indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

accid
User
User icon of accid
spacer line

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

Nou, dit geld niet voor de jeugd in Indomesïe.

Een tijdje geleden wederom geconfronteerd met een school waar de leer machten niet voor de klas stonden maar in de dikke rook verstopt zaten in het leraren vertrek.
.
Er moest even verhaal gehaald worden hoe de heren en vrouw het in hun kop halen om het geld wat de kinderen per week meenemen om te sparen (5000 rp) door een leraar mee te laten nemen zonder dat hij ter verantwoording geroepen wordt om dat geld niet voor eigen privé doeleinden te gebruiken. Er wordt quasi nonchalant tegen de moeder gezegd die zich afvraagt waar dat geld nu is dat de leraar met de noorderzon is vertrokken en dat daar niets aan te doen valt. De vrouw laat zich afdrogen door de arrogantie van het uniform en wil zich bij het feit neerleggen dat het geld foetsie is.

Dit gaat dus niet gebeuren bij mij en mijn vrouwtje en na flink wat soebakken kwamen ze over de brug en hebben schoorvoetend het geld terug gegeven maar nu staan we dus als jahat gekwalificeerd bij de andere ouders en leer machten.
.
Het kan mij in feite geen ene reet schelen want uiteindelijk is elke school alleen maar goed om de kids te leren lezen en schrijven met wat aanvullend rekenen want wat maakt het verder uit wat ze leren op deze brainwash compounds?
.
Ze worden hier geleerd zich te onderwerpen aan de uniformen en mogen af en toe met een emmertje en veger of sikkel het schoolterrein schoonmaken om de macht even duidelijk te maken van de uniformen.
.
Uiteindelijk kan je studeren tot de stukken erbij afvliegen maar als je wat carrière wilt maken is het toch bepalend waar je vanaf stamt of wat je mee brengt en dan is het niet de kennis die ik dan bedoel.
.
Was het maar de kennis die doorslag gevend was dan zaten er geen drommen ongekwalificeerde uniformen op de stoelen anderen geld uit hun zak te kloppen om hun promotie of vrije dagen te bekostigen. Het zou het land (en zijn bewoners) verder helpen als gekwalificeerd volk op de stoelen zaten en misschien, heel misschien zou er eens een keer een Indonees buiten Indonesië iets kunnen betekenen door kennis i.p.v. geld.
.
Hoe blind kan je als(hulp)toerist zijn door te denken dat je een kind verder helpt door hem/haar op een “betere” school te plaatsen of überhaupt op een school te plaatsen. Je kunt dat geld beter opzij zetten en zodra hij/zij een functie wil het geld gebruiken om zijn/haar plaats te kopen als je de Indonesische mentaliteit niet wilt veranderen en gewoon lekker corrupt wilt houden. Zijn deze personen wel op de hoogte van wat zij aanrichten door die kinderen valse hoop te bieden.
.
Wie de jeugd (bij de ballen) heeft, bepaald de toekomst!

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Tja zo heb je ook van die scholen die in de vakantie nog even een paar extra lessen organiseren.

Een vakantie is niet belangrijk voor kinderen, het kost alleen maar geld.

Ook hun raporten dienen midden in hun zuur verdiende vakantie te worden ingeleverd, leuk als je met de kinderen in het buitenland zit. Even terug vliegen om je raport af te geven. Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

Nou mooi niet ook bij mij en mijn vrouw zijn zij aan het verkeerde adres. Emoticon: Bye bye

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2011 16:09 accid wrote: Hoe blind kan je als(hulp)toerist zijn door te denken dat je een kind verder helpt door hem/haar op een “betere” school te plaatsen of überhaupt op een school te plaatsen. Je kunt dat geld beter opzij zetten en zodra hij/zij een functie wil het geld gebruiken om zijn/haar plaats te kopen als je de Indonesische mentaliteit niet wilt veranderen en gewoon lekker corrupt wilt houden. Zijn deze personen wel op de hoogte van wat zij aanrichten door die kinderen valse hoop te bieden.
Heb ik al vaak geroepen maar je wordt direct verketterd. Dit mag gewoonweg niet worden gezegd om al die goeddoeners niet hun genoegens te ontnemen als weldoeners op te treden (ten einde eigen schuldgevoel af te kopen).
Met name dat gedoe met die schooltjes op Bali waar een kind door zijn/haar kaste vanaf geboorte reeds is bepaald en daar nooit en te nimmer onderuit kan komen (tenzij je militair of politie wordt, maar dan draait het uitsluitend om geld om je in te kopen en is educatie irrelevant).

