indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hallo, wij willen dit jaar naar Sulawesi en zagen een leuke trip op Footprint travel.nl, wie heeft er ervaring met deze organisatie?

spacer line  

Beste Elly,

De website ziet er leuk uit. Het idee om met bouwstenen je eigen reis samen te stellen is ook leuk bedacht. Er staan leuke reizen op.

Ik ken footprinttravel niet maar zou zelf de voorkeur hebben om zelf gewoon naar Indonesie te vliegen en vanuit daar verder te kijken. Je kan voor weinig geld binnenlandse vluchten boeken en ook makkelijk voor weinig geld een leuk hotel vinden.

Ben je er al eerder geweest? Op dit forum tref je ook veel mensen aan die in Indonesie wonen of er heel vaak geweest zijn. Wellicht kunnen deze mensen nog wat input geven?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi BG

Wij gaan dit jaar voor de 12e keer naar IndonesiŽ, hebben al vele eilanden bezocht, maar nog niet naar Sulawesi geweest. Normaal boeken we altijd gewoon tickets en zien we daar wel hoe we verder gaan en waar we slapen. Het leuke aan de trip van footprinttravel is dat je een aantal keren bij de mensen thuis gaat eten. Ik had al uitgerekend wat het kost als we het zelf weer zouden samen stellen, deze trip kost iets meer, maar het is geen absurd bedrag wat extra moet worden betaald. Ik ben alleen benieuwd of andere mensen ooit geboekt hebben bij hun en of het allemaal goed verlopen was.

spacer line  

Beste Elly,

Je zou bij een vaste forumbezoeker kunnen gaan eten die op Sulawesi woont Emoticon: Smile ( Als die er is )

Ik ben er zelf ook nog niet geweest maar het staat wel op mijn verlanglijstje.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Elly,

Wij hebben geen ervaring met Footprint. Alleen een keer een offerte van hen gekregen. Wij gaan juli dit jaar voor de 3e keer naar Sulawesi. Deze keer reizen we vanuit Makassar naar Palu. Wij gebruiken tot volle tevredenheid onderstaand reisburootje. Je kunt in het Nederlands mailen en aangeven wat jullie wensen zijn. Vergelijk dan maar eens de offerte van Footprint met die van Tari Travel.

Veel succes met het plannen van jullie reis door het prachtige Sulawesi.

http://www.taritravelindonesia(...)m/Dutch/default.html

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Beste Bintang Jan,

Is het reisbureau wat je noemt van Nederlanders? Ik zie dat de pagina volledig in het Nederlands is en het adres op Sulawesi. Een leuke tip!

PS wat is volgens jouw het grootste verschil met Java/ Wat trekt jouw zo in Sulawesi?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

BG,
Tari Travel wordt gerund door een echtpaar. Hij komt van Sulawesi en zij komt idd uit NL en ze wonen in Makassar. Zij heeft ooit met een tweetal vriendinnen de reisgids Indonesie uit de serie Odyssee geschreven. Een vrouw met veel reiservaring en leuke ideeen.

Tja en dan jouw vraag wat volgens mij het grootste verschil is tussen Java en Sulawesi. Java druk bevolkt, Sulawesi niet (behoudens de omgeving van Makassar en Manado). Het landschap is ruiger en het eten iets anders. En vergeet de cultuur niet. Denk aan de Toraja. Zo zijn er meer volkeren/stammen die de moeite van een bezoek waard zijn. Toch blijft het moeilijk om een zinnig antwoord te geven. We hebben al zoveel uithoeken van RI bezocht en overal is het weer nieuw en vaak anders.
We zijn niet echt Sulawesi gangers, maar nieuwsgierig naar alle windstreken van RI.
Zo zullen we in februari/maart a.s. de Alor Archipel gaan ontdekken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Beste Bintang Jan,

leuk om te lezen dat je alle windstreken van RI wilt bekijken of er nieuwsgierig naar is.
Welke regio van RI heb je zelf de mooiste herinneringen aan?

Ik zou graag naar Kalimantan/ Borneo gaan. Helaas krijg ik mijn vrouw ( stadsmeisje ) niet over de streep. Ook mijn zwager en vrienden van ons in RIU zijn helaas niet te porren, dus dan maar een keer alleen...

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

De Molukken hebben qua schoonheid, rust en vriendelijke bevolking indruk gemaakt, maar we vinden onze reis naar Papua en met name de trektocht door de Baliemvallei nog steeds een hoogtepunt. Maar ook Kalimantan is zeer de moeite waard. We zijn een keer vanuit Samarinda de Mahakam rivier opgevaren. Treurig om dan te zien hoe oerwoud tot kale vlakten worden gemaakt en hoe grote schepen met steenkolen vanuit het binnenland naar zee varen. Ook de omgeving van Palangka Raya is heel mooi. Onder begeleiding van een goede gids kom je nog in oorspronkelijk Dajakdorpen. Een leuk om ook eens te doen is Tanjung Puting. Orangs die gerehabiliteerd worden en de wilde orangs, die daar op af komen.

spacer line  

Beste Jan,

Bedankt. Ik ga dit jaar proberen in Kalimantan te gaan kijken. Wellicht is er een Nederlander die daar ook nog eens wil kijken en met mij mee wil.

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Nog heel even hierop terug komend, wij hebben idd gewoon geboekt bij footprint travel. Prima en erg leuke reis gehad.
BJ, je hebt het over Tari Travel, het mooie is dat footprint travel met hun samen werkt, al onze papieren en vouchers kregen we uitgereikt op Sulawesi zelf, met kaartje erbij van Tari Travel. Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,357 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,714,231 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com