indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwindo
User
spacer line

In het verleden minder goede ervaringen gehad met het versturen van brieven en pakketjes naar Indonesie. Zelfs ansichtkaarten vanuit Indonesie kwamen veelal niet aan in Nederland.
Heeft iemand hier wel goede ervaringen mee of heeft iemand bruikbare tips voor mij, want wij willen graag wat opsturen naar Indonesie maar het zou dan ook fijn zijn als het daadwerkelijke aankomt.

spacer line  

Beste kiwindo,

Ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring gehad. Toch hoor ik wel eens dat het niet goed aan komt. Wat heel vaak gebeurd is dat men iemand vraagt die op reis naar IndonesiŽ gaat die persoon neemt dan een pakketje mee... Wellicht is dat een idee?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

kiwindo
User
spacer line

Dank voor je reactie bule. Aan iemand meegeven is geen optie. Heb jij zelf wel eens een pakketje met kleding/cadeautjes opgestuurd dat wel is aangekomen?

spacer line  

Zodra je praat / begint over post-bezorging buiten een grote stad, dan is dat inderdaad enigzinds problematisch hier in RI.

Alle post die wij naar ons huis-adres in DPS laten sturen komt aan (zelfs binnen redelijke tijd) maar post die bijv. naar ons bedrijfs-adres in Amed gestuurd wordt komt vaak niet aan en - indien wel - heel erg vertraagd.

Heeft er simpelweg mee te maken dat de postcode-gebieden buiten de steden te groot worden, er vaak geen "echte" adressen en huisnummers bekend zijn, de postbode een te groot gebied moet afwerken, etc., etc. De beste man die vanuit Amlapura naar Amed komt op de motor moet buiten postbezorgen ook nog de brievenbussen onderweg legen en de inhoud meenemen naar een sorteer- en distributiecentrum.

If you have nothing to loose, you can risk everything

kiwindo
User
spacer line

Amed, dank je wel voor je uitleg. Is het nodg het aangetekend te versturen dan?
Het gaat meer om wat kleding voor wat kindjes in Indonesie (midden Java) en het zou leuk zijn als ze het ook ontvangen. Bijvoorbeeld naar Solo en Salatiga

koming
User
User icon of koming
spacer line

Altijd aantekenen is het devies. Dat is geen garantie dat je pakket aankomt, maar dan is het in ieder geval wel te tracen. Kun je altijd nog door de koerier een onderzoek laten starten. Daar hebben ze een broertje dood aan, maar dan moeten ze die dienst maar niet bieden.
En ja, ik heb behoorlijk veel ervaring met het opsturen van pakketten en over het algemeen is die ervaring niet positief. Soms zijn er conflicten tussen de vervoersmaatschappijen en posterijen waardoor veel post blijft liggen, soms hebben ze er gewoon geen zin in. Of de douane drukt de boel achterover. Daarom altijd aantekenen.

In uitzonderlijke gevallen kan het wel opvallend snel trouwens.

m.vr.gr.

Koming

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de post. Bovendien heb ik een truc die niet voor iedereen is weggelegd, maar die wel werkt: belangrijke brieven en alle pakketjes laat ik sturen naar het hoofdkantoor van de post in Bantul, t.a.v. een kennis van me die daar werkt. Daarbij ga ik er tot dusver terecht vanuit dat ze van elkaar niet jatten, en juist extra hun best doen.

MAD

spacer line  

On 02-01-2012 10:38 Pak Pupyes wrote:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de post. Bovendien heb ik een truc die niet voor iedereen is weggelegd, maar die wel werkt: belangrijke brieven en alle pakketjes laat ik sturen naar het hoofdkantoor van de post in Bantul, t.a.v. een kennis van me die daar werkt. Daarbij ga ik er tot dusver terecht vanuit dat ze van elkaar niet jatten, en juist extra hun best doen.

Het is vitamin K&R .
Meestal wordt je geintroduceerd door een vriend die toevallig de Kadin(op zijn minst) van de plaatselijke postkantoor persoonlijk kent .

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
User
spacer line

Ik heb per post een pakketje (kleding, cadeautjes, snoepgoed) verstuurd naar Kalimantan en dat is na 3 weken in goede orde ontvangen.

