indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SanderBali
User
spacer line

Weet iemand misschien een drukkerij op Java of Bali die deze beachvlaggen maakt? Moet goede kwaliteit zijn met masten van fiber, dus geen traditionele Balinese troep met bamboe stokken. BVD

SanderBali
User
spacer line

Niemand?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Moet het precies zo zijn als op de foto? Er zijn zat toko's die spanduk maken en dit ontwerp lijkt me nauwelijks een probleem. Er zit een goeie op Jl Katamso in Yogya, maar op Bali moet dat toch ook kunnen?

MAD

SanderBali
User
spacer line

On 01-12-2011 11:16 Pak Pupyes wrote:
Moet het precies zo zijn als op de foto? Er zijn zat toko's die spanduk maken en dit ontwerp lijkt me nauwelijks een probleem. Er zit een goeie op Jl Katamso in Yogya, maar op Bali moet dat toch ook kunnen?

Dank voor u reactie Pak Pupyes. Het doek zelf is niet zo'n probleem, het zit hem meer in de accessoires, de voetplaat/grondplug en de inschuifbare fiber mast. Op Bali zie je ze veel maar is allemaal met bamboe.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Sander,
Jij als zakenman moet de productie van dit soort vlaggenstokken toch als een gat in de markt zien?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat doet 'ie dan kennelijk ook, BJ. Maar hij geeft niet voldoende informatie. Wat is de bestemming van die dingen? Naar het buitenland? Ik kan me niet voorstellen dat die voetplaten goed genoeg zijn voor een Noordzeebriesje. Ik wil hier best gaan kijken, maar dan heb ik meer info nodig. In z'n tweede bericht geeft SB die wel deels, maar dan nog.

MAD

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

PP.

Je ziet ze hier in de zomer ook op het strand en zelfs wel bij benzinestations. Ik heb even gegoogeld en kom in Nederland diverse leveranciers tegen. Maar ja, dat is even te ver weg.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

SanderBali
User
spacer line

Het is voor een kennis in Nederland. In Nederland kan elke drukker ze leveren maar kosten ze in het formaat dat hij nodig heeft rond de 100 euro. Ik met me grote bek heb gezegd dat ik ze voor minder dan de helft wel even in Indo zal laten maken.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Grote bek indeed. Zelfs als je ze tegen kostprijs levert, wordt dat toch echt moeilijk. En dat lijkt me niet de bedoeling. Stel dat het vervoer en de invoernarigheid pakkumbeet een tientje kost dan mag de kostprijs hier al niet meer dan Rp 400.000 zijn. Moet ik alsnog informeren?

MAD

SanderBali
User
spacer line

Thanx Pak Pup maar Yogya is voor mij logistiek wat moeilijk. Liever Bandung of Bali. Volgende week ben ik zelf weer op Bali en ga dan even achterhalen waar die hotels ze bestellen. Had dat al aan mijn vrouw gevraagd maar ook dat kan ze niet want komt ze met die bamboe troep aan.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-12-2011 12:26 SanderBali wrote: waar die hotels ze bestellen.

Ik lig in een deuk als dat Yogya blijkt te zijn. De meeste handicraft op Bali komt uit Yogya en omstreken, maar dit is toch meer high-tech, dus dan ben ik niet zo zeker van mijn zaak. Bandung is een educated guess.

MAD

spacer line  

Itu namaya umbul2 (umbul umbul).
Tenminste zo noemen wij dat .
De stokjes(dragers) zijn van fibreglass

bisa dicek of makemyday .

SanderBali
User
spacer line

On 01-12-2011 15:57 Surya Atmadja wrote:
Itu namaya umbul2 (umbul umbul).
Tenminste zo noemen wij dat .
De stokjes(dragers) zijn van fibreglass

Klopt Pak maar dat zijn meestal die traditionele dingen met die slierten eraan.
Ik denk dat die dingen die ik bedoel de moderne variant is en dat ze die in Europa hebben afgeleid van de Balinese umbul2.

SanderBali
User
spacer line

On 01-12-2011 12:31 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ik lig in een deuk als dat Yogya blijkt te zijn. De meeste handicraft op Bali komt uit Yogya en omstreken, maar dit is toch meer high-tech, dus dan ben ik niet zo zeker van mijn zaak. Bandung is een educated guess.

Na ja, als je een keer in de buurt bent mag je gerust eens vragen voor me maar je moet er niet voor omrijden.

elsbeth
User
spacer line

Op 01-12-2011 12:26 schreef SanderBali:
Thanx Pak Pup maar Yogya is voor mij logistiek wat moeilijk. Liever Bandung of Bali. Volgende week ben ik zelf weer op Bali en ga dan even achterhalen waar die hotels ze bestellen. Had dat al aan mijn vrouw gevraagd maar ook dat kan ze niet want komt ze met die bamboe troep aan .

Typisch geval van "kat in de zak"

spacer line  

Uit eigen waarneming* .
Veel van de gebruikte Indonesische umbul2 ( Balinese is ook Indonesisch) die je in upacara , dorps/huwelijksfeesten zijn vaak voor een "eenmalige"gebruikt .
Hangt ook af van de kwaliteit van de bamboe .
In principe is bamboe (van goede kwaliteit) heel erg sterk, werd in China en in Indonesia gebruikt in de steigersbouw van wolkenkrabbers.
Het is licht , goedkoop(overal te vinden) en zelfs sterker dan metalen stokjes.
Zie de eigenschappen van bamboe.

Bij gebruikt voor officiele gelegenheden zoals de opening van kantoren kan men ook via een "proffesionele"verhuurbedrijven umbul2 huren of bestellen .
In Europa en China of mss in Indonesia heb je de moderne bamboedragers, fibreglass ?

bisa dicek of makemyday .

SanderBali
User
spacer line

On 02-12-2011 07:44 Surya Atmadja wrote:
Uit eigen waarneming* .
Veel van de gebruikte Indonesische umbul2 ( Balinese is ook Indonesisch) die je in upacara , dorps/huwelijksfeesten zijn vaak voor een "eenmalige"gebruikt .
Hangt ook af van de kwaliteit van de bamboe .
In principe is bamboe (van goede kwaliteit) heel erg sterk, werd in China en in Indonesia gebruikt in de steigersbouw van wolkenkrabbers.
Het is licht , goedkoop(overal te vinden) en zelfs sterker dan metalen stokjes.
Zie de eigenschappen van bamboe.

Bij gebruikt voor officiele gelegenheden zoals de opening van kantoren kan men ook via een "proffesionele"verhuurbedrijven umbul2 huren of bestellen .
In Europa en China of mss in Indonesia heb je de moderne bamboedragers, fibreglass ?

Natuurlijk is bamboe sterk maar het is niet representatief. Die vlaggen worden in Nederland op beurzen gebruikt...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

81,010,649 topic views - 238,405 posts - 13,717 topics - 29,706 members - last post @ 10-04-2020 09:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

132,113,102 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com