indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik lees nogal eens dat toeristen moeilijk goedkoop onderdak kunnen vinden in Bogor.
Dit is inderdaad het geval en onder de 20 Euro is er weinig te vinden.

Ik kan U Salak mountain homestay op de salak berg bij Bogor aanraden.
Eenvoudig ,mooie omgeving en goedkoop
In en rond de homestay zijn leuke dagtrips te maken en het is er zeer authentiek,dus je maakt het indonesische leven van dichtbij mee.
In Halimun nationaal park kunt U mooie jungle tours maken.

Alle trips of een volledig verzorgde tour kunnen door de eigenaar geregeld worden,hij is zelf reisgids met 20 jaar ervaring.

Voor meer info kunt U contact opnemen met rafttbogorRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

spacer line  

Beste Lex,

Bedankt voor de tip! Gelukkig maakt u geen reclame want dat mag hier niet!
Als je dan toch in Bogor bent kan je ook bij Harlys gaan eten dit is een uitstekende tent heb ik mij laten vertellen door allerlei forumgangers.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

het is dus niet IN Bogor maar BIJ Bogor. Voor de maatstaf; hoeveel kilometers en/of minuten (met normaal druk verkeer) is het van de Kebun Raya af? Want dat zien veel mensen als 'Bogor', ik ook. Net ten noorden van de Kebun Raya zijn een aantal villa-hotels waar je voor rond de 20-30 euro toch wel een nachtje kunt blijven, zoveel duurder zullen deze toch niet geworden zijn in de afgelopen jaren?

Ho Lee Fuk

spacer line  

Staat duidelijk geschreven :
I k kan U Salak mountain homestay op de salak berg bij Bogor aanraden.

Waarschijnlijk di kaki Gunung Salak , niet langs de hellingen of op de Salak Berg .
In Jln Pajajaran zag ik een paar jaar geleden een grote guesthose , de prijs weet ik niet .

In de buurt heb je Pangrango II en Hotel Mirah II, ze zijn op "loopafstand"van de Kebun Raya

http://www.mirahhotelbogor.com/

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-01-2012 11:51 Surya Atmadja wrote: Waarschijnlijk
En daarom vraag ik het dus, ben niet echt bekend in Bogor en omstreken, maar wil het wel exact weten, niet 'een beetje in de richting' want dan ben ik nog uren aan het zoeken straks.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Het is niet eenvoudig te bereiken en normaliter haalt hij de gasten op van de luchthaven of andere locatie.

Pangrango 2 en Hotel Mirah zijn duur,onderdak bij Salak mountain homestay al rond Euro 15 Euro per nacht incl ontbijt

Voor wie een korte of langere tour wil of alleen onderdak is dit een geweldig adres
Het is ca 1 uur van Bogor,maar je kan dus in de buurt hele mooie dagtochten maken
welke niet bekend zijn bij de reisbureaux en zelfs niet bij vele (locale) reisagenten

Als je graag in de natuur bent ,lekker slapen in een koele omgeving,geen herrie en luchtverontreiniging zoals in Bogor is dit super,maar je hebt wel transport nodig,dus een kwestie van keuze

harlys
User
spacer line

On 02-01-2012 14:01 lex romeijn wrote:
Ik lees nogal eens dat toeristen moeilijk goedkoop onderdak kunnen vinden in Bogor.
Dit is inderdaad het geval en onder de 20 Euro is er weinig te vinden.

Ik kan U Salak mountain homestay op de salak berg bij Bogor aanraden.
Eenvoudig ,mooie omgeving en goedkoop
In en rond de homestay zijn leuke dagtrips te maken en het is er zeer authentiek,dus je maakt het indonesische leven van dichtbij mee.
In Halimun nationaal park kunt U mooie jungle tours maken.

Alle trips of een volledig verzorgde tour kunnen door de eigenaar geregeld worden,hij is zelf reisgids met 20 jaar ervaring.

