indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-12-2011 19:29 marcel1974 wrote:
Reactie op Yogya-Bali.

Kritiek is goed als we er iets mee kunnen, altijd welkom, maar JIJ bent aan het zeuren en zagen. Als je gefrustreerd bent, zoek een oplossing!

nogmaals opbouwende kritiek, perfect, zeuren en zieken, liever niet.
Nou ja, wat is dit nou weer voor grofheid? Zeker de huidige Nederlandse mentaliteit: open vragen stellen, vervolgens komen met een plan dat allang in de "koker" zat en dan tekeer gaan tegen degenen die daar voor waarschuwen. Je vraagt om informatie. Die geef ik je vervolgens (info over Dieng, reizen naar de Gili's, duiken op de Gili's) met als laatste een waarschuwende reactie op je schedule met de achterliggende gedachte dat jullie straks een hoop geld kwijt zijn voor een reis waarin je weinig van Indonesia te zien krijgt. Ik wil je godsamme behoeden voor een dure vakantie die niets "nieuws" brengt. Ook stel ik duidelijk dat als het om de kinderen gaat, jouw keuze goed is. Maar als het gaat om iets van Indonesia te zien.....nee! (BTW, ik ben al 20 jaar actief in de reiswereld hier te lande en heb daarmee ook al 20 jaar een klein beetje kennis van de streken die je wil gaan bezoeken. Je vraagt het aan de juiste maar vervolgens blijk ik gefrustreerd, zeur, ziek, kip zonder kop, etc.)
Zie mijn opmerking:
Kortom vnl. een strandvakantie. Begrijpelijk met kinderen want dat is wat mijn kinderen ook altijd willen als we op vakantie gaan. Verschil is echter dat ik alleen van Java naar Bali hoef te reizen met de kids en u helemaal vanuit Europa met enkele dure vliegtickets er nog bij. Mijn advies: zonde van je geld want je ziet niets van Indonesia met een dergelijke route. Voor een Aziatische strandvakantie kan je ook 10x beter Thailand kiezen: vele malen goedkoper en betere service.

Als je vooraf al een vast plan had, val dan geen mensen lastig met een open vraag. Het lijkt er weer op dat iemand alleen zijn eigen idee bevestigd wil zien door anderen. Er zeurt hier niemand; de enige negatieve opmerkingen waren min of meer off topic en een onderonsje tussen "ouwe bekenden" op dit forum. Zeker niet aan u want ik wil niet uw blijdschap over uw komende reis bederven.
Er zit een groot verschil tussen zeiken, negativiteit en iemand waarschuwen voor een "onvergetelijke" vakantie. Zie Pak Pupyes:
Iemand die je Java afraadt, snapt niets van IndonesiŽ.
Nou ja laat maar, je had het toch al in je hoofd blijkbaar en zit niet op echte kritiek te wachten. Prettige vakantie. Met zo'n mentaliteit red je het wel in RI (hier kan men ook geen kritiek verdragen).

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Y-B, Marcel heeft wel degelijk rekening gehouden met wat we hier hebben gezegd. Ik mag het dan niet eens zijn met de Gili's, en bij dezen uit ik mijn ernstige bedenkingen tegen het bezoeken van weeshuizen, maar voor de rest is het programma zoals het er nu ligt prima voor een vakantie met koters. Jij neemt je nageslacht toch ook mee naar BaliÖ
Ik twijfelde nog even toen Marcel meldde dat beide ouders een weekje onderwaterverstoppertje gaan spelen, maar IndonesiŽ is uiterst kindvriendelijk,* dus voor oppas staan ze in de rij. No Problem.
Nu maar hopen dat ze de volgende vakantie (gedeeltelijk) op Java doorbrengen, zoals beloofd.

