indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ik wil een huis kopen voor mijn vrouw en kind maar ik ben al met haar getrouwd (In Indonesie) nu word er gezegt ....

(( ga gewoon naar een notaris en verander je "in gemeenschap van goederen " naar huwelijkse voorwaarden.
Dat kan hier in Bali, geen probleem,en maak een lijst die onderdeel is van deze huwelijkse voorwaarden,wat jouw en je vrouw haar bezittingen zijn.))

Na dit gelezen te hebben op een andere site kwam ik er nog niet uit !!

1 vraag ik woon op java als ik deze raad opvolg en ik koop een huis voor mijn vrouw onder de huwelijks voorwaarden !!
En ik geef de pijp aan maarten is het huis dan van haar en evt later voor ons kind ? Emoticon: Stupid Ja of Nee

Er word gezegt dat het huis aan de Indonesie staat vervalt als ik dood ben,

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

simpati
User
spacer line

verander je "in gemeenschap van goederen " naar huwelijkse voorwaarden.
Dus niet, dit dien je voor het huwelijk te doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat kan inderdaad niet, dat moet voor het huwelijk allemaal al geregeld zijn. De enige manier om nu nog iets te regelen is een testament op laten maken en het huis op iemand zijn/haar naam zetten waarop je kunt vertrouwen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Dacht ik al nu nog iemand vertrouwen ! Emoticon: Angry

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nog een vraag daar over hoe oud moet de persoon zijn op wie je het dan zet haar broertje is namelijk pas 17 ( kan dat? )

spacer line  

On 27-11-2011 08:03 harlys wrote:
Nog een vraag daar over hoe oud moet de persoon zijn op wie je het dan zet haar broertje is namelijk pas 17 ( kan dat? )

Handelingsbevoegd zijn .
en dat kan op 2 manieren . Op dit moment kan het niet .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun : Wat bedoel je hier mee ?

De enige manier om nu nog iets te regelen is een testament op laten maken en het huis op iemand zijn/haar naam zetten waarop je kunt vertrouwen.

Testament ? Wie is de erflater en wie is(zijn) de erfgenamen ?
Volgens welke wet ? Nederlands , Indonesisch of Syariah ?

Er zijn ook 2 mogelijkheden , waris(testament) of Hibah (schenken).
Dit i.v.m belastigftechinsche aspecten.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Harly
Je schreef : Hier in Bali kan het .
Nou ja , wat in Bali kan(volgens sommigen) kan het in Indonesia vaak niet .

2 weken geleden werd ik "geraadpleegd" over een "nominee"kwestie op Bali .
Voor een medelander , een stadsgenoot.
Mijn sarung zakte spontaan naar beneden .
En het gaat om grond en bijna afgebouwde huis in Zuid Bali , in M prijsklasse.

bisa dicek of makemyday .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nee dat schreef iemand op een ander forum ik woon op java met mijn vrouw.
Staat boven tussen aan halings tekens!

Nu heeft mijn vrouw een broertje van 17 ik wil het voorlopig op zijn naam zetten kan dat.?

al die toestanden en belasting tech reden staan me niet aan met dat stelletje oplichters van notarissen etc

Ik beloof het broertje wel dat ik iemand anders heb zodra hij denkt slim te zijn en een geintje wil uit halen

Hem gelijk een rolstoel zullen sturen en hem daar efkes in helpen

Daar intimidatie en geld beter werken in Indonesie dan een notaris bla bla Emoticon: I love it

spacer line  

On 27-11-2011 08:53 harlys wrote:

Nu heeft mijn vrouw een broertje van 17 ik wil het voorlopig op zijn naam zetten kan dat.?

Op dit moment kan het niet .
Of moet de wet inmiddels veranderd zijn .

De Indonesische wetten zijn o.a gebaseerd van de Nederlandse ex BW .
Dus wat je in Nederland officieel niet kan flikken moet je ook niet in Indonesia flikken.

Over het "kontrakt" uitbesteden is ook een beproefde methode (van horen zeggen Emoticon: Wink ,
Het is ook wederzijds . Je kan ook terug gaan met een rolstoel naar Nederland .

Vraag , hoe heb je zaak juridisch opgebouwd ?
Je hoeft hier niet te antwoorden , maar een "reminder"naar jou kant .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ben volgens de wet getrouwd

Voor ik getrouwd was was er al Harlys

Ik wist van de regeling eenmaal getrouwd kun je niks meer op beide naam zetten

Zoek nu naar een oplossing om toch nog een huis te kopen Emoticon: Yes!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad zoals Jeroen al opmerkte. Er staat je niks in de weg een testament te maken bij een notaris. Ik ga dan even voorbij het feit dat je hier niks kunt hebben als bule in eigendom.

