indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Ik ben van plan om over 2 jaar definitief te pendelen.
Dus 6 maanden in de RI wonen. De andere 6 maanden elders.
Over de plaats ben ik er nog niet uit.
Uitgesloten zijn BALI, en Jakarta.
Is Manado wat??? Sukabumi, Bandung. Graag advies.

spacer line  

Manado en Yogyakarta scoren ieder jaar weer hoog (1e en 2e plaats) in allerlei surveys naar de "liveability" in Indonesie.

Bij ons eigen orieterende onderzoek naar alternatieven (voor momenteel Bali) scoren die 2 plaatsen ook hoog. Alles wat wij bij een evt. "verkassing" nodig zouden hebben c.q. belangrijk vinden is daar te vinden / te koop.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-12-2011 01:48 Amed East Bali wrote: Manado en Yogyakarta scoren ieder jaar weer hoog

M'n intuÔtie laat me kennelijk niet in de steek. Over twee jaar ben ik `vrij' en zit ik 22 jaar in Yogya. Da's lang. Zo lang hen ik nog nooit ergens gewoond. Ik overweeg op Java Kaliurang, Magelang en Salatiga. Sinds de uitbarsting van de Merapi valt Kaliurang eigenlijk af. Da's jammer, want het klimaat is prima, een villa daar kost niet veel, en ik kan gewoon naar de Carrefour in Yogya. Buiten Java heb ik alleen Manado overwogen. Daar ben ik nog nooit geweest, maar ik heb er uitsluitend positieve dingen over gehoord. Maar het is zo'n takke-end overal vandaan. En ik weet niet wat het leven daar kost. Yogya is het goedkoopst van heel IndonesiŽ, al wist ik dat nog niet toen ik daar ging wonen. Nou ja, ik heb nog twee jaar de tijd, en dan zal ik wel weer blijven zitten waar ik zit, vrees ik. Zo beroerd is Yogya niet.

MAD

barubagus
User
spacer line

Wat me bevalt aan Manado is de relaxte sfeer. Geen puasa gedoe enz.
Vroeger kwam ik in Yogya, prima stad...maar toen ik in 2010 daar weer kwam kijken, zag ik toch in dat gangenstelsel achter de Malioboro een moslima in vol zwart ornaat!!
Helemaal ingepakt en wel, alleen de ogen waren te zien.

Dat was vroeger niet zo. Ik moet niets hebben van welk fanatisme dan ook.
Dus die fanatieke Batakkers zie ik ook niet zo zitten. In Temohon ( bij Manado) heb je
de Gmin ( gereja minahasa), nou daar struikel je ook over de vele kerken.
Alhoewel ze blijkbaar alles eten wat beweegt is Manado toch wel een gemoedelijke stad.
De afstanden ? het is maar wat je ver noemt.
De vliegverbindingen ( SGP,Ambon, Den Pasar etc.) zijn uitstekend.
Ook heb je er veel Nl invloeden b.v de klappertaart is er geweldig.
Maar inderdaad omdat ik mijn flat in Jkt aan wil houden, is het wel een takke eind.
Ik blijf zoeken, wikken en wegen..dat is als je hier woont en daar geboren bent.
Die onrust altijd maar weer. Ik hoop op meer respons op dit forum voor meer leefbare
plekken in de RI

BB

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zag de naam Sukabumi voorbij schieten, lijkt me geen goede optie, aangezien je in Jakarta zit zal je best een aantal keren deze kant op geweest zijn.
De omgeving is geweldig mooi, de temperatuur is geweldig, zeker in de richting Selabintana.
Prijzen om iets te kopen of huren vallen hier reuze mee, weinig tot geen toeristen dus nog weinig last van ripcultuur.
Sundanezen zijn uiterst vriendelijk en beleefd, behalve natuurlijk op de weg zoals in heel IndonesiŽ.