*Volgens mij is/was er een gids van Lonely Planet over reizen met kinderen in IndonesiŽ. Nu kan ik alleen dit maar vinden, en dat is wellicht te algemeen.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

PP, het gaat me om de toon. Dat is toch geen manier om te reageren op mensen die je van advies dienen, doodgewoon omdat het niet in je eigen straatje te pas komt. Waarschijnlijk ben ik zeker te lang uit NL weg en blijkbaar is dat ook beter want dergelijke grofheid was mij nog niet zo bekend 2 decennia geleden.
Er wordt gesteld:
Hoe kom je erbij dat eea een strandvakantie wordt, overal een 5-7 dagen, homestay, schoolproject, weeshuis, binnenlanden etc. Natuurlijk veel ontspannign, maar daar is vakantie dan ook voor
Ik heb het dan ook over
Kortom vnl. een strandvakantie
En dat is het toch ook voornamelijk met 27 dagen van de 33 aan het strand?
Wederom geeft niets, zeker als je met kids bent. Doe ik ook (zie boven, reeds 2x gemeld) voor eigen ontspanning en die van de kids, maar je ziet vrijwel niets van RI (als je dat uberhaupt wilt) voor dat dure geld. Zie Marcel:
Als je vijf weken naar Italie gaat en een stacaravan huurt, dan ben jemeer kwijt dan wij nu voor deze reis.
Dat betreft waarschijnlijk de tickets en hotelreserveringen. Maar duiken, reizen naar de Gili's en verblijf in Ubud (nog duurder dan Jakarta)? Het zijn de duurdere plekken van RI waar men naar toe gaat.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 15-12-2011 03:06 Yogya-Bali wrote: Het zijn de duurdere plekken van RI waar men naar toe gaat.

Ik krijg niet de indruk dat `duur' aan Marcels rug zal roesten. (Tot 'ie de prijs van een glas wijn ziet, natuurlijkÖ)

MAD

elsbeth
User
spacer line

YB, het gaat niet zozeer om Marcels toon, maar vooral om jouw toon!
Ik zou zeggen: you made your point en wat Marcel daar verder mee doet is zijn zaak.
Dat hij zo niets van Indonesie ziet, doet toch niet ter zake? Hij wil naar Bali, evt. gecombineerd met iets anders. Afgaande van de geposte berichten kiest hij uiteindelijk alleen voor Bali, so what?
Je blijft net zo lang doordrammen tot hij uiteindelijk van pure irritatie iets terugzegt en dan is hij opeens grof en krijgt nb. nog een moderatorbreak van Oyibo??? De vermoorde onschuld spelen, noem ik dat.
Het moet niet gekker worden, hoor. Het slaat echt nergens op. Iemand vraagt advies, maar dat wil niet zeggen dat hij dat advies coute que coute ter harte moet nemen. Laat ik het zo zeggen: een advies hier hoeft toch gvd niet een bindend advies te zijn?
En dan na 2 dagen zeggen: nou , die Marcel horen we hier ook niet meer.
Accepteer nou ook eens dat iemand andere ideeen heeft dan jij. Mag iemand daarom hier uberhaupt geen advies vragen? Onzin.

spacer line  

Jammer dat ik geen bijdrage kan leveren over rondreizen met kleine kinderen .
Ik reisde "veel" ( bijna jaarlijks) met onze zoon vanaf baby ( hij zat zelf in zo'n babybasket , en we vliegen meestal met de Garuda) .
Vanaf 1987. Kris kras door West Java , familie bezoek/vakantie.
En vaak een weekje ergens bivakkeren ( om even "weg te gaan v.d familie" Emoticon: Wink , o.a op Bali.
Kan niks meer vertellen behalve dat het altijd goed ging ,no problemos mbt eten, huisvesting en vervoer .
Kwestie van voorbereiden , en het is goed dat marcel1974 nog "links en rechts" vragen stelde .
Je weet maar nooit voor het geval dat hij iets vergeten is .
Ik doe dat ook . Emoticon: Shiny

En kunnen de andere lezers ook meelezen en profijt van hebben.

bisa dicek of makemyday .