spacer line  

On 21-12-2011 16:09 accid wrote:

Hoe blind kan je als(hulp)toerist zijn door te denken dat je een kind verder helpt door hem/haar op een “betere” school te plaatsen of überhaupt op een school te plaatsen. Je kunt dat geld beter opzij zetten en zodra hij/zij een functie wil het geld gebruiken om zijn/haar plaats te kopen als je de Indonesische mentaliteit niet wilt veranderen en gewoon lekker corrupt wilt houden.

Zijn deze personen wel op de hoogte van wat zij aanrichten door die kinderen valse hoop te bieden.
.
Wie de jeugd (bij de ballen) heeft, bepaald de toekomst!

Alle kleine beetjes kan wel helpen.
Ik heb vaak mensen ontmoet waarvan de ouders nog pembantu's of supir of "kebon"waren geweest.

Anders heb je ook een verloren generatie ( mss generaties) die bijvoorbaat al zeggen waarom moet ik naar school , je wordt toch werkloos.
En met academie/ perguruan tinggi diploma kan je ook moeilijk werk vinden.

En ik heb deze toestanden ook in Nederland gezien .

bisa dicek of makemyday .

accid
User
User icon of accid
spacer line

Anders heb je ook een verloren generatie ( mss generaties) die bijvoorbaat al zeggen waarom moet ik naar school , je wordt toch werkloos.
.
Eens dat de kinderen naar school moeten, laat daar geen twijfel over bestaan.
.
Maar "betere" scholen bestaan hier alleen maar doordat er meer schoolgeld wordt geheven en niet omdat de kwaliteit van het lesgeven beter is.
Tevens hebben deze scholen dan de mogelijkheid om extra vakken aan te bieden maar wel tegen betaling dus kan dat buiten een school ook.
.
Een knul van 12 jaar zit op school in Banyuwangi en MOET Japanse les nemen (dus kom je er niet aan onderuit om extra les te nemen, zeg bijbetalen) en waar is dat op gebaseerd dat hij die Japanse les nodig heeft, "Wij zijn een school met hoger niveau" zo ken ik er ook nog wel een paar!!
Intussen hebben die kids geen tijd om zichzelf op enige wijze te ontwikkelen door die school martelingen en zitten vol stress. Dus stappen ze zodra ze kunnen de school uit en weg idealen.
.
Uiteindelijk heeft deze knul later zijn diploma en dan? juist , betalen betalen en betalen.
.
Betalen aan de universiteit/vervolg opleiding
betalen aan de buitenlandse werkervaring
betalen voor de baan
betalen voor de promotie
betalen om vrije dagen op te nemen (en oleh oleh meenemen ya voor baas)
.
en wie heeft dat geld?
.
Dus als je dat al weet is je motivatie om iets te bereiken via de normale weg ver onder het vriespunt en heb je jezelf in feite al opgegeven voordat je kunt beginnen.
.
Hoeveel ongeinspireerde jongeren staan (of liggen) er bij de matahari of andere shopping giganten tussen de schappen. Hoe vaak maak je mee dat je een winkel binnen stapt en de bediende zegt steevast "Habis" of gaat met veel tegenzin kijken of ze genegen is om het dan toch maar te pakken. Dit heeft alles te maken met niet meer gemotiveerd kunnen raken , en terrecht.
.
De meisjes dromen dus de hele dag dat ze de ridder op zijn scooter vinden en liever nog de ATM uit het westen, en de jongens raken steeds meer gefrustreerd omdat ze door die meisjes als ongeschikt worden bestempeld en duiken in de veilige religie waardoor de kans op een bruid toeneemt of worden homo en gaan op zoek naar dezelfde ATM
.
Later zit zo'n gezin in zware armoede/schuld zonder liefde en zonder enig vooruitzicht met kids en de cirkel is rond.
.
De religie is de bakermat van dit systeem en die zijn erbij gebaad dat het gepeupel dom is en blijft. De Indonees is van nature pasief dus veel tegenstand krijgt die religieuze maffia niet.
.
De enige hoop voor de jeugd komt van de informatie die de jeugd krijgt via internet en ik kan niet meer doen dan hen daar zoveel mogelijk in ondersteunen.
.
Het enige wat ik wil zeggen tegen de hulptoeristen: trap niet in de val die voor je wordt opgezet door zowel de (onwetende) ouders als door de scholen want de kinderen worden er niet beter van. In tegendeel, ze zijn gevangen zonder kooi voor zes dagen in de week en hebben geen tijd/energie meer om zichzelf te ontwikkelen. Laat hen vrij en geef hen rust zodat ze kunnen nadenken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