Het zal hier in de omgeving of het nu Sukabumi, Cisaat of Ciancur is moeilijk worden een plekje te vinden waar je niet minstens door 3 moskeŽn wordt omringd en de hele dag blerren door duizenden watt speakers is hier standaard.
Er zijn natuurlijk wel plekken waar het binnen de perken blijft, maar dan is het beter om te huren, dan kan je gemakkelijker verkassen, want kijk er niet vreemd van op als je na een verblijf van een half jaar elders terug kom en er een moskee in je achtertuin staat.
Ik ben er na jaren inmiddels immuun voor dat geblŤr geworden..
Winkels als Carrefour kan je hier schudden, Yogya, Giant en Supermall dan houdt het op.
Om van Sukabumi naar Jakarta te komen is werkelijk dramatisch, weliswaar is men begonnen met de tolweg aansluiting Ciawi - Sukabumi die medio 2014 klaar zou moeten zijn, maar gezien het verloop van het hele project (grondverwerving enz.) zal dat zeker niet voor 2016 worden.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Manado heeft pluspunten; voor zeker. Eťn ervan is de "losse" houding van de bevolking: men is wie men is, geen schimmenspel-gedoe zoals op Java en Bali. Zeer zelfverzekerde houding zonder zich de les te laten lezen door zgn. hooggeplaatste personen. M.a.w. geen feodale instelling.
Minpunt voor mij persoonlijk is dat ik me niet meer in RI voel; te anders en lokale cultuur volledig verdreven door het calvinisme. Ook de godsdienst is daar apert aanwezig. Teveel zelfs. Ik voel me bijna weer "thuis" in NL als ik er ben en dat was toch niet m'n bedoeling bij vertrek uit NL. En........het gevoel overal ver vandaan te zijn.

Enfin, take a look overthere.

spacer line  

On 06-12-2011 00:52 barubagus wrote:
Ik ben van plan om over 2 jaar definitief te pendelen.
Uitgesloten zijn BALI, en Jakarta.
Is Manado wat??? Sukabumi, Bandung. Graag advies.

Ik ben al een paar jaren a/h "surveyen"geweest .
Gezien jou achtergrond zou ik Bogor nemen , dicht bij Jakarta , niet te ver van Bandung .
Sukabumi ken ik niet , wel een paar keren "langs"geweest.
Had in 2003/2004-2005 de mogelijkheid bekeken ( o.a Park Sukamantri ).

Belangrijk is de aanwezigheid van goede gezondheids voorziening en je vriendenkring (sociale relaties).

Voor mij zelf sta ik te denken aan Bogor of Bandung als "hoofdverblijf", en Jakarta voor de "week-enden" en familie /vrienden bezoek.
Heb mijn halve huis in Jkt verruild met een duivenhok.

bisa dicek of makemyday .

kuncitan
User
spacer line

Op 06-12-2011 00:52 schreef barubagus: Ik ben van plan om over 2 jaar definitief te pendelen.

Begin 2010 heb ik een medehuurder gezocht om ieder voor een deel van het jaar een huurhuis te bewonen.

http://forum.indahnesia.com/to(...)oor_huis_op_bali.php

Ik verblijf inmiddels voor een deel van het jaar op Bali maar heb helaas nog geen medehuurder kunnen vinden en ben dus nog steeds op zoek. Het hoeft niet per sť Bali te zijn, elke ander plaats in Indonesia wijs ik bij voorbaat niet af. Neem contact op via mail als je geinteresseerd bent.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Manado is best een leuke plaats maar je struikelt er werkelijk over de kerken en ik heb zelden meegemaakt in ieder huis 2 kerstbomen te zien (1 binnen en 1 buiten). Voordeel is dat je een internationaal vliegveld hebt, nadeel is ( vind ik) dat er cultureel niet veel te doen is en je er niet echt een Indonesisch gevoel krijgt. Saai mag je wel zeggen. Maar wel weer lekker rustig door het ontbreken van de schreeuw toren.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