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik heb ZEER veel ervaring met reizen met kinderen (we hebben er 4 die niet al te rustig en makkelijk zijn).
De basis is voor ons altijd geweest: als je jezelf vertrouwd in een land/omgeving/stad is het absoluut geen probleem om dit met kinderen te doen.
Misschien komt het omdat ik en mijn vrouw zelf erg veel reiservaring hebben.
Ik zou echt overal naar toe gaan met de kinderen daar waar ik zelf ook naar toe zou gaan.
Het enige wat we niet gedaan hebben is openbaar vervoer in Indonesie. De reden daarvoor is dat we geen overzicht hadden over al de bagage (zakje te veel) en kinderen. Als we 1 rugzak minder hadden gehad hadden we het zeker gedaan.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-12-2011 06:21 elsbeth wrote:
YB, het gaat niet zozeer om Marcels toon, maar vooral om jouw toon!
Sorry Elsbeth maar ik gebruik nergens begrippen als gefrustreerd, geziek, gezeur, e.d. De belangrijkste opmerking van mijn kant was
Mijn advies: zonde van je geld want je ziet niets van Indonesia met een dergelijke route.
Vervolgens 2 off-topic reacties richting DroomDecor.nl en Bokito dat - zoals ik al opmerkte - even een onderonsje was. Ik kan verder geen enkel negatief bericht vinden richting Marcel1974 dan uitsluitend een waarschuwing. Heb ook al beaamd dat een dergelijke route voor een reis met kids uitstekend is (reeds de 3e x). Maar grove woorden heb ik nergens gebruikt. Toon.....??

De vermoorde onschuld spelen, noem ik dat.
Het moet niet gekker worden, hoor. Het slaat echt nergens op. Iemand vraagt advies, maar dat wil niet zeggen dat hij dat advies coute que coute ter harte moet nemen.
Ik dwing niemand mijn advies ter harte te nemen maar geef uitsluitend aan dat hij voor een dergelijke dure vakantie ook iets anders zou kunnen kiezen, niets moeten .
Ik heb het gevoel dat mijn postings met een vooringenomen blik worden gelezen. Daar waar anderen ook kritiek leveren, wordt niet geageerd. Laat maar, 20 jaar reiservaring op de eilanden stelt dus niets voor. Zodra het woord Bali klinkt, gaan haren recht overeind staan. Het Heilige der Heiligen mag niet ontheiligd worden (deze opmerking is niet voor jou bedoelt Elsbeth).

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

We hebben afgelopen zeer veel touristen gezien met kleine kinderen: zelfs in buggie.
Waar: OP JAVA
Waar in Java: down town Yogya, Bogor, Dieng, Burubu-duuuuur enz.
Hotels vinden het echt ALLEEN maar leuk als je met kinderen komt.

Yogya - Bali: inderdaad zonde van het geld
Als je resorts zoekt: ga naar Thailand of Turkije.

Tip: neem een gids mee voor de gehele reis, en laat je lekker verwennen door zelf niets te hoeven regelen. Duur? Nee, want je zit in goedkopere en leukere hotels (indonesiers weten namelijk erg goed wat kindvriendelijk is)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

spacer line  

On 15-12-2011 09:10 pak ronald wrote:

Het enige wat we niet gedaan hebben is openbaar vervoer in Indonesie. De reden daarvoor is dat we geen overzicht hadden over al de bagage (zakje te veel) en kinderen.

Hadden we nooit gedaan , altijd met huurauto's in West Java ,voor lange afstanden naar Yogya -Surabaya-Bali met de vliegtuig.

Toen mijn zoon nog klein was , reisde hij in een buggy , had hij zelf zijn ronde loopstoel met wieletjes bij zicht.
Kon hij zelfs "rondlopen" , had hij veel vrijwillige oppas (personeel van hotel/resort/pesanggrahan etc).
En dan praten wij tot over 24/25 jaar geleden .
Nu heb je bijna alles .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met kids kan uitstekend. Ik kwam hier met pasgeboren baby en heb inmiddels 2 kids die hier zijn geboren. Ze overleven nog........dus moet het kunnen met kids.
Reizen ook geen probleem. Zijn al mee geweest naar Komodo (met Lombok en Sumbawa ervoor) en Flores; Bali ettelijke malen en - uiteraard - op Java naar west zowel oost.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Helemaal eens met Y-B zijn reacties.
Mensen die eerst boeken en dan vragen stellen en daarna op de man gaan reageren omdat ze niet te horen krijgen wat ze willen moet je geen energie aan besteden.

Afsluiten Y-B en je niet uit de tent laten lokken.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,676,338 topic views - 227,295 posts - 13,610 topics - 18,986 members - last post @ 20-07-2018 03:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,849,709 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com