indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 01:08 zieleffe wrote:

[quote removed]

Wat was laster Sapi geef eens een voorbeeld.

YB weet wel welke lijstjes ik bedoel. Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vreemd dat dat laster heet. Ik weet wat Sapo bedoelt. Hij doelt op mijn ranglijsten/ranking lists waar RI niet erg goed vanaf komt en die hij niet accepteert. Ga maar even googlen en dan vind je het wel. Het is hier in het land ook bekend. Ik woon hier en niet daar, dus ga ik zeker uit van de ranking lists die ter plekke in RI worden gepubliceerd; publicaties die een verademing zijn in een natie die de hand zelden in eigen boezem kan steken vanwege hun culturele background waarin (zelf)kritiek vrijwel onmogelijk is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Laster? Ach ya YB; de een noemt het laster, de ander kan de feiten ervan herleiden omdat hij/zij woonachtig is in het betreffende land. Ik weet dan al vrij snel welke kant ik moet kiezen, zelfs al zou ik hier niet wonen.

Indonesie heeft erg veel goede punten, maar het is nu eenmaal mens eigen om te klagen als dit enigsinds kan. Ik heb vandaag 4 uur (ja vier effing uur!) gedaan over het stuk Ereveld Ancol - Lippo Cikarang. Een schande.. maar de goede punten voor vandaag zijn
- eten en drinken komt langs lopen, raampje open en kopen
- tolwegen zijn goed onderhouden en niet duur
- onderweg leuke meisjes die je nummer vragen bij het stoplicht (tja, blanke in een auto die zelf rijdt, ze weten precies aan wie ze het moeten vragen)
- erevelden zijn piekfijn onderhouden (Menteng Pulo en Ancol) en eenvoudig te bereiken als je weet waar je moet zijn.
- aanwezig personeel is vriendelijk en bedient de bezoeker netjes

En dat maakt die vier uur file weer helemaal goed, maar is het wel vier uur, dus ik begin nu pas aan mijn macaronie voor vanavond. Het is niet anders.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact, af en toe de vinger op de zere plek te leggen is nog geen laster of negativiteit. Ik heb vandaag ook weer genoten van het land en de mensen. En dat wint het nog altijd (anders was ik al opgestapt). Neemt niet weg dat ik niet blind ben voor misstanden in land en maatschappij. Realiteitszin is iets anders dan negativiteit.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Precies, als het goede niet wint, had ik hier echt niet meer gezeten, en ik ga mezelf in eerste instantie 3 maanden probeertijd.. Dat is 5,5 jaar geleden bijna. Er zijn genoeg dingen die het dagelijkse leven leuk maken, ik denk zelfs dat ik er minder naar hoef te zoeken dan in Nederland. Dat gemak is ook kenmerkend voor dit land vind ik. Alles kan, zonder al te veel gezeur en in de meeste gebieden ook zonder al te veel geld.

spacer line  

On 08-12-2011 12:32 Yerun wrote:
L
- onderweg leuke meisjes die je nummer vragen bij het stoplicht (tja, blanke in een auto die zelf rijdt, ze weten precies aan wie ze het moeten vragen)
.

Kan verklaard worden d.m.v Pavlov's honden theorie. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-12-2011 13:54 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Kan verklaard worden d.m.v Pavlov's honden theorie. Emoticon: Wink

Van zelf sprekend geen verdere verklaring, waarom en hoe dit soort dingen mogelijk zijn.
Het is er namelijk niet, of toch wel???????????? Emoticon: Laugh out loud
Ssssssssst Om Sid.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 03:55 Yogya-Bali wrote:
Vreemd dat dat laster heet. Ik weet wat Sapo bedoelt. Hij doelt op mijn ranglijsten/ranking lists waar RI niet erg goed vanaf komt en die hij niet accepteert.

Leuk geprobeerd YB, maar die lijst voor zover die bestaat, bedoel ik helemaal niet. Om jouw geheugen wat op te frissen zal ik het hier nogmaals onder jouw aandacht brengen.

Vervolgens komt er een ontkenning dat het niet van jou persoonlijk was.

Als je weet dat bij generaliseren mensen over één kam worden geschoren vind ik het heel erg vreemd dat jij er toch mee eens bent. Komt jouw objectiviteit/geloofwaardigheid niet echt ten goede.

MODERATOR BREAK

En dat is dus offtopic en weer op de man. Zoals we van je gewend zijn. Ga eens ontopic zou ik zeggen.

