indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Julia40
User
spacer line

Hallo Allemaal, wij hebben vorige week ons verzoek binnen gekregen van de IND daarin stond Negatief advies, wij hebben alles meegstuurd wat er nodig is wie kan ons helpen met informatie HOE NU VERDER.
Mijn moeder is 66 jr en mijn fammilie kan niet meer voor haar zorgen wegens de financieen wie heeft hier ervaring mee of heeft iedeen

groetjes Julia

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb je het over een toeristenvisumaanvraag of over een MVV?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 28-11-2011 12:52 schreef Julia40:
Hallo Allemaal, wij hebben vorige week ons verzoek binnen gekregen van de IND daarin stond Negatief advies, wij hebben alles meegstuurd wat er nodig is wie kan ons helpen met informatie HOE NU VERDER.
Mijn moeder is 66 jr en mijn fammilie kan niet meer voor haar zorgen wegens de financieen wie heeft hier ervaring mee of heeft iedeen

groetjes Julia

Je informatie is niet duidelijk?
Wat heb je allemaal meegstuurd wat er nodig is?
Wij hebben een andersom probleem! .
Is schijnbaar ook moeilijk de instanties werken nu eenmaal, wet is wet, nog in de oorlog 40/45 overgenomen Emoticon: Angry
Er komen geen menselijke verhoudingen meer aan te pas.
Wij hebben het over een mevr die 87 jaar is.
Nou ja dan betalen ze maar de volle mep voor de verzorging die hier persoongebonden butget heet...................... Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Potverdikkeme Om Ziel wat een onsamenhangend antwoord dan ook dat plaatje erbij, is dat een fetish van je??????
Ik snap de vraag van Julia40 wel, ze moet alleen wat aanvullende informatie geven, zodat het wat duidelijker is.
Ik zal ze in deze waarschijnlijk niet kunnen helpen, maar er zijn zeker forumgebruikers die haar wel verder kunnen helpen, daarbij heeft ze jou zeer verwarrende posting denk ik niet bij nodig.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nou Malam, je zit weer op je afzeikstoel ten opzichte van Om Ziel, maar ik heb heel wat meer moeite met de oorspronkelijke vraag, ook wat betreft de samenhang ervan. Ik kan er glad naast zitten, maar ik lees:

`Hallo, ik ben een geÔmporteerde Indonesische dame, en ik wil mijn Indonesische moeder naar Nederland halen omdat mijn familie in IndonesiŽ om financiŽle redenen niet voor haar kan zorgen, en nou heb ik bedacht om daar de Nederlandse belastingbetaler voor te laten opdraaien. Verdulleme, dat verzoek is afgewezen. Moet ik nou zelf geld gaan overmaken naar IndonesiŽ? Dat is toch te gek voor woorden in deze zorgzame samenleving.'

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-11-2011 16:10 Pak Pupyes wrote:
Nou Malam, je zit weer op je afzeikstoel ten opzichte van Om Ziel, maar ik heb heel wat meer moeite met de oorspronkelijke vraag, ook wat betreft de samenhang ervan. Ik kan er glad naast zitten, maar ik lees:

`Hallo, ik ben een geÔmporteerde Indonesische dame, en ik wil mijn Indonesische moeder naar Nederland halen omdat mijn familie in IndonesiŽ om financiŽle redenen niet voor haar kan zorgen, en nou heb ik bedacht om daar de Nederlandse belastingbetaler voor te laten opdraaien. Verdulleme, dat verzoek is afgewezen. Moet ik nou zelf geld gaan overmaken naar IndonesiŽ? Dat is toch te gek voor woorden in deze zorgzame samenleving.'

Oh oh, het gelijk kan uw zijde zijn waarde Pup, maar oordeel niet te snel.
Oordeel niet voor je het fijne weet Emoticon: Wink
Afzeiken is U niet vreemd toch?
Maar oordelen of losse flodders schieten voordat je het fijne weet is niet op zijn plaats Emoticon: Wink
Vooraf dit soort conclusies trekken is op zijn minst gezegd dom en voorbarig, het zou passen in de topic "Ik ben te lang in IndosnsiŽ als ik enz." Emoticon: Yes!