accid; wat je schrijft is zeker waar voor een flink deel van de scholen. School is gratis bovendien, maar de boeken, docenten, bankjes, schoolbord, krijtjes e.d. moeten betaald worden. Tja. zo ken ik er nog wel een paar. Ik krijg genoeg te horen van het jongste zusje van mijn vrouw. Maar goed, het gaat om een paar euro per week en ze wil per se haar school goed afronden zodat ze verder kan want ze weet wat ze wil, niet dat de huidige middelbare school haar daar iets bij helpt, behalve dat ze dat diploma MOET hebben.

Verder zijn er wel degelijk goede scholen. Hier om mij heen in Lippo Cikarang zit Trinitas, een goede 'internationale' school met docenten Engels die Engels spreken en schrijven en het niet uit een boekje geleerd hebben.

ook SPH, Sekolah Pelita Harapan heeft hier een flinke school, met prima scholing voor basisschool en algemeen middelbaar onderwijs. Deze zijn echter niet 'gratis', maar kosten gewoon geld, de peuter/kleuterafdeling van Trinitas is bijvoorbeeld 500.000 rupiah per maand schoolgeld, daar komt dus nog vanalles bij, maar dan weet ik wel dat mijn kleine een beetje fatsoenlijk informatie krijgt toegediend. Maar goed, hij is nog geen zes maanden, dus daar maak ik me nog maar niet al te druk om.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ik weet dat ik generaliseer als ik de scholen op een hoop veeg maar de maatschappij is hier zoals die is en die is bepalend voor de jeugd.
.
Die kleine van mij heeft hier ook een school met internationaal erkend Curriculum afgewerkt maar het brengt haar hier in Indonesie geen stap dichter bij wat ze wil.
.
Je zult hoe dan ook over de brug moeten komen om ergens binnen te komen en als je binnen komt zonder te betalen dan betaal je wel binnen het bedrijf om er te kunnen blijven.
.
In feite moeten we onszelf niet als voorbeeld stellen met de Indonesische burger die zeg maar 100% zuiver Indonesisch is. Wij staan (in de meeste gevallen) financieel sterker en putten daar ons voordeel uit doordat we kunnen betalen en daardoor deelnemen aan het corrupte van dit systeem ten gunste van de onze.
.
Ik zie het overal om me heen, daar waar de bule verschijnt nemen de kansen op (overheids)werk toe in die familie.
.
Dus hoe je het ook went of keert, de scholing van de kids is maar gedeeltelijk bepalend voor zijn/haar toekomst maar wat geschoven wordt bepaald alles.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 22-12-2011 04:00 Yerun wrote: Verder zijn er wel degelijk goede scholen.