Voor meer info kunt U contact opnemen met rafttbogorRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Sorry ?? 20 euro ?? weinig ?? te vinden ??????????? Emoticon: Angry
en nee denk ook niet dat dit sluik reclame is bule gembel Emoticon: Nooo

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

harlys
User
spacer line

ja reageer hier even op mijn leven ligt in bogor en woon in de puncak

Maar als je mensen een tip wil geven in de buurt die jij opnoemt zit al ataar tourtravel
maar ze zijn allemaal er op uit wat te verdienen.

En idd voor de rugtas tourist weet ik wel iets voor 5 euro pernacht

Maar dan moet ik of jij eventeueel mee anders word het veel duurder ook vind ik je tip Emoticon: Yes! wat vaag

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

spacer line  

Beste Harlys,

Wat kan je verwachten voor 5 euro? Matras en slaaphok?
Wat is volgens jouw het beste hotel/ pension als je kijkt naar prijs kwaliteit in de omgeving Bogor puncak?

Is Jeroen al kaas wezen halen en een borrel wezen drinken in Harlys?

spacer line  

On 11-01-2012 22:23 bule gembel wrote:
Beste Harlys,

Wat is volgens jouw het beste hotel/ pension als je kijkt naar prijs kwaliteit in de omgeving Bogor puncak?

Nou voor 5 eurie zit je mss in een losmen , waar je gelijk besprongen wordt door allerlei excotische kamergenoten , die wel kunnen vliegen, kruipen en bijten.

In april 2011 of dec 2010 ben ik eindelijk langs geweest bij een wereldberoemde budget hotel/huesthouse B.S en Hotel Tatort.
Had veel verhalen gehoord gelezen over backpapers hotel in Jalan Jaksa.
Dacht dat die in de 10 euro + prijsklasse zit (BS) ,en Tatort 0ngeveer 20 eurie.
Bij BS ben ik bijna onwel geworden( kan ook liggen aan mijn ouderdom, te veel gelopen) , bij Tatort lijkt het op een rovershol , ben s'avond gaan kijken.
Mss valt s'middags wel mee, of heb ik mijn bril niet. Kan ook .
Het is een soort survey.

Heen en terug gaande wordt bijna besprongen door een leuke dame die geen dame te zijn .
Die zal denken , ah een weerloze oude man dus een makkelijke prooi.

In Bogor heb je ook leuke guesthouses , je hoeft niet gelijk aar Hotel salak te gaan.
Ga maar googlen, tikt akomodasi hotel Bogor, of Bogor Net (?) .
Ik kan alleen hotels noemen waar ik gelogeerd heb , ik ga mensen wijzen naar hotel of guesthouse waar ik ook durf te logeren.

harlys
User
spacer line

On 11-01-2012 22:23 bule gembel wrote:
Beste Harlys,

60.000 rhp pernacht kamer 6 bij 4, tv kleine toilet 2 pers bed klein maar voor de nacht redelijk te doen wel aan de weg (tugu)

Cisarua kamer 60.000 1 bed maar je kan er slapen (halve hoere tent) maar dan hoef je niet meer te zoeken scheelt je weer Emoticon: Nice

Even voorbij teman safar 75.000 per nacht kamer bed douche (beetje boederij achtig )prima vertoeven maar ook aan de weg.

Zo zijn er wel wat voor de rugzak toerist vind ik dat je niet mag klagen.

Weet ook een hotel voor de Heren die luxe willen Hotel Seruni

Vanaf gemiddeld 850.000 tot 7.000.000 per nacht Emoticon: Bye bye U zegt het maar

spacer line  

Beste Harlys,

Een stevige prijs Hotel Seruni. Nog duurder dan het Mulia in JKT.....
Zijn de kranen daar van goud?