Overigens was mijn correcte vraag aan Om Ziel serieus op het verhaal in te gaan zonder zwabberend antwoord en een plaatje wat als een tang op een varken slaat.
Pupje zijn conclusie althans wat ons Pupje uit het verhaal leest en daar zijn eigen visie op geeft dat is pas afzeiken Pupje.
Niet doen, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres brave borst
Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het lijkt erop dat het om een MVV aanvraag gaat maar in de titel wordt over een visum gesproken. En inderdaad de info is erg summier.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 28-11-2011 15:45 schreef Malam:
Potverdikkeme Om Ziel wat een onsamenhangend antwoord dan ook dat plaatje erbij, is dat een fetish van je??????
Ik snap de vraag van Julia40 wel, ze moet alleen wat aanvullende informatie geven, zodat het wat duidelijker is.
Ik zal ze in deze waarschijnlijk niet kunnen helpen, maar er zijn zeker forumgebruikers die haar wel verder kunnen helpen, daarbij heeft ze jou zeer verwarrende posting denk ik niet bij nodig.

Wat is daar mis mee Malam ik heb toch al dat meegemaakt een moeder laten komen uit indonesiŽ in dit zo mooie paradijselijke verzorginsstaat.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Yummie!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist Anne Mieke, eerst horen wat de bedoeling is, waarschijnlijk zit er een bepaald doel achter, iemand die nie thuis is in de materie, tikt IndonesiŽ in en komt bij Indah terecht.
Zeker weten dat ze toeten nog blazen weet, laat ze eerst eens wat meer informatie geven voordat er weer verkeerde conclusies worden getrokken.

Anders met zijn allen Emoticon: Shut up!
Speculeren is te gemakkelijk.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-11-2011 16:36 Malam wrote: Afzeiken is U niet vreemd toch?

Neen, waarde Malam, ik heb jarenlang cursus gelopen in afzeiken op de Breestraat te Leiden. Desalniettemin nodig ik je bij dezen uit om een andere interpretatie te geven aan het onderhavige verzoek. Bij gebrek aan reactie van mbak Julia.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We geven mbak Julia nog effe de tijd ja.
Pak Malam is een uiterst kritisch mens, maar dat mbak Julia moeders effe naar Nederland zou willen halen om de Nederlandse staat er voor op te laten draaien gaat me net iets te ver.
Dan zou mbak Julia namelijk geen gaatje maar een krater in haar kop/hoofd hebben.
Meer informatie is gewenst Emoticon: Yes!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-11-2011 17:16 Malam wrote: Meer informatie is gewenst

Absoluut. En ik zei bij voorbaat dat mijn analyse fout kan zijn. Edoch: een visum lost het probleem niet op. En het probleem is dat de familie haar niet kan onderhouden. Een Schengenvisum is geloof ik hooguit voor drie maanden. Dat kost een poep geld. Niet dat visum, dat valt wel mee. Maar het retourticket en de verzekering. Dan is het veel gunstiger om dat bedrag voor die drie maanden naar IndonesiŽ te sturen, daarvan kan het ouwe besje een jaar ruim leven. Het gaat dus om een verblijfsvergunning. En dat die wordt geweigerd lijkt me redelijk. Want dan moeten Om Ziel, Pak Surya en jij, Malam voor de kosten opdraaien. Gesnopen?

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yes gesnopen, nu maar wachten op aanvullende informatie, heb je ongelijk dan hak ik je af bij je enkels, heb je gelijk dan ga ik door het stof voor je Emoticon: Wink

Julia40
User
spacer line

Sorry allemaal dat ik niet duidelijk ben geweest maar bijdeze
Mijn moeder is 66 jr en die wil ik graag naar ned halen op een mvv visum afgelopen week negatief bericht hierover gekregen en wil graag weten of er meer mensen zijn die hier ook ervaring in hebben maar ook graag een oplossing hoe nu verder
WIE KAN ONS HELPEN

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-11-2011 18:48 Julia40 wrote: WIE KAN ONS HELPEN

NIEMAND

MAD

Julia40
User
spacer line

IK bedoel negtief bericht van IND
dus negatief advies help

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

IndonesiŽ is niet in staat om voor zijn burgers te zorgen, Julia. Denk jij nou echt dat Nederland dat moet doen?