Dat is dan ook het punt niet. Het probleem is dat die goeie scholen betrekkelijk veel geld kosten. De kinderen die naar zo'n school gaan, komen dus uit welgestelde kringen en kunnen later een baan kopen. Als je met een beasiswa (beurs, zeg maar) naar zo'n school gaat, krijg je later het probleem dat je weliswaar cum laude die opleiding hebt afgerond maar lekker toch geen geld hebt om die baan te kopen of om zelf iets te beginnen. Frustratie alom. Dan maar terrorist worden. Heb ik meegemaakt. Jongen uit de kampong van mijn vrouw was razend slim en bovendien fanatiek leergierig. Kwam elke dag bij mij om z'n Engels te oefenen en mijn computer te gebruiken. Studeerde in noodtempo summa cum laude af, en kreeg geen baan. Is nu een dusdanig fanatiek moslim dat hij de kampong is uitgebonjourd. Zelfs z'n familie wil niets meer van hem weten. Triest, maar waar.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat is inderdaad de tendens in dit land, dat men geen baan kan krijgen. Maar weet jij wat hij heeft gedaan om een baan te krijgen? Zijn pogingen? Als gemiddelde Indonesier zal dat niet bizar veel zijn vrees ik, ook daar ligt een probleem. Doorzettingsvermogen tot aan de eerste boom waaronder je kan roken.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Hij heeft zich sufgesolliciteerd. Een totale nietsnut - goeie vent overigens - uit dezelfde kampung die zijn studie niet had afgemaakt en die zeven jaar heeft genixt heeft nu een moordbaan bij een yayasan . Dik salaris, en hij kan rustig doornixen. Maar tja, zijn vader is een notabele, rector van een SMA in ruste, arguably de rijkste man van de kampung.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, zo gaat dat inderdaad, en dat is erg triest. Ik snap dan ook prima waarom iemand radicaliseert.. welke kant dat ook op is. Hij lijkt totaal te falen omdat hij niet voldoende KKN heeft, en vervolgens wordt het een self-fulfilling prophecy door radicaal islamietje te worden.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Als je radicaliseert vanwege KKN is de islam de minst aangewezen optie. Zonder uitzondering scoren alle islamitisch landen hoog op de lijst met corrupte landen. Tel uit je winst.

MAD

spacer line  

On 22-12-2011 05:07 Yerun wrote:
Ja, dat is inderdaad de tendens in dit land, dat men geen baan kan krijgen. Maar weet jij wat hij heeft gedaan om een baan te krijgen? Zijn pogingen? Als gemiddelde Indonesier zal dat niet bizar veel zijn vrees ik, ook daar ligt een probleem. Doorzettingsvermogen tot aan de eerste boom waaronder je kan roken.

quote:
Hij heeft zich sufgesolliciteerd. Een totale nietsnut - goeie vent overigens - uit dezelfde kampung die zijn studie niet had afgemaakt en die zeven jaar heeft genixt heeft nu een moordbaan bij een yayasan . Dik salaris, en hij kan rustig doornixen. Maar tja, zijn vader is een notabele, rector van een SMA in ruste , arguably de rijkste man van de kampung.
===================================================================

Niks bijzonders , oude kue verhalen.
Ken iemand met een relatief hoge functie in een kementrian in Jakarta.
Toen hij in Europa kwam(dinas) kreeg hij zelfs iemand van de" protokol" afdeling van de Europese zakenrelatie als begeleiders.
Zoon relatief goed gestudeerd , en heeft jarenlang gedwongen om thuis te blijven.
Ondanks studie , vitamin K&R geen fatsoenlijke baan kunnen vinden.

spacer line  

On 22-12-2011 04:00 Yerun wrote:

ook SPH, Sekolah Pelita Harapan heeft hier een flinke school, met prima scholing voor basisschool en algemeen middelbaar onderwijs. Deze zijn echter niet 'gratis', maar kosten gewoon geld, de peuter/kleuterafdeling van Trinitas is bijvoorbeeld 500.000 rupiah per maand schoolgeld, daar komt dus nog vanalles bij, maar dan weet ik wel dat mijn kleine een beetje fatsoenlijk informatie krijgt toegediend. Maar goed, hij is nog geen zes maanden, dus daar maak ik me nog maar niet al te druk om.

