indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Hallo allemaal,
Ik plan een reis naar oa. Noord - Sulawesi voor een 10 tal dagen
Ik ben geen duiker maar hou wel van snorkelen en strand, en wil ook naar de parken in de buurt van Manado bezoeken.
Boek ik het beste en hotel in Manado of Bunaken.
Of 5 dagen op elke plek ??
Kan men in Manado snorkelen vanaf het strand of moet men altijd de boot nemen ?

Dank u

koming
User
User icon of koming
spacer line

Welke parken? Enne, in de buurt van Manado valt weinig te zwemmen: of te vies, of te steil, of mangrovemoeras, of er gaan gewoon geen wegen naar de kust. Voor een beetje strand moet je vanaf Manado 1 uur rijden, of naar Bunaken varen.
Er is wel wat te zien en te doen in de omgeving van Manado dus ik zou het gewoon afwisselen denk ik.

Groet,

Koming

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Op Bunaken is, buiten het duiken, absoluut niks te beleven. Of je er kan snorkelen vanaf het strand weet ik niet. Je zou eventueel mee kunnen varen met duikers en op de duiklplaatsen gaan snorkelen.
Ik heb op Bunaken goede ervaringen met Two Fish Divers.
Of je kan natuurlijk die duikcursus volgen die je stiekem al lang wil doen Emoticon: Wink

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pascal.F
User
spacer line

Koming,
Ik dacht aan het Tangkoko Nationaal Park en langs het westen van Manado de vulkanen rond Tomohon en daar enkele wandelingen te maken.
Misschien beter zowel in Bunaken als in de buurt van Manado een hotel te nemen.
Manado zelf wil ik niet.
Dan rest me nog de vraag .
Als ik deze 2 trips op het vaste land wil maken waar moet ik een hotel nemen voor het allemaal gemakkelijk te maken met transport ?? oosten of westen van Manado ??

Bedankt

koming
User
User icon of koming
spacer line

De meeste hotels zitten in Manado zelf, er zijn er wel een paar buiten de stad die op mooie locaties liggen, maar die zitten in de hogere prijsklasse. Als je wilt wandelen dan is er wel wat te zien, misschien zou ik dan kiezen voor Tondano of zo. Dan zit je aan het meer en heb je toch ook wat uitvalsmogelijkheden. Tomohon is een alternatief, maar het heeft toeristen minder te bieden.
Als je hotels zoekt in de regio dan praat je over zuidelijk, noordelijk of zuidoostelijk van Manado. Ten westen van de stad ligt de zee en kom je automatsch op Bunaken terecht. En er is inderdaad niet zo heel veel te beleven, maar dat geldt eigenlijk ook voor Manado en omgeving, afhankelijk van wat je verwacht.

koming
User
User icon of koming
spacer line

En als je gaat voor Tangkoko, daar valt wel wat te snorkelen en de omgeving is ook wel mooi, volgens mij zitten daar ook wel wat resorts in de buurt. Zelf ken ik die regio minder goed.

Groet,

Koming

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pascal,

Wij zijn ca. 4 jaar geleden hier geweest:

www.pulisanresort-sulawesi.com

Ze zijn op duikers gericht, maar ook wij, als niet duikers, zijn aan onze trekken gekomen.
Om de hoek ligt het Tangkoko Nationale Park. Met een ranger de jungle in geweest. Zwarte makaken, het spookdiertje en neushoornvogels gezien. Ook naar het eilandje Bangka geweest om te snorkelen. Lekker rustig en verschrikkelijk mooi onder water.

Ook waren we in Tomohon. Happy Flower Homestay. Vandaar uit trips gemaakt naar de Lokon, Tondanomeer etc. Was heel leuk om te doen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pascal.F
User
spacer line

Inderdaad Koming men praat je over zuidelijk, noordelijk of zuidoostelijk van Manado.
Zolang we elkaar maar verstaan en goede info geven Emoticon: Yes!

Bintang-Jan ik ken de prijzen wel een beetje in Indonesië maar in de resorts rekenen ze gemakkelijk 60€ en meer per persoon voor een dagtocht Emoticon: Nooo
Hoe hebt u dat geregeld ?

