indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Via verschillende berichten heb ik kunnen lezen dat het bedrijf Inpex op
de Molukken bij het Eiland Babar naar Gas gaat boren. Mijn vraag is, als
ergeboord wordt naar Gas in zee, heeft dit ook gevolgen op het milieu.
Shell schijnt ook aan dit project mee te werken. Heeft iemand voor mij
meer informatie hierover.

Bijvoorbaat dank.

Njonkie Pattinama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Algemene IndonesiŽpraat'.

spacer line  

Natuurlijk gas wordt beschouwd als de meest omgevingvriendelijke fossiele brandstof. Volgens mij wordt het een LNG plant en daar is Shell best wel vooruitstrevend mee geweest, oftewel als iemand zich met gas moet bemoeien is het Shell wel denk ik.

De meest ingrijpende bijkomstigheid van een LNG plant is dat mensen in de directe omgeving soms astmatische aanvallen melden, maar dat is echt in de nabije omgeving voor over ik lees. Verder meen ik dat LNG plants vooral op zee worden gebouwd, dus als ik het goed begrijp een veilige en schone situatie.

Dit alles gebasseerd op wat Wikipedia info en eigen interpretatie.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

De hoofdcontractor is een Japanse bedrijf Inpex.
Hoe zorgvuldig men te werk gegaan is zal er altijd een (kleine) risico v.w.b millieu verontreiniging.

Zie ook soortgelijke winning door Australia , in de buurt van Timor Leste( ex Oost Timor).
Quote:
INPEX Co. (Kokusai Sekiyuu Kaihatsu Teiseki), perusahaan Jepang yang bergerak di bidang minyak dan gas bumi, Senin (21/11) di Kementerian Energi dan Sumber Daya Mineral (ESDM), menandatangani kontrak kerjasama wilayah tambang minyak dan gas bumi di Blok Babar Selaru, di Perairan Arafura, Maluku.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Waarom dit topic de naam "Olieboringen" geven en vervolgens vragen stellen over gasboringen Emoticon: Confused

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-12-2011 22:58 Macan Belanda wrote: Natuurlijk gas

Aardgas. `natuurlijk gas' is een letterlijke vertaling van natural gas. Ik blijf de Nederlandse taal verdedigen, al weet ik drommels goed dat ik tegen de bierkaai en onbenul strijd. En dat ik dus verlies. Over een paar jaar zegt en schrijft iedereen `natuurlijk gas.'

MAD

spacer line  

Ja sorry PP, zit erin gebakken, zal wel komen omdat ik dagelijks 3-4 talen door elkaar heen gebruik. Dat maakt me geen onbenul en jou geen verliezer, slaap lekker.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-12-2011 05:26 Macan Belanda wrote: omdat ik dagelijks 3-4 talen door elkaar heen gebruik.

Ik ook. Dat is m'n vak. En als je dacht dat ik er blij mee ben, dan mag je nog een keer denken. Bij vrijwel alles wat ik lees - en ik doe amper wat anders dan lezen - ga ik over de rooie. Het leven is geen lolletje.

MAD

spacer line  

Ik ben er wat meer karet mee, dat is een stuk ontspannender kan ik je vertellen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

elsbeth
User
spacer line

Even off topic, PP, maar wat vind jij dan taalkundig van de "misdaden tegen de menselijkheid?"
Komt van "humanity", maar ik blijf toch liever "mensheid" gebruiken.
Hoe kan je een misdaad tegen de menselijkheid (een eigenschap) begaan?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-12-2011 08:54 elsbeth wrote: Komt van "humanity", maar ik blijf toch liever "mensheid" gebruiken.

Humanity kan zowel mensheis als menselijkheid betekenen, het lijkt me dan ook geen anglicisme. Maar ik heb vroeger ook `misdaden tegen de mensheid' geleerd, en blijf dat zeggen. `Misdaden tegen de menselijkheid' is taalkundig gezien zeker niet fout, en semantisch gezien waarschijnlijk beter. Maar ik blijf het vreemd vinden.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-12-2011 13:51 Njonkie Pattinama wrote:
Via verschillende berichten heb ik kunnen lezen dat het bedrijf Inpex op de Molukken bij het Eiland Babar naar Gas gaat boren.
Hopelijk gaat Babar economisch er op vooruit. Paar jaar geleden zat ik er enkele dagen "vast". Geen electriciteit (at least at that time already for 3 months), geen mobiel netwerk (alleen bij het kantoor van de camat ), gewone telefoon alleen bruikbaar tussen 00.00 - 04.00 AM, wegen in "aanleg", restaurants afwezig (op 1 warung makan na), aanleg airport aan hun neus voorbij gegaan, bouw van een nieuwe PELNI-haven misgelopen, puskesmas zonder medici, etc. Ik kwam na gesprek met de camat erachter dat Babar (Tepa) haar kans om hoofdplaats te worden van de nieuwe kabupaten Zuidwest-Molukken heeft laten liggen ten gunste van het piepkleine eilandje Kisar met Wonreli nu als hoofdplaats van het nieuwe district, om reden van een star vasthouden (althans volgens de camat ) aan de adat m.b.t. grondbezit ( tanah sengketa ) van de Babarse bevolking.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,159,475 topic views - 240,311 posts - 13,732 topics - 33,695 members - last post @ 30-10-2020 08:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,538,837 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com