indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 19-12-2011 13:48 Albert wrote:
Jepara naast Semarang tot Maart 2011 denk ik.

Bedoel 2012. Emoticon: Worship

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Ik zit thuis op de bank lekker te lezen in dit enorme forum en geniet

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

BG, wat je genieten noemt. Maar over een paar dagen zit ik in Thailand en ga ook daar genieten. Maar niet van dit forum.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 24-01-2012 12:49 schreef Luo Ni:
Toch een leuk onderwerp Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Ex Breda ,via Probolinggo naar Zhuhai /Guangdong [ near Hongkong i.v.m medische aangelegenheid }
Terug naar Zhuhai , Guangdong, enkele weken terug in N.L [prive] weer terug naar Hongkong.
Nu in Qingdao /Shandong China en waarschijnlijk eind dit jaar voorgoed naar Probolinggo.
I.v.m nalatenschap van overlijden van oom en tante.
Nederland is Nederland niet meer helaas.
Om over het softe van dat kabinet nog maar te zwijgen , .
Hier in china is het ook geen hemel op aarde maar ...je bent en voel je safe .
Er zijn ook al heel veel Hollanders die hier een nieuw bestaan hebben opgebouwd.
In holland met alle regeltjes en wetjes was deze ,,Hollandse Glorie bijna stuk gemaakt.
Gelukkig is de overheid een expert in het uitvinden van nieuwe belastingen.
Helaas voor de ouderen die holland opgebouwd hebben ,maar dat doet mij denken een een oude liedje met als titel ,,Vluchten kan niet meer,, Emoticon: Frustrated
Gelukkig dat de jongeren dit wel kunnen en ook doen om te gaan emigreren.
Voor hen het lied ,,Zingend trekken wij nu naar buiten faria ,,
Sterkte voor allen die dit ondergaan ( ni duo bao zhong ) Emoticon: Worship

Luo NI

Qingdao / Shandong China Emoticon: Smile

Dit is de busterminal van Probolinggo

Dit was de bus waar wij naar Malang reden

Zo rijden ze met kar en Sapi's in die buurt.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 25-01-2012 21:34 BintangJan wrote:
BG, wat je genieten noemt. Maar over een paar dagen zit ik in Thailand en ga ook daar genieten. Maar niet van dit forum.

Veel plezier BJ geniet er van.

Ik was vanmiddag bij een klant. De man is 67 en hoorde twee weken geleden dat er niets meer aan zijn gezondheid is te doen, hooguit een jaartje nog.... Echt een ramp. Het leven gaat heel snel voorbij. Mijn eigen vader is net zo oud en vaak besef je je niet dat 67 ook al een redelijke leeftijd is... In de ogen van een kind is een vader nooit oud... Tenminste niet bij mij. Mijn ouwe heer zegt altijd, Ik mag van geluk spreken als ik de 75 haal en alles nog een beetje kan doen wat ik leuk vindt.

Tsja waarom schrijf ik dit? Geniet met volle teugen zou ik zeggen!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-01-2012 19:21 bule gembel wrote: Ik was vanmiddag bij een klant. De man is 67 en hoorde twee weken geleden dat er niets meer aan zijn gezondheid is te doen, hooguit een jaartje nog.... Echt een ramp. Het leven gaat heel snel voorbij.
De reden waarom ik op mijn 33e leeftijd de stap naar RI heb gemaakt en niet gewacht zoals vrijwel al mijn vrienden in NL die zitten te wachten op hun 65e voordat ze naar Indoland vertrekken. Kan te laat zijn. Wat je nu wil, moet je ook nu doen (weliswaar doordacht en niet roekeloos).

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Mijn motto is....pluk de dag met een lach, geniet van je dag die het leven je geeft.......

Nooit wachten of bewaren voor later....dan kan het weliswaar al te laat zijn...

Goed gedaan Yogya- Bali.....Bintang-Jan vl plezier in Thailand goede reis en een behouden thuiskomst....