Placed by Jeroen @ 09-12-2011 01:01

barubagus
User
spacer line

Indonesie is een heerlijk om er te wonen, als je;
1. je niet ergert aan de luiheid v.d doorsnee werker.
2. Ongeveer 2000 (?) euro p/m netto te besteden hebt.
3. genoeg personeel hebt voor de kleine ongemakken.
4. je niet ergert aan de jam karet
enz. enz

Egypte is een heel ander vakantieland als Indonesie. Het heeft alleen maar woestijnen, dus als je een groene omgeving wilt ,zit je hier verkeerd. Als vakantieland is het heel dichtbij (ong. 4/5 uur vliegen). Ook veel oudheidkundige plaatsen.
Egypte had ongeveeer 20 milj toeristen p/j en Indonesie geloof ik 5/6 miljoen?
En daarvan gaat de overgrote meederheid ook nog naar Bali.
Heel goedkoop en veel goede hotel/ resorts zijn er in Egypte,terwijl die resorts in Bali belachelijk duur zijn. Als (korte) vakantie bestemming is Indonesie
te ver, en daardoor te duur. Daar gaan de meesten jaren voor sparen.
Nee de toeristen van Egypte die gaan echt niet naar Indonesie, en we moeten daar
eigenlijk blij mee zijn.

BB

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-12-2011 22:28 sapolidi wrote: Leuk geprobeerd YB, maar die lijst voor zover die bestaat, bedoel ik helemaal niet. Om jouw geheugen wat op te frissen zal ik het hier nogmaals onder jouw aandacht brengen.

Click to see original image

Vervolgens komt er een ontkenning dat het niet van jou persoonlijk was.

Click to see original image

Als je weet dat bij generaliseren mensen over één kam worden geschoren vind ik het heel erg vreemd dat jij er toch mee eens bent. Komt jouw objectiviteit/geloofwaardigheid niet echt ten goede.
Heb ik me waarschijnlijk toch goed aangepast. De wijze waarop ik zgn. generaliseer is echter nog steeds niets vergeleken bij het soort generalisaties waaraan zowel de Indonesische autoriteiten als vrijwel het hele volk zich schuldig maakt; zelfs hoogopgeleide docenten aan de universiteiten en autoriteiten (vorige week nog aan den lijve ondervonden; een dermate generalisatie cq. discriminatie waarvoor iemand in NL voor de rechtbank zou moeten verschijnen, is hier gewoon geaccepteerd zolang de generalisatie naar de zij gaat en niet naar de wij ).
Wederom inherent aan een collectieve cultuur die generaliseert en stereotypeert ( wij versus zij ).
O ja, voordat je daar weer over valt: het is niet iets typsich Indonesisch om te generaliseren maar inherent aan alle groepsculturen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-12-2011 01:27 barubagus wrote: Egypte had ongeveeer 20 milj toeristen p/j en Indonesie geloof ik 5/6 miljoen?
En daarvan gaat de overgrote meederheid ook nog naar Bali.
Die 5 miljoen is al 2 decennia hetzelfde. In 1990 was het aantal toeristen al 5 miljoen. Daarnaast het laatste decennium nog een zware verschuiving van de andere eilanden naar vnl. Bali. Dan zou je toch wakker moeten worden en kijken wat er mis is?

barubagus
User
spacer line

De topic was Egypte-Indonesie. Dus als we die 2 landen vergelijken, zie je het volgende;
Alleen al de VISUM policy. In Egypte hoef je alleen maar een formuliertje bij de imigratie
in te vullen en je krijgt meteen voor 1 jaar een verblijfsvergunning.
Ze vragen hoe lang wil je blijven, en pats je krijgt een stempeltje in je pas en het kost onngeveer 20 euro. Geen gedoe met kitas, Lansia, VOA enz. En ik kan het weten, want ik ga er regelmatig heen, als het hier slecht weer is.

In Indonesie willen ze helemaal geen vreemdelingen..ze willen alleen hun geld hebben.
Maar ze doen het in Indonesie verkeerd. Ze ontmoedigen eerder. Ze willen alleen de korte vakantiegangers, zij die in een korte tijd heel heel veel uitgeven. Daarom
die VOA visum. Wil je langer blijven zul je naar de Indo ambassade moeten.Alls eerste bezoeler in Indonesie ga je echt niet het land doorkruisen als je maar 30 dagen hebt, nee je gaat naar de hightlights in Java en Bali.
Zij die alleen maar naar Bali gaan voor 4 weken, in Nusa Dua zitten en veel geld uitgeven,
die willen de Indo autoriteiten hebben.
Ze denken niet aan de andere mooie toeritische plekken daar zoals Toba Meer, Sulawesie, Kei eilanden etc. Die hebben naar verhouding veel minder bezoekers dan Bali.
Daar komen de toeristen die echt meer van het land willen zien, en moeten dan hup
antri di kedutaan Indonesia, en bayar.

BB

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,883 posts - 13,695 topics - 25,598 members - last post @ 13-11-2019 06:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,582,316 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com