Kwaliteit kost altijd geld.
Pelita Harapan is in Jakarta een school en universitas voor mensen met redelijk gevulde dompet , vaak uit bepaalde ethnische achtergrond.
Geldt ook voor Binus.
Ga je naar de Katholieke scholen met naam moet je ook dokken.
Niks is gratis, veel Nederlanders hebben vaak problemen als het niet (bijna) gratis is.
Geeft ook gevolgen voor het kwaliteit en integriteit van de scholen , voorbeelden te over,OOK in Ollanda .
Zwarte/Witte scholen , diploma fraude, HBO fraude etc .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Na dit alles zo eens door te lezen en mijn kind hier zal opgroeien en ook al gaat het nooit naar school toch slimmer is dan de gemiddelde Indonesier? Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

accid
User
User icon of accid
spacer line

Na een avondje slapen zou ik als ik jou was alles nog een keertje lezen harlys.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het vervelende is dat ze hier wel goede scholen hebben (maar nog meer slechte) waarvan de curricula van staatswege zijn vastgesteld maar dat de praktijk zeeeeeer verschilt.
Mijn oudste dochter had op haar school (particuliere school) hetzelfde rapportcijfer als haar nichtje op de staatsschool wat betreft Engels. Nou beheerst mijn dochter wel ongeveer 10 tot 50x beter en meer Engels dan haar nichtje die nog geen enkele zin kan vormen in het Engels. Vreemd. Maar het kind gaat straks wel over met een prachtig cijfer terwijl ze nog niet eens een woord in het Engels kan schrijven.
Kijk, zelfs goede rapporten en diploma's zeggen nog niets. De zeer goed bekend staande UGM (Universitas Gadjah Mada) te Yogyakarta is van een prestige-school veranderd in een melkkoe voor het personeel. Kwaliteit kan je niet meer garanderen want tegenwoordig is het geld dat telt. Heb je voldoende poen dan slaag je wel met mooie cijfers; heb je (te) weinig financien dan kan je het wel vergeten; ook al ben je nog zo intelligent.
Afgelopen jaar moest ik studenten van de UGM die naar NL gingen voor studie, screenen op hun Engels. Nounou.......mijn Engels is belabberd maar dat....... (op een enkele uitzondering na).

spacer line  

Beste mensen,

Ik heb deze discussie even vanaf de zijlijn gevolgd.
Het sponsoren van kinderen om te leren is dus eigenlijk weg gegooid geld? Dan bedoel ik kinderen die ei gelijk geen toekomst hebben?

Ik denk dan aan bijvoorbeeld het sponsoren van de kinderen van o.à. Suvono...

Is het dan niet beter een bedrag van een paar honderd euro ter beschikking te stellen als het kind 20 is zodat het bij de politie kan "solliciteren" ?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

On 22-12-2011 20:52 bule gembel wrote:
Beste mensen,

Ik heb deze discussie even vanaf de zijlijn gevolgd.
Het sponsoren van kinderen om te leren is dus eigenlijk weg gegooid geld? Emoticon: Party!
Dan bedoel ik kinderen die ei gelijk geen toekomst hebben?

Ik denk dan aan bijvoorbeeld het sponsoren van de kinderen van o.à. Suvono...

Is het dan niet beter een bedrag van een paar honderd euro ter beschikking te stellen als het kind 20 is zodat het bij de politie kan "solliciteren" ? Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Emoticon: Party! Is het zo ?
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Dan weet je niet wat de "tarieven"zijn .
Het beste is om met een paar "oudgedienden"die ook schoolgaande kinderen in Indonesia hebben eerst te gaan praten .
Of met je Indonesische schoonvader .

Salam dari Amstelerdam .

spacer line  

Beste Surya,

Wellicht is die paar honderd euro een paar duizend euro?
Toch is het heel erg raag wat ik lees. Zelf met een hele goede studie kan het vinden van een goede baan nog steeds moeilijk zijn. Aldus alle reacties hier boven. Ik zeg dus niet dat ik jullie niet geloof:

MAAR:

Mijn baas thuis heeft Universitas Katolik Atma Jaya Jakarta gedaan. Met deze school was het vinden van een goede baan geen probleem.

Het inkopen van een baan is volgens mijn baas thuis alleen nodig als je bij de politie of regering wilt werken. Er wordt echt wel naar opleiding, ervaring gekeken. Geen van haar vrienden heeft zich ooit in moeten kopen oid.
Onze vrienden hebben bijna allemaal goede scholen gedaan en bijna allemaal gestudeerd in het buitenland.