Ik ga straks naar een leuke film kijken en daarna in mijn boek verder lezen.....

spacer line  

Beste Yogya,

Ik denk dat je dat heel slim en met "voorbedachte rade" gedaan hebt. Wel mooi dat je dat avontuur op zulke redelijk jonge leeftijd aandurfde of kon doen. Ik zit nog gewoon in Nederland en schud mijn kaarten Emoticon: Smile Hier in Nederland is het leven ook niet slecht.
Overal heb je wat en laat je wat denk ik. Toch is het erg als je nog van alles wilt en het niet meer kan doen door ziekte of andere zaken.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik zit vr de PC en achter de laatste slok van mijn drankje, welterusten of goede morgen, hangt er van af waar je zit.

op verzoek van de hulpmoderator, ik ben in Nederland momenteel.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zo, opgeruimd en het kan weer ontopic verder.

It's only kinky the first time.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ik zit overal op de wereld maar niet altijd op dezelfde plek. Indonesie voorlopig nog het meest maar europa ook best vaak.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wie kent nog Venezia in Jakarta is die er nog....... Emoticon: Confused

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik ken wel een Venetia IJssalon in Surabaya, stond schuin tegenover ons huis...

Ik ben in 2006 terug geweest naar mijn oude huis en met verbazing stond die IJssalon er nog steeds.....ik heb een foto genomen op dezelfde punt waar mij vader 53 jaar geleden het ook heeft genomen. Alleen waren de straten stil op een enkele becak na....maar n.....verschrikkelijk veel verkeer met vooral die stinkende rokerige brommers en de tuk-tuk...bah!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is Surabaya

Gouverneur paleis

Deze weet ik niet zeker Mitra Surabaya in de avond.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Emoticon: Smile Hallo Zieleffe

Erg leuk dat U de foto,s heeft geplaatst van Probolinggo
Dit geeft mij een fijn gevoel van herkenning,en roept oude herrineringen op toen ik voor het eerst kennis maakte als orang belanda zijnde ,met Indonesia en met name Probolinggo.
Voor het eerst geconfronteerd met het absoluut moeten zwijgen of at least fluisteren over de toemalige President Soeharto en zijn bewindvoering.
Dit even ter zijde natuurlijk, want gelukkig is er nu meer openheid. Emoticon: Smile
Het gevoel om terug te moeten keren naar Indonesia is mij altijd bij gebleven dit in tegenstelling tot Nederland, wat mij in zijn totaliteit nu erg tegenstaat gezien de neergang van normen ,waarden, en wat niet meer zei m.a w dat ,,thuisgevoel,, is niet meer aanwezig aldaar
Hier in China waar ik al weer een poos woon is het toch heel anders.
Zelfs nu na de viering van de Chinese nieuwjaar geven de Chinesen hier ter plaatse nog uiting aan bepaalde ,,gevoelens,, door op nu nog onmogelijke tijden vuur en knalwerk af te steken.
Ik ze er naar uit dat ik straks weer naar Probolinggo kan om toch even het plaatselijke kerkhof waar oom en tante rusten , met een bezoek te ver-eren.
Maar bovenal om mijn oude vriend Simpatie 65/66 Emoticon: Yes! weer eens te bezoeken in Malang.
Ik geloof dat het niet ver verwijderd is van Enny,s guesthouse /Malang welke mij nog in het geheugen bij staat als zijnde een gastvrije plaats . Emoticon: Smile
Zieleffe ..nogmaals bedankt , terimakasih banyak, xie xie ni
Met vriendelijke groet /Zaijian
Luo NI
Qingdao /Shandong /China

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 30-01-2012 19:23 Kembang wrote:
Ik ken wel een Venetia IJssalon in Surabaya, stond schuin tegenover ons huis...