It's only kinky the first time.

simpati
User
spacer line

Zoek nu naar een oplossing om toch nog een huis te kopen
Er zijn best mogelijkheden, in ieder geval de eigendomspapieren zelf op een veilige plaats bewaren, bijvoorbeeld in een gehuurde safetybox bij een Indonesische bank, daarvoor dien je wel een bankrekening te openen en daarvoor heb je een KITAS nodig.
Je laat bij een notaris een akte opmaken dat jij de grond en het huis mag gebruiken tot aan jouw overlijden.(in feite HAK PAKAI)
Komt het tot een echtscheiding met ruzie ben jij nog altijd in het bezit van de aktes en is het huis in feite niets waard, om nieuwe aktes te krijgen is behoorlijk prijzig.

Dit is geen charmante oplossing .

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-11-2011 09:50 harlys wrote: Voor ik getrouwd was was er al Harlys

Welke juridische constructie? Hoewel ik vrees dat er van een rechtsgeldige constructie geen sprake is...

MAD

bambang
User
spacer line

Zo maar een suggestie. Ik weet niet of het werkt. Misschien zijn er juridische valkuilen. Eerst echtscheiden, daarna weer trouwen op huwelijkse voorwaarden.
H. wil een huis voor zijn RI eega kopen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-11-2011 12:51 bambang wrote: H. wil een huis voor zijn RI eega kopen.

Da's duidelijk, maar in feite is een moslimhuwelijk al min of meer een huwelijk op huwelijkse voorwaarden. Ik zie niet in wat er verandert als je alsnog op huwelijkse voorwaarden trouwt, tenzij het huis daarvoor wordt gekocht (dus tussen de scheiding en het nieuwe huwelijk, maar da's wel erg doorzichtig). Mijn idee zou zijn om het huis op de PMA te kopen.

MAD

spacer line  

On 27-11-2011 11:26 simpati wrote:

Er zijn best mogelijkheden, in ieder geval de eigendomspapieren zelf op een veilige plaats bewaren, bijvoorbeeld in een gehuurde safetybox bij een Indonesische bank, daarvoor dien je wel een bankrekening te openen en daarvoor heb je een KITAS nodig.

Ooit gehoord van surat Aspal ????

spacer line  

On 27-11-2011 13:06 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Da's duidelijk, maar in feite is een moslimhuwelijk al min of meer een huwelijk op huwelijkse voorwaarden.

Met het verschil dat je de erfgenamen hun legitieme erfdeel volgens bepaalde "formule"wordt verdeeld/ berekent .
En dan moet je ook duidelijkheid scheppen om te kiezen volgens welke Hukum waris de erflater de erfenis verdeeld wil hebben.

Een buitenlander ( WNA) kan altijd bezit hebben in Indonesia , uitgezonderd onroerend goed , zie de uitzonderingsregels . Zo lang ze belasting betalen ( inkomen uit vermogen) in Indonesia .
Een erfenis uit Indonesia is vrij van belasting voor Nederlanders in Nederland ( object / erflater zijn in Indonesia/Indonesiers ).

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ben volgens de wet getrouwd

Voor ik getrouwd was was er al Harlys

Ik wist van de regeling eenmaal getrouwd kun je niks meer op beide naam zetten

Zoek nu naar een oplossing om toch nog een huis te kopen

Dat snap ik niet Harlys.....ben je een bigamist of zo?? Ben je nu wťl of niet gescheiden van je 1e vrouw?? En daarna Harlys??? Anders vraagt je alleen om nůg meer problemen.... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ik ben voor !!!! mijn huidige indonesie vrouw nooit getrouwd geweest altijd vrijgezel !
kwam hier toen stond er in mijn paspoort singel.

Maar goed heb de oplosing

voorlopig op naam van een fam lid van mijn vrouw

alle papieren klaar naar de bank idd een kluis op de naam van mijn vrouw en mij.

Hopen dat de wet veranderd zo niet hoop ik dat ik en mijn vrouw en kind er lang van kunnen genieten

Daarna .....

This de indonesie wet !

Mij benadelen ze niet zo
maar hun eigen volk denk ik wel dat is met alle wetten om buitenlanders en inversteerder weg te houden

This hun recht !