We praten over Mensen die bijv nu werken bij Siemens, Unilever, Danone( Aqua) TelkomSel, Allianz, allen hebben Hier zeer goede posities of werken bij paps en mams in de zaak

Gaarne uw reacties!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 22-12-2011 23:05 bule gembel wrote: Mijn baas thuis heeft Universitas Katolik Atma Jaya Jakarta gedaan. Met deze school was het vinden van een goede baan geen probleem.

Da's een ander verhaal. Net als overal ter wereld houden leden van minderheden elkaar de hand boven het hoofd. Katholieken in Indonesië vormen daarop geen uitzondering. Bijkomend voordeel is dat ze buitenproportioneel veel in bisnis zitten: Chinese katholieken.
En de meeste bedrijven die je hierboven opsomt zijn van buitenlandse oorsprong. Dat scheelt ook al.

MAD

accid
User
User icon of accid
spacer line

Onze vrienden hebben bijna allemaal goede scholen gedaan en bijna allemaal gestudeerd in het buitenland.
.
Zou dit weggelegd zijn voor een doorsnee Indonesische inwoner van Indonesie die Indonesie uberhaupt niet eens kan verlaten.
.
Het sponsoren van kinderen om te leren is dus eigenlijk weg gegooid geld? Dan bedoel ik kinderen die ei gelijk geen toekomst hebben?
.
Precies Bule Gembel! En juist omdat zij geen deel uitmaken van de club die jij als voorbeeld stelde in je tweede reactie en dus inderdaad geen toekomst hebben onder de huidige omstandigheden.
.
Veel Indonezen gaan tegenwoordig werken op een cruise schip, dit is geen overheids baantje en kost minimaal 25.000.000 om te worden toegelaten.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Betekent dat zelfs in het bedrijfsleven er sprake is van KKN. Weliswaar niet de K van korupsi maar wel de N van Nepotisme. Zie boven bij PP
Chinese katholieken

Ik ken een medelander die opzettelijk trouwde met een kerkelijk iemand (als atheist ging hij zelfs zondags braaf naar de kerk) omdat business in de kerk werd gedaan en je daar de beste zakelijke contacten kon opdoen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Dus een krui wagen vol geld, en die in een gouden koets vol geld

naar de toekomstige baas brengen Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

krijg nu in de gaten dat al soort geloof stromingen in Indonesie niet vies kijken als je met een leuk aanbod komt om je kind laten te studeren ! of aan een goede baan wil helpen ?

Maar kort gezegt, ja het kost soms wat meer voor een goede studie boeken etc exstra bij lessen .

Maar wederom je staat er zelf bij en ik geloof nu ook niet direct dat iedereen orang miskien kansloos is

Tevens is het wel zo dat velen geen door zettings vermogen hebben

Hoevaak ik vroeger in nederland niet getracht heb een baan te krijgen.

Maar als je dan tegen een indo gaat zeggen verkapt ja je hebt geen (smeer) geld

Tja dan gaan ze ook bij de pakken neer zitten want dan ook jij als blanke bevestigd zijn vermoeden dat alles corrupt is

En echt geloof me het is niet zo ! Het word steeds beter aken en keulen is ook niet in een dag gebouwd.

Wat ik ook merk dat de corruptie afneemt waar de buitenlanders wonen

Vooral waar nederlanders wonen

Waarom ze zijn bang dat ze gepakt worden want de heren in Jakarta houden een heksenjacht op rt's imams etc etc

En als ik weet dat iemand corrupt is tracht ik hem ook te laten hangen.

Nog even over School / geld / willen leren !!

Ik ken veel kinderen die willen leren al is het maar hun eigen taal te kunnen schrijven en te spelen op het schoolplein en er bijhoren !! (noem ik sociale vaardigheden)

Maar dat dan er hele dramas thuis zijn omdat er godverdomme geen geld is voor 1 potloodje !

of een schriftje

(dan is wel de school gratis maar..)

Dus dat kind durft zonder potloodje niet naar school en gaat dus niet is heel verdrietig maar verteld dat niemand.

En zoals je weet kinderen onder elkaar zijn hard tegen elkaar.

(wil je een voorbeeld daar over?)