Mijn vorige vakanties op Flores ,Java en Bali had ik altijd een driver bij en de prijs was ongeveer 50€ per dag voor de hele wagen met 2 of 4 personen !!
Is dat ook de werkwijze in de buurt van Manado ? Het zijn kortere afstanden hè

Bedankt

koming
User
User icon of koming
spacer line

Mijn vorige vakanties op Flores ,Java en Bali had ik altijd een driver bij en de prijs was ongeveer 50€ per dag voor de hele wagen met 2 of 4 personen !!
Is dat ook de werkwijze in de buurt van Manado ? Het zijn kortere afstanden hè

Als ik me niet vergis heb ik de laatste keer €32 per dag betaald inclusief chauffeur, dit was een half jaar geleden.

Groet,

Koming

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pascal,
Ik zou de tien dagen als volgt indelen.
6 dagen Tomohon.
Van daar uit kun je gemakkelijk de omgeving verkennen. Wij zaten in Happy Flower Homestay en daar regelden we vervoer. Ik ken de prijzen voor een auto niet zo goed, maar reken op zo'n 400 a 500 duizend rupiah per dag.

http://happyflowerhomestay.blo(...)in-tomohon-city.html

4 dagen Pulisan Jungle Resort.
De prijs die je daar betaalt is all inclusive. Je kunt het resort niet per auto bereiken. Je wordt in een dorpje opgevangen door dragers en via een pad door het woud naar het strand begeleid. Op de site van Pulisan vind je de prijzen. Ik zou zeker niet vanuit Pulisan tochtjes met een auto gaan maken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
User
spacer line

Even goed checken of Happy Flower weer open is. Toen wij er zomer 2009 heen wilden, was het net in renovatie. Wij zijn toen uitgeweken naar Onongs Palace en hebben het daar erg leuk en idioot goedkoop gehad. 36 euro voor een bungalowtje met z'n zessen (4 kinderen) inclusief ontbijt. Leuk plekje, niet heengaan als je van luxe houdt, wel heen gaan als je van een leuke sfeer, mooie ligging etc. houdt. Ik vind Tomohon een leuke plaats, juist omdat er vrijwel geen toeristen zijn. Ik hoef niet altijd hele spectaculaire dingen te doen, soms geniet ik het meest van een beetje rondlopen, praatje maken, sate'tje eten, ergens thee drinken etc. En veel wandelen. Ik vind Pulisan er op de site leuk uit zien, lijkt me een goede optie en bovendien aanbevolen door BintangJan. Ik ben 2 keer op Bunaken geweest, eerste keer toen er nog niks was (1987), tweede keer in 2009, erg leuk gezeten in Bunaken Village resort aan de mangrovekant van Bunaken. Schiterend gesnorkeld, inderdaad wel met een bootje. Dat is wel prettig hoor, soms wil je even uitrusten en klim je weer in het bootje. Je vaart naar een ander plekje en springt er daar weer in. Erg mooi.

Pascal.F
User
spacer line

Elsbeth,

Ik dacht dat men vanaf het strand kon snorkelen in het Bunaken Village resort of moet men altijd de boot nemen ?
Hoe zit het met de prijzen voor frisdrank en een biertje in het Bunaken Village resort ?
Iemand gelogeerd in www.the4fish.nl

Bedankt allemaal voor de info
Ik ga nog een beetje zoeken en bij vragen hoor je het wel !!

elsbeth
User
spacer line

Hai Pascal, ik weet niet meer precies wat de drankprijzen waren. Ik heb wel op de nieuwe website gezien dat de kamerprijzen wat hoger zijn geworden.
Ik meen dat de drankjes niet overdreven duur waren, maar met 6 man (waarvan 4 dorstige kinderen) schrik je altijd even als je na 3 dagen de rekening opvraagt).
Wij konden 2 jaar geleden niet vanaf het resort wegzwemmen om te snorkelen. Het is heel erg ondiep en als je het water in gaat, maak je al het koraal kapot.
Misschen hebben anderen het wel gedaan, maar mij staat bij dat het niet kon.
Verreweg het best is als je gwoon even een mailtje stuurt naar Jochem en Angelina, kan gewoon in het Nederlands of Engels. Aardige lui, Angelina regelde van alles, tickets, vervoer etc. Verder inderdaad niet veel te doen op Bunaken, beetje luieren, lezen, snorkelen/duiken. Orienteer je ook even op de andere kant (Pantai Liang), misschien dat je daar wel rechtstreeks de zee in kan om te snorkelen (was 24 jaar geleden in ieder geval wel het geval Emoticon: Smile
(mijn dochter leest even mee en zegt dat je wel gewoon het water in kon bij het resort. vraag het even na)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,122,203 topic views - 240,022 posts - 13,725 topics - 32,689 members - last post @ 09-08-2020 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,223,242 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com