indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heerke
User
spacer line

Mijn vrouw en ik doen al enige tijd met enige passie, vrijwilligerswerk in een weeshuis op sulawesi. eind 2012 wordt een kind van dit weeshuis 18 jaar en in 2013 zal zij slagen voor haar schooldiploma. Daarna zullen wij haar ondersteunen met haar vervolgstudie.
Nu willen we regelen dat zij naar haar school en voor haar vervolgstudie enige tijd naar Nederland kan komen. Hiervoor zijn nodig, paspoort, retourticket, verzekeringsbewijs, bewijs terugkeer, als mede een visum. dit visum moet door haar worden aangevraagd bij onze ambassade. Hiertoe dien ik in Nederland een verklaring te halen bij de gemeente, en aan haar opsturen.
Nu het volgende: kan iemand mij vertellen of er andere opties zijn dan Jakarta bij de ambassade om voor haar "persoonlijk"het visum aan te vragen, het liefst een lokatie op Sulawesi. Zij is lichamelijk enigszins beperkt en heeft nog nooit gereisd.

heerke

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, niet meer. Vanaf Januari is er vingerafdrukkenplicht en kan men uitsluitend nog terecht op de ambassade te Jakarta, consulaten te Medan, Surabaya en Bali (Kuta). Verplicht te verschijnen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Heerke, leuk dat iemand eens iets doet voor een kind dat niet op Bali woont.

Y-B op dit forum is degene die je het beste uit de brand kan helpen, en ik vrees dat ik op dit moment niet meer kan doen dan je verwijzen naar de[url=http://indonesie.nlambassade.org/De_Ambassade/Nederlandse_vertegenwoordigingen_in_IndonesiŽ.html] consulaten.[/url] Niet op Sulawesi, helaas. Jakarta lijkt dan ook de de enige optie. Als je wat meer informatie geeft, kan ik eventueel mijn vrouw of dochter vanuit Yogya naar Sulawesi sturen om haar op weg te helpen naar de ambassade en op het vliegtuig naar NL te zetten als zulks nodig zou moeten zijn. Zelf doe ik natuurlijk niets, dat spreekt. Ik zou zeggen, wacht even op Y-B, en meldt dan wat je nodig hebt of denkt te hebben. Dan zien we wel welke actie we moeten ondernemen.

Update: Y-B was me weer voor, de smiecht!

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Aan de verschijning kan ze niet ontkomen, maar neem tegen die tijd weer eens contact op en dan kan ik alle info verschaffen. Zie mijn email.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Heerke, ik snap het geloof ik niet. Gaat de joffer nou in 2013 naar NL of wil je haar eerder naar NL halen? Mijn dochter zit precies voor hetzelfde gedoe. Voorlaatste klas SMA, en ze gaat zo goed als zeker academisch jaar 2013/2014 studeren in Leiden. Er moet dus iets te regelen zijn.

MAD

totto
User
spacer line

(Heerke, leuk dat iemand eens iets doet voor een kind dat niet op Bali woont.)

Pak, heb je dan nog nooit van het Lilianefonds gehoord? Bijkantoor in Malang
Bekijk het online Jaarverslag 2010
Overzicht directe kindhulp 2010 naar werelddeel:
werelddeel aantal mediators aantal kinderen besteed in euro's

AziŽ - 539 - 39.692 - 3.429.200

Toto Travel.com

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-12-2011 15:51 totto wrote: Pak, heb je dan nog nooit van het Lilianefonds gehoord?

Jawel, Totto. Maar op, dit foruim lees je vrijwel uitsluitend over wezen op Bali die geen wezen zijn en die stapelbedden moeten hebben (net als in de penjara) of die moeten leren surfen. Van Nias tot Kleine Kei zijn er kennelijk geen wezen of andere kinderen die hulp nodig hebben, ze komen uitsluitend voor op Bali, de arme stakkerds...