Sorry hoor als ik dat dan allemaal zo eens lees.

Dit soort dramas waar kinderen traumas van overhouden hoor ik dagelijks

Velen zeggen wel eens tegen me ik wilde alleen maar.. leren schrijven en tellen.
vroeger als kind mister.

Prettige feestdagen koop een leuk kado voor de kinderen, maar geen pennen en potloden of schriften.

Die liggen overal is hun slaapkamers in een of ander hoek.

Dit zal voor velen en in jullie ogen kant nog wal slaan en off topic ?

Maar gelukkig heb je het gelezen !

Emoticon: Bye bye bule

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het allemaal is op mijn gemak zitten lezen, ik zie hier stellingen/conclusies voorbij schieten waar ik het totaal niet mee eens ben.
De jeugd heeft de toekomst, dat is de waarheid en niets dan de waarheid.
Even concluderen dat het geld steken in educatie zinloos is en men maar beter die centjes apart kan leggen om de jongeling in te kopen is naar mijn mening zeer kortzichtig.
Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en oh ja, ik kan veel misstanden in het onderwijs opnoemen waar ik me behoorlijk aan kan ergeren.

Om uit de losse pols op te noemen: connecties hebben om een kind op een goede school te plaatsen en/of die plaats inkopen, het lerarenkorps die aan het begin van het schooljaar hun zakken hier mee vullen zijn de naam leraar/docent niet waard.
Elke dag geloofsleer, slecht 2 uur per week Engels, te zot voor woorden.
Nog erger, zo'n rotzak die geen enige behoefte heeft de kinderen in reguliere schooltijd wat bij te brengen zodat de leerlingen aangewezen zijn op bijles buiten schooltijd waar die rotzak dan zijn zakken mee kan vullen, zo ken ik er nog wel een paar.

Maar om te stellen dat het dus totaal geen zin heeft zo'n kind dan maar niet te helpen is natuurlijk volledige onzin.
Ik heb en nog trouwens een jongedame gesupport vanaf 3 jaar SMU daarna Universitas Pendidikan Indonesië (UPI), zij studeert binnen 3 maanden af (computer wetenschap)
Ik verwacht dat ze gezien dat het hele IT gebeuren in Indonesië nog in de kinderschoenen staat ze wel aan de slag kan.
Maar zou het inderdaad zo zijn dat ze niet aan de slag kan dan nog blijf ik zeggen dat haar studie heel veel heeft opgeleverd.

Uit een klein stadje afkomstig zonder enig vooruitzicht op een beter leven als haar moeder heeft ze nu inmiddels dus wel een kans op een betere toekomst wat het gezin dan ten goede komt.
Over 4 maanden wordt ze 22 jaar is ongetrouwd, zeker weten dat ze zonder haar studie als een jaar of 5 aan één of andere nietsnut was blijven hangen.
Door 4 jaar zelfstandig in Bandung gewoond te hebben is ze heel zelfstandig.
Ondanks dat men kan zeggen dat het niveau van de UPI het misschien niet niet haalt bij een westerse opleiding, heeft deze jongedame naar Indonesische maatstaven behoorlijk wat in haar mars, spreekt goed Engels, daar heeft Om Malam wel voor gezorgd.
Door haar omgang met studenten uit heel Indonesië en haar verblijf in een stad als Bandung (veel vrijer als het platteland) is ze veel minder bekrompen gaan denken en heeft duidelijk een eigen mening, wat zijn weerslag heeft op het gezin (in de goede zin)

Ook in Indonesië staat de vooruitgang niet stil, het kan eigenlijk alleen maar beter worden en niet slechter.
Ik geef haar dus een redelijke kans iets van haar toekomst te maken, waar haar familie dan van mee kan profiteren.
Doe je het niet? Daar kan ik maar één antwoord op geven, "Niet geschoten is altijd mis"
Zij klaar en de volgende zit al in de schoolbanken, SMK (computer) dit keer één met een slurfje een jongeman dus, luchtfietserij of paarlen voor de zwijnen?
Nee dus, educatie werpt altijd zijn vruchten af, ook in Indonesië.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,506 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,584,002 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com