En over de nadelen en voordelen daar van kunnen we jaren dit forum vullen

Ik ben blij dat ik me zelf niet te kort doe !

Maar dan zwijg ik maar en denk stom en dan ook nog niks bijgeleerd in al die jaren ?

Was het doei Harly's

spacer line  

On 29-11-2011 02:13 harlys wrote:
I
alle papieren klaar naar de bank idd een kluis op de naam van mijn vrouw en mij.

Dat is de beproefde manier om je bezit veilig te stellen , zoals die beroemde of beruchte 4 akten(of meer) contructie op Bali.
Maar echt waterdicht is het niet , er kan veel mis gaan .

Ook met de in bewaring stellen van je eigendomsacte .
Vraag aan je Indonesische kennis over het bestaan van de Surat/Akta Aspal.

Dan kom je tot ontdekking dat jou originele akte ook niet 100% waterdicht is .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 29-11-2011 02:13 schreef harlys:
Ik ben voor !!!! mijn huidige indonesie vrouw nooit getrouwd geweest altijd vrijgezel !
kwam hier toen stond er in mijn paspoort singel.

Maar goed heb de oplosing

voorlopig op naam van een fam lid van mijn vrouw

Hopen dat de wet veranderd zo niet hoop ik dat ik en mijn vrouw en kind er lang van kunnen genieten

Daarna .....

This de indonesie wet !

Mij benadelen ze niet zo
maar hun eigen volk denk ik wel dat is met alle wetten om buitenlanders en inversteerder weg te houden

This hun recht !

En over de nadelen en voordelen daar van kunnen we jaren dit forum vullen

Ik ben blij dat ik me zelf niet te kort doe !

Maar dan zwijg ik maar en denk stom en dan ook nog niks bijgeleerd in al die jaren ?

Was het doei Harlys

Je moet of beter je mag mijn verhaal wel eens opzoeken, hoe ik ben behandeld juist door de familie en de kinderen van mijn vriendin.
Ik had ook het idee wat Malam nu doet elke keer op en neer een half jaar daar en een half jaar hier te zijn.
Ik ga het verhaal niet opzoeken en herhalen, maar je kan niets in IndonesiŽ zonder hulp van.
En als je dan nog belazerd word, wat er dik in zit, die mensen daar kijken niet naar een zielige bule die geript is naar om.
Je kan je plan trekken als je wil, je ben afhankelijk van hen die je vertrouwd.... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

SanderBali
User
spacer line

On 29-11-2011 11:42 zieleffe wrote:

[quote removed]

Je moet of beter je mag mijn verhaal wel eens opzoeken, hoe ik ben behandeld juist door de familie en de kinderen van mijn vriendin.
Ik had ook het idee wat Malam nu doet elke keer op en neer een half jaar daar en een half jaar hier te zijn.
Ik ga het verhaal niet opzoeken en herhalen, maar je kan niets in IndonesiŽ zonder hulp van.
En als je dan nog belazerd word, wat er dik in zit, die mensen daar kijken niet naar een zielige bule die geript is naar om.
Je kan je plan trekken als je wil, je ben afhankelijk van hen die je vertrouwd.... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Emoticon: Nooo

Click to see original image

Pak Zieleffe, ben je niet bang dat je ook door je eigen vriendin/vrouw belazerd wordft? Ik las ergens dat zij weer voor een paar maanden naar IndonesiŽ is en jij zit hier straks met de kerst alleen thuis? Dat is toch vreemd in een relatie?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

SanderBali

Omdat het hier offtopic is heb ik het verplaatst naar de site omong omong............

elsbeth
User
spacer line

He Ziel,
Ik zit ook in Berlijn, net na kerst. Steek je een anjer in je knoopsgat?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

zo eentje elsbeth
maar ik denk dat ik je net misloop want de 27 dec,ben ik weer weg daar................. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
Kijk SanderBali omdat het hier offtopic is, schrijf ik het verhaal in Omong omong verder.

spacer line  

Beste Harlys,

Volgens mij kan je veel beter een huis huren. Dat kost weinig en je kan zo weg als je problemen krijgt met de buren of een speaker van een moskee mocht die opeens naast je huis geplaatst worden ( Dat ( speaker ) had een kennis van mij toen hij ergens een huis kocht in Indonesie en de buurt wat "last" van hem had.)

Heb je al iets gevonden?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,255,690 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,078 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,950,664 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com