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De arme stakkerds komen alleen voor op Bali omdat de "weldoeners" ook voor zichzelf willen WELdoen........en dat is een verblijf op Bali dat nog steeds door een grote groep "verlichte" geesten uit het westen wordt gezien als het "laatste paradijs op aarde". Dus gaan we "goed" doen waar we zelf ook "goed" kunnen leven en boeren. Er is waarschijnlijk geen enkele weldoener die op Kei of Nias wil wonen, dus - jammer voor de weesjes aldaar - geen hulp; hadden ze maar op Bali wees moeten worden.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-12-2011 16:17 Yogya-Bali wrote: De arme stakkerds komen alleen voor op Bali omdat de "weldoeners" ook voor zichzelf willen WELdoen

Aduh, denk je dat echt? Ik zou dat nou niet zo durven stellenÖ

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Net weer een goeie opgedoken hier: Schilderijen Veiling zondag 18dec voor Goed Bali Doel

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-12-2011 16:22 Yogya-Bali wrote: Net weer een goeie opgedoken hier: Schilderijen Veiling zondag 18dec voor Goed Bali Doel

Ook gezien. Negen woorden, tien taal/spelfouten (give or take). Ik help die joffer uit Sulawesi wel. En jij ook! En om het nog indahnesier te maken, Jeroen ook. Want wellicht vraag ik heerke of die jongedame niet begin januari naar JKT kan komen omdat ik dan ook ambassadige dingen te doen heb en logeer bij Yerun.

MAD

spacer line  

je zal een secetaresen aan moeten schraven!! na mijn gevoel kom je iets te kort!
heb jij eigelijk wel tijdt voor je zelf'? Emoticon: Confused

heerke
User
spacer line

Hartelijk dank voor al deze reacties, ik had het vermoeden dat ik er niet onderuit zou kunnen komen. Het ligt in de bedoeling haar rond mei/juni 2013, te laten komen, dus we hebben nog even de tijd. ik heb z'n vunzig vermoeden dat ik voor dit geheel haar zal moeten begeleiding, moet maar zien hoe dit gaat.
Een hele onderneming lijkt mij zo.
Kan iemand mij dan vertellen welke lokatie het handigste is vanuit Makassar, mij lijkt Bali de beste optie al was het alleen maar om de vluchten erheen.
Emoticon: Devil

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-12-2011 18:48 heerke wrote: ik heb z'n vunzig vermoeden dat ik voor dit geheel haar zal moeten begeleiding

Vunzig vermoeden? Je kunt amper een beter excuus om naar IndonesiŽ te gaan bedenken! Perfect.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-12-2011 18:48 heerke wrote: Kan iemand mij dan vertellen welke lokatie het handigste is vanuit Makassar, mij lijkt Bali de beste optie al was het alleen maar om de vluchten erheen.

Ook hier kan Y-B je beter uit de brand helpen, maar ik denk toch Jakarta, aannemende dat ze van daaruit naar NL gaat. Jij doet het voorbereidende werk bij de ambassade (in tegenstelling tot veel mopperaars denk ik dat de ambassade je graag, goed en vlot zal helpen), je haalt de joffer op, en jullie vliegen door naar NL.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals ik al zei: Neem tegen die tijd nog even contact op.
Ten 1e kan men pas starten met de aanvraag 3 maanden voor vertrek
Ten 2e veranderen de visaregels vrijwel elk kwartaal; dus heeft het weinig zin u nu alvast van info te verschaffen die wellicht 2013 niet meer geldend is.
Het dichtstbijzijnde consulaat is Bali maar de reis er naar toe is veel en veel duurder dan naar Java. Ik zou Surabaya proberen of anders Jakarta. Maar wacht daar ook mee want evenzo veranderen flightschedules waar je bij (op de airport) staat.

kakarin
User
spacer line

Hallo Heerke,
Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken staan allerlei contactpersonen van de ambassade vermeld. Ook in Makassar zijn twee mensen die je misschien goed kunnen helpen. Kijk even op: http://indonesie.nlambassade.o(...)digingen_in_IndonesiŽ/Contact_Personen_in_IndonesiŽ.html

Mijn ervaring elders in IndonesiŽ is dat je zelf soms beter geÔnformeerd bent dan zij, maar toch, voor iemand ter plaatse is het misschien fijn om een aanspreekpunt te hebben.
Succes ermee!
Karin

heerke
User
spacer line

Karin, inmiddels via verschillende kanalen enige info bekomen. Deze contactpersonen heb ik ook inderdaad gezien,maar sedert augustus jl. gaat dit niet meer. Je moet heb ik begrepen via de ambassade of consulaat. Ik ben nog aan het speuren, heb nog even de tijd. Heerke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,625,738 topic views - 227,280 posts - 13,610 topics - 18,977 members - last post @ 18-07-2018 21:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,798,601 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com