Ik ga voor max 1 juta per nacht das luxe genoeg voor mij :(

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

1 miljoen? Zo, 85 euro voor een paar uurtjes slapen, dat vind ik behoorlijk stevig. Ik zit nu voor 377.000 rupiah (agent rate natuurlijk, normale prijs 500.000) in Hotel Mitra in Jalan Supratman in Bandung, op steenworp afstand van het Gedung Sate. Mooie prijs en voor 'ons' als agent inclusief ontbijt. Meer wil ik zelf ook niet aan een hotel uitgeven, denk ook niet dat het nodig is.

In Pangandaran was het Bumi Nusantara een handige stay, maar daar was het complimentary voor twee kamers gedurende drie nachten, dus ben ik bevooroordeeld als ik er wat over zou zeggen.

Morgen door naar Anyer en Pelabuhan Ratu waar ook complimentary kamers op ons wachten. Tja, het leven is toch vervelend altijd. Maar er zijn wel nadelen hoor, het is een heel gereis zo met de eigen auto en bovendien weinig tijd om echt te rusten omdat er veel gedaan moet worden in al die dagen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bogor staat niet op het programma voor een overnachting trouwens, zit nu niet in het reisschema. Binnenkort wellicht, bij de tweede ronde West Java.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 12-01-2012 17:09 Yerun wrote:
1 miljoen? Zo, 85 euro voor een paar uurtjes slapen, dat vind ik behoorlijk stevig. Ik zit nu voor 377.000 rupiah (agent rate natuurlijk, normale prijs 500.000) in Hotel Mitra in Jalan Supratman in Bandung, op steenworp afstand van het Gedung Sate. .

Voor ietsie pietsie meer 400rebu zit ik in Savoy Homann . Emoticon: Nice
Dat als ik met gezin gaat.
Als ik alleen ben, dan is melati3 , zelfs 2* of 3* is ook goed.
Betaal je de normale prijs, daar kan ik een weekje van leven in Ollanda.

Het is ook lekker handig als je "kompeni reet prijs" kan krijgen.

Ik wil bij dese de term kompeni reet registreren.

spacer line  

On 12-01-2012 16:33 bule gembel wrote:
Beste Harlys,

Daar moet een arme Indonesier 1 maand voor werken Emoticon: Nooo

spacer line  

Beste Harlys,

(

Mss een guling hidup erbij ???

spacer line  

De kompani reet kende ik nog niet. Bij deze officieel voorgedragen voor de dikke van Dale Emoticon: Smile

In het leger hadden we wel een anusje van alles.... Is dat hetzelfde omsid?

Ps ik ben ook al gelukkig in een hotel van 200.000rp maar soms is het ook wel lekker in een lekker luxe hotel wat 1 juta of meer kost.

harlys
User
spacer line

Beste Harlys,

Een stevige prijs Hotel Seruni. Nog duurder dan het Mulia in JKT.....

Goud kleurig de styl is cinees het is een indruk wekkend gebouw wat me doet denken aan
het grote paleis soesdijk veel pracht en praal

ik denk dat het meer dan een paar honderd miljard rhp heeft gekost, vanaf gunung thee

of de altenative weg cisarua bogor zie je het savonds goed, this geheel oranje geel verlicht

ze zijn voorzien van eigen stroom neem ik aan want er is heel wat watts in gebruik

Doch verklaar ik de eigenaar voor de grootste halve gare idioot om zo je geld weg smijten

Had ik wat te vertellen in Indonesie had ik een beslagname verzonnen en die halve gare in rhuma sakit gila (vlakbij sukabumi gevlikkert)

Vind deze actie gek aanstekerij je haalt je geld er wel uit maar dan naar 10 genaraties ?

Ok het is werk verschaffend maar zijn toch wel andere manieren om je geld te besteden

Wat er komt is de yetset van de corrupten Emoticon: Stupid

spacer line  

On 13-01-2012 04:01 harlys wrote:

[quote removed]

ik denk dat het meer dan een paar honderd miljard rhp heeft gekost, vanaf gunung thee

Ik wist niet dat er zulke grote bakbeesten van hotels zijn .
De eerste en de laatste keer Taman Safari bezoek was ongeveer 20 jr geleden , toen mijn zoon nog klein was .

