indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

unclejeffi
User
spacer line

Hallo iedereen,

Eind april vertrekken wij met 4 mensen voor 3 weken een rondtrip door Java en Bali. We landen in Jakarta maar deze stad zouden we links laten liggen en daardoor opteren we om meteen naar Bogor door te reizen.

Blijkbaar is de makkelijkste methode om een Damri bus te nemen voor de luchthaven naar Bogor? Kan iemand mij dit bevestigen of dit klopt? En tot hoe laat rijden die bussen, kan iemand mij daar een timetable van linken, of een site van die maatschappij?

Alvast hartelijk dank!

elsbeth
User
spacer line

Klopt inderdaad, je kunt naar buiten stappen, even vragen waar de Damribus naar Bogor vertrekt en iedereen zal je naar de goede plaats wijzen/brengen. Prima bussen, die vlak voor de uitgang stoppen. Alleen even zorgen dat je in de goede bus stapt. Geen idee tot hoe laat ze rijden, hoe laat kom je aan?
Daar hoef je echt geen busje voor te huren of een taxi voor te nemen. Deze zomer nog gedaan. Ik had trouwens ook een leuk hotelletje: Happy Valley Guesthouse. grote kamers, schitterend uitzicht op de rijstvelden, zwembadje, mooie tuin. Naddel: er waren alleen maar Nederlanders. Bovendien buiten Bogor, richting de Puncak pas.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Je kunt voor 35.000 idr met damribus naar Bogor. Hele fijne AC bussen. Er rijdt ongeveer elk half uur een bus tot in de avond. Normaal duurt de rit 1,5-2 uur, maar in de spits 3 uur. Afgelopen zomer hebben we deze bus genomen.

spacer line  

Men zegt :
setahu saya bus damri terakhir yang datang di bandara adalah
jam 21-22,
Dit is de laatste vertrek vanaf Cengkareng Airport.
Begin vanaf 0.400 W.I.B .
Men houdt rekening mee met de passagiers die de binnenlandse vluchten namen.

Je kan uitstappen in de buurt Jalan Pajajaran Bogor/ Terminal Baranangsiang ( vlak bij de Kebun Raya Bogor).
In Jln Pajajaran heb ik een paar guesthouses gezien.
Daar heb je ook hotel Pangranggo II en Hotel Mirah ( komt veel Nederlandse toeristen).
Hotels is O.K , heb een paar keer gelogeerd .
De Kebon Raya ( Planten tuin is op loopafstand).
Vanaf terminal Baranang Siang kan je diverse angkots nemen , naar alle richtingen zoals richting Ciawi , Puncak , of Sukabumi cq Pelabuhan Ratu.
De trein station is ook in de buurt .
Kan je met de rein (metroachtig ) bnnen 1 uur(?) naar Jakarta(station Gambir) .
De exacte tijd en prijsticket ben ik kwijt.Neemt 1ste klas , kost een schijntje.

bisa dicek of makemyday .

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Vanaf de terminal in Bogor kan je een Angkot charteren...dit is standaard in Bogor. Dit kost je ongeveer 40.000 / 50.000 afhankelijk van de driver.
Om de angkots te nemen naar het station moet je even richting Kebun Raya lopen. Daar kan je ze vinden.
Prijs angkot in Bogor: 2000 ongeacht afstand (aug 2011)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

unclejeffi
User
spacer line

Ik kom op 16u30 aan, dus nog binnen de tijd om de laatste bus richting Bogor te nemen blijkbaar.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 30-11-2011 11:32 unclejeffi wrote:
Ik kom op 16u30 aan, dus nog binnen de tijd om de laatste bus richting Bogor te nemen blijkbaar.

yep...wij kwamen ook rond die tijd aan...1,5 uur in de rij (ondanks visum), maar ruim damri gehaald. Jammer dat het donker werd.....
Des te later, des te sneller het gaat. Ons record is: tijdens buka puasa (na het vasten) binnen 50 min van Bogor naar vliegveld....niemand in de bus en niemand op de weg.....vreemde gewaarwording tussen Bogor en Jakarta.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-11-2011 20:33 Surya Atmadja wrote:

Vanaf terminal Baranang Siang kan je diverse angkots nemen , naar alle richtingen zoals richting Ciawi , Puncak , of Sukabumi cq Pelabuhan Ratu..