barubagus
User
spacer line

Ik heb familie met villa's in Cipanas. Alleen al vanwege de files ben ik er 1x geweest.
Dat gebouw staat zo vochtig weg te sijpelen. Je weet ze kopen het met het idee er elk weekend naar toe te rijden, maar die verdomde files.
Je bent volgens mijn zusje sneller in SGP !!!
Het is daar, behalve in het weekend, stervens stil. Alleen romdom dat Safari gebeuren
is het redelijk rame. Want dat ligt niet zover van Jabotek.
Ik zoek dus een place, waar een leuke pasar is,een beetje londo gezelligheid dus, maar niet te druk. Bandung was voor di Jl. Tol ook nirt zo druk als nu.
Al die Jakartanen schijnen in die outlets rond te banjeren.

Is Malang mss iets. Maar vgls mij hangt iedereen daar rondom Toko Oen.
Malang is een koele plaats .

BB

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Malang is uitstekend, behalve toenemende invloed van de conservatieve islam.
Tja, en onder Toko Oen kom je moeilijk uit als je londho's wil ontmoeten. Vorige week nog naar Toko Oen geweest en daar dus de lokale landgenoten ontmoet (kom je niet onderuit als je naar Toko Oen Malang gaat; daarentegen Toko Oen Semarang is 99% autochtoon/Chinees).
Het schijnt echter dat er wel degelijk andere Nederlandse "clubs" zijn die het kunnen stellen zonder Toko Oen. Kweet alleen nog niet waar en via wie. Zal een volgende maal onderzoek doen.
Batu schijnt beter te zijn.....maar schreeuwend duur qua woonruimte.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-12-2011 09:29 Yogya-Bali wrote: Tja, en onder Toko Oen kom je moeilijk uit als je londho's wil ontmoeten.

Als je naar IndonesiŽ wilt verkassen om Nederlanders te ontmoeten kun je beter verhuizen naar Tytsjerksteradiel. Mijd Nederlanders onder ALLE omstandigheden! Je bent niet voor nix weggegaan...

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Schijnt toch te trekken....medelanders in den vreemde..... Ben het voor een groot deel met je eens maar heb door mijn werkzaamheden ook regelmatig contact met (ex-) londho' s.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-12-2011 13:44 Yogya-Bali wrote: Schijnt toch te trekken....medelanders in den vreemde.....

Trekken doen ze maar in hun eigen tijd en niet in mijn aanwezigheid.

`Je kunt niet zonder Nederlanders in IndonesiŽ', zeiden ze mij toe ik hier aankwam. Waarom niet? Al die `cultuur' van die onopgeleide, ongeciviliseerde, calvinistische varkenskoppen? Op een paar mensen - echte mensen - na kunnen ze me wat. In twintig jaar Yogya heb ik weinig problemen gekend, maar de problemen die ik wel heb ervaren, waren met...

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

....ik ook.....en nog steeds. Daarin moet ik je 100% gelijk geven.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Weet niet wat je wil ik woon in ciburial vlak bij taman safari en cisarua

In cisarua heb je een kleine mall britania het is wel een gezellige omgeving de mensen zijn matig heb nergens last van sundas zijn wat rustig van nature dat las je boven al van anderen

Huren is hier niet duur tussen de 5 en 10 juta per jaar villa zwembad zon 25 juta per jaar je hebt geen aircondition nodig

Scheelt me nu 1 milj per maand

water komt uit de bergen betaal je meestal niet of hooguit 20.000 rhp per maand

locaal is het eten goed koper dan bogor

Maar waarom ik hier woon de bergen het uitzicht daarop van uit mijn raam en balkon

s avond toch een dekentje nodig waar ik lekker onder kruip

Over dag aangename tempratuur overdag en niemand valt me lastig ten zij ik zelf om problemen vraag

Kort weg ik vind de puncak goed vertoeven

Sukabumi heb ik 2 mnd gewoond raad ik je af.

Harly's

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,668 posts - 13,689 topics - 24,512 members - last post @ 20-09-2019 22:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,449,673 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com