Als je weet wanneer die hotel gebouwd is en de bouwkosten per m2 kan taxeren( schatten) zou je gelijk weten wat dat ongeveer koste.
Toen was het nog relatief leeg.
De weg en plaatsen van af Ciawi (rode stoplicht) via Cisarua naar boven is hartstikke druk , links en rechts de enige weg zou ik niet eens willen stoppen om uit te rusten .
Druk verkeer , soms macet total , en echt kumuh gebied ( te veel mensen/ongemakken).
Ik ken die route vanaf mijn kinder jaren.
Zomer 2011 wilde ik na jaren de tol Cipularang 1x weer via Puncak rijden, door de week.
En toch duurt de reis bijna 6 uren , buiten die stop in Puncak Pas .
Vlak voor Padalarang begin de ellende weer , drukke weg , veel stof etc .

Als ik een beetje "natuur"wil zien moet ik van af Ciawi richting Sukabumi nemen , Cianjur , maar dan zit ik weer vast vlak voor Padalarang .
Tot Sukabumi is ook beredruk .

Soms verlangde ik naar tempo doeloe , hoef niet 40 jr geleden , 20 jr geleden is ook goed genoeg . Toen kon je nog fatsoenlijk autorijden.

spacer line  

Beste Omsid,

U weet zo veel van RI u kunt wel tourguide worden. Wat is het grote verschil als je 20 jaar terug kijkt en dat vergelijkt met nu? Op het autoverkeer na dan? Was de tijd van Soeharto en goede of slechte tijd om te leven?

spacer line  

On 15-01-2012 09:59 bule gembel wrote:
Beste Omsid,

U weet zo veel van RI u kunt wel tourguide worden. Wat is het grote verschil als je 20 jaar terug kijkt en dat vergelijkt met nu? Op het autoverkeer na dan? Was de tijd van Soeharto en goede of slechte tijd om te leven?

Weet " iets" van Oud Jakarta e.o en een stuk West Java .MEER niet.

De grondprijzen is nog goedkoop.
Voor een " habbekrats" kan je een klein lapje grond (min 1000 m) in Canggu .

Het welbevinden/ senang voelen is afhankelijk van je plaats in de maatschappij.
Zit je aan de verkeerde kant, dan heb je het klote(n) .

Als je iets verder gaat van af Sukabumi kan je nu nog stukje grond kopen vanaf ongeveer 75.000 (

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het grote verschil zit hem in het feit dat je de weg kwijt bent in de maatsschappij die zich doorontwikkelde, wetten die verandren. En de invloed van een nieuwe generatie. Dus verdwaal je. Dat is wat omSid ook doet in RI. Aangevuld met google komt er dan iets uit, wat geen vlees en geen vis is. Tourguide? Kan. De borobudur is er nog, ook enigzins verbouwd over 20 jaar, gezien de aardbevingen. Maarja, niks is onmogelijk.

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 15-01-2012 14:10 oyibo wrote:
Het grote verschil zit hem in het feit dat je de weg kwijt bent in de maatsschappij die zich doorontwikkelde, wetten die verandren. En de invloed van een nieuwe generatie. Dus verdwaal je. Dat is wat omSid ook doet in RI. Aangevuld met google komt er dan iets uit, wat geen vlees en geen vis is. Tourguide? Kan. De borobudur is er nog, ook enigzins verbouwd over 20 jaar, gezien de aardbevingen. Maarja, niks is onmogelijk.

Dus je kent mij goed ?
Met wie communiceer ik nu, de Moderator of medelid Anorak ?

spacer line  

Beste om Sid,

Is het zo dat Bogor de laatste tijd minder in trek is en Bandung veel meer mensen trekt vanuit JKT? Wat geniet uw voorkeur, Bandung of Bogor?

PS Wat is eigenlijk de taak van een moderator?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,149,850 topic views - 240,036 posts - 13,725 topics - 32,690 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,288,598 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com