indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Nu ze al zolang voor mij werkt en op mijn stekkie past in JKT, overweeg ik een ziektekosten verzekering af te sluiten voor mijn pembantu.
Wie heeft hier ervaring mee, Het gaat dus alleen om haar, ik ben zelf goed verzekerd.
Welke verzekerings.mij accepteert haar. Leeftijd is geloof ik ongeveer 50 jaar.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jamsostek heet dat. Iedereem die Indonesier is. Je voldoet eem salaris neem ik aan als ze pembantu is?

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien Jamsostek?
Moet ze geloof ik wel officieel bij je in dienst zijn.
Anders Prudential of Allianz, uitzoeken wat goed en voordelig is.

simpati
User
spacer line

Kijk voor de links even op www.parpulo.nl/indonesie.htm

barubagus
User
spacer line

Ik zit in een z.g condo apartement. Naast mij werkt ze ook nog voor anderen.
Nu is het zo, als ze ziek is, ben ik toch altijd de gene die de rekeningen betaal.
De anderen , trekken zich nergens wat van aan. Die sturen haar na die Puskesmas.
Die laten haar gewoon met een rotte tandpijn werken, terwijl het maar 100.000 RP kost om het uit te laten trekken.

Maar ik wil me verzekeren, voor als er werkelijk grote uitgaven komen.
Dus officeel werkt ze dus voor niemand. Dat gaat zo in Indo. met die pembatu's.
Jamsostek? Ik heb het op de tv reklame gezien in Indo. Het is ook een vorm van sparen
nietwaar?

simpati
User
spacer line

Mijn advies neem een eenvoudige ziektenkostenverzekering bijvoorbeeld bij http://www.bumida.co.id/ met een verzekerde som van ongeveer Rp.500.000 per dag,(afhankelijk van de streek waar je woont), in jouw geval dus Jakarta dan kan dat bedrag geen kwaad.
Kan tot een leeftijd van 55 jaar worden afgesloten, is iemand ouder kom je al gauw uit bij http://www.allianz.co.id/ , die bieden een ruimer pakket maar ook de premie is hoger.
Succes,
Jan
Malang

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,696 posts - 13,689 topics - 24,545 members - last post @ 21-09-2019 15:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,479,083 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com