MAD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Julia,

Ik denk dat je beter kunt zoeken op andere sites zoals Mixed Couples of Buitenlandse Partner. Dat klink wellicht wat vreemd aangezien het om je moeder gaat maar daar hebben ze meer verstand van dat soort zaken dan op dit forum.
Je kunt ook rechtstreeks een vreemdelingenadvokaat benaderen, ook te vinden op beide sites. . Echter het gaat ook om de omstandigheden in dit geval in Indonesie, familie etc. De bewijslast zal waarschijnlijk zijn dat aantoonbaar is dat haar familie niet meer voor haar kan zorgen.
Ik heb een collega die dat ook gedaan heeft maar zonder enige familie die het land van herkomst. Dat is sowieso al wat anders.
Enfin, stel je vraag op bovengenoemde sites en/of neem een advokaat in de arm.

gr
Anne Mieke

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Malam, ga door het stof...

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

AM, wil jij nou echt dat Nederland wordt overstroomd door Indonesische, Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, etc ouwevandagen? Die jouw belastingcentjes opvreten? Je lijkt wel gek.

MAD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou laat ik mij eens Pak Pupjes even over mijn hart streiken.
Het enige wat ik je zou aanraden is een brief naar minister Gerd Leers

Minister voor Immigratie en Asiel
ĎIk sta voor een streng, maar rechtvaardig asiel- en migratiebeleid. We blijven vluchtelingen beschermen en geven sneller duidelijkheid over hun kansen op verblijf. Het beleid voor kansarme migranten wordt aangescherpt. Daarmee willen we voorkomen dat het integratieproces steeds opnieuw begint, omdat ook de volgende generatie vaak naar Nederland komt.

Anders een brief naar de koningin.
Dit is het enige wat je kan doen.
Als ik zo zie dan heb je gewoon geen kans om haar naar hier te krijgen.
Advies is, geen pers of hier laten weten, dat je wat bereikt heb, tenminste niet uitgebreid.
Want je weet dat er eigenlijk dit niet normaal is, als je nooit heeft bijgedragen aan onze sociale stelsel.
Want dan kunnen ze wel de helft van de allochtone weer terug sturen naar land van herkomst.
Een klaag brief met een menselijk tragedie die je moet overdrijven dat het leven en dood mee te maken kan zijn.......
Veel succes................... Emoticon: Yawn Emoticon:

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-11-2011 19:12 Pak Pupyes wrote:
AM, wil jij nou echt dat Nederland wordt overstroomd door Indonesische, Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, etc ouwevandagen? Die jouw belastingcentjes opvreten? Je lijkt wel gek.
We hebben het hier over iemand die een verblijfgever nodig heeft en dus daarvan financieel afhankelijk is. Er is niks aan aftrek of voordeel voor de verblijfgever. Dus ook niemand die mijn belastingcentjes opvreet. Of zie ik nu echt iets over het hoofd.
Ik wil nog een ding kwijt. Mensen hebben geen idee hoe het is afhankelijk te zijn (in dit geval van mensen die het eigenlijk niet kunne bekostigen), laat staan hoe het is om zonder familie te moeten leven. Als deze verblijfsvergunning wordt toegekend dan zijn er mensen blij en wie wordt er dan en hoe benadeeld? Ik zou het niet weten.

bambang
User
spacer line

Op 28-11-2011 20:16 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
We hebben het hier over iemand die een verblijfgever nodig heeft en dus daarvan financieel afhankelijk is. Er is niks aan aftrek of voordeel voor de verblijfgever. Dus ook niemand die mijn belastingcentjes opvreet. Of zie ik nu echt iets over het hoofd.
Ik wil nog een ding kwijt. Mensen hebben geen idee hoe het is afhankelijk te zijn (in dit geval van mensen die het eigenlijk niet kunne bekostigen), laat staan hoe het is om zonder familie te moeten leven. Als deze verblijfsvergunning wordt toegekend dan zijn er mensen blij en wie wordt er dan en hoe benadeeld? Ik zou het niet weten.

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Julia40
User
spacer line

hallo Allemaal het is jammer dat er mensen zijn die zo reageren als pak pupyes hij zit wel in Nederland met zijn familie

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-11-2011 21:22 Julia40 wrote: als pak pupyes hij zit wel in Nederland met zijn familie

Veel gekker moet je het niet maken.

Salam dari Yogya.

MAD

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,463,371 topic views - 233,392 posts - 13,684 topics - 23,836 members - last post @ 25-08-2019 14:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,340,735 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com