indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mvisscher
User
spacer line

Hallo Allemaal,
Juli 2012 gaan wij een reis maken van 30 dagen naar Indonesië.
Het is voor ons niet de eerste keer, we zijn eerder diverse malen op Sumatra, Java, Bali, Lombok en Borneo ( maleisisch deel) geweest
We twijfelendit keer zeer sterk tussen Sulawesi of Flores/Komodo/Rinca/Lombok.
We reizen met een kind van 11 jaar.
We zijn wel wat gewend, maar weten daardoor ook precies wat we wel en niet willen.
Wij willen geen lange reisdagen van meer dan 6 uur.( onze zoon kan echt heel slecht tegen autorijden)
Bij Sulawesi krijg ik sterk het gevoel dat we daar wel aan lange reisdagen vast zitten, vooral als we bijvoorbeeld Toraja willen doen.
Het liefst vliegen wij zoveel mogelijk en het liefst blijven wij minimaal 4 dagen op 1 plek..
We komen 21 juli aan op Denpasar en we eindigen met 7 dagen op Bali, dat staat vast.
Nu dus de invulling daartussen.........
-Is Sulawesi lastig om te bereizen ? In de zin van lange reisdagen?
-Is dat wellicht op Flores beter ?
-Is het bijvoorbeeld mogelijk om een aantal vaste plekken te kiezen en vandaaruit de omgeving te verkennen?

Misschien lastige vragen of misschien de bekende weg, maar ik heb nog geen duidelijke antwoorden gevonden.
Alvast bedankt !

Marinette

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Marinette,

Allereerst als je kind echt slecht tegen reizen kan dan vraag ik mij af of zowel Sulawesi als Flores een optie is.
Op Sulawesi heb je deels goede en deels slechte wegen. Wat vandaag goed is, is morgen kapot, moet gemaakt worden, duurt erg lang etc. Zes uur is dan hele opgave.
Op Flores zijn de keren dat ik er geweest ben de wegen weliswaar goed maar in elke travel of bus hangen standaard spuugzakjes omdat het zo verschrikkelijk bochtig is. En ook op Flores kun je te maken hebben met landverschuivingen ten gevolge van zware regen.

Verder ligt het eraan wat je wilt gaan doen op beide eilanden, wat je wilt zien. Op Sulawesi zou je delen kunnen vliegen als je bijvoorbeeld zou kiezen voor Toraja, de Minahasa (en Bunaken), Togean eilanden en het Lore Lindu NP. Ik was een maand geleden in Bira maar het was een crime om er te komen, allereerst door de kapotte weg, werken aan de weg en dan nog eens de 10, 20 kilometer buiten Makassar waar het verkeer net zo vast staat als op Java.

Flores is veel kleiner. Je zou stukken kunnen maken van Maumere – Moni ( 3 uur), Moni – Ende (2 uur), Ende – Bajawa 4 uur (alternatief Ende – Riung 4 uur en Riung – Bajawa 3 uur), Bajawa – Ruteng 5 uur, Ruteng - Labuan Bajo 5 uur. Alle tijden bij benadering natuurlijk, ook afhankelijk van gekozen vervoer (bus, travel of prive auto). Op Flores vliegen is zonde, dan mis je het mooie landschap (en dat geldt voor grote delen van Sulawesi ook).
Drie weken voor Sulawesi is niet zoveel als je niet het gevoel wilt hebben “niet alles gezien te hebben”. Met jullie wens overal 4 dagen te blijven (dat zou ik Flores op sommige plaatsen overigens niet doen) is Flores beter bereisbaar.
Flores in combinatie met Rinca en Komodo is wat gemakkelijker dan ook in combinatie met Lombok. Er zijn, voorzover ik weet geen vluchten tussen Flores en Lombok en zul je moeten kiezen tussen een vlucht via Denpasar of met de boot naar Sumbawa en van Bima naar Lombok. Vluchten echter veranderen voortdurend. Van Labuan Bajo naar Rinca is 2 uur met de boot en kun je dit op een dagtrip doen. Op Rinca is ook accomodatie (op palen, de komodovaranen scharrelen er onderdoor). Komodo is de dubbele afstand van Labuan Bajo en heeft ook accomodatie. Je kunt ook een tweedaagse boottrip maken naar de vele eilanden voor de kust en ‘s nachts op de boot slapen.
Voor beide eilanden is iets te zeggen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mvisscher
User
spacer line

Anne Mieke, bedankt voor je reactie en tips.
Na wat inlezen en speurwerk voelen wij het meest voor Flores.
We denken dan aan de volgende route : Maumere-Moni-Ende-Bajawa-Ruteng-Labuan Bajo- Rinca
Nou willen we dit met chauffeur gaan doen, niet met een vaste chauffeur, maar per plaats nieuw vervoer regelen.
Mijn vragen : Is dat goed te doen in bovenstaande plaatsen ? En in de maanden juli/augustus ?
Is het nodig om in bovenstaande plaatsen van te voren accomodatie te regelen ? Wij willen nl graag per plaats de beste optie.
Dan het vliegen naar Maumere en van Labuan Bajo : Welke maatschappijen vliegen er tussen Denpasar en deze plaatsen en is het nodig om de tickets van te voren te regelen, prijstechnisch en beschikbaarheidstechnisch.?
Veel vragen, die wellicht door jullie eenvousig te beantwoorden zijn.
Alvast bedankt voor alle waardevolle tips, die ik hier overal vind en krijg !!

anmantel
User
spacer line

Hallo Marinette,
Vorige zomer zijn we op Sulawesi geweest. Een combi van 8 dagen Noord Sulawesi, duiken, + een rondreis van 2 eken op zuid Sulawesi, incl. Torajaland. Wij hebben al vaker delen van Indonesië bezocht en dat kan ook meespelen bij het feit dat wij Zuid Sulawesi niet zo interessant vonden. Torajaland vormt hierop een uitzondering. Dat is zeker de moeite waard. Bira was ook de afgelopen zomer meoilijk bereikbaar. De wegen zijn echt een ramp. Houdt er ook rekening mee dat deze zomer de ramadan weer in onze zomervakantie valt. Wij hebben ervaren dat dat erg lastig is. Zelfs in Bira was amper een lunch te bemachtigen. Het lukte maar wel binnen en achter gesloten deuren. Onderweg is het ook moeilijk iets te drinken of te eten te krijgen tijdens de ramadan.Op Flores zul je daar geen last van hebben aangezien het merendeel van de bevolking daar katholiek is.
Ook wij overwegen naar Flores te gaan. We zoeken een combi van duiken en rondreizen. Hefft Anne Mieke nog tips?

elsbeth
User
spacer line

Ik vraag me eigenlijk al weken af waar Anne Mieke gebleven is.
Volgens mij is ze niet in Indonesie. Persoonlijk vind ik het erg jammer, omdat ze veel waardevolle tips had. Hopelijk gaat het goed met haar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,989,892 topic views - 236,319 posts - 13,704 topics - 27,616 members - last post @ 28-01-2020 14:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,862,363 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com