euro hoef te betalen voor een dergelijke rij. Ik neem de tijd namelijk gewoon en vind die rij altijd wel vermakelijk.

Ho Lee Fuk

twobogor
User
User icon of twobogor
spacer line

Ben net terug uit Indonesië,

Baalde van garuda hadden hun mooie service (visa on board) afgeschaft. Gelukkig kom je vroeg aan in Jakarta en was er nauwelijks oponthoud bij visa on arrival. Liep lekker door was snel bij m'n koffer en stond snel buiten. Emoticon: Cooool .
Vakantie kon beginnen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Buiten het schrappen van deze service gaan ze binnenkort ook nog eens terug naar vier vluchten per week kreeg ik pas nog te horen. En dat dan per 1 maart, zodat vele zomervakanties omgeboekt moeten worden. Ditzelfde geintje hebben ze al eens eerder geflikt toen ze in geheel stopten met hun vluchten naar Europa.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-01-2012 13:09 Yerun wrote:
Buiten het schrappen van deze service gaan ze binnenkort ook nog eens terug naar vier vluchten per week kreeg ik pas nog te horen. En dat dan per 1 maart, zodat vele zomervakanties omgeboekt moeten worden. Ditzelfde geintje hebben ze al eens eerder geflikt toen ze in geheel stopten met hun vluchten naar Europa.

Juist dat heb ik toen aan de lijve ondervonden, was overgeboekt naar Malaysia Airline, alleen hadden ze dat niet zo erg goed geregeld Emoticon: Angry
Ik heb een berg ellende gehad op Kuala Lumpur daar kan je met een polsstok niet overheen springen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

81,010,649 topic views - 238,415 posts - 13,717 topics - 29,708 members - last post @ 10-04-2020 12:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

132,116,633 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com