Ik ben in 2006 terug geweest naar mijn oude huis en met verbazing stond die IJssalon er nog steeds.....ik heb een foto genomen op dezelfde punt waar mij vader 53 jaar geleden het ook heeft genomen. Alleen waren de straten stil op een enkele becak na....maar n.....verschrikkelijk veel verkeer met vooral die stinkende rokerige brommers en de tuk-tuk...bah!!

Waar en in welke wijk staat die ijssalon.Ik ken alleen 1 ijssalon sangrandi bij de japanse brug(gemeente huis)in ketabang.
En in darmo tegenover de dierentuin ligt delby.
Maar hier kon je ook snacks eten.

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

De nm van de IJssalon ken ik niet.... wl staat er met grote letters Venetia op...
Ik zal even kijken Bokito in mijn foto-album dan zal ik de foto van toen scannen en de foto van 2006 goed? Dan zal ik het hier plaatsen.....Effe geduld.....
Ik heb op de Jalan Raya Ketabang gewoond in Surabaya....het huis staat er nog steeds, nummerbordje en het dak van toen zit er nog steeds op , ze hebben het nog niet vernieuwd Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik heb op de Jalan Raya Ketabang gewoond in Surabaya....het huis staat er nog steeds, nummerbordje en het dak van toen zit er nog steeds op , ze hebben het nog niet vernieuwd Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Dan hebben we niet ver van elkaar gewoond.Ik heb in kacapiring straat gewoond dat is aan de andere zijkant van het gemeentehuis. Emoticon: Bye bye

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Als jij op de Kacapiring hebt gewoon moet je zker ene Hans Boers hebben gekend.!!

Ik heb vandaag gezocht naar die ene foto van froegher,,,,maar helaas!!

Ik zal hier 3 foto's plaatsen van Venetia, Mijn huis ik stond ervoor volledig afgesloten en vroeger was alles open en vrij en de Jalan Raya Ketabang in huidige tijd...

Herkent je deze foto's Bokito?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Als jij op de Kacapiring hebt gewoon moet je zker ene Hans Boers hebben gekend.!!

Ik heb met hansje Boers op de Gabriel school in de 4de klas van de lagere school gezeten.Het was een klein mannetje met een krullenkop.
Wat de foto"s betreft is er veel verandert.De ketabang boulevaard had toen nog niet zo"n midden strook.Cafe Venezia herken ik ook niet.

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik wil je iets meer persoonlijker vragen Bokito, mag ik jou mail-adres hebben?
Vraagt aan Jeroen of hij het aan mij doorgeeft, Jeroen heeft mijn mail-adres.
Mag dat? Dan hoor ik het graag van je....

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Is geregelt.
Max

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Sorry dat het zulke grote foto's zijn geworden, ha.ha.haaaaa Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

De Ketabang met de middenberm waar de bomen groeien, stond al vr mijn geboorte gezien de foto's van toen uit mijn ouders hun foto-album!!
Dus ik weet niet hoelang het bij jou is geleden dat de Ketabang nog n grote weg is geweest....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dat wel vooral als je via I-fhone of die andere BlackBerry, of de traagheid in Indonesi die zulke foto"s langer moet wachten om het binnen te krijgen.
Maar dat je al zo ver ben dat je een foto kan plaatsen dat doet mij goed.
Je bent nooit te oud om te leren zie je wel.............. Emoticon: Shiny

Je kan ook al die foto's verkleinen met deze site te openen en dat op je computer te zetten.

http://download.cnet.com/Free-(...)2511_4-10297789.html

Succes probeer het maar wij zien het wel verschijnen.................. Emoticon: Smile

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Bedankt Om Ziel, ik zal het uitproberen... Emoticon: Shiny

Botiko ik zie nks ...wordt je e-mail adres nou door Jeroen doorgestuurd of niet???

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,361,987 topic views - 232,755 posts - 13,677 topics - 22,546 members - last post @ 20-06-2019 08:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,660,833 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com