?????????????
Oh. weer wat geleerd.
Ooit zelf gedaan trouwens?
Schaam je je niet om iemand die naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste keer naar Indonesië gaat een advies te geven om met zo iets te reizen???????
Minstens één keer per week rijdt zo'n volgepropt Misubishi busje op het traject Bogor - Sukabumi zich helemaal total loss.
Of was dit weer een posting om gewoon te laten weten dat je het weet, uiteraard zonder je zelf af te vragen of het wel veilig is en bovendien geschikt voor een gezelschap met koffers en al. Emoticon: Confused

spacer line  

On 30-11-2011 17:54 Malam wrote:

[quote removed]

?????????????
Oh. weer wat geleerd.
Ooit zelf gedaan trouwens?
Schaam je je niet om iemand die naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste keer naar Indonesië gaat een advies te geven om met zo iets te reizen???????
Minstens één keer per week rijdt zo'n volgepropt Misubishi busje op het traject Bogor - Sukabumi zich helemaal total loss.
Of was dit weer een posting om gewoon te laten weten dat je het weet, uiteraard zonder je zelf af te vragen of het wel veilig is en bovendien geschikt voor een gezelschap met koffers en al. Emoticon: Confused

Die Malam toch ,
Heb je zekers niks te doen en begin je weer te zei , ik bedoel te zeuren ?
Ik weet het omdat ik ooit voor 2 j r een kleine gubuk ( huisie) in Bukit Bogor Raya heb . Lake Side Bogor ,een complex naast Novotel Bogor .Had alleen maar 2 jaren en daarna afgestoten.
Heb ook 1x met een gehuurde bemo en ojek gereden .
Lees mijn oude posting maar, bisa diCek Nir .
http://forum.indahnesia.com/to(...)rices_in_jakarta.php

Ik heb de mogelijkheden van openbaar vervoer vermeld omdat de poster iets vroeg over een vervoersmogelijkheid met een bus (DAMRI) .
Als hij iets anders vroeg, vervoer per taxi, huurauto etc zou ik ook iets kunnen vertellen.

Hij schreef ook : Blijkbaar is de makkelijkste methode om een Damri bus te nemen voor de luchthaven naar Bogor
Als hij iets anders vroeg, vervoer per taxi, huurauto etc zou ik ook iets kunnen vertellen

Verder nog iets relevant te melden. ??????

PS : Had hij geen voorkeur gegeven( O.V) zou ik hem "adviseren"om een auto te huren( afhankelijk v.d groepsamenstelling , leeftijd, mobiliteit etc.)
Met een paar eurie erbij per persoon kan je al een kleine Kijang huren of taxi nemen , pas op voor onbetrouwbare "snorders" .Gemak , comfort dient de mens , en zeker na een lange vlucht.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Sid, ik snap het wel.
Maar die mafkadavers die met die Misubihi busjes op dat traject rijden is het laatste wat we iemand aan zouden moeten raden.
Dat bedoelde ik te zeggen.
LEVENSGEVAARLIJK.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 29-11-2011 20:33 Surya Atmadja wrote:
Men zegt :
setahu saya bus damri terakhir yang datang di bandara adalah
jam 21-22,
Dit is de laatste vertrek vanaf Cengkareng Airport.
Begin vanaf 0.400 W.I.B .
Men houdt rekening mee met de passagiers die de binnenlandse vluchten namen.

Je kan uitstappen in de buurt Jalan Pajajaran Bogor/ Terminal Baranangsiang ( vlak bij de Kebun Raya Bogor).
In Jln Pajajaran heb ik een paar guesthouses gezien.
Daar heb je ook hotel Pangranggo II en Hotel Mirah ( komt veel Nederlandse toeristen).
Hotels is O.K , heb een paar keer gelogeerd .
De Kebon Raya ( Planten tuin is op loopafstand).
Vanaf terminal Baranang Siang kan je diverse angkots nemen , naar alle richtingen zoals richting Ciawi , Puncak , of Sukabumi cq Pelabuhan Ratu.
De trein station is ook in de buurt .
Kan je met de rein (metroachtig ) bnnen 1 uur(?) naar Jakarta(station Gambir) .
De exacte tijd en prijsticket ben ik kwijt.Neemt 1ste klas , kost een schijntje.

Dit klopt aardig bussen van airport tot bus terminal elk half uur laatste om 22 uur 30

Ga niet denken als ik er 5 min van te voren ben red ik het wel kan soms 5 mijn eerder vertrekken

Taxi van de damri naar pappa ho hotel is 50.000 afspreken wel met de taxi chaffeur van te voren! namelijk kosten tot het hotel is dat max !! misschien kan het goedkoper maar waarom ellende en allerlei toeren uit halen taxi pakken bij komen en s morgens fris verder kijken

Hotel ja alleen vind ik pappa ho vlak bij de mall jambu dua goedkoper dan hier genoemde (dat was een jaar geleden dan) zit een atm onder een supermarktje en een fruitboer

Eten en drinken oppassen dat vind ik ze schandalig duur

Hotel kamers netjes spreken bijna alemaal engels, bediensters niet !

Rond reizen in de puncak kan goed koop maar ik maak hier geen reclame

u kunt me een mailtje sturen

maar er is ook internet HOTspot in het hotel

kijk daar eens op veel aanbiedingen van reisorganisaties op of mail me es groetjes veel plezier in indonesie Emoticon: Party!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,506 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,584,008 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com