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Ik heb het afgelopen jaar een aantal keren een pakketje verzonden naar een adres op Java in Pananjung. De eerste keer heb ik het via de normale post verzonden en is het met veel vertraging aangekomen. Duidelijk was dat het pakketje ook was opengemaakt (waarschijnlijk niet interessant gevonden, zaten alleen een kalender en wat foto's in). In de loop van het jaar nog 3 keer een pakketje verzonden naar hetzelfde adres, deze keren aangetekend, en alle 3 de pakketjes zijn netjes na ongeveer een week of 3 na verzending afgeleverd.

kiwindo
User
spacer line

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik ga het gewoon doen en als het aankomt doen we het vaker.

45havana
User
spacer line

Bij mijn weten wordt ieder pakket uit het buitenland tegenwoordig door de douane geopend om de werkelijke waarde vast te stellen.Mensen willen nog wel eens jokken omtrent de inhoud en de waarde van de spullen.Ze verpakken het weer netjes met de mededeling dat de douane het geopend heeft en je moet Rp.7000.- betalen voor het her verpakken.
Dit doen ze ook om te voorkomen dat er bv drugs of andere spullen zoals wapens op die manier het land inkomen.Is de waarde boven de $250.- dan zal je invoerrechten moeten betalen.Dus let op,ieder pakket wordt geopend ongeacht de waarde vd spullen.

lucdewaele
User
spacer line

Hallo iedereen,

ik kom pas terug van IndonesiŽ; ik ben er foto's gaan nemen op en langs de spoorweg, voor een boek.
Een vraag : hoe kan ik mijn Indonesische vrienden goedkoop een brief of klein pakketje laten versturen naar BelgiŽ? En hoe kan ik hun onkosten vergoeden? Per post, overschrijving,...?

duizendmaal dank,

Luc Dewaele
lucdewaele.wordpress.com

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-01-2012 09:42 lucdewaele wrote: En hoe kan ik hun onkosten vergoeden? Per post, overschrijving,...?

Per post mag niet, bankoverschrijving kan duur uitvallen. Westernunion en Moneybookers lijken beter/goedkoper (geen persoonlijke ervaring). Of een vrijwilliger aanwijzen met een bankrekening in de EU die in IndonesiŽ woont...

MAD

lucdewaele
User
spacer line

Ok, van harte bedankt!

simpati
User
spacer line

Zelfs ansichtkaarten vanuit Indonesie kwamen veelal niet aan in Nederland.
Daar heeft http://www.kaartjeposten.nl/ een prima oplossing voor.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 06-01-2012 09:42 lucdewaele wrote:
Hallo iedereen,

ik kom pas terug van IndonesiŽ; ik ben er foto's gaan nemen op en langs de spoorweg, voor een boek.
Een vraag : hoe kan ik mijn Indonesische vrienden goedkoop een brief of klein pakketje laten versturen naar BelgiŽ? En hoe kan ik hun onkosten vergoeden? Per post, overschrijving,...?

duizendmaal dank,

Luc Dewaele
lucdewaele.wordpress.com

Wat mijn ervaring is en ook omdat ze overal zitten, Westernunion vooral in postkantoren
Ook al zie je vaak het logo niet werken met Westernunion Emoticon: Yes!

En de gemiddelde indonesieer weet die kantoren te vinden Emoticon: Bye bye

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 01-01-2012 18:41 kiwindo wrote:
ansichtkaarten vanuit Indonesie kwamen veelal niet aan in Nederland.
.

Ik sta er altijd op bij het afgeven van mijn ansichtkaarten op het kantor pos dat ze meteen afgestempeld worden waar ik bij sta - ( minta cap - spreek uit: 'mienta tjap' ). Zodoende maak je het minder aantrekkelijk dat je zegels er nadien afgestoomd zullen worden. Vooral als je een aardige stapel kaarten hebt kan dat een behoorlijk bedrag aan porto vertegenwoordigen.

Fedde
User
spacer line

Deze thread is al oud, maar ik hoop dat iemand recentere ervaringen heeft met de post. Ik moet nl. een id-kaart (KTP) opsturen. Aangetekend, uiteraard. Maar ik ben wat huiverig. Iemand ideeŽn t.a.v. de maatschappij die ik het best kan gebruiken? TNT, DHL?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bedoel je dat er een KTP vanuit Nederland naar Indonesie gestuurd moet worden?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,747 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,469,201 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com